Motor Kiyafetinde yeni bir devrim. Profesiyonel arkadaslarin goruslerini bekliyorum

Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Her ne kadar su donem motorsuz olsamda surekli bu hayatin icindeyim. Isim geregi Dis Ticaret ile ilgileniyorum ve dunyanin bir cok yerinden urun alip satiyorum. Almanyadaki samimi oldugum bir dost firma ile motor kiyafetleri konusunda uretim yapan bir firma ile ilgili bayilik anlasmasi imzaladik. Urun daha Turkiyede satisa sunulmadi. Ben resmi Turkiye bayiligini aldim fakat Urunu ithal etmeden evel siz sevgili kullanicilarin degerli fikirlerini almak istiyorum.


Urun ozelikle kis sartlarinda motor suruculerine cok iyi bir cozum sunuyor. Urun ince bir iclikten olusuyor ve kiyafetinizin icine giyiorsunuz tulum seklinde. Kiyafetin icinde dolasan bir hortum baglanti kitine ordan da motorun radyatorune baglaniyor. Su an sadece su sogutmali motorlarda calisan bu sistem , radyatordeki sicak suyu vucudunuzda gezdiriyor .Topuktan bilege kadar isinma saglayan bu sistem ile vucudunuz surekli sicak kaliyor. -50 C kadar performans veren bu sistemde digital isi ayarida bulunmakta. Iklim durumuna gore sicaklik secebiliyorsunuz.

090607NWJvFoQ.JPG


111706EBGzt9u.jpg


Motorun radyator borusuna Inbox kitini icerden yada motorunuzda yer yok ise Tankpad icinde olan sistemi disardan bagliyorsunuz.Motorun icindeki sicak su devirdaim ile vucutta geziyor ve sizi surekli sicak tutuyor. Ozelikle uzun yol , Enduro ve kuryeciler icin iyi bir cozum kaynagi. Kat kat giyinmenizede gerek kalmiyor kisin.

102206vvZGz89.JPG


090607VE9Z2qh.JPG


111706soQoaUA.JPG


1117069989beC.JPG


Tek bir fis ile kiyafet motora baglaniyor ve inmek isteginizde fisi cikarip hareket ediyorsunuz. Ayni urunun ceket olarak ta modeli var. Boylece gunluk kullanimlarda ise giderken giyebiliyorsunuz ve is yerinize vardiginizda rahatlikla cikartip gunluk hayatiniza devam ediyorsunuz. Urunun ayrica Ambulanslar icin battaniye modeli var.


20070320imo002ac8.jpg


connectionrearnb8.jpg


p9280001ie7.jpg


thermoflash142ot6.jpg


ktmadventuretb4.jpg


Urun gercekten cok guzel ve yenilikci bir bulus. Turkiye ye getirilmese bile bu yeni bilgileri sizinle paylasmak istedim. Tahmini fiyati 1000 Euro olacagini saniyorum.

Urun hakkindaki goruslerinizi bekliyorum.

Not: Seneye hava sogutmali motorlar icin gaz ile calisan modelide cikacak.:cat:
 
Son düzenleme:

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
ilginç bir kıyafet,
peki bunun ısı ayarı nasıl yapılıyor? yani motor ısısı 100 derecelere ulaştığı zaman ranyatör suyuda o ısılarda oluyo:) kızarmış tavuğa dönmeyiz dimi:mrgreen:
bide içlik olarak giyildiği için içerde suyn gezmesi insanı gıdıklamazmı?
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
364
çook güzel faydalı olacaga bnzio ama fiat aşırı deil mi ?_
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
İlk önce bilgiler için sağol. ben profesyonel motorcu değilim ancak motoru aldığım ilk günden beridir uzun yoldayım ve özellikle soğuğu iyi biliyorum... çalışmasına bir laf diyemem ancak benim için sıocaklığından ziyade teknik eksikliği olup olmadığı önemlidir... bunlarıda şöyle soruyum;


1- Bu sistem motor soğutma suyuna bağlanıyor. ve vücuda bu suyu taşıyor. ilk olarak bu su taşınıyorda bir kaza anında benim motordan atmama gerekirse bağlantılar çabuk çözülecekmi yoksa benide motorla sürükleyecekmi?

2-Soğutma suyunu buna verdiğin anda soğutma sisteminde hava yapma olayı için ne gibi bir önlem alındı?

3-motor fazladan soğuyacağından termodinamik dengesi bozulacak motor için ne gibi bir önlem alındı?




bir kaç sorum daha var ancak en önemlileri bu şu an için... bu sistem yerine bence elektrikli bir sistem daha sağlıklı olurdu ne soğutma sistemiyle ilgisi olurdu nede direk motorun çalışmasıyla artı bağlantıda ince bir kablo kullanılarak düşme anında bu kablonun rahat kopmasıda sağlanabilirdi....
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
İlk önce bilgiler için sağol. ben profesyonel motorcu değilim ancak motoru aldığım ilk günden beridir uzun yoldayım ve özellikle soğuğu iyi biliyorum... çalışmasına bir laf diyemem ancak benim için sıocaklığından ziyade teknik eksikliği olup olmadığı önemlidir... bunlarıda şöyle soruyum;


1- Bu sistem motor soğutma suyuna bağlanıyor. ve vücuda bu suyu taşıyor. ilk olarak bu su taşınıyorda bir kaza anında benim motordan atmama gerekirse bağlantılar çabuk çözülecekmi yoksa benide motorla sürükleyecekmi?

2-Soğutma suyunu buna verdiğin anda soğutma sisteminde hava yapma olayı için ne gibi bir önlem alındı?

3-motor fazladan soğuyacağından termodinamik dengesi bozulacak motor için ne gibi bir önlem alındı?

Bu sistemin elektrikli olmamasinin bir kac ana sebebi var.

1- Bu kiyafeti endurocularda kullaniyor ve suyun icine girseler bile cihaz isitmaya devam eder. Fakat elektrikte risk olayi yukselir.Kiyafet komple islansa bile ariza yapmiyor , elektrik te carpilma riski var.

2- Elektrik isiticilar cabuk isi kaybediyor.Bu tip bir kiyafet icin de cok enerji lazim akuye yrsiz bir yuklenme olacak.

3- Tulum icinden elektrik kablosu gectiginde esnekliginin azalmasi lazim. Cunku harektli olan kablo zamanla kopmalara maruz kalir.Fakat su borusunun omru buna gore cok daha uzun.

4- Cihaz da cift emniyet sistemi var. Siz motoru atlayarak terk ettiginizde hem su kesiliyor hemde klips basit bir zorlama ile cikiyor.Ornegin motordan indiginizde eger klipsi cozmeyi unutur ve hareket ederseniz , yine sizin pesinizden motoru devirmeyecektir.



bir kaç sorum daha var ancak en önemlileri bu şu an için... bu sistem yerine bence elektrikli bir sistem daha sağlıklı olurdu ne soğutma sistemiyle ilgisi olurdu nede direk motorun çalışmasıyla artı bağlantıda ince bir kablo kullanılarak düşme anında bu kablonun rahat kopmasıda sağlanabilirdi....


1- Motordan atlaman gerekir ise yada ani bir sekilde inmen gerekir ise klipsi cozmen gerekmiyor hizla yapilan bu harket ile klips zaten kendini birakiyor ve motorun suyu o anda kesiliyor.

2- Inbox yada Tank pad adi altinda iki adet regulator var. Bunlar suyun sana gelecegi sicakligi , hava yapmamasini sagliyor.Bu regulatorun icine iki ped sise su koyuyorsunuz. Yani motorun suyu degil sizin suyunuz dolasiyor.

3-Zaten ikinci cevap bununda cevapliyor motorun radyator suyunu kendi suyunu isitmak icin kullaniyor. Sizin ihtiyaciniz olan sicaklik max 30 C dir. O yuzden bu tip dusuk bir sicaklik motorun radyotor suyuna hic bir etki yapmamaktadir. Sicaklik derecesi digital kadran ile ayarlanabiliyor. Motorun gercek sicakligi regulatore girip cikiyor sizin vucudunuza degil. Olasi bir kaza aninda bile boru patlasa size temas eden su sicakligi banyodaki sudan daha sicak degil.Her hangi bir yanma tehlikesi o yuzden yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
640
Birde buna alternatif olarak elektrikli yelekler var. Motorunuzun direk aküsünden bağlantı yapılarak çalışan yelek şeklindeki ısıtıcı, montunuzun altında gayet güzel işlev görmekte.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Birde buna alternatif olarak elektrikli yelekler var. Motorunuzun direk aküsünden bağlantı yapılarak çalışan yelek şeklindeki ısıtıcı, montunuzun altında gayet güzel işlev görmekte.

Elektrikli sistem sandiginiz kadar basarili bir sistem degil. Mesala cok enerji harciyor ve elektrikli yelekleri ornegin BMW motorlara bagladiginiz da ABS ve diger elektrikli sistemler devre disi kaliyor. Bu uyumsuzluk yuzuden sicak su sistemi daha mantikli.

Onumuzdeki sene de cakmak gazi ile calisan model cikacak. Bu gaz 10cm uzunlugunda bir tup icinde ve motora baglanmadan bagimsiz kullaniyor. Yani istersen o kiyafeti giy ve tum gun disarda dolas:cat:
 
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
689
çok hoşum gitti bence sürekli motor üstünde olan arkadaşlar için güzel düşünülmüş
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
çok ilginç ve farklı bir tasarım.aslında ürünü önümüzdeki motosiklet 2008 fuarında yakından görüp incelemek hatta demoları varsa motor üzerinde tecrübe etmek en mantıklısı olurdu.fiyatlandırma konusu biraz TR standartları üzerinde geldi bana.teşekkürler paylaşım için zeda3000 emeğine sağlık
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
1- Motordan atlaman gerekir ise yada ani bir sekilde inmen gerekir ise klipsi cozmen gerekmiyor hizla yapilan bu harket ile klips zaten kendini birakiyor ve motorun suyu o anda kesiliyor.

2- Inbox yada Tank pad adi altinda iki adet regulator var. Bunlar suyun sana gelecegi sicakligi , hava yapmamasini sagliyor.Bu regulatorun icine iki ped sise su koyuyorsunuz. Yani motorun suyu degil sizin suyunuz dolasiyor.

3-Zaten ikinci cevap bununda cevapliyor motorun radyator suyunu kendi suyunu isitmak icin kullaniyor. Sizin ihtiyaciniz olan sicaklik max 30 C dir. O yuzden bu tip dusuk bir sicaklik motorun radyotor suyuna hic bir etki yapmamaktadir. Sicaklik derecesi digital kadran ile ayarlanabiliyor. Motorun gercek sicakligi regulatore girip cikiyor sizin vucudunuza degil. Olasi bir kaza aninda bile boru patlasa size temas eden su sicakligi banyodaki sudan daha sicak degil.Her hangi bir yanma tehlikesi o yuzden yok.

denildiği gibi bir sitemse gayet mantıklı. ben motorun soğutma suyu yazdığınız için sordum. hem sistemin hava yapma durumu vadı hemde dediğim durumlar.... bu şekildeyse yine motorun ısıl dengesini azda olsa bozacaktır ancak profesyonel bir sistem kullanıldıysa-ki konuşmalarınızdan onu anladım sorun yok demektir.... yanlız fiyat konusunda biraz şüpheliyim. bu tarz bir kıyafeti en çok talep edecek kişiler kuryelerdir. onlarında kazanç durumları malum baya pahalı gelecektir....
 
Katılım
7 Eyl 2007
Mesajlar
2,130
baskentın asi pilotuna katılıorum...sıstem gusel ama bana bıraz pratık deılmıs gıbı gelde vede pahalı...ama uzun yol ıcın cok ıdeal..
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
bu tarz bir kıyafeti en çok talep edecek kişiler kuryelerdir. onlarında kazanç durumları malum baya pahalı gelecektir....
Kuryelerin tercihi hava soğutmalı kücük ccli motorlar olduugndan pek sanmam ama büyük motorlu arkdaşlara ve senin gibi Ankara gibi bi yerde kalanlar için ideal:queen: Ayrıca uzun yol için pratiklik gerekmiyo sıcak bi ortam güzel olur valaa :)
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
1,129
bu ürün çok pahalı diye düşünen arkadaşlara bi tavsiyede bulunmak istiyorum
arkadaşlar ürün pahalı diye üzülmeyin nasıl olsa çinliler bu ürüne karşılık olarak
alternatif bir ürün yaparlar bu çinlilerin işi nede olsa hiç üzülmeye gerek yok :)
çinliler hemen bir yan sanayisini cıkarır...:cat::queen::p
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
bunu dublajda giyebilirmiyim acabaa menecerim:queen:
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
1000euro ya motor alındığı için satılacağını pek sanmıyorum. ama bizim butaraflar soğuk buralara yarar bişey. Bence güzel buluş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst