karbiratörü söktük kimse topluyamıyo yardım

Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
slm arkadaşlar suzuki freewind xf 650 motor aldım 2.el almışken bakım yaptırim dedim yan dükkanım kawazaki piago servisi herneyse abimle söktük temizledim buji fln taktık diger motorlar gibi sanıyodum daha önce çok sökmüştüm ama bu motor farklıymış o günden sonra motor ayar tutmadı hortumları karıştırdık çaglayanda bi ustaya götürdüm yaptım dedi ertesi sabah calıstırdım gene tekliyo motor sonra araştırdım kim yapabilir diye maslak oto sanayide büyük motorları yapan biyer varmış oraya götürdüm oda yaptım gel al dedi 145ytl çaglayana verdim 270 de maslaktaki ustaya hala sorun aynı düzelmedi ben para babası degilim şimdi yandaki ustamla yapmaya çalışıyorum anladımki motordan cakan usta yok motor çift karbiratörlü çift bujili tek silindir li sanırım belli devire kadar tek karbiratör çalışıyo sonra 2.si çalışıyo bu karbiratör hortumlarının şemasını falan arıyorum yada bu motorun aynısından olupta yardımcı olucak bir arkadaş varmı?artık şu ustaya götür fln demeyin 3 usta da yapamadı hepside birbirinden iyi altı üstü hortumları karıştırdık ben etiler armutludayım bana yakın bu motordan varmı?suzuki servisini arıyorum şuan telden belki şemasını tarif ederler çıkmazdayım valla:pale:
 
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
2,658
Napıyosun sen ya ? Para Kolay mı KAzanılıyor. Bitane Freewind Bul onunla Bire bir Toplayın Hİçbişey Yapamadıysanız..
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
Napıyosun sen ya ? Para Kolay mı KAzanılıyor. Bitane Freewind Bul onunla Bire bir Toplayın Hİçbişey Yapamadıysanız..

ya bu kadar zor bişi olucagını tahmin edemedim illaki ustadır toplar dedim bilseydim baştan öle yapardım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:07 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:05 PM ----------

Belkide sorunun karburatör değildir. ?

karbiratör diye umuyorum cünkü bir tk onu elledik aküsü falan hep sıfır aldım tekerlerini bile değiştim ya boyası bile sıfır gs 1200 tamir eden usta bile yapamadı sabah gaza basınca pat pat sesler cıkıyo gaz yemiyo hava benzin oranını tutturamıyo bilen yokmu gerekirse resimleri ceker atarım siteye
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
maslakta fevzi ustayamı gittin...

hyr isim vermek istemiyorm fevzi ustayıda arıcaz telden olmadı netten arıyorum bi resmini fln görsem bende yaparım ya şema falan lazım bana karbiratörün içidekiler bile yenilendi yok sorun hala aynı hortumlar takılı degil bi o kaldı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:19 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:18 PM ----------

mesajı okuyunca ulu bilge "Google" a sordum
yönlendirdği siteden
http://www.mosed.net/forum/mosed-moto-sohbet/4827-yeni-motorum-suzuki-xf-650-freewind/ sayfasındaki mesajlardan

http://rapidshare.com/files/120689499/Suzuki_XF650_Freewind_Service_Manual.pdf
adresinde 350 syf servis klavuzu var diyor
incelemekde fayda var

bakıyorum arkadaşım ç k sagol zaten deminden beri sitelerde arıyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:23 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:19 PM ----------

linkler ölüymüş bulcam ama arıyorum
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Bence sen on buna para kaptırmadan SUZUKİ yetkili servisine git ve soruna köten çözüm getir kardeşim:cat:
belki 150.-TL daha verirsin amma sonun ne olduğu belli olur ve bir dahaki sefere alternatif çözüm aramana gerek kalmaz çünkü alternatiflerin 100/90'ı adamı söğüşlemeye bakıyor:silent: Acı ama gerçek....
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
cebimde para eksik olmazdı vala suan 150 ytl fln yok nasıl kendim bozduysam kendim yapmayı denicem
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ben suzukı tekayı aradım yardıma...o fevzi usta anlar onun dilinden dedi....
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Yuh bi karbüratör söküp takma 150 lira demek..
İstanbulda ufak bi dükkan açsam köşeye dönerim heralde..
Karbüratör pistonunun iğnesinin sekmanı olması gerekiyor arkadaşım eğer o ufacık sekman kayıpsa iğne pistondan bağımsız hareket eder ve patlatmalar olabilir
Ona bir bak istiyosan ilk aklıma gelen bu oldu :)

Buyur karbüratörün fotosunuda atıyım..

carburetor-xf650-1999-ux_bigsue0329fig10_e2b5.gif


carburetor-fittings-xf650-1999-ux_bigsue0329fig10a_6441.gif
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp adresinde freewindr in servis manuel i var
113. sayfa ve sonrası karbüratör ile ilgili.

çok saol ya tamam indiriyorum bakalım neymiş motor dükkanımın önünde sökük duruyo

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:38 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:37 PM ----------

ben suzukı tekayı aradım yardıma...o fevzi usta anlar onun dilinden dedi....

çok saol ben şemayı indirim ustamla bakıcam yapamazsak diger cözümleride degerlendiricem Allah herkezden razı olsun

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:40 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:38 PM ----------

Yuh bi karbüratör söküp takma 150 lira demek..
İstanbulda ufak bi dükkan açsam köşeye dönerim heralde..
Karbüratör pistonunun iğnesinin sekmanı olması gerekiyor arkadaşım eğer o ufacık sekman kayıpsa iğne pistondan bağımsız hareket eder ve patlatmalar olabilir
Ona bir bak istiyosan ilk aklıma gelen bu oldu :)

büyük motorun derdide büyük oluyo.ya motor şimdi ilk çalıştırmada rahatsız calısıyo ama sonra kontagı kapatıp acınca düzeliyo bozuluyo fln derken düzeliyo cözemedim
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
çok saol ya tamam indiriyorum bakalım neymiş motor dükkanımın önünde sökük duruyo

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:38 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:37 PM ----------



çok saol ben şemayı indirim ustamla bakıcam yapamazsak diger cözümleride degerlendiricem Allah herkezden razı olsun

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:40 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:38 PM ----------



büyük motorun derdide büyük oluyo.ya motor şimdi ilk çalıştırmada rahatsız calısıyo ama sonra kontagı kapatıp acınca düzeliyo bozuluyo fln derken düzeliyo cözemedim

Selenoidlere baktın mı?
2. resimdeki 12 numaralı parça
Bir hata olmasın onlarda yada giriş çıkışları tıkanmasın bi kontrol et istersen
Hava ayarını selenoidler otomatik olarak ayarlıyorlar çünkü
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
Selenoidlere baktın mı?
2. resimdeki 12 numaralı parça
Bir hata olmasın onlarda yada giriş çıkışları tıkanmasın bi kontrol et istersen
Hava ayarını selenoidler otomatik olarak ayarlıyorlar çünkü

onların hortumu takılı degildi işte şemaları anlamaya çalışıyorum
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
onların hortumu takılı degildi işte şemaları anlamaya çalışıyorum

O zaman boşuna para vermişsin arkadaşım
Selenoidler zaten düşük devirde hava ayarını kapatıp yüksek devirde açıyorlar
Düşük devirde fazla hava geldiği için patlatma sorunu yapıyordur motorda..
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
O zaman boşuna para vermişsin arkadaşım
Selenoidler zaten düşük devirde hava ayarını kapatıp yüksek devirde açıyorlar
Düşük devirde fazla hava geldiği için patlatma sorunu yapıyordur motorda..

2, resimde 27 nolu tüpten bi kablo cıkıyo aşşa dogru onu nereye takıcagımı bulamadım hava ayarı yapmam gerekiyo anlaşılan bide keşke burda olsanda tarif etsen yavv :)
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Selenoidin bir ucuna takıcaksın
27 nolu tüp filtre zaten toz gelmemesi için konulmuştur
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
şimdi aklıma takılı kalan bişi var 2 karbüratörde aynı anda aktifmi yoksa belli bir devire gelince digeridemi aktif oluyo?selenoidi bi karbüratöre taktım öteki karbüretörüde deponun hava çıkışına ama fark edermi hangisini hangisine takdığım? şuan motor normal çalışıyo sabah ilk marşa bastıgımda tekrar sorun yapmasından korkuyorum sökmüşken herşeyi doğru takmalıyım sibop ayarıda yapıcam çok sıkmış sözde ustalar
 
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
412
dostum buradan servis kitapçığı var ingilizce ama. resimler işine yarayabilir belki.
ben şundan da şüpeleniyorum karburatörü komple söktünüzya senkron ayarını bozmuş olabilirsiniz haberiniz olsun. büyük motorda karbüratör ellenmez genelde çünkü bidaha ayar tutmaz anca bilgisayarlı cihaza bağlanır öyle yapılır yani senkron ayarı yaptıracaksın motora yeniden. kolay gelsin sana tekrar
http://rapidshare.com/files/139664054/Suzuki_XF650_Freewind_Service_Manual.pdf
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst