

Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
![]()
abi google da motosiklet eksoz rulmanı diye arattırıyorum...normal rulman cıkıyor...acaba sizin dedidğniz rulman...uzun ince silindir gibi olanlardan mı....aynı rulman pistonun piston koluna bağlanan yerdede oluyor....onun daha büyüğümü acaba...resmini koyun barı yanlısımızı görelim...
ingilizce bilmiyorum abi...:salut:Racer 200 arkadaş,
Olası örneklerden birini Bearing case ile gösteren açıklamayı okursanız bir fikriniz olabilir. diğer biçimlerini de arıyorum, resimli olarak anlatacağım:cat:
http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=2_1_1
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
![]()
katalitik konvektör görmedim...hele hele motosiklette hiç görmedim...eğer motosiklet Katalitik Konventöre sahip ise:
http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=6_2_1
Tabii bunlar sadece bir fikir edinmek için. Montaj fotoğraflarını arıyorum ve bulduğumda tek tek anlatmaya çalışacağım. Dediğim gibi çok yaygın olmayan bir sorun olduğundan genelde ingilizce sitelerde bulabiliyorum. az daha arayalım:cat:
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
![]()
+1
Ayrica rulaman bilyelerinin iç tarafta kalan yuzeyi duz,dis tarafta kalan yuzeyi ise yuvarlak olmali.
Yoksa yag kaçirir.:bounce:
Tam bir performans için her bir bilyenin iç yuzeyindeki duz kismi, merdiven seklinde bir asagi bir yukari ayarlamak gerekir.
Ayrica rulman bilyelerinin buyuklugu, segman uçlarinin delik boyutlarinin tam 17.2 kati olmali.
Rulman degisikligi ile beraber arka fren diskinin de mutlaka degismesi gerekiyor.
:bounce:
Oh be!!!
Soyle bilimsel mevzular açin, canimi yiyin...:cherry:
Turkçe içerikli genis bilgi için surayi tiklayin.
Hala anlamadiysaniz, burayi tiklayin.