2009 MotoGP, GP125, GP250 Takvimi, Yarış Yorumları Başlığı

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Rossi'nin kaska dikiz.:)

n503102_ROSSI01_8.preview_big.jpg


The Doctor
yazisini
The Dankey olarak degistirmis.:mrgreen:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Sonuçlar:
01. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 44min 32.882 sec
02. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 44min 35.298 sec
03. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 44min 45.282 sec
04. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 44min 59.212 sec
05. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 44min 59.421 sec
06. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 45min 1.168 sec
07. Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team 45min 3.066 sec
08. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 45min 4.639 sec
09. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 45min 4.791 sec
10. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 45min 11.229 sec
11. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 45min 19.555 sec
12. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 45min 24.923 sec
13. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 45min 36.080 sec
14. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 45min 55.229 sec
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Sonuçlar:
01. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 44min 32.882 sec
02. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 44min 35.298 sec
03. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 44min 45.282 sec
04. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 44min 59.212 sec
05. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 44min 59.421 sec
06. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 45min 1.168 sec
07. Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team 45min 3.066 sec
08. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 45min 4.639 sec
09. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 45min 4.791 sec
10. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 45min 11.229 sec
11. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 45min 19.555 sec
12. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 45min 24.923 sec
13. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 45min 36.080 sec
14. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 45min 55.229 sec

Şu 14 yarışçıya baktım da 11'i şu veya bu şekilde en az bir kez şampiyonluk yaşamış. Hepsi çok kaliteli isimler. Ama gel gör ki, ister 125cc şampiyonu ol, ister 250cc, isterde WSBK, Motogp'de tutarlı bir seviyede ilerlemek çok zor.

James Toseland ve Colin Edwards'ın ikişer WSBK şampiyonluğu var, ama henüz MotoGP'de galibiyetleri yok.

Kendilerini gösterenler hep 125cc ve 250cc sınıfında da başarı elde eden yarışçılar oluyor.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Şu 14 yarışçıya baktım da 11'i şu veya bu şekilde en az bir kez şampiyonluk yaşamış. Hepsi çok kaliteli isimler. Ama gel gör ki, ister 125cc şampiyonu ol, ister 250cc, isterde WSBK, Motogp'de tutarlı bir seviyede ilerlemek çok zor.

James Toseland ve Colin Edwards'ın ikişer WSBK şampiyonluğu var, ama henüz MotoGP'de galibiyetleri yok.

Kendilerini gösterenler hep 125cc ve 250cc sınıfında da başarı elde eden yarışçılar oluyor.

Emrah hatirlarsan geçen gun yazmistim.
Sen sormustun yanlis hatirlamiyorsam.
Kenan Gp2 ye gidecek mi?diye..

Ben de cevap olarak ilk once su an Gp de yarisan adamlari tercih ederler yazmistim.
Bunun gorunur sebeplerinden birini guzel yakalamissin.
MotoGp ve WSBK çok farkli...
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
3 kez WSBK şampiyonu olan Troy Bayliss'e baktım, MotoGP'de en iyi derecesi altıncılık.

4 Kez WSBK şampiyonu olan Carl Fogarty sanırım MotoGP'de en iyi 4. olmuş.

Tabi bunun tersi durumlar da görebiliyoruz, MotoGP'de birçok yarış kazanan Max Biaggi ilk MotoGP yarışını ve ilk WSBK yarışını kazanmış ve tarihe geçmiş.

Geçen yıl Troy Bayliss ve Valentino kapışacak diye bir söylenti vardı, Bayliss İtalya'da Dünyanın motor sporcusu seçilmişti ve Rossi sanırım bu haberi duyunca gaza gelmişti. Sonuç olarak Bayliss "yarışırım ama pistlere geri dönmek için şu kadar isterim demişti".

Şimdi arada WSBK yarışları yapılırken kameralar "Seyirci Rossi'ye" odaklanıyor, herhalde kendisi WSBK'yi ciddi ciddi takip ediyor. Bu adamlarda hırs bolca olduğuna göre, Rossi'yi 2010'den sonra WSBK'de görmek güzel olurdu.

Zaten rekor üzerine rekor kırdı. 103 galibiyeti ve 8 şampiyonluğu var. Giacamo Agostini'nin 15 şampiyonluk rekorunu kırması zor gözüküyor.

Ana sınıftaki en fazla galibiyette Rossi'de. Sadece Giacamo tüm sınıflarda toplamda sanırım 122 galibiyete sahipti. Rossi'nin bunu geçmesi içinde daha MotoGP'de kalması gerekir.

Bence onu gelecek yıllarda WSBK'de görelim. MotoGP'yi de kapatsınlar, WSBK kadar çekişmeli değil. :)

Zaten Motosiklet.net içinde MotoGP sayfası WSBK kadar ilgi çekmiyor. Sezon tamamlanınca BOY yılın enlerini yazar o kadar. :)
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Rossi SBK da yarisamaz.
Adam guvenlik manyagi.
Arka tekerin yanina ne zaman iki kuçuk teker isteyecek diye merak ettigim adam, SBK gibi bir olaya girmez abicim.:)

Bunun disinda MotoGp gerçekten de SBK kadar ilgi çekmiyor.
Bunun bir çok sebebi var.
Ama en onemli sebep, WSBK da yollarda gordugumuz,bindigimiz motosikletlerin yarisiyor olmasi.

Dogal olarak insanlar kendi motoru neler yapabiliyor merak ediyorlar.

Ben motogp'yi hep bir ARGE departmani gibi gorurum.
Bunun disinda yarismayi ve yaris seyretmeyi sevdigim için ilgilendigim bir olaydir.
Ama SBK ve MotoGp ayni ana denk geldiginde, tercihim her zaman SBK olmustur.
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Açıkalamaların için sağol Coq.

Sokakta gördüğümüz motorlar derken bu resimlerdekileri kastetmedin sanırım :) Şaka bir yana Amerika'daki yarışta SBK yarışçıları sokaklarda turlamışlardı. Adamlar gayet sade vatandaş, MotoGP gibi değil yani :)



 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tabi normal sartlarda polisin durdurup, ehliyet ruhsat sormasi lazim.:)
Onlari gosterebilseler bile ceza kesecek bir suru materyel motosikletlerin uzerinde mevcut.
:mrgreen:

Bu bir sovdu tabii ama iyi akil edilmis, hedefi vuran bir sovdu.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@Emrah81

3 kez WSBK şampiyonu olan Troy Bayliss'e baktım, MotoGP'de en iyi derecesi altıncılık.
Geçen sene bir kez Wildcard ile girdiği MotoGP'de birinci olmuştu diye hatırlıyorum.

Zaten Motosiklet.net içinde MotoGP sayfası WSBK kadar ilgi çekmiyor. Sezon tamamlanınca BOY yılın enlerini yazar o kadar.
Çok yoğun olduğumdan MT'ye eskisi kadar giremiyorum ve başlığı güncelleyemiyorum. Ayrıca WSBK'nın MotoGP'ye göre daha ilgi çekici olduğuna ben de katılıyorum. MotoGP eski popülerliğini yitirdi bence de, çoğu insan artık Rossi için izliyor.

@coq

Rossi SBK da yarisamaz.
Adam guvenlik manyagi.
Bir ara Rossi Isle Of Man TT yarışına katılacak mı, katılırsa ne yapar muhabbeti vardı. Güvenlik nedeniyle WSBK'ya katılmayan adam TT'ye hiç katılmaz. Bu sene ilk defa TT yarışlarını izlemeye gitti ve "çok yüksek sürat olduğu, birçok farklı tekniğin kullanıldığını ancak teknikten daha çok önemli olan şeyin cesaret olduğunu" söylemişti. TT yarışçıları gerçekten olağanüstü insanlar. Rossi bence kendi sınıfının en iyisi ama diğer yarış sınıflarında aynı başarıyı göstermesini beklememek gerek çünkü tüm yarışlar çok farklı.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Para çok olunca insan yasamayi daha bi çok seviyor be Boy....:)
Rossi'nin durumu da ayni.
Adamin ölüsü de para yapar ama kendisine fayda saglamaz.
:p

Bu gun MotoGp de guvenlik adina ne varsa, yarisi rossi'nin baskisindan meydana gelmistir.

Su çekis kontrol carti curtu falan icat edilmeseydi Rossi'nin karizmayi çoktan çizmislerdi aslinda.
Gozu pek pilotlar var aslinda Gp de.
Ama onlarda motosikletle eskisi gibi oynayamiyorlar.
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Boy, düzeltme için teşekkürkler. Bayliss söylediğin gibi geçen sene değil ama 2006 yılının son yarışını kazanmış, tabi bu yarış Nicky Hayden'ın Rossi'nin elinden aldığı şampiyonluk yarışı olduğundan, bu galibiyet arada kaynamış gitmiş. Bayliss'e saygılar.

Not: Bayliss MotoGP motorlarının onun için yeterince esnek olmadığını hatta fazla sert bir yapıya sahip olduğunu açıklamış zamanında. Tabi insan böyle bir şampiyonu her iki klasmanda da başarılı görmek istiyor.

Herhalde WSBK'den MotoGP'ye geçenler arasında en iyi dereceleri elde eden kişi de herhalde Colin Edwards'tır: 115 yarışta 5 ikincilik, 6 üçüncülük, 9 dördüncülük ve 7 beşincilik elde etmiş. Genel sıralamada 2005 sezonunda 4. tamamlamış şampiyonayı.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bu arada GP2 motorlari ufak ufak podyumda gorunmeye basladilar.

bigeskilsutermoto201588.jpg


bigeskilsutermoto203589.jpg


bigeskilsutermoto202596.jpg


Test surusleri de baslamis haliyle...

[YT]clBF6mIx7RE[/YT]

Bu arada, onumuzdeki yil olmazsa, bir sonraki sezon MotoGp de çok enteresan bir olay dusunuluyormus.
Bu olayi gerçeklestirip, WSBK olayini tarihe gommek istiyorlar saniyorum.

Gp de yarisan prototip motorlarin yanina, piyasada satilan binlik motosikletleri de koyup birlikte yaristiracaklarmis.
Binliklerin motorlar oldugu gibi alinip, prototip sasi uzerinde yaristirilacak, hem gride daha fazla motor sokulacak, hem de WSBK seyircisinin ilgisi GP ye kaydirilacakmis.
Bakalim yapacaklarmi boyle bisey?:silent:
Ben de kendimin yalancisiyim....:)
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Coq, bu en son söylediğin birlikte yarıştırma olayı yapılırsa, bu olay farklı güçteki araçların yarıştırıldığı Le Mans olayına döner gibi geliyor bana, benim hoşuma gitmedi.

Onun yerine MotoGP'yi kaldırsınlar, motor üzerinde hiç oynama yapılmadan 1000'likler yarıştırılsın. Takımların teknisyenleri ve mühendisleri işsiz kalsın. Valentino her yarış kazandığında yerinde duramayıp, kendinden geçen o teknisyen kankaları, otursun yarışı evden izlesin.

MotoGP maddi kısıntı yapmış olur böylelikle. Motorlar üzerinde teknik ayarlara da izin verilmeyeceğinden, Pedrosa'lar, Rossi'ler, Hayden'lar çıkıp diğer motorlar kendilerini daha iyi geliştirmişler, bizim ayarlar bu hafta iyi değildi demezler, derlerse zaten kullandıkları standart 1000'lik motorların moktan olduğu ortaya çıkar.

O zaman ne gönüllü cengaverler çıkar Bağdat caddesinden yarışmak isteyen. Şöyle muhabbetler de dönebilir:

"Abi Stoner Philip Island'da turu şu kadar sürede tamamlıyor, geçen ben tatile gittim oraya , bastım parayı, iki tur attım, pist rekoru kırdım, ah bir sürücü lisansım olsa".

Hayal kurmak bizim de hakkımız.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@coq
Su çekis kontrol carti curtu falan icat edilmeseydi Rossi'nin karizmayi çoktan çizmislerdi aslinda. Gozu pek pilotlar var aslinda Gp de. Ama onlarda motosikletle eskisi gibi oynayamiyorlar.
Tracking control gibi sistemlerin kullanılmasına en çok Rossi karşı çıkıyor. Bu sistemler sayesinde sürücü performansı arasındaki fark neredeyse eşitleniyor. Dünkü çömezler bu sistemler sayesinde Rossi kadar gidebiliyor, o yüzden Rossi her zaman bu sistemlere karşı olmuştur.
Gp de yarisan prototip motorlarin yanina, piyasada satilan binlik motosikletleri de koyup birlikte yaristiracaklarmis.
Ben böyle birşey yapacaklarını hiç sanmıyorum, çünkü çok saçma.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Bir adamın bacağına kaç çivi sığabilir...

Randy de Puniet'in bileği :)

RandydePunietsanklexray.jpg
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Birkaç yarış önce Rossi 50 puan öne geçince, Lorenzo'nun kendisi dahil tüm site sakinleri Rossi'yi şampiyon ilan etmiş ve ardı ardına yorumlar gelmişti.

Lorenzo bir yarış sonra fikrini değiştirdi ve şansım var demeye başladı, bugünkü yarış sonrası puan farkı biraz daha düştü, ama sanırım artık bu sitede MotoGP'yi takip eden yok :) Hiç yorum yapılmamış, herkes hayat derdinde herhalde.

Stoner'ın dönüşü de güzel oldu, son 3 turu izleyemedim, Dani Pedrosa da korku salmış Lorenzo'ya sanırım. Son turu izlemek isterdim.

Bir de Valentino açıklama yapmış, gelecek yıl podyumu zorlarsa ancak Spies zorlar, o da çok zor zorlar demiş. Herhalde Spies bunu duydu son MotoGP yarışında yarışıyım dedi. Bence son yarış bayağı zevkli olacak.

Eğer Spies WSBK'de şampiyon olursa, bir hafta sonraki Motogp yarışında 3 dünya superbike şampiyonu bir arada yarışmış olacak. James Toseland, Colin Edwards ve Ben Spies.

Marco Simoncelli de birinci tamamlamış yarışı, WSBK sonucundan sonra yine güzel bir sonuç. Hala 3. sırada olsa da belli olmaz, zor da olsa belki birinci bitirir sezonu.
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Rossi için asıl tehlike puan farkını açması zaten, adam rahatlığa gelemiyor:) Lorenzo'nun özgüvensizliğinden o, kendi dahil Rossi'yi şampiyon ilan etme durumu...

Spies konusuna gelince; wildcard'larında bile 6. ve 8.'likleri var tamam da, bu kadar kurtlar sofrası bir alanda çok da favori olamayacak ilk zamanlarında bence... Adları geçen SBK şampiyonu diğer isimler de güzel desteklemiş hatta fikrimi:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst