Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
47
herkeze merhaba. geçenler de yağmurda çok hızlı gitmediğim halde düştüm yaklaşık 20 metre sürüklendim. arka lastiğin gazabına uğradım. ön gidon sanırım yamuldu değişicek ve arka lastiği değiştirmek istiyorum. bu itc lastikleri nerden bulabilirz motorustası çok haklısın ama bizimkilerde iç lastik de var o halde kullanılması sorun olmazsa almayı düşünüyorum. bu arada sis lambası aldım ekleyince benim karakızın fotoğraflarınıda koymayı düşünüyorum herkeze kazasız sürüşler dilerim.


@motorustası bu itc lastiklerde toprak yol performansı nasıl bi bilginiz var mıdır?
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Asyacılar son zamanlarda yoğunlar anlaşılan ama yinede gönül koyma. Burada msn adreslerimiz ve telefonlarımız mevcut. İsteyen veya çok sıkışan bize ulaşabilir ve bizde elimizden gelen yardımı esirgemeyiz emin ol.
 
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
48
Teklemeyi buldum nihayetinde arkadaslar. Buji kafasından dolayı teklıyormus. Benı yanıltan cikleyi çekince geçmesi idi karbüratörden şuphelenıyordum ama buji kapagı cıktı. Elimdeki oto buji kablosu ile beraber takdım ipek kablo harıka oldu.

Bu arada sasıyı kırdım kırma sebebım cantanın ful dolu olması ve motor cıvatlarının gevsemesı. Dogal olarak motorda sasının bır ucunu olusturdugu ıcın koltuk altı ve hava fıltresı yanındakı borular kırıldı. Bunda benım 2 kısı uludagda kestane toplamamında etkısı var tabı. Onları kaynattım ve koltuk altına 13.8 capında celık cubuk caktım sımdıde kırılsın goruyum bakalım.
 
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
26
Selamlar,motosikletimi aldıktan 2 ay sonra hareket esnasında geri dönüşüm hortumum yerinden çıkmış ve bazı parçaları kaybolmuştu.Servisim zaten gereksiz komple iptal edelim vs. dedi ve iptal ettik.Bu konuyla ilgili sormak istediklerim
1- Geri dönüşüm tam olarak ne işe yarar.

2-Eğer olmazsa olmaz çok önemli bi parça ise nerden temin etcez başka bi motorun geri dönüşümü uyar mı?

3-Fabrikayı aradım parçanın ellerinde olmadığını söylediler ne zaman geleceğinide bilmiyorlarmış! Fabrikanın yedek parça temin etme zorunluluğu var mı?
 
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
48
İptal et bencede bende ettım avrupaya emisyon oranlarını tutturmak ıcın yapılmıs parca ama yenisini taksan gine eriyor çok km yapıyorsan.
 
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
26
İptal et bencede bende ettım avrupaya emisyon oranlarını tutturmak ıcın yapılmıs parca ama yenisini taksan gine eriyor çok km yapıyorsan.

Cevap için teşekkür ederim.Geri dönüşümle ilgili farklı ustalardan farklı yorumlar dinledim.Kafamı karıştıranda bu.Geri dönüşümün emisyon oranı tutturma dışında bi fonkiyonu var mı?mesela yakıt tasarrufu ya da motora karışımlı sıcak havayı geri gönderip yakmayı kolaylaştırmak vs.gibi.Eğer tek amacı avrupa emisyon oranlarını tutturmaksa sorun yok.
 
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
48
Yakıt tasarrufu yapabilir ama yuzde 1-2 falandır çunku sağlıklı çalışan bir sistem değil yenisini alsan ödüyceğin para 3 yıldakı yakıt tuketımınden daha fazla olucak ve 2 sene sonra bır daha eriycek.
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Sevgili CCbilgin'in dediği gibi bu parçanın varlığı ile yokluğu arasında pek bir fark yok. Bende ilk seneden sonra feragat ettim bu parçadan. Evde bir kutunun içinde bekliyor. Egzos manifoldundaki deliğide Doğan bijonu ile tıkayıp aluminyum bant ile sardım. Henüz kaynattırmadım ama bir fırsatını bulduğumda kaynattıracağım. Karbüratöre giden ince hortumun içine de ince bir vidayı ısıtıp kaynattım.
 
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
26
Cevaplar için teşekkür ederim.Geri dönüşüm hortumunun peşine düşmeyi bıraktım:)Lastik basıncı sizce kışın ne olmalı yazın gayet güzel yol tutan lastiklerim havalar soğuyunca top gibi zıplamaya başladı.Süratli giderken yoldaki ufak tümseklerde lastiğin (arka)zıplayıp havada döndüğünü motorun birden artan devrinden anlıyorum.Bunun sebebi soğuktan daralan lastik olabilir mi?gerçi tamamen soğuktan olsa doğru orantıda havanında yoğunlaşıp lastiğin inmesi gerekir:salut:

ilk çalıştırışta motoru ısınması için rolantide çalıştırmak istiyorum ama arasıra gazlamazsam stop ediyor.Kendi kendine rolantide uzun süre çalışmıyo arasıra gaz istiyor(rolanti ayarı normal) İlk hareketten sonraki 5dk ışıkta falan durursam rolantide stop ediyor(jikle çekik olsada olmasada)motor soğukken bunların olması normal mi?Yine dönüp dolaşıp dönüşüm hortumuna gelcem ama :)bunu geri dönüşümden sıcak hava gelmediği için yapıyor olabilir mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Bujiyi temizleyin ya da yenileyin. Eğer yapabilirseniz buji piposunu ve kablosunu değiştirin ya da iyice oksidasyonlarını temizleyin. En son olarakta karbüratörünüzün ve hava filtrenizin temiz olduğundan emin olun. Bu kadar ihtimamdan sonra hala stop ediyorsa rölanti ve avans ayarlarını iyi bir ustaya yaptırın. Herşeye rağmen devam ediyorsa benzin aldığınız yeri değiştirin çünkü sulu benzin alıyor olabilirsiniz. Su benzinden yoğun olduğu için gece boyunca dibe çöker ve motor ilk dakikalarda bu sulu çökelti benzini kullanır. Başka alternatif yok henüz. Subap ayarları ise çok ileri noktada bir sorun. Eğer subaptan ise emme ayarları düşüktür ve soğuk emme ayarını 0.08 olarak ayarlatın. Motor ısınıp subap uygun emiş açıklığını yakalayana kadar fakir karışımdan dolayı motor rolanti değerlerini yakalayamayacaktır.

Lastik ise bir karın ağrısı durum. ERn iyisi arkaya içlastiği ile beraber 90, ön lastiğede 70 lira verip karın ve kafa ağrısından kurtulmanız. Mevcut lastikler ile herhangi bir çözüm mevcut değil.

Sırf bu geri dönüşüm muhabbetlerine son verebilmek için hortumu tekrar takacağım ve sonucu sizlerle paylaşıp son noktayı koyacağım bu konuda.

Keçelerden yağ kaçırma sorunu şu an benim en radikal problemlerimden birisi. Önümüzdeki haftalarda motoru komple indirip sıfır conta takımı ile motoru yeniden toplayacağım ama bu sefer kitapçıktaki tork ayarlarını birebir uygulayacağım.
 
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
26
Teşekkürler Motobey:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:51 ----------

yağ sızdırması (keçelerden) sorununu çözeniniz var mı?

Bir dönem sıvı contayla çözmüştüm ama artık bezdim kafama takmıyorum eksildikçe ekliyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:52 ----------

Bujiyi temizleyin ya da yenileyin. Eğer yapabilirseniz buji piposunu ve kablosunu değiştirin ya da iyice oksidasyonlarını temizleyin. En son olarakta karbüratörünüzün ve hava filtrenizin temiz olduğundan emin olun. Bu kadar ihtimamdan sonra hala stop ediyorsa rölanti ve avans ayarlarını iyi bir ustaya yaptırın. Herşeye rağmen devam ediyorsa benzin aldığınız yeri değiştirin çünkü sulu benzin alıyor olabilirsiniz. Su benzinden yoğun olduğu için gece boyunca dibe çöker ve motor ilk dakikalarda bu sulu çökelti benzini kullanır. Başka alternatif yok henüz. Subap ayarları ise çok ileri noktada bir sorun. Eğer subaptan ise emme ayarları düşüktür ve soğuk emme ayarını 0.08 olarak ayarlatın. Motor ısınıp subap uygun emiş açıklığını yakalayana kadar fakir karışımdan dolayı motor rolanti değerlerini yakalayamayacaktır.

Lastik ise bir karın ağrısı durum. ERn iyisi arkaya içlastiği ile beraber 90, ön lastiğede 70 lira verip karın ve kafa ağrısından kurtulmanız. Mevcut lastikler ile herhangi bir çözüm mevcut değil.

Sırf bu geri dönüşüm muhabbetlerine son verebilmek için hortumu tekrar takacağım ve sonucu sizlerle paylaşıp son noktayı koyacağım bu konuda.

Keçelerden yağ kaçırma sorunu şu an benim en radikal problemlerimden birisi. Önümüzdeki haftalarda motoru komple indirip sıfır conta takımı ile motoru yeniden toplayacağım ama bu sefer kitapçıktaki tork ayarlarını birebir uygulayacağım.

buji piposunu 2-3 ay önce tedbir olsun diye değiştirmiştim(ngk) bujim 2 hafta önce değişti.Stop etme sadece motorum soğukken ilk çalıştırmada oluyo yani ısınınca sorun ortadan kalkıyır.Eğer buji ve pipoda sorun olsa ısındığı zaman rolantide normal çalışır mı?ona göre diğer seçenekleri değerlendircem:)
 
Katılım
7 Kas 2009
Mesajlar
1
asya 200 gy 2 lerin neden 0 km si satılmıyor?...

google da arastırdım ama bulamadım artık 0 km si satılmıyor mu bu motorların?...
 
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
47
buca054.jpg

BuCa058.jpg

BuCa056.jpg



buda benim karakız;)
 
Son düzenleme:
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
48
Umıt yıldız merhaba sis farları kac watt kaldırıyormu tesisat aku bosalmıyor umarım 55 w kaldırmaz cunku icindeki kac watlık lamba bırde ne kadara mal oldu aydınlatırsan sevınırım.
 
Katılım
14 Eki 2007
Mesajlar
11
Motorumu satıyorum...Neredeyse bir yıldır binmedim...Daha 2400 km de...

Hiç sıkıntısı yok...Aküsü bitmişti değiştirdim...Resimleri forumda mevcut...

İki hafta içinde almak isteyenlere sadece 1600TL...Ondan sonra bu fiyata vermem...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst