Lütfen yardımmmm!!!

Katılım
10 Kas 2009
Mesajlar
1
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Keeway Superlight 150 motorumun eksoz rulmanı arızalandı.Nereden temin edebilirim?
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hadi oradan,kim dedi bunu:mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
1,302
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
rulman ın ne oldugunu biliyor musunuz...:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:59 ----------

rulman bu...eksozun hiç bi yerine takılmaz bu...senin dedidğin sanırım silindir çıkısındaki eksoz contası...bi tarafı sac bi tarafı daha yumusak bi conta...arada sıkısması icin...


---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:02 ----------

buda eksoz contası...her motorunki böyle olmaz...genellikle böyledir...


---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 ----------

daha cok cinliler...bütün gördüğüm cınlılerdeki böyle....ek oarak tamırcıde calısıyorumda...
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Öncelikle davul tozu almanız gerekir, egsoz rulmanını bulsanız bile davul tozu şart:wiinkk:
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
1,302
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
:)


abi google da motosiklet eksoz rulmanı diye arattırıyorum...normal rulman cıkıyor...acaba sizin dedidğniz rulman...uzun ince silindir gibi olanlardan mı....aynı rulman pistonun piston koluna bağlanan yerdede oluyor....onun daha büyüğümü acaba...resmini koyun barı yanlısımızı görelim...
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
abi google da motosiklet eksoz rulmanı diye arattırıyorum...normal rulman cıkıyor...acaba sizin dedidğniz rulman...uzun ince silindir gibi olanlardan mı....aynı rulman pistonun piston koluna bağlanan yerdede oluyor....onun daha büyüğümü acaba...resmini koyun barı yanlısımızı görelim...

Racer 200 arkadaş,

Olası örneklerden birini Bearing case ile gösteren açıklamayı okursanız bir fikriniz olabilir. diğer biçimlerini de arıyorum, resimli olarak anlatacağım:cat:

http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=2_1_1
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
1,302
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
:)

:queen::queen::queen::queen::queen:

abi dalga mı geçiyorsun adam mı seçiyorsun:queen:

koptum ah


sanayide bunu çok kullanırlar dalga geçmek için arabanın eksoz rulmanı varmı diye:mrgreen:

yazını okuyunca belli zaten şanzuman nerde eksoz nerde:queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
1,302
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eğer motosiklet Katalitik Konventöre sahip ise:

http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=6_2_1

Tabii bunlar sadece bir fikir edinmek için. Montaj fotoğraflarını arıyorum ve bulduğumda tek tek anlatmaya çalışacağım. Dediğim gibi çok yaygın olmayan bir sorun olduğundan genelde ingilizce sitelerde bulabiliyorum. az daha arayalım:cat:
katalitik konvektör görmedim...hele hele motosiklette hiç görmedim...
keeway de katilitik konvektörmü var...:silent::silent:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kardeş bunlara bakma sen beni dinle, davul tozunu alacağın yeri söyleyim,sanayide herhangi bir hurdacıdan tedarik edebilirsin,ramazan sonu bulunur bu toz, yakıta karıştırınca egsoz bilyası sesi kesilir.:cat:
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
eksoz rulmanı nedir yahu :silent:

bencede egzos KEÇESİ'dir sanırım, konuda geçen parça.
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Bu yaşıma geldim bende ilk defa "egzoz rulmanı" tanımını duyuyorum.:mrgreen:

Konuyu googleden aratınca burası çıkıyor.:p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
:)

+1

Ayrica rulaman bilyelerinin iç tarafta kalan yuzeyi duz,dis tarafta kalan yuzeyi ise yuvarlak olmali.
Yoksa yag kaçirir.:bounce:
Tam bir performans için her bir bilyenin iç yuzeyindeki duz kismi, merdiven seklinde bir asagi bir yukari ayarlamak gerekir.
Ayrica rulman bilyelerinin buyuklugu, segman uçlarinin delik boyutlarinin tam 17.2 kati olmali.
Rulman degisikligi ile beraber arka fren diskinin de mutlaka degismesi gerekiyor.
:bounce:

Oh be!!!
Soyle bilimsel mevzular açin, canimi yiyin...:cherry:

Turkçe içerikli genis bilgi için surayi tiklayin.

Hala anlamadiysaniz, burayi tiklayin.
 
Katılım
8 Haz 2008
Mesajlar
267
+1

Ayrica rulaman bilyelerinin iç tarafta kalan yuzeyi duz,dis tarafta kalan yuzeyi ise yuvarlak olmali.
Yoksa yag kaçirir.:bounce:
Tam bir performans için her bir bilyenin iç yuzeyindeki duz kismi, merdiven seklinde bir asagi bir yukari ayarlamak gerekir.
Ayrica rulman bilyelerinin buyuklugu, segman uçlarinin delik boyutlarinin tam 17.2 kati olmali.
Rulman degisikligi ile beraber arka fren diskinin de mutlaka degismesi gerekiyor.
:bounce:

Oh be!!!
Soyle bilimsel mevzular açin, canimi yiyin...:cherry:

Turkçe içerikli genis bilgi için surayi tiklayin.

Hala anlamadiysaniz, burayi tiklayin.

:queen::queen::queen::queen::queen::cherry:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Olta bu olta, kaç sazan düşerse diye. Bilinen bir espridir aslında. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:40 ----------

İlkay, arkadaş buradan bulamazsa eğer, Fransa'dan göndersen olur mu egsoz rulmanını?:p
 
Katılım
22 Ara 2009
Mesajlar
197
Helal olsun uzun uzun açıklama yapan arkadaşlara üşenmemiş o kadar şey yazmışlar. :D
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Eksoz rulmanı bozulduğu zaman motorun ömrü gitmeye başlamıştır.... Kısa zamanda değiştirmen gerekir..Yoksa aynalara ayar tutturamassın arkadaki araçları göremessin... İlerleyen zamanda rulman çok çok daha ağır hasarlar açar kask kafanızdan bile uçabilir...
En bariz verdiği hasar ön amortisör keçelerini patlatır.... Keçe patlayınca km telide kopar hızın bir anda 300 olur... :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst