Petrol Ofisi’nde Maximoto motosiklet yağları dönemi başlıyor.

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Hort hort :)

Motosikletimde 12bin kilometredir hep Castrol Power1 15-40 kullandım.
(2binde bir değişim yapıyorum).
İşyerime sürekli motosikletimle gidip geldiğim için ortalama 1 ayda 2bin kilometreyi dolduruyorum. Ve castrol almaya gittiğimde en son 20 liradan 25 liraya çıkmıştı.

Her ay 25 lira benim için yüksek bir meblağ.
Aynı işi PO'nun maximoto serisi yapıyorsa bu yağdan denemek istiyorum.
(Daha uygun fiyatlı olduğunu tahmin ederek)

Ankara'da PO Maximoto 10/40 yağ bulamadım. Tüm istasyonlarda sadece 2T yağlar var .

Ankara'da bu yağlardan alabilen varmı ?


Ya da diğer arkadaşlardan PO kullananların görüşlerini almak isterim.
Castrol ile arasında fark var mı ?
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
arkadaşlar, motor yağı konusunda lafa bakmayın. falan marka veya filan marka yağın iyi/kötü olması ustalıkla anlaşılacak şeyler değildir.
Amerikan Petrol Enstitüsü (API) bu konuda dünyanın itibar ettiği otoritedir. API'ın testini geçmiş motor yağının aleyhine falanca ustanın sözüne, yorumuna fazlaca itibar etmeyin.
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Yahu öyle yorumlar yapılmış ki yine sinirlerim zıpladı.

Gidip 1000 km önceden değiştirtecekler bana yağı.

Bir dahaki değişimde Maximoto kullanacağım bakalım nasılmış çok merak ediyorum.

Bence Castrol'den iyidir.

O API belgesini babasının hayrına vermezler adama. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
1,302
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Petrol Ofisine güvenim sıfır...ne sattığı benzine güvenim ne kurumsal kimliğine saygım var...

aynen katılıyorum abi...:cat::cat:
po nun önünde benzinim bitse yolda kalsam ve 1 km ilerde baska benzinlik olsa oraya kadar iterim motoru....
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Yahu öyle yorumlar yapılmış ki yine sinirlerim zıpladı.

Gidip 1000 km önceden değiştirtecekler bana yağı.

Bir dahaki değişimde Maximoto kullanacağım bakalım nasılmış çok merak ediyorum.

Bence Castrol'den iyidir.

O API belgesini babasının hayrına vermezler adama. :)

o api dediğin belgenin bi dünya sıralaması var istersen bi incele bu konuyu belgeyi almak bişe değil mesela iso 9001 belgesi zamanında en iyisiydi ama şimdi ondan sonra çıkan belgelerin bi çoğunu para verip alabiliyosun ..

konu linki
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...yag-kalite-standartlari-servis-siniflari.html
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Yağlar Normal-Yarı sentetik ve Tam sentetik yağlar üzere 3e ayrılmaktalar.Normal yağlar petrol ayrışımı sonucu ortaya çıkan yağdır.Yarı sentetik yağlar laboratuvar ortamında oynamış eklemeler çıkartmalar yapılmış yağlardır normal yağlara göre tercih edilmesi iyidir.Sentetik yağlar ise tümüyle laboratuvar şartlarında oluşturulmuş üretilmiş yağlardır.En kaliteli yağ sınıfı denilebilir ve tabi fiyatıda (=.

Maximoto tam sentetik power1 yarı sentetik. ama Castrol daha iyi onayladım. :)

Ama küçük motor kullanıyor olsam kesinlikle maximoto kullanırım.
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
Ybr 125 için daha önceden koymuş olduğum Castrol Power 15-40 yağı zamanı geldiği için boşaltıp PO Maximoto 15W-50 Racing tam sentetik yağ ile değiştirdim.

Racing kelimesi kafaları karıştırmasın.Racing yazıyor diye illa bu tür makinalarda kullanılacak anlamı taşımıyor."Racing" demek yüksek devir çeviren motor demek.Ybr de küçük hacimli ama yüksek devirlerde çalışan bir motor.Dolayısı ile bu yağ uygun bir yağ.

Castrol'ün daha önce kullandığım yağı yarı sentetik bir yağ idi, oysa petrol ofisinin yağı tam sentetik ve fiyatı daha ucuz, 20 lira.

500 km den sonra izlenimim:debriyaj balatasında bir değişiklik yok, vites geçişleri aynı.Ancak motorun sesinde bariz bir azalma var.

Genel olarak memnunum.Özellikle üst sınırı 50 olduğu için yaz mevsimine uygun olduğunu düşünüyorum.Fiyat olarak daha hesaplı yada aynı paraya daha iyi bir yağ bulmadıkça bu yağı kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
güvenmek isterim ama bu işi riske atamam:pale: yağ benim için çook önemli, castrol bile beğenmiyorum! mobil yada motul gerisi inan hikaye
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
güvenmek isterim ama bu işi riske atamam:pale: yağ benim için çook önemli, castrol bile beğenmiyorum! mobil yada motul gerisi inan hikaye

musatafa, ben bu 10/40 maximotoyu 3 değişim falan kullandım fena diğil gerçekten diğerleriyle arasında hiçbir fark göremedim sadece türk malı oldugundan ucuz biraz iş görür..ancak burada 15/50 si yok satılmıyor..
 
Katılım
2 Kas 2009
Mesajlar
491
başka kullanan varmı? cbf 150 de kullanabilirmiyiz acaba? hortlattık mı ne:p
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
arkadaşlar kullandığınız motor yağının markasını değiştirmeyin! marka değişimi çok zararlıymış çünkü farklı marka daha farklı teknolojiyle farklı kimyasallarla üretilen yağ demek oluyo ve bu marka değişimi siz motoru koruyucam derken dahaçok zarar vermenize neden olur...
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
arkadaşlar kullandığınız motor yağının markasını değiştirmeyin! marka değişimi çok zararlıymış çünkü farklı marka daha farklı teknolojiyle farklı kimyasallarla üretilen yağ demek oluyo ve bu marka değişimi siz motoru koruyucam derken dahaçok zarar vermenize neden olur...

Mişli muşlu konuşup tam bilmediğiniz, sağdan soldan duyduğunuz şeyleri gerçekmiş gibi yazmayalım lütfen. Öyle birşey yok. İstediğin marka yağı koyabilirsin.

Neresidir, kimdir bu bilginin kaynağı? Ekle buraya biz de öğrenmiş olalım.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
başka kullanan varmı? cbf 150 de kullanabilirmiyiz acaba? hortlattık mı ne:p

CBF150 için SJ ve üstü sınıfta yağ kullanmak gerektiğini kullanma kılavuzu belirtmiş.

Petrol Ofisi'nin sitesindeki bilgilere göre :

Maximoto 15-50 Racing API SG
Maximoto 15-50 Standart API SH
Maximoto 10-40 API SG sınıfındalar.

PO yağları CBF150'nin kılavuz değerlerini karşılayamıyor.
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
PO yağları CBF150'nin kılavuz değerlerini karşılayamıyor.

Aydoğan CBF 150 için "SH" koduna takılmak yanlış olur. PO'nun ürettiği standart ve racing olanın viskozite değeri çok yüksek. Kılavuzlarda önerilen API ve JASO sınıflandırmalarında düşük ve yüksek sıcaklıklarda viskozite ölçümü baz alınır. PO'nun yeni yağları SH olup düşük viskozite sunan, kılavuzda önerilen yağlardan çok daha iyi koruyacaktır. Benim motorum CBF 250 2006 model. Karbüratörlü, hava soğutmalı bir motora sahip. CBF 150'den farklı bir motor prensibi yok. CBF 250 normalde yağ yakan bir motosiklettir. 2006 Kılavuzunda SH veya üzeri yağ tavsiye ediliyor. Standart önerilen yağ 10w30. 25-30 derece ve üzeri hava koşullarında 10w40 tavsiye ediliyor. İkisi arasındaki fark 10w40'ın daha yüksek viskozite sunması, 100 derece motor sıcaklık testinde daha az incelerek korumayı artırmasıdır. Özellikle yüksek devir çevirdiğinde sıcaklık arttığında silindir içindeki film risk altına giriyor, korunması için yağın kıvamını yüksek tutabilmesi lazım.

"Yağın ilgili mevsimde motora ince gelmesinden kaynaklanan yağ eksilmelerinde" viskozite değeri daha yüksek yağa geçildiğinde eksilme azalır, motor sesi azalır, vites geçişleri yumuşar. CBF 250'imde 10w50 IPone kullandım. 10w40'ı geçmeme rağmen vites geçişlerinde, ritimde problem olduğunu farekediyordum. Çok düşük bir yağ eksiltme vardı. PO'nun kırmızı standart 15w50'sini geçtiğimiz hafta ilk kez denedim. Motor ilk çalışma ile birlikte daha az gürültülü, daha sakin çalıştı. Ritminin düzene girdiğini sesinde hemen farkediyorsunuz. Kesinlikle öneriyorum. Aşağıdaki imaj yağın reklamı ile birlikte değerlerini de veriyor, reklamı kesemedim kusura bakmayın. 100 derecedeki viskozitelere dikkat edin:

PO 15W50

pofifmz8.jpg



CASTROL 15W40

1540nn1.jpg



CASTROL 10W40

1040gt7.jpg
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
ben 10 40 olanı kullanıyorum gayette güzel bütün sertifikaları karşılıyor
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
1,162
yani şimdi ben bu yağı gsr'm de kullansam hiçbir problem olmaz mı diyorsunuz:silent:
castrol ile aynı işi mi görür :cyclopsan o zaman neden daha fazla ödeyeyim ki :sunny:
bu yağı 4 silindirli bir motorda deneyen arkadaş yok mu acaba nasıl bişeymiş :silent:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
yani şimdi ben bu yağı gsr'm de kullansam hiçbir problem olmaz mı diyorsunuz:silent:
castrol ile aynı işi mi görür :cyclopsan o zaman neden daha fazla ödeyeyim ki :sunny:
bu yağı 4 silindirli bir motorda deneyen arkadaş yok mu acaba nasıl bişeymiş :silent:
ben birkaç defa würht koydum arasında bi fark yok sonuş olarak standartlara uygun
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Ben bu yağı Motul 10w-50 den sonra cbf 150 de kullandım, hiç bir olumsuzluk hissetmedim. 10w-40 olanını. Denk gelirse alıyorum, sorun yok.
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
konu hortlucak ama bu yağ güzel yağa benziyor halkımız bilinçlenmeli
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
sentetik olan yaglari 100 mg prince motorsiklette kullanabilir miyiz

debriyajda kacirma yapar iddialari var

po nun yaglarinda eski ozellik listesinde islak kavrama performansi ibaresi yok
sonradan eklemişler

toptan alırsak fiyat düşer
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst