Motosikletimle Kaza Yaptım

Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
46
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dün gece saat 23:30 suları motorumla Sarıgazi'den Yenidoğan'a 70-80 km/h ile seyir halindeyken ilk kazamı gerçekleştirdim. Motor daha 20 km'de :queen: Kaza şöyle gerçekleşti 5.viteste seyir halindeyim hızım 70-80 km/h kırmızı ışık yandı. Ben de arabada ki gibi düşündüm ve hafif deriyajı sıktım. Debriyajı sıkmamla devir 4000-5000 oldu. Bir an da ön tekerlek balansa girdi ve motorun hakimiyetini kaybetmek üzereydim. Sağ tarafta bir araba vardı. Sol tarafta teretuar. Baktım olacak gibi değil motor yatacak bir an da motoru yatırdım. Sola doğru motoru yatırırken ilk önce ellerimle asfaltı tuttum daha sonra dizim motorla asfalt arasın da kalıp motoru korudu. 5 mt sürüklendim bu pozisyon da daha sonra kalktım. Motorda ki hasara baktım. Km saati kırılmış, ön çamurluğun ucu sürtmüş ve direksiyonun rot ayarı bozulmuş. Sağolsun gece yeni arkadaşım ve takım üyemiz sergeant kardeşim beni yanlız bırakmadı. 1 gibi atlayıp geldi. Motor da fazla hasar olmadığını görünce çok şaşırdı. Bu gün servisi aradım ve Yeşilyurt Motor'dan Hüseyin beyle görüştüm. Meğer araba gibi değilmiş vitesi boşlamak için debriyaja basmamak gerekiyormuş. Bu da bana bir tecrübe oldu. Saygılarımla...
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
366
Trafiğe çıkmadan önce boş alanlarda deneme sürüşleri yapmak gerekiyor..

Geçmiş olsun, umarım son kazan olur.
 
Katılım
9 Mar 2004
Mesajlar
40
''Meğer araba gibi değilmiş vitesi boşlamak için debriyaja basmamak gerekiyormuş. Bu da bana bir tecrübe oldu. Saygılarımla''. Burada bir sorun var, vitesi boşa almak için tabiki de debriyajı sıkacaksınız aynı arabalardaki gibi, araba kullanımından hiç bir farkı yoktur motosiklet vites debriyaj sisteminin.Sanırım konu biraz karışmış...
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
''Meğer araba gibi değilmiş vitesi boşlamak için debriyaja basmamak gerekiyormuş. Bu da bana bir tecrübe oldu. Saygılarımla''. Burada bir sorun var, vitesi boşa almak için tabiki de debriyajı sıkacaksınız aynı arabalardaki gibi, araba kullanımından hiç bir farkı yoktur motosiklet vites debriyaj sisteminin.Sanırım konu biraz karışmış...

aynen benimde kafam karıştı debriyajı sıktığın zaman boşta olmuş olmuyomu motor
debriyajı sıkıp vites küçültmesi gerekmiyomuyduki burda yanlış bişey yok sanırım:)
 
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
53
bence olay şöyle olmuş arkadaş vitesi boşa alacağım derken 1 e takmış vites küçülünce devir artıyo doğal olarak
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
debriyajı çekmedne önce gazı kapatmadınız mı yani? onu mu anlıyorum yazdığınızdan? arabayla niye farklı olsun ki sistem, ikisi de aynı şey... debriyaja basıp motorla şanzımanı ayırmadan önce gaza basmyor olmanız gerekir. aksi durumda boşta kalan ve yükten kurtulan motor hala gaz yiyorsa devir artacaktır. sanırım acemisiniz, geçmiş olsun. başınıza bir iş gelmeden biraz eğitim almanızı tavsiye ederim...
 
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
355
İşin şakası yok, sakatlanmadığına şükret, mutlaka iyi bir eğitim almadan trafiğe çıkmamanı öneririm, ikincide bu kadar şanslı olmayabilirsin
 
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
46
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gazı kapatmıştım zaten bende anlamadım neden böyle oldu gazı kapattığım halde ve sadece debriyajı sıktım araba kullanıyorum zaten. Vites küçültmedim ama debriyajı sıktığım an ön teker balans yaptı 8 çizmeye başladı ve devir inanılmaz çıktı. Tek alternatifim vardı. Motoru yatırmak Allah'tan sporda bize ilk düşme öğretilir hiç hasar almadım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ocak 2009
Mesajlar
323
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dızım motoru korudu yazmıssın dızınden dahamı degerlı motor:mrgreen: baktın kaza yapıcaksın sal motoru gıtsın en hayırlısı odur butun yaralanmalar motoru tuttugumuz ıcın oluyor tecrube konusuyor:p
 
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
46
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abi anlamadığım kısım ben servisle konuştum adam bana debriyajı sıkma o yüzden olmuştur diyor adam beni mi kandırıyor? Şanzıman araba gibiyse ben yanlış yapmadım o zaman. Neden böyle oldu ön tekerlek neden sapıttı?
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Gazı kapatmıştım zaten bende anlamadım neden böyle oldu gazı kapattığım halde ve sadece debriyajı sıktım araba kullanıyorum zaten. Vites küçültmedim ama debriyajı sıktığım an ön teker balans yaptı 8 çizmeye başladı ve devir inanılmaz çıktı. Tek alternatifim vardı. Motoru yatırmak Allah'tan sporda bize ilk düşme öğretilir hiç hasar almadım.

Arkadaşım sen debriyaj ile ön freni karıştırmış olmayasın.Debriyajı sıkmakla gaz vermeyi bıraktıysan ne devir yükselir nede ön tekerlek kitler.
Tahminim sen debriyaj yerine ön frene asıldın ve aynı zamanda gaza yüklendin.Zira her ikiside sağ elin yapacağı işlemlerdir.
Olur,her genç kızın başına gelir.:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:28 ----------

Abi anlamadığım kısım ben servisle konuştum adam bana debriyajı sıkma o yüzden olmuştur diyor adam beni mi kandırıyor? Şanzıman araba gibiyse ben yanlış yapmadım o zaman. Neden böyle oldu ön tekerlek neden sapıttı?

Usta seninle kafa yapmış be arkadaşım:)
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Geçmiş olsun.Sende bişey olmaması sevindirici. :)
Rot ayarının kaymasını bilirim çok lanet bişey. :)
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
867
Dün gece saat 23:30 suları motorumla Sarıgazi'den Yenidoğan'a 70-80 km/h ile seyir halindeyken ilk kazamı gerçekleştirdim. Motor daha 20 km'de :queen: Kaza şöyle gerçekleşti 5.viteste seyir halindeyim hızım 70-80 km/h kırmızı ışık yandı. Ben de arabada ki gibi düşündüm ve hafif deriyajı sıktım. Debriyajı sıkmamla devir 4000-5000 oldu. Bir an da ön tekerlek balansa girdi ve motorun hakimiyetini kaybetmek üzereydim. Sağ tarafta bir araba vardı. Sol tarafta teretuar. Baktım olacak gibi değil motor yatacak bir an da motoru yatırdım. Sola doğru motoru yatırırken ilk önce ellerimle asfaltı tuttum daha sonra dizim motorla asfalt arasın da kalıp motoru korudu. 5 mt sürüklendim bu pozisyon da daha sonra kalktım. Motorda ki hasara baktım. Km saati kırılmış, ön çamurluğun ucu sürtmüş ve direksiyonun rot ayarı bozulmuş. Sağolsun gece yeni arkadaşım ve takım üyemiz sergeant kardeşim beni yanlız bırakmadı. 1 gibi atlayıp geldi. Motor da fazla hasar olmadığını görünce çok şaşırdı. Bu gün servisi aradım ve Yeşilyurt Motor'dan Hüseyin beyle görüştüm. Meğer araba gibi değilmiş vitesi boşlamak için debriyaja basmamak gerekiyormuş. Bu da bana bir tecrübe oldu. Saygılarımla...

Senin kesinlikle iyi bir eğitim alman gerekiyor..

Eğitim almadan 3 tekerlekli bisiklete bile binme derim :)

Bu yazdıklarını okuyunca ben bile bildiğim şeyleri unuttum :p
 
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
46
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşım sen debriyaj ile ön freni karıştırmış olmayasın.Debriyajı sıkmakla gaz vermeyi bıraktıysan ne devir yükselir nede ön tekerlek kitler.
Tahminim sen debriyaj yerine ön frene asıldın ve aynı zamanda gaza yüklendin.Zira her ikiside sağ elin yapacağı işlemlerdir.
Olur,her genç kızın başına gelir.:p
Abi eski mesleğim icabı aşırı soğukkanlı bir insanım ve solla sağı karıştırmak için sanırım bir şişe viski içmem gerekiyor. Ağırsiklet lisanslı sporcuyum bizde de debriyaj sol direktir.Gaz sağ direk. :queen: Şimdi şunu eklemeyi unutmuşum okurken. Ben biraz geziyordum 4-5 km kadar eve gelince garajda rolantiye bakıyorum kendi kendine yükseliyor 2000-3000 bazen 4000 acaba kendi kendine gaz mı veriyor ya da karburotördemi bir sorun var?
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Abi eski mesleğim icabı aşırı soğukkanlı bir insanım ve solla sağı karıştırmak için sanırım bir şişe viski içmem gerekiyor. Ağırsiklet lisanslı sporcuyum bizde de debriyaj sol direktir.Gaz sağ direk. :queen: Şimdi şunu eklemeyi unutmuşum okurken. Ben biraz geziyordum 4-5 km kadar eve gelince garajda rolantiye bakıyorum kendi kendine yükseliyor 2000-3000 bazen 4000 acaba kendi kendine gaz mı veriyor ya da karburotördemi bir sorun var?

İnsanın yaptığı meslekler ve sporlar motosiklet kullanmada pek referans olmuyor arkadaşım.
Senelerce dağlarda çatışmış bir komando yüzbaşı benim scoteri kullanmaya kalkmıştıda:queen:ne gülmüştük:queen:

ayrıca debriyaj sıkılı iken motor ne kadar yüksek devire çıkarsa çıksın sürüşü etkilemez.Sadece gürültü kirliliği yaratır.:bounce:
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
bence siz direk arabada olduğu gibi motor kompresyonuna güvendiniz, benim motorda da ilk başladığımda yaptığım bir hatayı yapmışsınız, gazlamış gidiyorsunuz, motor ivmelenmiş, aniden durmanız lazım, önce hafif fren sonra debriyaj vites küçültme hemen ardından fren, ben bu şekilde kullanıyorum, bu şekilde kullanmazsam motorun 8 çizme eylemi içine girdiğini ve beni üzerinden atacakmış gibi olduğunu fark ettim, ayrıca frenlere ön arka beraber aynı anda ve miktarda basmanız lazım, gerekirse kesik kesik basıp, aralarda mecbursanız vites de küçültebilirsiniz, ben motora vespa akademide temel eğitim ardıdan ileri sürüş eğitimi alarak 35 yaşında başladım, eğer sizde de benim gibi yaş geçmişse önceden tecrübe yoksa kesin eğitim alın derim ...
 
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
46
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İnsanın yaptığı meslekler ve sporlar motosiklet kullanmada pek referans olmuyor arkadaşım.
Senelerce dağlarda çatışmış bir komando yüzbaşı benim scoteri kullanmaya kalkmıştıda:queen:ne gülmüştük:queen:

ayrıca debriyaj sıkılı iken motor ne kadar yüksek devire çıkarsa çıksın sürüşü etkilemez.Sadece gürültü kirliliği yaratır.:bounce:
Abi ben dağlarda çatışmadım benim eski işim yakın korumalıktı. Basit bi iş günde ne fazla bir kişi tartaklardım o kadar. Şu anda tasarımcıyım. Ön teker neden 8 çizer bunun sebebi nedir peki? Yanlışım nerde onu bileyim bana yeter abi. Ön freni çok hafif sıktım, Arka frenede çok çok hafif dokundum. Gaz zaten kapalıydı ama devir deli bir şekilde yükseldi. Eve geldim kazadan sonra garaja girecem bir anda gene 4000-5000 oldu devir?
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Tahmin ediyorum sen ön freni biraz fazla sıktın ve ön tekerleğin kilitlenmesine yol açtın.Tüm mesele bu.:wiinkk:
Senin gerçekten bu işi iyi bilen bir arkadaşından biraz ders alman gerekiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst