Zihni sinir iki projemde çözemediğim noktalar var YARDIM

Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
Sevigili site sakinleri kendi çapımda bir şeyler yapıyorum tabi akıl akıldan üstündür diyip yardım istiyorum.

1.Projem kar zinciri ve ön lastiğe kayak.

Arka lasitiğe pratik otomobillerde olduğu gibi kar zinciri yapmak istiyorum ama otomobillerde lastiğin tek tarafı açık olduğundan rahat takılıp çıkartılıyor motorda iki tarafta kapalı olduğundan nasıl bir sistem yapsam diye düşünüyorum.Aklımdan şöyle bir şey geçiyor iki tane bisiklet kiliti alıyım çelik olanlardan bunları karşılık tutup aralarına kar için zincir bağlıyım böylece lastiğ dolayım iki kiltide kitliyim.

Birde karda gitmek için ön lastiğe kayak bağlasam nasıl olur? Aliminyum veya plastikten kar seviyesi yüksek ourca tabi buzda veya az karda yine bir zincir olucak yanımda.

2.Projem motor üstünde ısınmak.


Piston etrafındaki hava kanallarının belli bir bölümüne bakır boru döşemek ve burdan saf su geçirmek burdanda vücuda pompalamak.

İki sorunla karşı karşıyayım birincisi pompalama sistemi ikincisi vucütta dolaşak olan boru ile ilgili bakır boru olamaz hem esnek hemde ısıya dayanıklı boru lazım.Pompalama olarakta basit ama etkili bir pompalama olması gerek.

Fikirlerinizi bekliyorum.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
silindirin etrafını dolanacak bakır boru ve bir su pompası işini görecektir ama motor rüzgarda giderken fazla işe yarıyacağını sanmıyorum........
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
1. karda motor kullanmaya gelmez
2. yelek tarzı bişi yapıp plastik boruyla ısıtılmış suyu yeleğe vericeksin bunu yapana kadar iyisinden motor montu al :D daha rahat olur
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
786
kardeş nikinle kafa yapın uyuşuyor diyebilirim :D
ön tekere kayak bağğlasan motorun naptığını ne sen bilirsin nede motor :D kafasıına göre bir tarafa gider direksiyonu çevirsen direksiyon döner ama motorun dönermi dönmezmi bi yorum yapamicam :D

dediğğin şşekilde ıısıınmak kendini motora bağğlamak demek oda sakııncalıı bir durum demek
düşşünsene kendini bakıır borularla motora bağğlamıışşsıın :D ayrııca motorda genellikle ellerin ve yavaşş yavaşş kollarıın üşşüyor bide ayaklar motordaki sııcaklıığğıı hava yardıımııyla ayaklara vurmak mantııklıı ama diğğeri mantııklıı değğil sanki biraz uçnokta olmuşş düşşündüklerin
motor için çok güzel eldivenler var sağğlam bide mont sorunu çözecektir o kadar macera aramaya gerek yok bence


benim düşşüncelerim bunlardıı senin takııldıığğıın yerlere yardıımıım dokunur belki
motorda 12v olduğğundan elektrik çarpmasıı olmaz kafana göre uygun bi ceket. yelek vs bi kııyafetin içinden nikel krom tel geçirip telin iki ucuna aküden elektrik verirsen ıısıınacaktıır telin uzunluğğuyla sııcaklıığğıın şşiddetini ayarlııyabilirsin
nikel krom tel rezistas olarakda adlandıırıılabilir. eski elektrikli sobalarda bolca vardıır bilirsiniz.
mantıklıı bişşey gibi görünmesede imkansıız değğil hatta kolay ama kullanmak kişşiye göre değğişşir

kıızak olayıına gelince fiziki açııdan bakan iyi bi kafa yapıısıına ihtiyacıın var kafamdaki şşekli burda ifade edemiyorum. ayrııca direksiyonun yere 90 derece olmadıığğıından ceğğirdiğğinde kıızağğıın sadece ucu yere temas edip gövdeyi kaldıırmaya çalıışşacaktıır oraya mavsal bi sistem yapman lazıım buda kıızağğıı yolun konumuna göre rastgele hareket ettirir gel vazgeç bu sevdadan :D


bu arada kusura bakmayıın klavye bozukmudur nedir bazıı harfleri 2 kere basııyor (ıışşğğ)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:03 ----------

1. karda motor kullanmaya gelmez
2. yelek tarzı bişi yapıp plastik boruyla ısıtılmış suyu yeleğe vericeksin bunu yapana kadar iyisinden motor montu al :D daha rahat olur


gelir gelir babam mz ile diz boyu karıın içinde gezermişş :D
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Kardeşimiz hayal bilse olsa proje üretiyor.Bence öyle olmaz böyle olmaz yerine aklınıza geleni yazın.Jules Verne Aya Seyahati yazdığında roketmi vardı.Kaç sene sonrasını hayal etmiş.
Benim şimdilik ısınmayla ilgili fikirlerim:
12 volt ile çalışan su ısıtıcıları var.Bir veya iki tane kullanılıp ısıtılan su araba sileceklerine su püskürten motorla pompalanır.Bunun için mesela can yeleği gibi ama sıcak su torbası mantığıyla yapılmış bir yelek,yine benzeri pantolon kullanılabilir.
Gerçekte soğuk ülkelerde kullanılan özel bir tulum var.Sıvı soğutmalı motorların radyatör kısmına takılan valflerle tulumu sisteme bağlıyorsunuz.Kardeşimizin bu düşüncesi hayal değil,hayali ben nasıl yapsam.
Kızak kısmını sonra yazarım.
 
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
serme zincir işini görür ısınmak için düşündüklerine gelince olur tabiki ama çok fazla bir sıcaklık bekleme ayrıca yukarda arkadaşın dediği gibi tehlikeli motora bağlanmak şimdi termal içlikler var her türlü ısınırsın.Ön tekere kızak bence mantıklı geniş ve uzun yaparsan sacdan ovalliğini ayarlarsan bence istediğin yere döner ve sorun çıkarmaz
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
38
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bi kere karda motosiklet için özel lastikler var vidalı ve çivili ama bu boro işi biraz değil çok sakat ALLAH KORUSUN bi düşme olayı olursa hertarafını keser bence bu boru işinden vazgeç.
 
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
kızak olayı gerçekten cazip bir fikir yani bir tane yapıp takıp olmazsa üzerinde modifikasyonlarla doğruyu bulursun eminim
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
elektrikli battaniyeler vardır, onların bir de yelek şeklinde olanını yaparlardı.
onu alıp, içine giyip uygun bir yerden de elektrik bağlantısını yaparsın. pratik çözüm...

standart ürünler 220 volt ile çalışıyor. sen 12 v akü ile denersin, bir miktar ısı yine üretecektir ama yeterli olacak mı? eğer olmazsa biraz temel elektrik bilgisi, bir ohmmetre ile 12 volt için doğru rezistans teli uzunluğunu hesaplar, ona göre değiştirirsin.

eniştem böyle bir minder yapmış ve arabasında kullanırdı. çakmak girişine takardı. üç kuruşa koltuk ısıtması yapmıştı.
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
1. projenin yapılmışı var:

http://bmw.tv/com/article/BMW+G+450...video.do?articleID=5076&spaceID=2&channelID=6

Yani ön tekerleğe kayak bağlanıyor zaten, hemde gayet güzel oluyor.

snow_scooter_snow_motorcycle_snow_runner.jpg


Zincir dersen var:
ChainedGS.jpg

RearChain.jpg



Çivili lastik var:
StuddedTires_Chppdlvvr_srear_top.jpg


Aha çivide şu:
TireStud.jpg


Bu da oluyormuş:
IceScrews.jpg


Çeşit bol, seç beğen al:
StrapOnChains.jpg


DIYChainSection.jpg


SnowmobileStuds.jpg



Aslında basit bir google araması ile ulaşılabiliyor bunlara.Heves kırmak için değil ama; daha önce keşfedilmiş ve denene denene en iyisi yapılmış malzemeleri yeniden keşfetmeye çalışmak vakit kaybı gibi geliyor bana.

İkinci proje ise olmayacak birşey.Bir defa bakır boruyu unut, ne bakır borusu yahu? :) Duvara boru mu döşüyorsun? Sürekli esneyen hareket eden bir şeyden bahsediyoruz: insan vücudu. Hava soğutmalı motorda silindirin etrafında ısınan havayı yakalayıp bir yere kanalize etmek çok zor.Öncelikle bunu nasıl başaracaksın?Su soğutmalı olsa birşeyler yapılabilir.

Isıtma konusunda fahiş olmayan malzemeler var, araştırın bulun.Isıtmalı çorap, elcik ve içlikler var.Hepsini toplasan 150 lira falan.Pahalı ürünlerin alternatifleri var, araştırın!
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
eskıden istanbulda beledıye otobuslerı vardı trawway gıbı üstten elektrık alıp gıdıyorlardı şimdi gelelım bızım durumumuza 10 mt kablo ucuna cengel bağlıyorsun ceryanı yollardaki elek. kablolarından almak için bırde elek. rıkli battanıye yallah tamam :mrgreen:
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Ya arkadaşımız proje üretmek adına bunları yazıyor, siz kalkmış şu var bu var diyorsunuz..Adam google dan bihaber olacak değil herhalde..

Kendi fikirlerini geliştirmek baabında soruyorken kalkıp alternatifi olarak "şu var bu var" demek ya da "sen bu işten vazgeç" demek ne kadar mantıklı bilemiyorum..
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
389
Sevigili site sakinleri kendi çapımda bir şeyler yapıyorum tabi akıl akıldan üstündür diyip yardım istiyorum.

1.Projem kar zinciri ve ön lastiğe kayak.

Arka lasitiğe pratik otomobillerde olduğu gibi kar zinciri yapmak istiyorum ama otomobillerde lastiğin tek tarafı açık olduğundan rahat takılıp çıkartılıyor motorda iki tarafta kapalı olduğundan nasıl bir sistem yapsam diye düşünüyorum.Aklımdan şöyle bir şey geçiyor iki tane bisiklet kiliti alıyım çelik olanlardan bunları karşılık tutup aralarına kar için zincir bağlıyım böylece lastiğ dolayım iki kiltide kitliyim.

Birde karda gitmek için ön lastiğe kayak bağlasam nasıl olur? Aliminyum veya plastikten kar seviyesi yüksek ourca tabi buzda veya az karda yine bir zincir olucak yanımda.

2.Projem motor üstünde ısınmak.


Piston etrafındaki hava kanallarının belli bir bölümüne bakır boru döşemek ve burdan saf su geçirmek burdanda vücuda pompalamak.

İki sorunla karşı karşıyayım birincisi pompalama sistemi ikincisi vucütta dolaşak olan boru ile ilgili bakır boru olamaz hem esnek hemde ısıya dayanıklı boru lazım.Pompalama olarakta basit ama etkili bir pompalama olması gerek.

Fikirlerinizi bekliyorum.

kar zinciri değilde arka lastikte çivi uygulamalı ve ön lastik sökülüp kayak aparatı montelenip bunu yapan bir firma vardı yine kış aylarında mt de okuduğum bir haberdi geçen sene sanırım yani yapıldı hatta bu firma kayak aparatını çoğu sucooter e uyumlu yapıp satışa sundu yani piyasada vardı böyle bişey kar zincirine gelince geçen sene TR de ki en büyük zincir fabrikasında çalışıyordum her türlü zincir ve en önemlisi kar zincirleri üreten bir firmaydı araçlar için tabikide motorlar için böyle bir üretim yok ben ve kuzenim aynı firmada farklı bölümlerde çalışıyorduk o birgün bana bu projeyle geldi kar zinciri yapıcam dedi e herşey elimizin altında mahmuzlu ve çok güzel serme tabir ettiğimiz senin düşündüğün sistemle zinciri yaptı 50tt scooterına monteledi karda bikaçkez denedi iyide giti ama çok salladı motoru ve rahatsız etti çok sürmedi karda zaten ist de çok kalmıyor çıkardı ve zincirler hurdalıkta yerlerini aldılar. yani sana tavsiyem çok istiyorsan yap ama sarsma konusunda çok sıkıntı çekeceğin kesin imkanın varsa dene he asfaltta deli gibide kayıyor yerde yoğun kar olunca sarsma çok olmuyor ama erimiş karda sonuç korkutucu...
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
asınmak için bakır boruya gerek yok ısıya dayanıklı silikon hortumlar var kesinlikle erimez silindirlerin hava kanallarının arasına sıkıştırarak etrafında dola su pompası olarak otoların camına su fişkırtan pompayı kullanabilirsin hortumun boyu 4-5 mt olması lazım vücudundada dolaştır hortumun iki ucunu pompanın giriş ve cıkışına bağla tabi hiç hava kalmıyacak şekilde su doldur yani kombideki sistem gibi o devirdaim pompaları 12v ve çok enerji cekmez motorda iş görür bütün bunlar bir anda aklıma geldi vallahi benim değşet aklıma yattı bende denesem
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2.Projem motor üstünde ısınmak.[/B]

Piston etrafındaki hava kanallarının belli bir bölümüne bakır boru döşemek ve burdan saf su geçirmek burdanda vücuda pompalamak.

İki sorunla karşı karşıyayım birincisi pompalama sistemi ikincisi vucütta dolaşak olan boru ile ilgili bakır boru olamaz hem esnek hemde ısıya dayanıklı boru lazım.Pompalama olarakta basit ama etkili bir pompalama olması gerek.

Fikirlerinizi bekliyorum.

daha kolayı var 12V luk (ısıtmalı battaniye gibi çalışan) pad ler var onları ısınmasını istediğin yerllere koy ve aküye bağla.
bk. ısıtmalı elcik...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
kardeş 1. projen zaten hayata geçirilmişti
2. projen için 2 saattir sahibinden.com a bakıyorum.orada gördüğüm bir ilan vardı, tulum içinde döşenmiş ince plastik borular radyatörden çıkan sıcak suyun dolaşarak tekrar radyatöre girip ısınıp tekrar devirdaim yaptırarak ısıtan bir sistemi vardı. ilanı bir türlü bulamadım. bulursan sanırım 800euro idi. yurtdışından getirtilmiş ve hiç kullanuılmamıştı. ama ya ilan kalkmış ya da satılmıştıt :(

en azından sana bir fikir verebilir :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:12 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/mot...onel-arkadaslarin-goruslerini-bekliyorum.html

buldum buldum... bizim zeda 3000 açmıştı başlığı :)
incele bak

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:16 ----------

mototal getirtmiş bile, geç kaldın alper kardeş :D

http://www.mototalonline.com/pinfo.asp?pid=1544
 
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
Evet birinci projem hayata geçirildi biliyorum ama en ucuza nasıl mal ederim onu düşünüyorum birde ben ön lasitiği çıkarmadan yapmaya çalışıcam kayak kısmını.

İkinci porjemde aynı şekilde en ucuza mal etmeye çalışıcam.

Sencer abi harikasın önemli değil geçirilsin hayata bu ürünü kendim yapmaya çalışıcam yarın piyasa araçtırmasına çıkıyorum.

Bu iki projemi 100 liranın altında imal edersem benden mutlusu olmayacak.:)


asınmak için bakır boruya gerek yok ısıya dayanıklı silikon hortumlar var kesinlikle erimez silindirlerin hava kanallarının arasına sıkıştırarak etrafında dola su pompası olarak otoların camına su fişkırtan pompayı kullanabilirsin hortumun boyu 4-5 mt olması lazım vücudundada dolaştır hortumun iki ucunu pompanın giriş ve cıkışına bağla tabi hiç hava kalmıyacak şekilde su doldur yani kombideki sistem gibi o devirdaim pompaları 12v ve çok enerji cekmez motorda iş görür bütün bunlar bir anda aklıma geldi vallahi benim değşet aklıma yattı bende denesem

Önerdiğin fikir için teşekkürler.Aklıma yattı ama bazı sorularım olucak bu ısıya dayanıklı hortumları araştırdım ama fiyat olarak net bir cevap bulamadım ve genelde çapları çok büyük.Bunun dışında araba silecek pompası ısıya dayanıklımır fiyatları ne kadardır.?
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
alper, ön lastiği sökmeden şöyle yap

- motorun ön çamurluğu bağlantı yarıçapı zaten üstündekinin aynısıdır. bunun bağlantısı gidon altından mı yoksa mil ile göbeğe mi bağlı bilmiyorum. mil ile göbeğe bağlı ise 2. bir çamurluğun göbek bağlantı milini sağlamlaştır, 2. çamurluğun( ya da o şekilde bir sac kestir) altına da 5mm sac kaynattır ve ön tarafını büktür... kullanmayacağın zaman sadece ön somunları hafif gevşetip yukarı doğru kaldırıp direksiyona sabitle ve somunları tekrar sık...hem bu sayede portatif olur, hem de ayrı bir süspansiyona ihtiyacın kalmaz..40tl maliyeti olabilir....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst