Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
derbiciler ben de bir soru sorayım. geçen ay ben de derbi almaya gitmiştim antalyaya. alacağım arkadaş okuyor MT yi selam yolluyorum kendisine.

beynicdi ı yanan derbi vardı ya sahibinden de işte o sarı moto. neyse pazarlık yaptık filan .ben antalyaya gittim beyni de ebay da buldum dedim en kötü ihtimal ex up sız beyin takarım ama beyin de hazırdı.

motorun bir kaç sorunu vardı anlatmayacağım. neyse sonunda almadım ama beyni ebay dan aldım.onu da moto sahibine sattım işte arkadaşa 300 liraya.


şimdi sorum geliyor oldu ya alternatörünüz (stator sargı her ne derseniz) bozuldu. sizde gittiniz sardırdınız ama olmadı . ne yaparsınız . ebay da şu anda sargı yok gpr 125 in orjinali. yada regulatörünüz yandı . sonra da beyin . bu tip parça sıkıntınız

özellikle de sargıyı nerden temin ediyorsunuz
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
derbiciler ben de bir soru sorayım. geçen ay ben de derbi almaya gitmiştim antalyaya. alacağım arkadaş okuyor MT yi selam yolluyorum kendisine.

beynicdi ı yanan derbi vardı ya sahibinden de işte o sarı moto. neyse pazarlık yaptık filan .ben antalyaya gittim beyni de ebay da buldum dedim en kötü ihtimal ex up sız beyin takarım ama beyin de hazırdı.

motorun bir kaç sorunu vardı anlatmayacağım. neyse sonunda almadım ama beyni ebay dan aldım.onu da moto sahibine sattım işte arkadaşa 300 liraya.


şimdi sorum geliyor oldu ya alternatörünüz (stator sargı her ne derseniz) bozuldu. sizde gittiniz sardırdınız ama olmadı . ne yaparsınız . ebay da şu anda sargı yok gpr 125 in orjinali. yada regulatörünüz yandı . sonra da beyin . bu tip parça sıkıntınız

özellikle de sargıyı nerden temin ediyorsunuz

Sardırma olmaz diye bişey yok ki adamlar aynı ohm değeri verecek şekil sarıyorlar artıki :)
Zaten bakarsan statör sargıları yamaha dtr ile aynı alıp onu takabilirsin
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Sorularımı yeni sayfaya da aktarıyorum...

Ya meraktan bişiler soracağım derbiciler.. Hiç öyle önceki sayfaları oku demeyin ...

*0/100 km; Kaç saniye derbi ile ?
*Görebildiğiniz son hız nedir ?
*İki zamanlı olmasının motor ömrü için bi zararı var mı ?
*Her hangi bir kronik sorun la karsılastınız mı ?
*Derbi Kullanan her hangi bir arkadasın yasadığı en masraflı sorun nedir?
*Ara hızlanmalar ne durumda ?
*İki kişi ile rahat bir motor mu ?
*Arkadan CBR gibi mi gözüküyo?
*Aranızda Temiz ; 6000 km nin altında sorunsuz derbi var mı ; istenen fiyat nedir?

Bu sorulara detaylı cevaplar bekliyorum :cat:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Sardırma olmaz diye bişey yok ki adamlar aynı ohm değeri verecek şekil sarıyorlar artıki :)
Zaten bakarsan statör sargıları yamaha dtr ile aynı alıp onu takabilirsin

baktım dtr nin ki farklı

ya tamam sardırdın saran dingil yanlış sardı regülatörün yandı o zaman ne yaparsın

hadi bunları da geç ben motoru alsaydım çocuğun sargı bir kere yanmış tekrar sardırmış. ilanda yazmıyordu motoru da süremiyorsun beyin yanmış ve ben cdi yanımda olmadan gittim
alternatörü düşük volt üretiyormuş buji yağlayıp durmuş iridyumu da takınca iyice yağlıyormuş. sonra buji başı silindirin içine düşmüş ve gömlekten 1.75mm alınmış. tabi bunları telefonda ve ilanda konuşmamıştık arkadaşla.

ayrıca göstergesinde çatlak aynalarda dönen yerlerden yapıştırılmıştı.
debriyaj manetini sıktığımda 1 . viteste ayırmıyordu.sebebi debriyaj balatasının civatalarının önüne pul attırmış.daha bir kaç önemli şey de var da neyse

antalya ya selam yanlış anlama okuyan motor sahibi kardeş .

hani fiyat ta iyiydi 2700 den kapı açmıştı ama diyeceğim

motor bozuldu sen tutup e baydan balata mı bekliyecen. regulatormu bekleyeceksin. yada gösterge mi bekleyeceksin


bu motorların temizine binilir benim anladığım eskimişine yani çok eskimişine ancak paran azsa binilir.


şimdi motoru alıp 2 . sargısı yanıp aileden azar duymak ta vardı(zaten bana demedi sargı arızalı diyebeyni sattım 1 hafta sonra sargı lazım dedi.)
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Sargılar farklı görüleblir ama üretiği elektrik aynıdır.
cdi yanmasıda buyuk ihtimal sargılardandır ama gömlek olayına gelince..
GPR ın gömleği krom değil mi?
Krom gömleğe rektefiye yapılmaz bildiğim kadarı ile..
Zaten gömleğinde kromu gitmişse artık performans beklemesin kimse..
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Sargılar farklı görüleblir ama üretiği elektrik aynıdır.
cdi yanmasıda buyuk ihtimal sargılardandır ama gömlek olayına gelince..
GPR ın gömleği krom değil mi?
Krom gömleğe rektefiye yapılmaz bildiğim kadarı ile..
Zaten gömleğinde kromu gitmişse artık performans beklemesin kimse..

krom göleğe rektefe gerek olmadığı için yapılmaz belki ama

bu buji başı silindirin içini parçalamış mecbur aldıracaksın içinden

gömlek komple krom
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
krom göleğe rektefe gerek olmadığı için yapılmaz belki ama

bu buji başı silindirin içini parçalamış mecbur aldıracaksın içinden

gömlek komple krom

Kromu giderse o gömlekten hayır beklemek saçmalamak olur ancak..
He izmire yollarsın gömlek çakarlar ama çok iyi bi ustaya vermek gerekir o zamanda portları orjinali gibi açması gerekir..
Sanıyorum ki bunada gömlek çakılmamıştır
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Kromu giderse o gömlekten hayır beklemek saçmalamak olur ancak..
He izmire yollarsın gömlek çakarlar ama çok iyi bi ustaya vermek gerekir o zamanda portları orjinali gibi açması gerekir..
Sanıyorum ki bunada gömlek çakılmamıştır

gömlek 3-4 mm cidara sahip saf krom krom yüzey filan değil
o 4 mm den sonra da aluminyum silindir geliyor zaten
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
baktım dtr nin ki farklı

ya tamam sardırdın saran dingil yanlış sardı regülatörün yandı o zaman ne yaparsın

hadi bunları da geç ben motoru alsaydım çocuğun sargı bir kere yanmış tekrar sardırmış. ilanda yazmıyordu motoru da süremiyorsun beyin yanmış ve ben cdi yanımda olmadan gittim
alternatörü düşük volt üretiyormuş buji yağlayıp durmuş iridyumu da takınca iyice yağlıyormuş. sonra buji başı silindirin içine düşmüş ve gömlekten 1.75mm alınmış. tabi bunları telefonda ve ilanda konuşmamıştık arkadaşla.

ayrıca göstergesinde çatlak aynalarda dönen yerlerden yapıştırılmıştı.
debriyaj manetini sıktığımda 1 . viteste ayırmıyordu.sebebi debriyaj balatasının civatalarının önüne pul attırmış.daha bir kaç önemli şey de var da neyse

antalya ya selam yanlış anlama okuyan motor sahibi kardeş .

hani fiyat ta iyiydi 2700 den kapı açmıştı ama diyeceğim

motor bozuldu sen tutup e baydan balata mı bekliyecen. regulatormu bekleyeceksin. yada gösterge mi bekleyeceksin


bu motorların temizine binilir benim anladığım eskimişine yani çok eskimişine ancak paran azsa binilir.


şimdi motoru alıp 2 . sargısı yanıp aileden azar duymak ta vardı(zaten bana demedi sargı arızalı diyebeyni sattım 1 hafta sonra sargı lazım dedi.)
Bende bir ekleme yapayım,motorumu almadan önce çok aradım,Bursa'da bir gpr buldum,ilanında temiz vs yazıyordu!Toplam 300km yol yaptım,motoru görünce sinirimden delirecektim,bütün grenajlar kırık,stop lambası paramparça(belli teker yapmış),herşey emanet tutturulmuş,motorun içini zaten bilemiyorsun...Herneyse bu ilanı uzun süre şikayet ettim,bu ilandan dili yanan birkaç arkadaş daha duymuştum!Sonunda ilan kaldırıldı,sonra motor ne oldu bilmiyorum...Antalya'daki motora gelince,ben oradan motor almam,%80'i hor kullanılmış oluyor,kendi gileramı oradan birileri aldı adamlar kısa sürede motoru perte çıkardı,zaten sende gpr'ın durumunu anlattın,bu motoru hoyrat kullanırsan tabi dağılır,anlattıklarını arkadaş nasıl becermiş hala anlamıyorum,yoksa çok kaliteli motorlar...Benim motorda satılık,keşke oralara bakacağına bu taraflara da baksaydın.Millet bir tutturmuş hyo. gidiyor,bizim motorlar evladiyelik hala daha 3000TL teklif verenler var!Benim satmaktaki tek amacım uzun yol yapabileceğim,şehir içinde sağ sola gidebileceğim maxi scooter almak, ki buldum da (X9 500) ama motorumun satılması lazım....
Extrema boşver kingli elemanı adam mobiletten inip kinge binmiş motorunu hayabusa zannediyor...O 190 yapıyorsa bende 240yapıyorum:)Takayım matkabı bak nasıl yapıyorum:)
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
sen 300 km yapmışsın ben git gel 1500 den fazla tuttu :cherry: yazık ya gerçekten emeğe yazık

benim alacağım motorunda stopu parçalanmıştı

demek tekerdenmiş banada üstüne pvc doğrama pencere düştü demişti:queen:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
gömlek 3-4 mm cidara sahip saf krom krom yüzey filan değil
o 4 mm den sonra da aluminyum silindir geliyor zaten

Tamam işte 1,75 açtırmışlar zaten piston boylarıda 6 tanedir..
1. 56,25 mm

2. 56,50 mm

3. 56,75 mm

4. 57,00 mm

6. 57,50 mm
Bundan sonra açılmaz abi eğer açılmışsa süphe etmen gerekir.. ki o pistonda dt pistonudur ve kıl kadar gömlek kalmıştır :)
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Tamam işte 1,75 açtırmışlar zaten piston boylarıda 6 tanedir..
1. 56,25 mm

2. 56,50 mm

3. 56,75 mm

4. 57,00 mm

6. 57,50 mm
Bundan sonra açılmaz abi eğer açılmışsa süphe etmen gerekir.. ki o pistonda dt pistonudur ve kıl kadar gömlek kalmıştır :)

evet o da sona geldi demişti sonradan. piston attırmış bir de.

paran varsa temizine bineceksi bu motorun onu anladım.27binkm de diyordu daha fazla değilse motor aksamı da hadi neyse idare ederdi belki ama dış aksamı dökmüştü.

eski motor alıp hersene 2 milyar benzin yakacağıma 5-6 milyara derbi yada 7 milyara aprillia alır gençliğimi heba etmem baş ağrısı yapacak sorunlu motorla
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Ya belki derbi kullananlar kızıcaktır ama ben derbi yerine aprilia tavsiye ederim..
Neden derseniz derbinin yurt dışında fazla parçası yok her parçasını bulamıyorsunuz
Türkiyede olanlarda çok pahalı..
Ama aprilia alırsanız ebayda parça dolu..
İster para verin ister açık arttırma ile alın gerçekten çok ucuza geliyor..
Mesela geçen akşam açık arttırmada almaya niyetlendiğim komple motor bir başkasına gitti :)
Sizin beyin aldığınız fiyata ben komple motoru alıcaktım ama olmadı..
Buyrun buda linki fiyatına bakın

http://cgi.ebay.de/Suzuki-RGV-250-M...9|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:0|293:2|294:50
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Ya belki derbi kullananlar kızıcaktır ama ben derbi yerine aprilia tavsiye ederim..
Neden derseniz derbinin yurt dışında fazla parçası yok her parçasını bulamıyorsunuz
Türkiyede olanlarda çok pahalı..
Ama aprilia alırsanız ebayda parça dolu..
İster para verin ister açık arttırma ile alın gerçekten çok ucuza geliyor..
Mesela geçen akşam açık arttırmada almaya niyetlendiğim komple motor bir başkasına gitti :)
Sizin beyin aldığınız fiyata ben komple motoru alıcaktım ama olmadı..
Buyrun buda linki fiyatına bakın

http://cgi.ebay.de/Suzuki-RGV-250-M...9|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:0|293:2|294:50

ben derbiye tzr 125 krankı uyabilirdiye tzr krankı buldum 10 euroya 20 euro da kargo istedi satıcı alacaktım. motoru almadım işte .motoru alsaydım krank 30 euroydu çin malı fiyaına bi de sağlam çıksaydı krank bayram ederdim:cherry:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
ben derbiye tzr 125 krankı uyabilirdiye tzr krankı buldum 10 euroya 20 euro da kargo istedi satıcı alacaktım. motoru almadım işte .motoru alsaydım krank 30 euroydu çin malı fiyaına bi de sağlam çıksaydı krank bayram ederdim:cherry:

Yani aslında birçok parça birbirine uyuyor
Ama komple krank uymaz sanırım sadece kol uyarsa uyar :)
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Yani aslında birçok parça birbirine uyuyor
Ama komple krank uymaz sanırım sadece kol uyarsa uyar :)

ya tutarsa dedik ama tutmasaydı da krankı ne yapardım bilmiyorum:). tzr 125 var mı Türkiye de olsa da 1-2 tane dir onlar da krank bozacak ta ben satacam

çin malı 125 liklerin çoğunda aynı krank var o yönden iyi titreme yönünden berbat:cherry:
 
Katılım
26 Şub 2009
Mesajlar
140
Ya belki derbi kullananlar kızıcaktır ama ben derbi yerine aprilia tavsiye ederim..
Neden derseniz derbinin yurt dışında fazla parçası yok her parçasını bulamıyorsunuz
Türkiyede olanlarda çok pahalı..
Ama aprilia alırsanız ebayda parça dolu..
İster para verin ister açık arttırma ile alın gerçekten çok ucuza geliyor..
Mesela geçen akşam açık arttırmada almaya niyetlendiğim komple motor bir başkasına gitti :)
Sizin beyin aldığınız fiyata ben komple motoru alıcaktım ama olmadı..
Buyrun buda linki fiyatına bakın

http://cgi.ebay.de/Suzuki-RGV-250-M...9|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:0|293:2|294:50

Hocam motoru almış olsaydın bile gümrükten geçirebilecek miydin acaba?
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
ExTReMa ve osmaniyeli, bu sayfadaki motor hakkındaki soru ve cevaplarınızı okudum ya ben bu motordan almam artık:silent: Geçen sene ağustos ayında bilen arkadaşlar bilirler gri bir derbi bulmuş ve almak üzereydim. Pazarlık vs herşey bitmişti. Adamın parasını da yanıma almıştım motoru ustaya gösterip okey verirse direk notere gidecektik. Fakat usta motoru şöyle bir inceleyince önden aldığı darbeyi, kazasını anladı ve ileride yapmak zorunda olacağım masrafları tek tek sayınca nasıl bozulmuştum anlatamam. Sadece bu motora özgüdür diyordum ama genel olarak kullananı iyi bir sürücü değilse, hakkını vermiyorsa bu derbi'lerin durumu cidden kötü oluyor nedense. Yine kaç tane motorun sahibini aradım. Yarısından çoğu daha 5-6 bine gelmeden motora çok hararet yaptırıp mutlaka bir yerlerini değiştirtmiş. Yine bir tanesi için de geçende bir arkadaşa sordum. O motoru ustasına baktırmıştı ve ustasının dediği 10 bine gelmeden motor yaptırmak zorunda kalırsın olmuş. En mantıklısı biraz daha birikim yapıp -derbi kadar gitmese de- yzf 125 r almak olacak sanırım:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:06 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:53 PM ----------

Sorularımı yeni sayfaya da aktarıyorum...

Ya meraktan bişiler soracağım derbiciler.. Hiç öyle önceki sayfaları oku demeyin ...

*0/100 km; Kaç saniye derbi ile ?
*Görebildiğiniz son hız nedir ?
*İki zamanlı olmasının motor ömrü için bi zararı var mı ?
*Her hangi bir kronik sorun la karsılastınız mı ?
*Derbi Kullanan her hangi bir arkadasın yasadığı en masraflı sorun nedir?
*Ara hızlanmalar ne durumda ?
*İki kişi ile rahat bir motor mu ?
*Arkadan CBR gibi mi gözüküyo?
*Aranızda Temiz ; 6000 km nin altında sorunsuz derbi var mı ; istenen fiyat nedir?

Bu sorulara detaylı cevaplar bekliyorum :cat:

Ben öyle aman aman yorum yapacak kadar kullanmadım ama gerek bende hyosung gt250r varken arkadaşlarla yaptığım geziye, gerek bu motorla artçı olarak yaptığım yaklaşık 100 km'lik yolculuğa göre bir kaç sorun için bildiğim kadarıyla birşeyler söyleyeyim:cat:

*0/100 km; Kaç saniye derbi ile ?
Hyosung sürdüysen onun 0-100'ünü az çok bilirsin. Hyo-derbi ışıklardan aynı anda kalktık ve 120-130'a kadar derbi bariz önde götürdü. Yani 0-100'ü çok atak diyebilirim. Ama saniye olarak nedir bilmem.

*Görebildiğiniz son hız nedir ?
Youtube videolarında 160-170 arası gören var. Tabi modifiye olabilir bu motorlarda ama yine de 160'ı rahat göreceğine inanıyorum.

*Ara hızlanmalar ne durumda ?
Ben artçıyken kullanan arkadaştan gözlemlediğim kadarıyla 125 cc bir motora göre kesinlikle tatmin edici:cat:

*İki kişi ile rahat bir motor mu ?
İki kişi konusunda ben bu kadar rahatsız motor görmedim. Sürücü neyse de arkada artçı ölüp ölüp diriliyor. Bir süre sonra oturduğu o yer resmen tahta gibi gelmeye başlıyor ve bel, k.ç ağrısı dayanılmaz bir hal alıyor:farao: O kadar motora bindim bunun kadar artçısı rahatsız olanı görmedim...

*Arkadan CBR gibi mi gözüküyo?
Eğer bundan kastın CBR 125 ise kesinlikle bana göre öyle gözükmüyor. Bariz daha kaslı:cat:

*Aranızda Temiz ; 6000 km nin altında sorunsuz derbi var mı ; istenen fiyat nedir?
Bırak 6000'i ben ne motorlara baktım kimi 3000de kimi 5000de ya motorla ilgili bir sorun yaşamış ya az bir zaman sonra rektefiye istiyor. Bu motorları cidden işinin ehli birinden almak lazım diye düşünüyorum. Ayrıca parça fiyatları da çok uçuk. Sağ-sol ayna 300 €'ya yakın yanlışım yoksa(KDV hariç):farao:

İnşallah tatmin edici olmuştur Çako:)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst