Suzuki Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
339
Arkadaşlar ilginiz için çok teşekkürler, ben İzmirdeyim ,Karşıyaka da ,Bugün illk olarak 200 km yolumu yaptım. İzmir içi tur oldu biraz ama olsun çok keyifliydi.:)Ancak ilk uyarınız gerçekleşti, saat 22.00 de artık eve dönerken :), benzin aldım ve bir de ne göreyim 100 m sonra SARI IŞIK " OİL CHANGE " YANDI Hemen 200 m ilerideki benzincide durdum ve yağına baktık, yağ "aynen dediğiniz gibi" minimumda , hemen 10-40 yağ koyduk ( 1lt nin hepsini )hatta biraz fazla geldi max. biraz geçti, buraya kadar olağan dı ama şimdi en önemli sormu sormak istiyorum sarı ışık sönmedi :pr: bu neden kaynaklanıyor acaba , motorrumu eve getirdim kapattım ne yapmam lazım :silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:35 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:32 PM ----------

Bu arada sabah eşimle birlikte saat 10,30 gibi çıktık akşam 10,30 eve girdik, keyfin bu kadarı yani :mrgreen:

Yeni Burgmancılar, motorlarınız hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.

Oil Change lambası 6000km de bir yanmaya ayarlanmış olması lazım varsayılan olarak. Kesin çözüm şu: Kontak kapalıyken Adj tuşuna basılı tutun. Bu şekilde kontağı açın. Oil Change lambası yanıp sönmeye başlayınca tuşu bırakın. Artık bu lamba, 6000 km sonra yanar.
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
28
Teşekkürler,:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:19 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:17 AM ----------

10-40 yağ yerine 5-40 yağ koymanın sakıncası olurmu acaba?
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
160
Sevgili Burgmancılar, yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla sizler yaktığınız benzin kadarda yağ yakıyorsunuz galiba. Nedir bu yağ olayı biz yağ değişimi haricinde yağ çubuğunu çekmiyoruz. sw de Allah kolaylık versin size. Siz artık yakıp yakmadığına değilde, ne kadar yaktığına bakar olmuşsunuz,....:)
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Sevgili Burgmancılar, yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla sizler yaktığınız benzin kadarda yağ yakıyorsunuz galiba. Nedir bu yağ olayı biz yağ değişimi haricinde yağ çubuğunu çekmiyoruz. sw de Allah kolaylık versin size. Siz artık yakıp yakmadığına değilde, ne kadar yaktığına bakar olmuşsunuz,....:)

3 sene honda kullandıktan sonra tesadüf eseri aldığım bir motor bu ve hala şoktayım bir varil yağ harcadım, yağ değişimi yapmıyacağım zaten tüm yağı tazeliyorum yolda 2 zamanlı bir alet usulü olmuş:(
Bu günlerde bir deney yapıyorum yağ yakmasını azalttım biraz kesinleşirse eğer daha iyi bir çalışmayla uygulanabilir bir çözüm sunarım size,
Ps.: 10-40 yada 5-40 yağ kullanmak bana hayal 100km de içiyor yağı,
20-40 tavsiye ederim bu yaz zamanı sizlere...
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
28
yani her depo doluşu 40 tl ,yağ takviyesi 20 tl ,:mrgreen: yandık o zaman :) böyle bir keyif için değer ama :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:23 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:21 AM ----------

Gerçekten herkes te aynı sıkıntı varmı ? yani 300 km yol yap , depo yu fulle , yağı fulle :silent:
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Herkeste benim kadar abartılı bişi yok benim ki biraz fazla:(
500 km de 250 gram normal kabul ediliyor mu yada 1000\250gram?
Ustalar ne diyor acaba...
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
28
Dediğiniz gibi yapınca düzeldi, :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:52 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:40 PM ----------

Bu arada Resim nasıl ekleniyor?
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
160
yani her depo doluşu 40 tl ,yağ takviyesi 20 tl ,:mrgreen: yandık o zaman :) böyle bir keyif için değer ama :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:23 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:21 AM ----------

Gerçekten herkes te aynı sıkıntı varmı ? yani 300 km yol yap , depo yu fulle , yağı fulle :silent:



Bu durum seni mutlu edecekse benim için mahsuru yok kardeş,, iyi keyifler,,,
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
117
arkadaşlar merhaba
yine dertli dertli yazacağım ve bir sürü soru soracağım.
daha önceleri servislerden çok çektiğimi söylemiştim. öncelikle kadıköye yakın bir servis önermenizi rica edeceğim.
servisler disklerin arızalı dediler. aşınmış dediler. arka diski tornaya götürdüler. şu anda sıktığımda silkeleyerek duruyor.
ön disk 300 km olmadan balataları bitiriyordu ve incelmiş gibiydi. biliyorsunuz disklerin soğutması bu modelde delikli değil. servis ön diske delikler açtı. şu anda öyle kullanıyorum.
sizce ne yapmalıyım bu konuda. yeni diskler 1000lirayı geçiyor. nakit konusu çok sıkıntılı. böyle kullanmak mantıklı mı. ön disk özellikle acaba çok incelip birde delikler eklenince kırılırmı, bazen freni kullanmaya korkuyorum.
tüm bunların yanında devir yükseldikçe uğuldama sesi başladı. fren sıktığım an yani yavaşlayında hemen azalmaya başlıyor. sevis bilyalardan bahsetti ama yaptırmak istemedim.
yine yukarda arkadaşların bahsettiği üzere yağ eksilttiğini de düşünüyorum. 1000 km de sanırsam 150-200 eksiltti. ekleme yapmaya başladım. acaba bunlar başka bir arızanın habercisimidir. ileriye dönük arıza çkarır mı.
bilgilerinize ihtiyacım var arkadaşlar. şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
28
Bu durum seni mutlu edecekse benim için mahsuru yok kardeş,, iyi keyifler,,,

Tabiki bu bir problem , sadece espiriydi :) Sadece 2 gündür Motor üzerinde olan birisi olarak sadece çok keyif aldığımı belirtmek istedim . Tam sonuca şöyle 1-2 ay kullanıyım daha iyi varırım.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
160
Tabiki bu bir problem , sadece espiriydi :) Sadece 2 gündür Motor üzerinde olan birisi olarak sadece çok keyif aldığımı belirtmek istedim . Tam sonuca şöyle 1-2 ay kullanıyım daha iyi varırım.



PRESİDENT, Eyvallah anladım seni şimdi. Senin pozisyonun itibariyle ağzın kulaklarındadır keyiften, bu çok doğaldır. Ama kendine geldiğinde yani senin deyiminle l, 2 ay kullandıktan sonra kafana takılmaya başlar. Ama takma kafana kazasız sürüşlerin olsun....:)
 
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
208
arkadaşlar merhaba
yine dertli dertli yazacağım ve bir sürü soru soracağım.
daha önceleri servislerden çok çektiğimi söylemiştim. öncelikle kadıköye yakın bir servis önermenizi rica edeceğim.
servisler disklerin arızalı dediler. aşınmış dediler. arka diski tornaya götürdüler. şu anda sıktığımda silkeleyerek duruyor.
ön disk 300 km olmadan balataları bitiriyordu ve incelmiş gibiydi. biliyorsunuz disklerin soğutması bu modelde delikli değil. servis ön diske delikler açtı. şu anda öyle kullanıyorum.
sizce ne yapmalıyım bu konuda. yeni diskler 1000lirayı geçiyor. nakit konusu çok sıkıntılı. böyle kullanmak mantıklı mı. ön disk özellikle acaba çok incelip birde delikler eklenince kırılırmı, bazen freni kullanmaya korkuyorum.
tüm bunların yanında devir yükseldikçe uğuldama sesi başladı. fren sıktığım an yani yavaşlayında hemen azalmaya başlıyor. sevis bilyalardan bahsetti ama yaptırmak istemedim.
yine yukarda arkadaşların bahsettiği üzere yağ eksilttiğini de düşünüyorum. 1000 km de sanırsam 150-200 eksiltti. ekleme yapmaya başladım. acaba bunlar başka bir arızanın habercisimidir. ileriye dönük arıza çkarır mı.
bilgilerinize ihtiyacım var arkadaşlar. şimdiden çok teşekkür ederim.


Yokum bu ne ya senin motor Burgman mi, harbiden? benim zat ta böyle sorunlar yok ya? Acaba Burgman hayali kurmakla yanlışmı yapıyorum? kaç km de senin makine?
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
117
Yokum bu ne ya senin motor Burgman mi, harbiden? benim zat ta böyle sorunlar yok ya? Acaba Burgman hayali kurmakla yanlışmı yapıyorum? kaç km de senin makine?

değerli dostum
ben zat 150 ile 45.000 km yaptım. sorunlarını çok iyi biliyorum.
burgman çok iyi bir motor. benim hatamsa ikinci el alırken şu an olduğu gibi bilen arkadaşlara danışmamış olmam. kafama göre iş yaptım. nitekim saydığım sıkıntılar servislerin yanlış müdahaleleri sonucu oldu.
18.000 de aldım motorumu ve şu an 25.000de. aldığıma asla pişman olmadım ancak gittiğim servislerin burgmandan anlamamaları herşeye tuz biber ekti.
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
74
Herkeste benim kadar abartılı bişi yok benim ki biraz fazla:(
500 km de 250 gram normal kabul ediliyor mu yada 1000\250gram?
Ustalar ne diyor acaba...

Arkadaşlar , yağ eksiltme sorunu bende yok gibi neredeyse. Bu kadar yağ eksiltme bence başka bir arızanın habercisi, örneğin piston aşınması olabilir. Ben en son 1500 km önce yağ değiştim ve en son 1 hafta kadar önce kontrol ettiğimde hiç yağ eksiltmemişti. Evet burgman'nın uzun süreli yüksek hızlı kullanımınında bir yağ eksiltmeden bahsedilir ama bu o kadar da çok değil yani 500 km'de 250 ml kadar değil.
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
338
değerli dostum
ben zat 150 ile 45.000 km yaptım. sorunlarını çok iyi biliyorum.
burgman çok iyi bir motor. benim hatamsa ikinci el alırken şu an olduğu gibi bilen arkadaşlara danışmamış olmam. kafama göre iş yaptım. nitekim saydığım sıkıntılar servislerin yanlış müdahaleleri sonucu oldu.
18.000 de aldım motorumu ve şu an 25.000de. aldığıma asla pişman olmadım ancak gittiğim servislerin burgmandan anlamamaları herşeye tuz biber ekti.

Dostum yakın servis olayını kafana takma zaten bakım yada arıza çok nadir yaptığından güvenilir bir ustaya gidip motorunu emanet etmek herzaman daha iyidir. Bu benim kişisel fikrim, ben burgmanı servis için kadiköyden maslak oto sanayideki Yücel motor Fevzi ustaya götürüyorum..
Kalabalık bir grubuz suistimal etmeden yardımcı oluyor. Sanada tavsiye ederim.

Arkadaşlar bu yağ eksiltme mevzusunun biraz fazla abartıldığını düşünüyorum..
Burgmanımı 0 km aldım ve 16bin km kullandım. Hiçte öyle benzin alırken yağ filan almadım. Uzun yolda fazla sıkıştırınca yağ yakar..
İstanbuldan datçaya gittik 40derece sıcak altında, 900km yol yaptık 150 gr ekledim.. Yolda 160 olan kadranın altına indik..
Yani diyeceğim 1000-1500 km de bir tapadan kontrol edip yola devam etmek.. Eger 300km 300ml eksiltiyorsa motorların iyi bir bakıma ihtiyacı olabilir.

Serhat zenci motoru ne demek ya:queen::queen:
Denizden de ne zenci olur ya:)
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
Aramıza hoşgeldiniz. Evet Burgman F650'den daha rahattır. Yakıt tüketimleri hemen hemen aynıdır. Tabiki hacminden dolayı F650 daha hızlı ve ataktır.

Takaslayacağınız motor eğer 20bin km civarlarındaysa kayış, debriyaj balatasının ve varyatör takımının değişip değişmediğini sorgulayın. Hatta bir servise gösterseniz daha iyi olur. Eğer değişmişse bir 20bin daha sorunsuz binersiniz. Hayırlı olsun...

Bu arada 200. sayfamızda hayırlı olsun...



Bu yağ yakma olayını BurgmanUSA'de biraz araştırdım. Olay açıkçası kilometre yapmayla alakası yok, tüm AN400'lerin sorunu. Tamamen Suzukinin tasarımından kaynaklanan bir durum. Anladığım kadarıyla motor çalışırken oluşan yağ buharı motor bloğuna bağlı ince bir hortum vasıtasıyla hava filtresinin bulunduğu kutuya veriliyor. Bu sayede hava filtresi nemli tutularak tozu daha iyi tutması sağlanıyor, tabi bu arada da buharın bir kısmı yanma odasına gittiğinden yakılıyor. Bazısı çeşitli modifikasyonlarla bu yağ buharını kısıtlayıcı şeyler yapmış ve yağ yakma olayının önüne geçmiş. Bakınız link1 ve link2

http://burgmanusa.com/gallery/Oil-ioss-Solution-part-1by-kfir/

http://burgmanusa.com/gallery/album109

Nomarka, çok güzel bir araştırma yapmıştı (200. sayfa) onu burada paylaşmak isterim bu alet yağı buharlaştırıp yakıyor. Ama kesinlikle segmanları sorunlu Burgman'ların var olduğunu unutmamak gerekli
Bu arada GSXF600 ile uzun yol yaptık Ayberk'e uydum 190Km/h anında vuruyor :)
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
862
30000km oldu 3 senedir biniyorum burgmanıma. şuyundan şikayetçiyim diyebileceğim bir şey yok. yağ eksilmesi mi? evet bendede var ama yaptığım araştırmalara göre bu bir yağ yakma değil. bazı parçaların aşınmaması için motorun kendi içindeki sistemin bir sonucu olarak yağın bir kısmı havayla dışarı atılıyor. 1500 km de bir yağ tamamlanması gerekiyor. tabii ki agresif ve süratli kullanımlarda yağ eksilmesi daha fazla yaşanıyor.

keşke bu da olmasa ama, başka bir sorun olacağına bunu tercih ederim. dediğim gibi başka bir sorun yaşamadım.

herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst