buji atesleme sorunu

Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
merhaba arkadaşlar motorum sağlam calısıyordu .taki dun akşama kadar . motor mars basıyo ama calısmıyo atesleme olmuyo buji kaplosundan elektrik gecmiyo needeni ne olabilir nasıl yaapıla blir söylerseniz sevnirim...
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Elektriği ölçtün mü, kabloya gelmediğinden emin misin, yoksa bujin kesmiş olabilir mi, başka bujiyle denedin mi?
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ya elektriği ölcememcihaz yok. ama buji kablasunu şase ye deydirdim marş bastım catır catır emesi lazımken hic bise yoktu
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çarpıldı mı bişey olmaz 20.000v'cuk elektrik bişey yapmaz,:)
Şaseye yakınlaştırdığın zaman kıvılcım atlamıyorsa,kablo soketi,kablo,bobin(cdi) vs incelenir.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çarpıldı mı bişey olmaz 20.000v'cuk elektrik bişey yapmaz,:)
Şaseye yakınlaştırdığın zaman kıvılcım atlamıyorsa,kablo soketi,kablo,bobin(cdi) vs incelenir.

hocam arkadasın 150zc sindeki buji kaplosunu o soket giren yeriyle beraber söktüm benim motora taktım gne aynı problem var.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yniii?? cdı damı problem
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Son düzenleme:
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
ölçme cihazına gerek yok kardeşim.

öncelikle,Marş butonuna basınca motor dönüyormu? öyle ise.....

Sırasıyla:
-Buji başlığını sök ve kablo ucunu buji başına tutarak marş'a bas...kıvılcım var ise,başlığı iyice sık ve yerine tak.

-Kalodan kıvılcım atlamıyorsa Ateşleme bobini ile ilgili bir sıkıntı ola bilir: Ateşleme bobini'nin şase kablosu yerinde mi?yani şaseye bağlımı.

-Şase kablosu bağlı ise,Ateşleme bobini üzerindeki 2 adet soketin sağlam ve şaseye atlama yapmayacak şekilde olup olmadığını kontrol et.Soketler yerinde ve kısadevre yok ise:
-Statörün elektrik üretip üretmedği kontrol edilecek.bu durumda bilen birinin bakması şart.

-Statör elektrik üretiyorsa Ateşleme bobini sorunlu.

-Statör elektrik üretmiyorsa...arızanın nedeni belli.
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Çalışmama

Yan ayaklık açık düğmesi aynen bu arızaya sebeb olur.Ayrıca sağ elcik tarafındaki kırmızı durdurma anahtarı da aynı durumu yaptırır.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Yaw sat su motoruda sende kurtul bizde kurtulalim artik... :cherry:
Arizalanmaktan baska bir ise yaramiyor sanirim..:p
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
347
bobinden dir buyuk ıhtımal

yaw kardesım hıc calısmıyosa vurdur gıtsın:mrgreen:
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
347
Alıntı:
yigido_ Nickli Üyeden Alıntı
bobinden dir buyuk ıhtımal

yaw kardesım hıc calısmıyosa vurdur gıtsın

Otomatik kavramalı scooter'lar nasıl vurduruluyor,açıklarmısınız?
Büyük sevaba girersiniz.

cok özur dılerım motosıkletı okumamıstım :)
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yorumlarını iciin tesekkürler ... bu statör sağ taraftaki pervane nin bağlı olduğu seyin altındaki olan sargı dmi onu sökmek icin ne yapmam lazım vidasını falan cıakrdım ama gelmiyor ....
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
saolun yorumla icin sonunda tmirciye götürcem 45 tl ye takıcaklar...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst