Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
orjinal- yan sanayi fark etmez
cbf 150 göstergesi gerekli..
fiyat konusunda bilgisi olan varmı??
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
orjinal- yan sanayi fark etmez
cbf 150 göstergesi gerekli..
fiyat konusunda bilgisi olan varmı??



cbf 150 yedek parçalarını hesaplı olarak,
güneşli evren mah. keskin sokak İNTER MOTORda bulabilirsiniz
tarif olarak metro grossmarket otopark girişinin oldugu cadde üzeri,spor jean giyim mağazalarını geçtikten 400metre sonra sokak içerisinde.........
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
9
arkadaşlar ben 24 mart tarihinde ANES Motordan aldım motorumu kappa 36 lt çanta + ön koruma demiri + alt koruma demiri + yan ayak nakit 3770 tlye maloldu.. ANES Motorda Hakan Bey yardımcı oldu bana.. eğer almayı düşünen arkadaşlar varsa belki yardımcı olur..

Not: Anes Motor ile hiçbir ilgim yok yanlış anlaşılmasın..

bir de gezgın_33 arkadaşımızın yaptırdığı sis farı uygulamasını istanbulda nerede yaptırabilirim? xenon taktırmak istiyorum aslında ama garanti kapsamı dışı kalıyormuş motor ondan vazgeçtim.. sis farı garantiyi etkiler mi?

son soru olarak :) CBF150cilerin buluştuğu gezi yaptığı bir organizasyon var mı? Malum motorumuz 150 cc ve gezilerde 600-1000 cclere kafa tutamayacak kadar küçük :)
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
bugüne kadar cbf 150 ile arıza yapıp yolda kalanınız oldu mu hiç bi yazın da arızanızı bi öğrenelim bizde kalmayalım yollarda .
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
925
Merhaba Arkadaşlar. Uzun zamandır yazamıyordum. Son olarak Adana- Mersin istikametinde far ampulunun patlaması ile zor anlar yaşamışdım. Bu ana kadar da farları eksik olarak görmemişdim. Ama bu olaydan sonra ilk fırsatta iki adet sis farı taktırdım. Bu farların cok faydası oldu. Dogrudan akuye baglı oldugu için rolantide 3-5 dak calışırsa aku cok fazla etkileniyor. Gerci benim akude de biraz sorun var ama hareket halinde iken sorun yok..
Farların faydası.
1.Akşamları görüş mesafem cok arttı. Cok dafa rahat yolculuk yapıyorum.
2. Daha önce uzunları yakarak karşımdan gelen araclara sellektor yapmama ragmen uzunlarını kapatmıyorlardı, şimdi sisleri yaktıgım anda hemen uzunları sondürüyorlar.
Ayrıca dörtlü de takdırdım.
Maliyet,= 45 tl sis farları
Farları baglamak için koruma demirile parca kaynattırdım.15 tl
Dörtlü için orjınal flasor yeterli olmadıgı için flasor degişti 15 tl
Toplam 75 tl mal oldu ama guzel oldu.
Dörtlü ve sis farı için sag elcige iki adet anahtar bagladık.
Cok orjınal bi çalışma oldu. Resimleri ve nasıl taktıgımızı akşama atacam inşallah..

bu tarz bir şey yaptın galiba.:bounce:


 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
bugüne kadar cbf 150 ile arıza yapıp yolda kalanınız oldu mu hiç bi yazın da arızanızı bi öğrenelim bizde kalmayalım yollarda .

Sürekli yağını kontrol et. Yola çıkarken alabiliyorsan yanına yağ al. Lastikleri frenleri kontrol etmeden yola çıkma. Motoru komple bir gözden geçir tuhaf gelen birşey varsa görmezden gelme.

CBF 150 ye özel bir sorunla karşılaşıp yolda kalmadım. Bakımlarını aksatmazsanız bir problem çıkartacağını sanmıyorum.

Bu arada bir süredir giremiyorum siteye.

Bakıma soktum motorumu. İlk bakım çok fark etti. Daha bir istekli gidiyor motorum. Rölantiyide arttırdık. Daha kısa sürede ısınıyor artık(ilk çalıştırmalarda)

Bir süre yüksek hız görmeyin dediler ama :) 115 gördüm ilk defa. (zorlanmadan)

Herşey yolunda :) Vitesler geçişleri eski yumuşaklığına ve sessizliğine kavuştu.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
27 bin küsür km yaptım, daha bir kere arıza vermedi,
alan varsa cbf 250 almak için satıyorum.
 
Katılım
6 Şub 2009
Mesajlar
26
merhaba
benim cbf de yağ eksiltiyor tam ölçmedim herhalde 1000km de yağ ilave etmem gerekiyor bu problem herkezde varmı?
Bİ ÇÖZÜMÜ VARMI YOKSA BUDA BÖYLE DEYİP yola devam edip muratcan7 arkadaşın dediği gibi ''Sürekli yağını kontrol et. Yola çıkarken alabiliyorsan yanına yağ al. '' önerisini untmayacakmıyız?
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
merhaba
benim cbf de yağ eksiltiyor tam ölçmedim herhalde 1000km de yağ ilave etmem gerekiyor bu problem herkezde varmı?
Bİ ÇÖZÜMÜ VARMI YOKSA BUDA BÖYLE DEYİP yola devam edip muratcan7 arkadaşın dediği gibi ''Sürekli yağını kontrol et. Yola çıkarken alabiliyorsan yanına yağ al. '' önerisini untmayacakmıyız?

Öyle yapcağına motoru üzmeden kullan sürekli yüksek devirde kullanma :cat:

Nasıl kullandığını bilmiyorum ama eğer yüksek devirde kullanıyorsan eksiltir bunda yapabilceğimiz birşey yok gibi:pale: Fakat 1000 km de koymam gerekiyor diyosun o zaman senin motor anormal şekilde yağ yakıyor:silent: Ben yüksek devirde kullanırsam motoru 1000 km de 1 mm yağ eksiltiryor ve bu tehlike yaratıcı bir durum değil gerçi ben 2000 km de bir değiştirdiğim için yağını benim için tehlikeli olmuyor yani anca 2mm eksilmiş oluyor yağı değiştirene kadar:cat:

Gerçi 8000 de değiştirdim yağını şuan 10000 de ve hiç yağ eksiltmesi yok daha sabah baktım ama dediğim gibi motoru sıkmadım bu aralar hiç, sende öyle yap:cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
merhaba
benim cbf de yağ eksiltiyor tam ölçmedim herhalde 1000km de yağ ilave etmem gerekiyor bu problem herkezde varmı?
Bİ ÇÖZÜMÜ VARMI YOKSA BUDA BÖYLE DEYİP yola devam edip muratcan7 arkadaşın dediği gibi ''Sürekli yağını kontrol et. Yola çıkarken alabiliyorsan yanına yağ al. '' önerisini untmayacakmıyız?

Yağ eksiltme benim cbf te yapıyor .Aynen dediğin gibi 1000 km de bir 100-150 ml yağ ilavesi yapmam gerekiyor. Genellikle yağ eksiltme olayı uzun süreli tam gaz veya 100 km/h ın üzerinde uzun süreli kullanım yapılıyorsa artıyor. Genelde 80-90 ı geçmeden motoru sıkıştırmadan kullandığım dönemlerde yağ daha az yakıyor veya hiç yakmıyor. Sıkıştırılarak uzun süreli kullanımda motor çok fazla ısındığından yağda buharlaşma ve eksilme artıyor. Bu eksilme en çok mineral bazlı veya yarı sentetik yağlarda oluyor. Tam sentetik yağ eksilmeye karşı, buharlaşma sıcaklığı daha yüksek (daha kaliteli) olduğundan yağ eksiltme mineral veya yarı sentetik yağlara oranlı daha azmış. Bizim motorun yağ yakmasını minimuma indirmenin sırrı şu, motoru sıkıştırmadan kullanmak ve tam sentetik kaliteli bi motor yağı kullanmak. Bu bilgilere hem araştırarak hem servislerden bilgi alarak hemde deneyimlerim neticesinde ulaştım. Genellikle 100 km/h ın üzerinde uzun yol yaptığım dönemlerde yağ kontrolünü daha sık yapmanızı öneririm.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
Yağ eksiltme benim cbf te yapıyor .Aynen dediğin gibi 1000 km de bir 100-150 ml yağ ilavesi yapmam gerekiyor. Genellikle yağ eksiltme olayı uzun süreli tam gaz veya 100 km/h ın üzerinde uzun süreli kullanım yapılıyorsa artıyor. Genelde 80-90 ı geçmeden motoru sıkıştırmadan kullandığım dönemlerde yağ daha az yakıyor veya hiç yakmıyor. Sıkıştırılarak uzun süreli kullanımda motor çok fazla ısındığından yağda buharlaşma ve eksilme artıyor. Bu eksilme en çok mineral bazlı veya yarı sentetik yağlarda oluyor. Tam sentetik yağ eksilmeye karşı, buharlaşma sıcaklığı daha yüksek (daha kaliteli) olduğundan yağ eksiltme mineral veya yarı sentetik yağlara oranlı daha azmış. Bizim motorun yağ yakmasını minimuma indirmenin sırrı şu, motoru sıkıştırmadan kullanmak ve tam sentetik kaliteli bi motor yağı kullanmak. Bu bilgilere hem araştırarak hem servislerden bilgi alarak hemde deneyimlerim neticesinde ulaştım. Genellikle 100 km/h ın üzerinde uzun yol yaptığım dönemlerde yağ kontrolünü daha sık yapmanızı öneririm.

autoshow dergisindeki köşesinde Onno Usta (kendisi motorsporlarına hazırladıgı arabalarla ünlü ağırtop bir ustadır) yeni teknoloji arabaların belli bir miktar yağ eksiltmeleri normaldir ve bunun motor işleyişi açısından işlevi vardır benzeri birşeyler söylemişti zamanında.

buradan hareketle belki yaglamayı daha etkin kılmak için boyle bir ödün vermiş olabilirler diye düşünüyorum.
 
Katılım
6 Şub 2009
Mesajlar
26
arkadaşlar teşekkürler
demekki bu yağ yakma benzer durumlarda oluyor, ben de motoru devirli kullanıyorum 100 -110 'a da her fırsatta çıkarım
fakat şöye bi durum var.
motor alalı 8 ay oldu hatta bu motorum üzerine dahi bindiğim tek motor,yani motorda acemiyim. Daha önce çok araba kullandım ve arabalar için motoru uygun şekilde devirli kullanmanın hiçbir sakıncası yok diye bilirim ve ben bunu kendim yaşadım arabamıda devirli kullanırdım ve motoru çok iyi durumdaydı, 98 şahinim 1 gr dahi yağ eksiltmezdi.
bununla beraber duble up gibi yağ katkısı kullananvarmıdır? ve tecrübeleri nedir acaba?
ben 3. viteste 80'e çıktığım çok oluyor bu fazla mı?
önerilerinizi baklerim.
 
Katılım
23 Şub 2008
Mesajlar
575
arkadaşlar benim izmirdeki arkadaşlarım la bu konuda konuştuguma göre tabi hepsi cbf kullanıyor yagımız yüksek devirde uzun süre kullandıgımızda yag ı buhar yapıyor ama kimseyide bakımları gelene kadar yolda bırakacak motorunu sıkıştıracak kadar degil bence rahat olun tabi tebbiride elden bırakmayın:)arada kontrol edin vede tam sentetik yag kullanın

ocaktaki tencere fazla kaynıyo yani altını kısın biraz:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst