- Katılım
- 21 Haz 2006
- Mesajlar
- 3,364
- Konu Yazar
- #1
600F'in bana höre eski moda olan plakalık ve kuyruk tasarımını kendi çabamla daha sportif ve modern hale getirmek için uğraştım ve aşağıdaki işlemler sonucunda uzun uğraşlar neticesinde bir sonuca ulaştım.
Yapılan işlemler :
- Kuyruk grenajını, arka stopu ve sinyalleri söktüm
- Kalemle keseceğim yerleri işaretledikten sonra, ince kıl testere ile plakalığı file bağlama kancalarına kadar kestim. Bu kancalar işime yaradığı için kesmek istemedim.
- Falçata ile kestiğim yerleri bayağı bir uğraşarak düzelttim ve sonrasında zımpara yaparak düzledim.
- Plakalığı kancalara kadar kesince dolayısıyla arka stoptan kancalara kadar bagajı da kesmiş olduk ve bir boşluk oluştu.
- Oluşan bu boşluğu ölçtüm ve plastik bir parçadan aynen buraya uyacak bir kalıp oluşturdum.
- Plakalıkdaki anahtar mekanizmasını da söktüm ve yaptığım kalıp için ona da bir yer tesbit ettim.
- Sonrasında yaptığım plastik kalıbın aynısından gidip fibercide kestirdim.
- Motorda vidalayacağım yerleri belirledim ve anahtar mekanizması için de fiber parçayı deldikten sonra, ince zımparayla düzeltip, mat siyah sprey boyayla 2 günde 3 kat boya attım.
- Kuruduktan sonra boş kalan kısma monte işlemini bitirdim.
- Sırada parçayı yerine yerleştirmeme rağman kanca sisteminin üstünde kalan oluklu boşlukları kapatmak kalmıştı.
- Bunun için de bir araştırma yaptıktan sonra, nalburdan fiber macunu aldım ve sertleştirici karışımı hazırlayarak macunla boşluk kalan yerleri kapattım.
- 1 gün süreyle kurumaya bıraktıktan sonra zımparasını yaptım ve mat siyah sprey boyayla 2 kat boya da ona attım.
- Sonrasında edindiğim katlanır plakalık için yaptığım fiber parçada delikler açarak plakalığı monte ettim.
- Sinyaller için de gerekli kablo deliklerini delip, sinyalleri plakalığa monte ettim.
- 1 adet reflektörü de plakalığın altına takınca işlem tamamlanmış oldu.
Buyrun bakalım, tüm bu işlemler sonucunda ortaya çıkan görüntü budur arkadaşlar :
Yapılan işlemler :
- Kuyruk grenajını, arka stopu ve sinyalleri söktüm
- Kalemle keseceğim yerleri işaretledikten sonra, ince kıl testere ile plakalığı file bağlama kancalarına kadar kestim. Bu kancalar işime yaradığı için kesmek istemedim.
- Falçata ile kestiğim yerleri bayağı bir uğraşarak düzelttim ve sonrasında zımpara yaparak düzledim.
- Plakalığı kancalara kadar kesince dolayısıyla arka stoptan kancalara kadar bagajı da kesmiş olduk ve bir boşluk oluştu.
- Oluşan bu boşluğu ölçtüm ve plastik bir parçadan aynen buraya uyacak bir kalıp oluşturdum.
- Plakalıkdaki anahtar mekanizmasını da söktüm ve yaptığım kalıp için ona da bir yer tesbit ettim.
- Sonrasında yaptığım plastik kalıbın aynısından gidip fibercide kestirdim.
- Motorda vidalayacağım yerleri belirledim ve anahtar mekanizması için de fiber parçayı deldikten sonra, ince zımparayla düzeltip, mat siyah sprey boyayla 2 günde 3 kat boya attım.
- Kuruduktan sonra boş kalan kısma monte işlemini bitirdim.
- Sırada parçayı yerine yerleştirmeme rağman kanca sisteminin üstünde kalan oluklu boşlukları kapatmak kalmıştı.
- Bunun için de bir araştırma yaptıktan sonra, nalburdan fiber macunu aldım ve sertleştirici karışımı hazırlayarak macunla boşluk kalan yerleri kapattım.
- 1 gün süreyle kurumaya bıraktıktan sonra zımparasını yaptım ve mat siyah sprey boyayla 2 kat boya da ona attım.
- Sonrasında edindiğim katlanır plakalık için yaptığım fiber parçada delikler açarak plakalığı monte ettim.
- Sinyaller için de gerekli kablo deliklerini delip, sinyalleri plakalığa monte ettim.
- 1 adet reflektörü de plakalığın altına takınca işlem tamamlanmış oldu.
Buyrun bakalım, tüm bu işlemler sonucunda ortaya çıkan görüntü budur arkadaşlar :