CBR600F Plakalık İptali ve Kuyruk Modifiyesi

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
600F'in bana höre eski moda olan plakalık ve kuyruk tasarımını kendi çabamla daha sportif ve modern hale getirmek için uğraştım ve aşağıdaki işlemler sonucunda uzun uğraşlar neticesinde bir sonuca ulaştım.

Yapılan işlemler :

- Kuyruk grenajını, arka stopu ve sinyalleri söktüm
- Kalemle keseceğim yerleri işaretledikten sonra, ince kıl testere ile plakalığı file bağlama kancalarına kadar kestim. Bu kancalar işime yaradığı için kesmek istemedim.
- Falçata ile kestiğim yerleri bayağı bir uğraşarak düzelttim ve sonrasında zımpara yaparak düzledim.
- Plakalığı kancalara kadar kesince dolayısıyla arka stoptan kancalara kadar bagajı da kesmiş olduk ve bir boşluk oluştu.
- Oluşan bu boşluğu ölçtüm ve plastik bir parçadan aynen buraya uyacak bir kalıp oluşturdum.
- Plakalıkdaki anahtar mekanizmasını da söktüm ve yaptığım kalıp için ona da bir yer tesbit ettim.
- Sonrasında yaptığım plastik kalıbın aynısından gidip fibercide kestirdim.
- Motorda vidalayacağım yerleri belirledim ve anahtar mekanizması için de fiber parçayı deldikten sonra, ince zımparayla düzeltip, mat siyah sprey boyayla 2 günde 3 kat boya attım.
- Kuruduktan sonra boş kalan kısma monte işlemini bitirdim.
- Sırada parçayı yerine yerleştirmeme rağman kanca sisteminin üstünde kalan oluklu boşlukları kapatmak kalmıştı.
- Bunun için de bir araştırma yaptıktan sonra, nalburdan fiber macunu aldım ve sertleştirici karışımı hazırlayarak macunla boşluk kalan yerleri kapattım.
- 1 gün süreyle kurumaya bıraktıktan sonra zımparasını yaptım ve mat siyah sprey boyayla 2 kat boya da ona attım.
- Sonrasında edindiğim katlanır plakalık için yaptığım fiber parçada delikler açarak plakalığı monte ettim.
- Sinyaller için de gerekli kablo deliklerini delip, sinyalleri plakalığa monte ettim.
- 1 adet reflektörü de plakalığın altına takınca işlem tamamlanmış oldu.

Buyrun bakalım, tüm bu işlemler sonucunda ortaya çıkan görüntü budur arkadaşlar : :)

295wcjt.jpg


2wm2vq8.jpg


2cftjso.jpg


2wgi4o0.jpg


sg1iww.jpg


xg9uz5.jpg


261nhgj.jpg


1impvn.jpg


ndpifr.jpg


riakk1.jpg
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Epey emek harcadığın belli..
Güzel olmuş :)
Katlanır plakalık otomatik bir şeymi? Değil gibi duruyor..
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
güzel olmuş emeğine sağlık.ama keşke bide eski halini koysaydın ne yaptığın daha iyi belli olurdu
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Epey emek harcadığın belli..
Güzel olmuş :)
Katlanır plakalık otomatik bir şeymi? Değil gibi duruyor..

Sağolasın. :)
Otomatik değil, elle açılıp kapanıyor.

Ee aynı işlemi ne zaman bana yapıyoruz =)

Bak detaylıca yazıyor, yapıver kendin işte, yol gösteriyorum ben.:p

harika olmuş tebrikler...

Sağolasın Hasan.

güzel olmuş emeğine sağlık.ama keşke bide eski halini koysaydın ne yaptığın daha iyi belli olurdu

Hemen ekleyelim :

dc37fl.jpg


14u7qmh.jpg


Emre kapalı halininde bi resmini koyarmısın ?

Plakalık kapandığında sinyalleri istediğim yöne döndürme şansım da oluyor bu arada.

5ex1mp.jpg


1zeyrgh.jpg


2gtawp0.jpg



Sağol Görkem'cim. :)
Açıkçası başta düşündük kendinden sinyalli stop almayı ama, sonrasında trafikte fark edilebilirliğinin normal sinyallerden düşük olacağına karar verip vazgeçtik.
Ama sinyalli olmasa bile arkaya bir şefffaf stop da takabiliriz belki ilerleyen zamanda.
Gerçi bir taraftan da aklımızda komple Undertail var, biliyorsun kendinden hem sinyalli, hem de stoplu :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310133060023null&viewitem=

güzel olmuş... emek sarfedinde gerçekten yakışıyor....

Teşekkür ederim.
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
süper olmuş gerçekten , 600f çok güzel bir motor ama bir tek arka tarafı hoşuma gitmezdi , onu da halletmişsiniz. çok şık tebrikler...
 
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
harbiden senin uğraştığına bizimde beklediğimize değdi....

aynısını yapmam lazım...:)
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Baya bi emek ve sabır işi..
Çok güzel olmuş..600F zaten güzel bi motor bide böyle ufak tefek ayrıntılarla daha güzel bir görünüme kavuşmuş..
Elinize emeğinize sağlık:)
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Çok güzel olmuş maşallah.

Motosiklet fotoğrafları arşivime ekliyorum birkaç fotoğrafı :)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Sağolun arkadaşlar, dediğiniz gibi biraz emek ve sabır işi, ama bitince değdi bence uğraştığıma.
Niyetlenenlere kolay gelsin diyorum. :)
 
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Alıcı gözüyle bir daha baktım da şimdi gerçekten başarılı :mrgreen: Ellerine sağlık Emreciim :queen::rendeer:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Peki kapalıyken neden yamuk duruyor?
Emrecim çok soru sordum biliyorum ama bende niyetlendim bu plakalıktan almaya :)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Alıcı gözüyle bir daha baktım da şimdi gerçekten başarılı :mrgreen: Ellerine sağlık Emreciim :queen::rendeer:

Beğendiyseniz ne mutlu bize Yeşim hanım:queen:

Peki kapalıyken neden yamuk duruyor?
Emrecim çok soru sordum biliyorum ama bende niyetlendim bu plakalıktan almaya :)

Yok sorun değil kanka. :)
Valla açıkçası sen söyleyince farkettim şimdi kapalıyken yamuk durduğunu, tahminimce plakalığın menteşe görevini gören bağlantısında boşluk kalmış olabilir kapatınca, yani ufak bir alta-üste oynatmayla düzeltilir diye tahmin ediyorum. Belki de benim fiber parça yamuk olabilir. Eve gidince bakacağım.
 
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Peki kapalıyken neden yamuk duruyor?
Emrecim çok soru sordum biliyorum ama bende niyetlendim bu plakalıktan almaya :)

Naaptın sen Gökhan :cyclopsan Bugün de yamuğuna takarız bütün gün evdeyiz yine :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst