arkadaslar cbr 125 in 1 deposu 0 dan nekadara doluyor ve yaklasık olarak sehirler arası yolda kaç km yapıyor
100km de 2.9 litre.
maşallah allah nazardan saklasın dostum![]()
![]()
kaş tatlı durmuş.. angel larında çok hoş![]()
![]()
bende sdece xenon var angel yok![]()
bu arada xenon sigortayı yakıcak haberin olsunsigortayı 20lik tak sorun olmuyo sonra
![]()
![]()
Teşekkür ederim dostum sağol.Bende anlayamadım, aklıma mantıklı gelen tek şey 7-9bin devirlerde gezerken yavaslamam için vitesi küçültmem sonucu motorun öne yığılması.Vitesi küçültürken motor baya bi bağırıyodu.Arada vitesleri unutup20-30 km hızlarda gezerkene 1. vitese indirdiğim oluyodu arkayı kilitliyodu ama hemen debriyajı sıkıyodum. İlginiz için tekrardan teşekkürler :rendeer:emre18 : hocam geçmiş olsun umarım en kısa zamanda canını sıkmadan sorunu halledersin. ama bu sorun nasıl kaynaklanmış onu anlayamadım
Ya arkadaşlar tekrar merhaba hepinizeGeceleri çalıştığım için sayfaya pek vakit ayıramıyordum ama motorda bir iki aksaklık fark edince hepinize bir danışayım dedim. Motorumun ufak tefek bakımlarını kendim yapıyorum yaklaşık 1000 km önce bujiyi değiştirdim ama eski bujide çok az olmakla beraber yenisinde daha çok fark etmeye başladım sanırım buji yuvasının üstünde yağ birikmesi oluşuyor. Bu haliyle yuvadan içeri girip bujiye de bulaşıyor ve zamanla ateşleme zorlaşıyor neden olabilir? En geç 1250 km'de bir yağını değiştiriyorum ve aldığım buji de orjinal bujisi :silent: Bir de motorumun ısınma süresinde ve rölanti devrinde ciddi oranda düşüklük var, ilk başlarda soğuklardandır diye düşündüm ama ısınma esnasında hafif vuruntu sesi gelmeye başladığında başka bi sorun olduğunu düşünmeye başladım tahmini olarak sebebi nedir bunların? Şimdiden hepinize çok teşekkür ederim :rendeer: Bu arada motorum 19000 km'de ve 2008 model
![]()
emre kardeş daha motorun yeniymiş sen nasıl motoru o haale getirdin,motor freni bi problem çıkarmaz ama sen hıza göre vitesi yanlış küçültürsen iyi ayarlamayıp motoru zorlarsan tabiki zararı olur,çok geçmiş olsun...
emre yok arkadaş cıbır vites küçültme yüzünden şanşızıman dağıtacak bir motor değil zaten ben kullanıcı hatası olduğunu düşünmüyorum. ama motoru almadan periyodik bakımları yapılmışmı baktırdınmı herhangi bir honda servisinden
Bu benim ilk motorum olduğundan acemiliğime geldi ilk motor kullanmayı cbr da öğrendim.Motoru aldığımda 1200 km deydi suan 15280km de servisten bakımını yaptırıp aldım.Aldığım adam ilk yağını ben değiştirdim demişti.Sonradan servise götürdü servisten aldım.Ama üzerinde 130 luk lastik vardı.Motor cok temizdi ama içini bilemiyoduk tabi.Sonradan 4bin bakımını kendim diğer bakımları servisinde yaptırdım.4bin bakımında da ehliyetim olmadığı için servise gidemedim.Memleketimde Honda servisi olmadığından başka yerlere götürüyom.
Ama sonradan farkettiğim bişi var göstergeyi gecen sene sökerken göstergeyi tutacak yerin birinin kırık olduğunu gördüm bide aldığımda debriyaj manetinin ucu ve sol ayna kırıktı.Evin içne sokarken kırıldı dendi, bende inandım(tabi o anda motoru görmenin heyecanıda vardı) Şimdi aklıma şüphe düştü rodaj zamanından olan bişi olmasın sakın :silent:
anlattıklarından şu sonuç çıkıyor. sen o motoru aldığında km si orjinal değilmiş belki 20bin belki 30bin belki de 40bindeydi.5liraya 0 lıyorlar kmyi
@Emre
Emre Hocam şimdi bir abim söyledi motoru yığdırdığından çatlıyormuş. kamyonlarda da aynı çatlama oluyormuş 5den3 e düşünce filan. oluyormuş yani bir çok araçta motor freninden
Ybr125 ve Cbr125 balataları aynıdır.Ben bi ara değiştiricektim ancak sonradan balatalarımın iyi durumda olduğunu öğrenince değiştirmedim.
Yani cbr125 balatasına o kadar para verceğinize orjinal ybr balatası taktırmanız daha makul.
Motosikletim satılmıştır arkadaşlar