halat kilit mi yoksa disk kilidi mi?

Katılım
26 Ara 2009
Mesajlar
32
arkadaşlar geçenlerde motoruma internetten(hudson deri) halat kilit aldım.yaklaşık 7 lira civarındaydı.3. kez bağlayışımdı.dün akşam motoruma binmeye gittiğimde kilidi açmaya çalıştım ama kilit dönmüyordu.biraz zorladım anahtar eğildi.yedek anahtarı çıkardım oda 1 dk içinde eğildi.motor kilitli kaldı.kilidin içine baktım kilit içi ikiye ayrılmış.bende penseyle kilidi kırmaya başladım.kilit tamamen plastikten yapılmış.2 dk da paramparça ettim mottoru çözdüm.yani hırsızlar için pek te caydırıcı değilmiş açıkçası. şimdi yeni kilit almam lazım ama disk kilidi mi yoksa daha kaliteli halat kilit mi alsam kara veremedim.kullanan arkadaşlar markasıyla beraber yazarsa sevinirim.şu an motor açıkta kilitsiz duruyor.hagisi daha iyi koruma sağlıyor??
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
1 saniye 7tl halat kilitmi aldın? :silent: ve yamaha viragoyu onlamı kitledin? deri derken?

dostum kinguard marka kilit aldım 2 yıl evvel 60tl 2m uzunluğunda hala taş gibi :cat:

diskmi halatmı dersen

1. kaliteli halat mutlaka, disk kilit ile motoru sabitleyemezsin
2. disk olsa iyi olur
 
Katılım
26 Ara 2009
Mesajlar
32
1 saniye 7tl halat kilitmi aldın? :silent: ve yamaha viragoyu onlamı kitledin? deri derken?

dostum kinguard marka kilit aldım 2 yıl evvel 60tl 2m uzunluğunda hala taş gibi :cat:

diskmi halatmı dersen

1. kaliteli halat mutlaka, disk kilit ile motoru sabitleyemezsin
2. disk olsa iyi olur
bu sitede de reklamı var hudson deri mağazası.orada satılıyordu.%50 indirimle 7 liraya .bu kadar kalitesiz olacağını nerden bileyim.zaten 3 kez de patladı:farao:
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
kask kilidi almışsındır sen 7 tl ye. ben de mondialle birlikte gelen çin malı bir halat kilit kullanıyordum. iki anatarını da kaybedince ancak spiral taş ile keserek açabildik.şatış fiyatı 30 tl.
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
benden tavsiye;

halat yine sağlamdır ancak,her yere ığmaz... özelliklede kalın olanları.
ben ZİNCİR kullanıyorum ama bildiğiniz zincirlerden değil... teknelerde çapalara takılan,zincirlerden kullanmaktayım.
makasla kesilmiyor ve çok sağlam.
kilit olarakta kaliteli bir marka kullanmaktayım...
tek kilit yerine 2-3 tane kullanmak bence daha mantıklı,tabi zinciriniz sağlam ve güvenilirse....
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
masterlock un halat kilitlerinden kullan, çok güzel çözümleri var motosikletler için..
Eğer pencerene yakın bir yerde duruyorsa birde alarmlı disk kilidi al.. İnanılmaz işlevsel :cat:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
11
valla dostum bence 2 kilittende al. neden dersen motorla biyere gidiyosun 5 dk bırakıp işini görüp gelicen mesela. halatı çıkar, sabitlicek yer bul, yanında taşımasıda dert boyu uzunsa vs vs...
ama ben disk kilidi sele altında taşıyordum takıp gidiyorum. hani motoru birinin düz kontakla çalma ihtimali falan kalmıyor gün ortası.
ama kaliteli bir halat kilit ile akşamları için daha rahat olur. her iki kilidide kullanırsan zaten hırsızları 1 adım daha uzakta tutarsın.
kazasız ve sorunsuz günler dilerim :cat:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Canım dostum bana sorucak olursan her ikisindende al... İkisinin sana maliyeti olsun en fazla 100 tl. Hemde bu kilitlerin alarmlı versionları var, ve 100 desibell'e kadar ses çıkartabiliyor. Fakat disk kiliti takacaksan eğer sakın disk üzerinde kilitli unutup motoru sert şekilde hareket ettirme. Yoksa disk'i değiştirmek zorunda kalabilirsin.
 
Katılım
26 Ara 2009
Mesajlar
32
sanırım 2 kilitten de alacam.böylesi daha iyi.buradan da çıkaracağımız ders motorsikletimiz ve ya kendimize alacağımız malzelerde hiçbir zaman ucuza kaçmamalıyız.geri dönüşü çok ağır olabilir.neyse ki ben sadece bunda düştüm böyle bi tufaya bi daha düşmem
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sanırım 2 kilitten de alacam.böylesi daha iyi.buradan da çıkaracağımız ders motorsikletimiz ve ya kendimize alacağımız malzelerde hiçbir zaman ucuza kaçmamalıyız.geri dönüşü çok ağır olabilir.neyse ki ben sadece bunda düştüm böyle bi tufaya bi daha düşmem


Disk kilidi takılı unutup, Motoru sertçe hareket ettirme.
 
Katılım
8 Tem 2009
Mesajlar
881
bende her ikisinide kullanıyorum gayet emniyetli oluyo,en azından için rahat eder,yalnız öle ucuza catur cutur dağılacak malzeme olmassa tabi
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bende her ikisinide kullanıyorum gayet emniyetli oluyo,en azından için rahat eder,yalnız öle ucuza catur cutur dağılacak malzeme olmassa tabi

Üstüne birde branda, ohh miss :queen:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
11
bazı disk kilitlerinde ufak bir renkli lastik takılı. kilidi takınca lastiği uzatıp gidona takıyorsun. motora yeniden binince aa bu ne derken diski hatırlıyosun :mrgreen:
benim kilitte yoktu, arada unutuyordum, motoru devirecektim kaç kere son anda hatırladım.
insan unutmam zannediyo ama unutuyor :wiinkk:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
11
direksiyon kilidi derken her motorda olan gidon kilidini kastetmişsiniz sanırsam.
hayır kesinlikle aynı şey değil. hırsızlar gidon kilidini 3sn de kırıyorlar maalesef :pale: marka model farketmiyor...
ama ayrı bir donanım varsa gidona takılan onu bilemeyeceğim :p
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
direksiyon kilidi derken her motorda olan gidon kilidini kastetmişsiniz sanırsam.
hayır kesinlikle aynı şey değil. hırsızlar gidon kilidini 3sn de kırıyorlar maalesef :pale: marka model farketmiyor...
ama ayrı bir donanım varsa gidona takılan onu bilemeyeceğim :p

Harbi ya bir video izledim şimdi adamlar cevirdi actı gidon kilidini bosa alip koça koşa gittiler. Bu fuara bir disk kilidini de koyim listeye almak için.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Şu anda motorumu koruyan ekipmanlar :

1) 2 metrelik masterlock titanyun alaşım zincir kilit , geçen yıl 130 liraya almıştım)
2) Masterlock disk kilidi kalın pinli : 50 tl . Ön diske takılı
3 ) Mtn alarmlı disk kilidi :50 tl arka diske takılı.
4) İsviçre sigortadan full kasko. Ayda 100 tl.

Öyle motorunu 7 liralık ekipmana emanet edersen motoru sen üstündeyken bile götürürler.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şu anda motorumu koruyan ekipmanlar :

1) 2 metrelik masterlock titanyun alaşım zincir kilit , geçen yıl 130 liraya almıştım)
2) Masterlock disk kilidi kalın pinli : 50 tl . Ön diske takılı
3 ) Mtn alarmlı disk kilidi :50 tl arka diske takılı.
4) İsviçre sigortadan full kasko. Ayda 100 tl.

Öyle motorunu 7 liralık ekipmana emanet edersen motoru sen üstündeyken bile götürürler.

Motorunu nerede muhafaza ediyorsun üstat ?
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Malesef güvenli kapalı otopark imkanım yok. Üzerinde brandası ile apartmanın açık otoparkında bekliyor. İşyerinin kapalı otoparkı var ancak giren çıkan belli değil, bekçiler laf olsun diye duruyor, hırsızın çalışması için ideal sote yer durumunda, o yüzden oraya bırakmıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst