Yağmurda motosiklet kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Yağmurda motosiklet kullanmak kimine göre zevkli,kimine göre berbat bir olaydır.Yağmurda motosiklet kullanırken güvenli bir sürüş için nelere dikkat etmeliyiz?Malum önümüz kış ve yağmurlar başladı bile.Bu konuda bilgi ve yaşadıklarımızı paylaşalım istedim.
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
676
Karşı yoldan gelen arabaların su sıçratmasına illet oluyorum ona çözümüde şöyle buldum suyu içine giriyorum lavuk haliyle kaçıyor tabi bi gün bitanesi bindircek o ayrı.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
lastiklerin yeni ve kaliteli olmasına dikkat etmeliyiz

Evet yağmurda kullanımda lastiklerde önemli bir etkendir. Lastiklerinizin bitmiş olması veya havalarının düşük olması yağmurda daha da tehlikelidir. Düşük hava basınçlı lastiklerin dişleri, yağmurda tam yere basmayacağı için, suyu olması gerektiği gibi aktaramaması sebebiyle, çok daha fazla kaymaya neden olur.
 
Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
753
valla ben yağmurda ,çamurda, soğukta motor kullanmaktan nefret ediyorum ....

necatik35 sen endurocusun her koşul hoşuna gidiyor değil mi ?? :queen::queen::queen:




 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Karşı yoldan gelen arabaların su sıçratmasına illet oluyorum ona çözümüde şöyle buldum suyu içine giriyorum lavuk haliyle kaçıyor tabi bi gün bitanesi bindircek o ayrı.

Su birikintisi derinse ve süratiniz fazla yüksekse, lastik dişleriniz görevini yapamaz ve yolu tutmayı bırakır.
 
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
729
Motosikleti
ZX12R
zewk almak mı :silent:

görüş mesafesi neredeyse sıfıra iniyor,

yol tutuşu azalıyor,eğer kıyafetlerin su alırsa üşümeyede başlıyon

bunun neresinden zewk alınacak ki :silent: ::baaas::::lac::::meleeek:::meleeek:::147::

:silent:
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
676
Su birikintisi derinse ve süratiniz fazla yüksekse, lastik dişleriniz görevini yapamaz ve yolu tutmayı bırakır.

Benim süratle işim yok Necati abi ama haklısın lastik önemli marka ve fiyat aldım alacağım not aldım onu.Trafikte adam yerine konulmama gücüme gidiyor.Seneye bu sorun birazcık ortadan kalkacak scooterları bisiklet yerine koyuyorlar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yağmurda motor kullanmayı en iyi Mete bilir,4 mevsim motorcusudur kendisi
üzerimizde
öncelikle üşümekten koruyacak yeterli giysi.
Tam koruma üzerine yağmurluk,
su geçirmeyen eldiven,
su geçirmeyen bot muhakkak şart.
Kask vizorü için yağmur kaydırıcı da iyi olur.
yedek çorap bulundurmakta fayda var.
motorda
-kesinlikle dişli lastik ,
-mümkünse sis farları
-kuru bir bez olursa yeterli olacağını düşünüyorum.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
zewk almak mı :silent:

görüş mesafesi neredeyse sıfıra iniyor,

yol tutuşu azalıyor,eğer kıyafetlerin su alırsa üşümeyede başlıyon

bunun neresinden zewk alınacak ki :silent: ::baaas::::lac::::meleeek:::meleeek:::147::

:silent:

Doğru kıyafet ve ekipmanla yapılacak yağmur yolculuğu zevklidir.Ama yağmurda sürüş kuralları unutulmadan sürülülmelidir.Hiç aralık vermeden yağan bir yağmurda yaptığım 500 km.yolculuk en zevkli anılarımdan biridir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:14 ----------

Yağmurda motor kullanmayı en iyi Mete bilir,4 mevsim motorcusudur kendisi
üzerimizde
öncelikle üşümekten koruyacak yeterli giysi.
Tam koruma üzerine yağmurluk,
su geçirmeyen eldiven,
su geçirmeyen bot muhakkak şart.
Kask vizorü için yağmur kaydırıcı da iyi olur.
yedek çorap bulundurmakta fayda var.
motorda
-kesinlikle dişli lastik ,
-mümkünse sis farları
-kuru bir bez olursa yeterli olacağını düşünüyorum.

Evet hele o Mete nin sarı çizmelri bir harika idi.:queen:Motosiklet giyim kuşamına yeni bir boyut getirmişti:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Doğru kıyafet ve ekipmanla yapılacak yağmur yolculuğu zevklidir.Ama yağmurda sürüş kuralları unutulmadan sürülülmelidir.Hiç aralık vermeden yağan bir yağmurda yaptığım 500 km.yolculuk en zevkli anılarımdan biridir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:14 ----------



Evet hele o Mete nin sarı çizmelri bir harika idi.:queen:Motosiklet giyim kuşamına yeni bir boyut getirmişti:cat:

o sarı çizmeler iyi de,sadece sudan korur bilek koruması filan olmadığı için tehlikeli..Uzun yolculukta hem üşütür hem de vites yükseltirken ayağı zedeler.
Onun yerine yağmurluğu bir beden büyük alıp paçalarını botun üzerine indirmek
daha uygun.
 
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
729
Motosikleti
ZX12R
ben arabadayken seviyorum yagmuru..necatik35..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zewk almak mı :silent:

görüş mesafesi neredeyse sıfıra iniyor,

yol tutuşu azalıyor,eğer kıyafetlerin su alırsa üşümeyede başlıyon

bunun neresinden zewk alınacak ki :silent: ::baaas::::lac::::meleeek:::meleeek:::147::

:silent:
Görüş mesafesi sıfıra indiğinde yapılacak en doğru hareket yağmurun dinmesini
ya da şiddetinin azalmasını beklemektir.
Otomobil için de böyle ,motor için de böyle.
Doğa ile inatlaşmak her zaman insanın yenilgisi ile sonuçlanır.
Yol tutuşu elbette azalacaktır ama devam etmek mecburiyeti varsa daha düşük vitesle gitmek sorunu nisbeten azaltır.
Kıyafet su alıyorsa yolculuk orada biter zaten:)
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
o sarı çizmeler iyi de,sadece sudan korur bilek koruması filan olmadığı için tehlikeli..Uzun yolculukta hem üşütür hem de vites yükseltirken ayağı zedeler.
Onun yerine yağmurluğu bir beden büyük alıp paçalarını botun üzerine indirmek
daha uygun.

Bende sarı çizmeleri şaka anlamında yazmıştım zaten:)Ama bot alırkende çok dikkat etmek lazım su geçirmez olduğuna ve kalitesine.Bir keresinde su geçirmez diye aldığım botlar ancak yolculuğun 200 km.sine kadar dayanmış ve su almaya başlamıştı.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Sabah 06:30 da Göztepe'den Avrupa yakasına doğru yola çıktım..
Gökten bildiğiniz buz yağıyordu..
Köprü geçişinden sonra buz yağışı yerini yağmura çevirdi..
Varacağım yer olan Kemerburgaz'a ulaştığımda sağanak iyice şiddetini arttırmıştı ve ben gideceğim yere varmıştım nihayet..

Kıyafetlerim nedeniyle pek ıslanmamıştım..

Esas olay akşammış..

Akşam 17:00'da Kemerburgaz'dan yola çıktım dolu ve sağanak yağmur altında..
Görüş mesafesi yağış ve hava kararmasından dolayı 5-6 mt.'ye düşmüştü..Allahtan geçen hafta sarı camlı gözlük almıştım..Bugün beni o kurtardı diyebilirim..

Neticede sağlimen eve ulaştım..Daha doğrusu motoru servise bıraktım..(bir iki ufak işi var)


Ekipmanlarım;
- 4 mevsim motor montu (içlikli, windstoplu) --> Su geçirmedi ama sonlara doğru üşümeye başlamıştım..

- Kışlık içi miflonlu, dışı deri uzun konçlu eldiven --> yolun yarısında parmak uçlarımı hissetmemeye başlamıştım..Yetersiz kaldı..İçlik gibi bir şey giymek gerek..

- %100 deri, içi miflonlu motosiklet chap'i --> %100 su geçirmedi, işe yaradı ama bacak arası kısmı açık olduğu için yetersiz kaldı..

- Zeus zs3000 A flip-up kask --> Rüzgar ve su geçirmedi, işini gördü..

- Balaklava --> Hayatımı kurtardı desem yeridir

- Su geçirmez bot --> İşini gördü..Su geçirmedi ama yün çorapla kullanmak gerek..

Ekipmanlar ne olursa olsun..Bir şekilde ıslanıyor ve üşüyorsunuz..O soğuk havada ve o rüzgarda su bir şekilde giriyor içeri ve buzzzzz gibi yapıyor insanı..

Şuanda bacaklarımın üstü hala soğuk..ki eve gelir gelmez 20 dk kaynar suyla duş almama rağmen..


Şunu anladım ki;
Bu tür aşırı havalarda gerçekten gerek yok motor sürmeye..Ama soğuk yok ve yağmur varsa o olabilir..
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
1,331
Yağmur yeni başladığı zaman çok kötü kayıyor biraz daha yağdımı tehlike kalmıyor.:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst