Peki sizce suç kimde ??*

Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bencede karşıdan gelen hatalı...
20 metre sonrasını görmeden araç sollamaya neden çıkıyorsun be adam?
Yalnız burada korumalıkların önemini birkez daha anlıyoruz :)
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Sürücü o yolda öyle gitmekle hatalı ancak bu davranışı kazada etken değil. Suç tabii ki hatalı sollama yapan karşı tarafta.
Arkadaş olayı gerçekten ucuz atlatıyor.
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
tabi ki karşıdan gelen ve şerit ihlali yapan motorlu suçlu virajda hangi mantıkla sollama yapılır ki...karşıdan birşey gelir mi diye düşünmüyorlar bu videoda ki gibi motor değilde bir kamyon çıkarsa o zaman gör bak telaşı ne yapıcak:silent:ben olsam muhakkak peşinden dönerdim yaptığı şeyin doğrusunu uygulamalı gösterirdim::angry2::::rantinp:::ranntign::158::
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
kameralı grubun olay sırasında ne hatası var anlamadım. göremedikleri yerde karşı şeride geçmiyolar zaten. öyle olsa arabaya kafadan girerlerdi.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Grubun olay sırasında hatası yok. Beni kastediyorsan o şekilde bir ifade kullanmadığım gibi hata olarak gördüğüm o durumun kazada etken olmadığını belirttim.

Kazadan bağımsız olarak hata şurada: sollama yasağı çizgisi varsa hiç bir nedenle o çizgiyi geçemezsin. Karşıyı görüp görmemek, yolun boş olup olmaması bu kuralı keyfi yorumlamaya izin vermiyor.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
aslında çok ufak bi sürtüşme olmuş gibi motoru yol dışına çıkarıp bırakmak istedi sanırım sürücü biraz daha inatcı davransa hiç düşmeyebilirdide bence ama tabi vidyoda öyle gözüküyo olabilir
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Yani sence hepsidemi suçlu ?

Herkes suçlu demek kestirme bir cevap. Aslında bana göre karşıdan şerit ihlali yaparak gelen motorcu suçlu. Çünkü sadece kendinin değil başkalarının hayatını da tehlikeye atıyor. Kameralı gruptaki motorcularaysa hatalı demek daha doğru olur. Çünkü ilerisi görülmeyen virajda hız denemesi yaparak kazaya davetiye çıkarıyorlar. Fakat kendileriyle beraber günahsız birilerini yakma ihtimalleri zayıf. O yüzden suçtan ziyade hata söz konusu bana göre.

Başka açıdan bakalım: O virajın sağ şeridinde bir inek pineklemekte olsaydı ve körlemesine girdikleri için gidip hayvancığa çarpsalardı inek mi suçlu olacaktı? Sahibi başıboş bırakmasaydı mı? Tamam, inek değil geyik olsun, forum geyiği :) Veya yolda yağ olsun, çukur olsun, kaza geçirip yola savrulmuş kazazede olsun.

İlerisi görülmeyen virajlara hızlı girmek hatadır.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkes suçlu demek kestirme bir cevap. Aslında bana göre karşıdan şerit ihlali yaparak gelen motorcu suçlu. Çünkü sadece kendinin değil başkalarının hayatını da tehlikeye atıyor. Kameralı gruptaki motorcularaysa hatalı demek daha doğru olur. Çünkü ilerisi görülmeyen virajda hız denemesi yaparak kazaya davetiye çıkarıyorlar. Fakat kendileriyle beraber günahsız birilerini yakma ihtimalleri zayıf. O yüzden suçtan ziyade hata söz konusu bana göre.

Başka açıdan bakalım: O virajın sağ şeridinde bir inek pineklemekte olsaydı ve körlemesine girdikleri için gidip hayvancığa çarpsalardı inek mi suçlu olacaktı? Sahibi başıboş bırakmasaydı mı? Tamam, inek değil geyik olsun, forum geyiği :) Veya yolda yağ olsun, çukur olsun, kaza geçirip yola savrulmuş kazazede olsun.

İlerisi görülmeyen virajlara hızlı girmek hatadır.


Benim bu yorumdan çıkarttığım sonuç şudur ; Trafik kuralları gereğince ne kadar haklı olursak olalım, giden gittikten sonra haklılık payının bir önemi kalmıyor. Önemli olan kaza anında pratik zekaya sahip olabilmek değildir, önemli olan araçlar arasında 5 saniye sonraki eylemi farkedebilmektir. (5 saniye çok büyük bir zamandır) Karşıdan motosiklet yerine bir arabada gelebilirdi. Bu durumda siz 8/8 haklı olsanız bile canınız gittikten sonra pek birşey değişmeyecek.
Bu sebeple mağdur olan hatalı, sebep olan suçludur...
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Benim bu yorumdan çıkarttığım sonuç şudur ; Trafik kuralları gereğince ne kadar haklı olursak olalım, giden gittikten sonra haklılık payının bir önemi kalmıyor. Önemli olan kaza anında pratik zekaya sahip olabilmek değildir, önemli olan araçlar arasında 5 saniye sonraki eylemi farkedebilmektir. (5 saniye çok büyük bir zamandır) Karşıdan motosiklet yerine bir arabada gelebilirdi. Bu durumda siz 8/8 haklı olsanız bile canınız gittikten sonra pek birşey değişmeyecek.
Bu sebeple mağdur olan hatalı, sebep olan suçludur...
Sonuç çıkardığını söyleyerek tevazu gösteriyorsun.
Esasında, arada paralellik olsa da benim söylediklerimden pekala bağımsız şeyler söylüyorsun :cat:
İfade tarzının daha güzel olması da cabası.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst