cbr 125 şanzıman dağıldı!!!

Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
521
valla ben şaşırmadım

bir aynası 100 küsür tl

sinyali 100 küsür tl

yedek parçası en pahalı motorlardan biri cbr125:pale:

Evet yedek parcası pahalı oldugu dogru cbr 125'ın ama arkadasa cıkarılan faturada abartılı olmuş arkadas benı aramadı umarım halletmıstır işni ama bugun servise gidince baktım herseyı ıle 430 tl halloluyor motoru...
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Serviste gördüm 36.000deydi 3 den sonrasına geçmiyordu ama onun dısında motor saat gibiydi:)
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
bu motor da 1 de problemsiz gidiyorsa mondial ustası arkadaşa pis dürtme hamlesi yapmış anlaşılan:p

belki de problem sadece vites hilalindedir
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
bu topikten bi turşu olmaz. belirsizlikten ibaret. ortada açılıp bakılmamış bir motor var. bir de ustanın söyledikleri...

ayrıca yağı olmayan her motor her sorunu çıkarabilir.

cbr a laf yok:p kul yapısı olabilir tabi herşey
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Neden honda yapınca kul yapısı da diğer çinliler söz konusu olunca kul yapısı denmiyor?.....Çinliler uzaydan mı geldi?.... :pr:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Neden honda yapınca kul yapısı da diğer çinliler söz konusu olunca kul yapısı denmiyor?.....Çinliler uzaydan mı geldi?.... :pr:

cbr 125 in böyle kronik bir sorunu yok. ayrıca tayland malı. rulmanları filan japon malı. kawasaki zx 250 kadar kaliteli değil tabi( bu kısım gerçek olmakla birlikte Er-5 sahibini yatıştırmak için di:p)

en sağlam motorlardan birisi cbr 125 daha önce böyle bir sorunu da yoktu hiç kimsenin. demekki üretim kalitesizliğinden dolayı değil.

mesela benim çinli motorumun her 10 kulanıcısından mutlaka birisi subap kırmıştır Alp abi. ustayla konuştum tek sen değilsin subap kıran dedi. MT den arkadaşlar da var benim gibi subap kıran ama cbr 125 te mesela böyle bir sorun yok

Alp abi saygılar:cherry:
 
Katılım
22 Tem 2009
Mesajlar
195
arkadaslar cevaplarınız ve yardımlarınız için tesekkurler
motoru mondial servisine goturdum cunku basıma bu olay geldiğinde motor o durumdaykende honda servisi arıyamazdım en yakın mondial vardı oraya bıraktım
en azından bi baksınlar istedim kucuk bişeyse hallederler die
motorun 2. sahibiyim ama benden onceki heralde baya bi sert kullanmıs
bende sadece vites dusururken yani 1'e atarken biraz sert geciodu bu sekilde 6 ay kullandım en son yagını da 500 km once deiştirdim ondan da sorun olucağını zannetmiorum

yanlız_kurt desteğin için saol ben ogrenci olduum için motoru suan kapattım bi sure kullanmıcam ama tanıdık bi honda ustası varmıs ona bi gostericem solediklerine gore cok daha ucuza halledermiş ve en azından sorunun ne oldugunu durust bi şekilde soler yani sanzıman mili mi kırılmıs komple deişmesi mi gerekio onu ogrenicem olmazsa seni rahatsız ederim
ayrıca dediğiniz gibi mondialin servisine fln da guvenmem işi tamamen ticarete doken adamlar
hondayı savunan arkadaslar bence motorlara bu kadar guvenmeyin ben de honda sorun cıkarmaz die aldım ama bole bişey oldu yine de dikkatli kullanın
 
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
Hondacımı? Cbr 125 ci mi? Aha geldim.

Kul yapısı mul yapısı demeyin boşuna, o motosikletin sürekli hatalı kullanıldığına ya da yanlış servis hizmetine maruz kaldığına bahse girerim. Cbr 125 özellikle başlangıç seviyesi kullanıcıları hedeflenerek üretilmiş ve olabilecek acemi hatalarını(hem sürücü güvenliği hem motorun sağlığı anlamında) tolere edecek şekilde tasarlanmış bir modeldir. Böyle bir durum oluşmuşsa, bu motosikleti iyi tanıyan ve çok insanda görmüş biri olarak altında başka bir şey ararım.

Honda fanatikliğinin yersiz olduğunda hemfikirim de, her başlıkta "honda fanları nerde, hani nooldu, honda da böylede çin mallarında niye böyle" diye cıbarmayı anlayabilmiş değilim.

Arkadaşlar Hondayla Çin malını kıyaslamak nedir? Kusura bakmasın kimse, Çinli motosiklet markalarının (gerçi marka diye bir şey yok al 2 konteyner istediğin marka olsun) hepsi leş. Hatta Lé şötesi de kepazé.

Pahalıysa siz almayın dostlar Hondayı. Ayrıca cbr 125 de rakipsiz bir motosiklet. Aerodinamiği, frenleri, yol tutuşu, görüntüsü, parçaları... Pahalıysa pahalı, ben Honda logosunu seviyorum belki ondan alıyorum. Adamların marka değeri var. Hissedilir bir fark koyuyorlar ve bu onların işletme şekli. Zararlarına olmaya başlarsa değiştirirler. Ama olmuyor işte, insanlar vazgeçmiyor.

Honda fanatiği miyim? Kesinlikle hayır, şimdi suzuki kullanıyorum ve ilerde motosiklet alırsam kawasaki er6n/f ya da suzuki sv650 ya da ducati monster gibi modeller sıralamamda Honda modellerinden önce. Er6n gibi bi motosikletin ikinci el fiyatıyla cbf500 ün ikinci el fiyatının neredeyse aynı hatta Honda'nın genelde biraz daha pahalı olduğunu göz önünde bulundurunca kimse bana cbf500 aldıramaz. Aynı durum sv650 içinde geçerli. Ama gel gör ki insanlar cayır cayır cbf500 arıyor, alıyor-satıyor. Çin malıyla Honda karşılaştırmasında değil de bu durumda bir marka fanatikliği var gibi geliyor bana. Ama gel de anlat.

Başlığı açan arkadaştan özür diliyorum kalabalık ettim biraz başlığında. Ama şöyle bir bakınca zaten pek dolu bir konu değilmiş geri aldım özrümü:p
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
arkadaşım o parcaya o para varilmez büyük bir tornacıya yani sanayilerde her türlü parcayı yapabilecek gelişmiş aletleri bulunan bir dükkana yaptır işlendikten sonra su vererek celik yaptır ben cbf 250 si olan bir arkadaşa farklıdişli yaptırdım 100 tl ye orjinali kimbilir nekadar birde 6-7 yere sor bir yere çakılma fiyatı ve işçilihi değişir
 
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
arkadaşım o parcaya o para varilmez büyük bir tornacıya yani sanayilerde her türlü parcayı yapabilecek gelişmiş aletleri bulunan bir dükkana yaptır işlendikten sonra su vererek celik yaptır ben cbf 250 si olan bir arkadaşa farklıdişli yaptırdım 100 tl ye orjinali kimbilir nekadar birde 6-7 yere sor bir yere çakılma fiyatı ve işçilihi değişir

Bende diyorum neyi söylemeyi unuttum. En önemli şeyi unutmuşum.:)
Ağzına sağlık bende öyle dicektim
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bulunduğunuz şehiri bilmiyorum ama ben parca yaptırdığım yerin tel. nosunu vereyim teirdağ-çorlu 0282 6516237 şevket usta benim burasıyla herhangi bir bağlantım yok sadece ihtiyac duyduğumda parca yaptırdığım yer fiatları makul düzeyde bu tür pahalı parcalara para vermeden önce bilgi alınması yada altarnetif oluşturması için yazdım bu tür sorunla karşılaşan arkadşların bilgisi olması için tel no verdim
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Yok canım..Honda ya bişiy olmaz... Tamircine öyle gelmiştir... :p.. Honda bu...Hayat onda....

Nerde bu Honda sampatizanları?.. :p

Geçmiş olsun.. :rendeer:

Geldiler bile :mrgreen: Honda şanzıman dağıtmış inanılıcak gibi değil :mrgreen:
Şaka bir yana üzüldüm gerçekten baya masraf açmıştır.Benimde ER-5'in zincir eski olduğundan kopmuştu şanzıman dişlisini sıyırmıştı şanzıman değiştik zincir değiştik 1 milyara yakın masraf ödemiştim kötü bir durum.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
İstanbuldaysan beni ara...537 335 22 33...Honda servisime aldırayım...ücretsiz bir check up yaptırayım...ama küçük bi nakliye ücreti ödersin...çok uzakta değilsindir inşallah...bi fiyat çıkarsınlar...eninde sonunda yaptırıcan...bakalım ne fiyat çıkacak...ok...
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Öncelikle geçmiş olsun, her marka model motorda olabilecek bir arıza.

Kırılan parça şanzıman mili olduğu için öyle tornacıda su vererek falan halledemezsiniz. Halletseniz bile yolda 100 km süratle giderken kırılmayacağını kim garanti edecek ? Tornacı dediğiniz kişilerin su verme üzerine bilgisi malesef çeliği ısıtıp suya sokmakla sınırlıdır ve işlem sonucu ortaya ne çıkacağını allah bilir. Malzeme tesadüfen istenildiği gibi de olabilir, son derece kırılgan da. O yüzden yanlış yönlendirmeler yapıp insanları tehlikeye atmayalım.

Yeri gelmişken söyleyeyim, yumuşak bir kullanıma rağmen ortaya çıkan bu işin asıl sorumlusu motorun bir önceki sahibidir. Bunlar hep motor rodajdayken "bas açılsın, birşey olmaz" tavsiyelerinin sonuçları. Motor bassanız da basmasanız da açılacaktır. Basınca daha erken açılır ama sonucu da böyle olur. O yüzden rodaja her zaman uyalım. Kitapçıkta ne yazıyorsa onu uygulayalım, kitapçığın aksi talimatlar veren usta takımının söylediklerini kaale almayalım. Bir de yağ kullanımına dikkat etmek gerekiyor. Motosikletler için özel üretilen yağlar dışında yağ kullanmamak lazım.
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
arkadaşlar merhaba cbr 125imin şanzımanı dağıldı (motor2006 model 18.000de)
tamircinin dediğine göre şanzıman mili kırılmış
motor 1.vitese takıo ama daha sonrası yok
mondial servisinin solediğine göre sadece parca 700 liraymıs
cbr 125iniz varsa vitesleri cok dikkatli değiştirin
ben sakin bir kullanıcı olmama rağmen başıma boyle bir olay geldi
motoru suan için kapalı bi yere kapattım ve yaptıramıcam cunku masraf aşıyo beni
bu konuda tavsiye edebileceğiniz biyer var mı veye 2.el parcaları nerden bulabiliriz?

700 liramı? yuhh:pr: geçmiş olsun kardeş benim motosikletin en sıfırından komple motoru 990 lira rektefiye yaptırıcaksan 250 300 tl ye halledebiliyoruz bazen honda motorum olmadığı için seviniyorum.:)
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
geçmiş olsun...mondıal servis ne alaka şimdi...Honda servis ne dedi bu işe...

Honda göndermiş yavv, biz bu işlerden çakozlamıyoz sen en iyisi mi Mondiale git demişler:mrgreen:

Hondanın ne kadar pahalı olduğunu bildiği için direkman başka bir servise gitmiş ama o da kulağına su dökmüş çocuğun ...yuuh

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:16 ----------

İstanbuldaysan beni ara...537 335 22 33...Honda servisime aldırayım...ücretsiz bir check up yaptırayım...ama küçük bi nakliye ücreti ödersin...çok uzakta değilsindir inşallah...bi fiyat çıkarsınlar...eninde sonunda yaptırıcan...bakalım ne fiyat çıkacak...ok...

Büyük adamsın metehandro:cat: motosiklet dostluğu ve kardeşliğine en güzel örnek:wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
Öncelikle geçmiş olsun, her marka model motorda olabilecek bir arıza.

Kırılan parça şanzıman mili olduğu için öyle tornacıda su vererek falan halledemezsiniz. Halletseniz bile yolda 100 km süratle giderken kırılmayacağını kim garanti edecek ? Tornacı dediğiniz kişilerin su verme üzerine bilgisi malesef çeliği ısıtıp suya sokmakla sınırlıdır ve işlem sonucu ortaya ne çıkacağını allah bilir. Malzeme tesadüfen istenildiği gibi de olabilir, son derece kırılgan da. O yüzden yanlış yönlendirmeler yapıp insanları tehlikeye atmayalım.

Yeri gelmişken söyleyeyim, yumuşak bir kullanıma rağmen ortaya çıkan bu işin asıl sorumlusu motorun bir önceki sahibidir. Bunlar hep motor rodajdayken "bas açılsın, birşey olmaz" tavsiyelerinin sonuçları. Motor bassanız da basmasanız da açılacaktır. Basınca daha erken açılır ama sonucu da böyle olur. O yüzden rodaja her zaman uyalım. Kitapçıkta ne yazıyorsa onu uygulayalım, kitapçığın aksi talimatlar veren usta takımının söylediklerini kaale almayalım. Bir de yağ kullanımına dikkat etmek gerekiyor. Motosikletler için özel üretilen yağlar dışında yağ kullanmamak lazım.

ben su verme deyim olarak bilgi amaçlı yazdım tel no verdiğim yer kendisi her türlü dişli ve özel imalat yapan bir yer yazdığım şekilde yapılan su verme işlemleri20-30 yıl önce köylerdeki demirciler yapardı şimdi teknoloji değişti bu işi malzemenin fasfına göre fırınlarda otomatik olarak ısıtılıp yapılıyor ve sadece bu işi yapan yerlerde oluyor buarkadaşlar malzemeleri çorluda böyle bir yer olmadığı için istanbula gönderiyorlar sanayide bu işi yapan ustalar nerelerde hangi malzeme kullanacağını bilir bu işe yeni başlayanlar veya işine gelmeyenler haric siz parca ithalatcısısınız galiba işinize yaramadı:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer: (bu yazdıklarım büyük firmalardaki işler için geçerli)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst