Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
kesinlikle doğru biraderim...yazın ısı oranı artacak kalın yağın dayanıklılık oranı daha fazla malum...ama bak incelik olarak KALIN değil...ful sentetik olması kasıt...yani moleküler bağlamda...bu arada Honda servisim 15/50 koyuyor şu an tüm motorlarına...ben sana olan tavsiyemi değiştirip 15 /50 önericem kanka...en ideali bu aslında...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
arkadaşlar siz siz olun motorunuzu cilasız bırakmayın:)

geçen motora öyle bi cila atmışım ki gölgede bile depoya bakıp gökyüzünü seyredebiliyorum...:)


maşallah maşallah nazar degmesın :wiinkk::rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:20 ----------

custom cbf(yalan degıl plakasında oyle yazıyor hehe )
10052010292.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
20ae04y.jpg
[/IMG]
30nj81z.jpg
[/IMG]
3305h7m.jpg
[/IMG]
2h7o41k.jpg
[/IMG]
2j2u5qb.jpg
[/IMG]
4r6hhi.jpg
[/IMG]


cbf e her türlüsü yakışır . yenı model ybr 125 i gordum bu gun halen bisiklet imajından kurtulamamış , depo yanına ek grenaj olduda bitti masallah :mrgreen:

evet ustad az kunlanma fırsatım oldu yenı ybr 125 i gene cılız yıne cılız yenıden cılız valla manevrası guzel ama yol tutus konforu yok :farao:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
kesinlikle doğru biraderim...yazın ısı oranı artacak kalın yağın dayanıklılık oranı daha fazla malum...ama bak incelik olarak KALIN değil...ful sentetik olması kasıt...yani moleküler bağlamda...bu arada Honda servisim 15/50 koyuyor şu an tüm motorlarına...ben sana olan tavsiyemi değiştirip 15 /50 önericem kanka...en ideali bu aslında...


Abi tavsiyenin paraleline uygun bir yazı buldum...

http://otoyedek-parca.blogcu.com/motor-yaglari-hakkinda-hersey/6710921
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Günaydın arkadaşlar;


Benzete benzete benzinlik tabelasınamı benzettin murat :mrgreen:
Kardeş dün akşam aramışsın eve geldiğimde motor montunu attım kenara, telefonda onun cebinde kalmış gece farkettim kusura bakma.


Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. :rendeer:
Kullanma kılavuzu şurada (sağ tıkla farklı kaydet) : CBF 150 KULLANMA KILAVUZU

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:33 ----------



@Mücahid
Valla helal olsun iyi uğraşıyorsunuz. Jr'ın motorda cillop gibi, motoru ne zaman görsem zannedersin bayiden daha 5-10 dakika önce çıkmış. Aman nazar değmesin.

aga cok parlaksın sende beya :queen::queen::) aklıma o geldı benım gozum gecelerı bı tek onları goruyor :) usta dun etlık akvaryumun ordaydım senı arıyım dedım cıgkofte organızasyonu fılan yaparız dıye ama olsun farkettım dedım bu ya uyuyor yada telefon yanında degıldır :wiinkk:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
SANY1328-1.jpg

Yahu abicim bu ne kirdir pasaktır böyle ? Bu kısmı zinciri temizlerken gazyağı ile temizlerim ben.

Orda bir delük var altta...o delük bizim delüğümüzdür...3 yıl 3 aydır farketmesemde...:queen:
:cherry::cherry::cherry::mrgreen::mrgreen:

Ayrıca yanlış bilmiyorsam 1 değil 4 tane hortum ucu var orada (senin tabirinle delik) :mrgreen:

bir tanesi akünün alt tepsisinden geliyor ( akünün bi tarafından su akarsa diye.)
bir tanesi akünün yanından çıkan havalandırma ve tahliyesi için geliyor (akünün üzerinde bulunan tahliye)
bir tanesi "kullanma kılavuzuna göre" motor havalandırması
Bir tane daha boş hortum ucu kalıyor ama onu çıkaramadım ben, varmı bilen :)

Daha önceden bu yağ konusu geçmişti,
aşağıdaki alıntı yaptığım topiklerde yağlar hakkında gerekli olabilecek tüm bilgiler mevcut,
her kullanıcının bu topikleri okuması lazım bence:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Yaaa Mete abi,sanki bu resimler,maden ocağında çekilmiş gibiler.Sen emin misin abi bu senin motorun altı olduğuna:cherry:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819


aynı paralel ve bağlamda öperim seni kuzen balky...:p

SANY1328-1.jpg

Yahu abicim bu ne kirdir pasaktır böyle ? Bu kısmı zinciri temizlerken gazyağı ile temizlerim ben.

:cherry::cherry::cherry::mrgreen::mrgreen:

Ayrıca yanlış bilmiyorsam 1 değil 4 tane hortum ucu var orada (senin tabirinle delik) :mrgreen:
:

evet hacım 4 delük var...hepsinin bir ulvi görevi mevcut...:p Hacı valla bir sabah kalkıcam Honda yarattı demeyip saldırcam ince temizliğe...paranoya yapıcam yani anlayacağın...ama bu kadarda pislik olmaz demi hacı... ya da ethemcime gittiğimde ona ince ayar verip beraber yapıcaz temizlik...:cat:

bird ebende takıntı var...zincirim genelde çok yağlı olur...arka jantı geçen yıkarken bastım sentetik tineri...tiner bile savaş yapıyor yağla...:p su zaten çaresiz...

Yaaa Mete abi,sanki bu resimler,maden ocağında çekilmiş gibiler.Sen emin misin abi bu senin motorun altı olduğuna:cherry:

gözden uzak olunca gönül katlanıyor kanka nedek...:cherry:

kadranımda jelatin var makinanın altı foseptik çukuru...sence bu bir çelişki değil mi...


Haaa ben temizlerim aga diyen varsa beri gelsin...:mrgreen:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Sende şu tazyikli su püskürtme aletinden vardı heralde.

Eğer bidon, kova gibi şeylerdende çekip püskürtebiliyorsan şöyle bir taktik vereyim.

1-2 litre gazyağı al, kovaya doldur. makinanın altını üstünü yağlı olan bilimum yerlerine püskürt gazyağını ama sonra hemen durulama yaklaşık yarım saat beklesin gazyağlı vaziyette. O da olmazsa gazyağını camsil şişesine doldur yağlı kısımlara püskürt ve bekle.

Sonra tazyikli suyla inciğini boncuğunu temizlersin 1 gramda yağ kalmaz hiçbiryerde.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Sende şu tazyikli su püskürtme aletinden vardı heralde.

Eğer bidon, kova gibi şeylerdende çekip püskürtebiliyorsan şöyle bir taktik vereyim.

1-2 litre gazyağı al, kovaya doldur. makinanın altını üstünü yağlı olan bilimum yerlerine püskürt gazyağını ama sonra hemen durulama yaklaşık yarım saat beklesin gazyağlı vaziyette. O da olmazsa gazyağını camsil şişesine doldur yağlı kısımlara püskürt ve bekle.

Sonra tazyikli suyla inciğini boncuğunu temizlersin 1 gramda yağ kalmaz hiçbiryerde.

evet dostum güzel fikir...ben onu tiner için düşündüm ama üstüme falan sıçrar diye tırtsım...:cat: hatta bugün bir ince fırça aldım jantlara takmış vaziyetteyim...illede parlatıcam...

[

Metehan abi şu boruya benziyen egzoz borusuysa ordada bi delük var sanki:mrgreen:

dalga geçme len...:cherry:kirlide olsa benim motorumdur az kahrımı çekmedi...:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:39 ----------

şimcik size bir soru...Motor numarası motorun neresindedir...bana motor numarnızı makina üzerinde gösteriniz...haydin uzmanlık sorusu...

Şasi üzerindeki şasi no değil bak karıştırmayın...motor numerosu...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Motor numarası motorun neresindedir...bana motor numarnızı makina üzerinde gösteriniz...haydin uzmanlık sorusu...

Motor bloğunun sol kapağının altında yazıyor. Vites pedalının hizasından bakınca karşımızda motor numarasını görürüz, genellikle "KC11" diye başlar. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:07 ----------

Bu soruya cevabı ya JR verir ya da Aydoğan...:p

Eyvallah Mete hocam.
Yalnız sadece biz değil, teknik konuda gerçekten iyi olan, eli anahtar tutan ve paylaşımcı olan çok arkadaş var sitede.
Paylaşıldıkça azalmayan en önemli şey "bilgi".
 
Son düzenleme:
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
143
4. Hortum karbüratör tahliyesi galiba. kontağı kapadımı karbüratörde kalaan benzini atıo yanılmıyorsam
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Motor bloğunun sol kapağının altında yazıyor. Vites pedalının hizasından bakınca karşımızda motor numarasını görürüz, genellikle "KC11" diye başlar. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:07 ----------



Eyvallah Mete hocam.
Yalnız sadece biz değil, teknik konuda gerçekten iyi olan, eli anahtar tutan ve paylaşımcı olan çok arkadaş var sitede.
Paylaşıldıkça azalmayan en önemli şey "bilgi".


Aferin yavrucum aydoğan...:p 10 verdim yavrum tenefüse erken çıkabilirsin...:queen:

SANY1327.jpg
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Aferin yavrucum aydoğan...:p 10 verdim yavrum tenefüse erken çıkabilirsin...:queen:

ama hocam bende bunu biliyordum. Zor diyince başka birşey sandım...

Metehan abey, demek elinde hazır resim vardıda o yüzden sordun. Şak diye de resmi yapıştırdın valla. Senin motorun en kısa zamanda gazyağı ile detaylı temizliğe ihtiyacı var. Yukarıda yazdığım gazyağı ile olan çözümü en kısa sürede uygula bence. Gözüken durum hiç iç açıcı değil :)

Sadece yağ değişimi yapılan tapanın kenarı temiz gözüküyor :) onuda usta yağ değişminde eliyle temizlemiştir muhtemelen :mrgreen: tapa haricinde resmen motor bloğun renk değiştirmiş :cyclopsan :cherry:

@zenon
Tamam o zaman benim yerime tenefüse sen erken çık hakkımı devrediyorum :mrgreen::mrgreen::p
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Mete abi,sana ahada yemin ahalinin önünde,ist.geldiğim gün söz senin motoru dezenfekte edicem:mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ama hocam bende bunu biliyordum. Zor diyince başka birşey sandım...

yavrucum sen cezalısın...kalk tahtaya 100 kere ben bunu biliyordum diye yaz...:p


CBF ciler Yuvacık gezisinden haberdarsınız muhtemelen...kaç kişi geliyor bu geziye...

mücahid 89 erdi arıkan ben giidyoruz...

Peyami...Kontalba...Zenon ve İstanbuldaki cbfcilerden katılım bekliyoruz...grup gezinden sonra orada yemekleri yeriz sonrası sizi cennete götürücem bu benim güzergahımı kims ebilmez...sır yani...farklı bir yere gidicez yemek sonrasıormanlık 2000 rakımlı bir dağa çıkıcaz yol balkaymak asfalt...

Yuvacık Gezisine katılan CBF ciler...

1.mücahid 89 (mücahid)
2.erdi_arıkan (erdi)
3 mete_han (Mete Handro)

hadi elleri görelim...varmı gelen...gezi topiğini illaki takip ediyorsunuz...yuvacıkt gideceğimiz mekan Yuvacık Belediye Başkanının tesisleri...mükemmel bir gezi olacak...tesislerde kiremitte kaşarlı alabalık vardır tikatinizi çekerim...ha ben kiremitt köfte yicem o ayrı...:p


---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:43 ----------

Metehan abey, demek elinde hazır resim vardıda o yüzden sordun. Şak diye de resmi yapıştırdın valla. Senin motorun en kısa zamanda gazyağı ile detaylı temizliğe ihtiyacı var. Yukarıda yazdığım gazyağı ile olan çözümü en kısa sürede uygula bence. Gözüken durum hiç iç açıcı değil :)

Sadece yağ değişimi yapılan tapanın kenarı temiz gözüküyor :) onuda usta yağ değişminde eliyle temizlemiştir muhtemelen :mrgreen: tapa haricinde resmen motor bloğun renk değiştirmiş :cyclopsan :cherry:

@zenon
Tamam o zaman benim yerime tenefüse sen erken çık hakkımı devrediyorum :mrgreen::mrgreen::p


evet kanka aynen öyle valla...dediğin gibi matur hacamat...yıkatcam söz...hemide ilaçlan...utandım kendimden vallahi...:p irezil olduk camiaya...:cherry:

Mete abi,sana ahada yemin ahalinin önünde,ist.geldiğim gün söz senin motoru dezenfekte edicem:mrgreen:


hadi bakam kanka makinamı bitlerden temizle...pırıl pırıl olsun...valla ben her gün duş alırım...makinam pis ama ben temizimdir Allaha şükür b çağrışım olmasın...Aslan yattığı yerden belli olur misali...:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst