Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Şub 2009
Mesajlar
18
arkadaşlar cbf 150 nin noter alım satımı + emniyetten ruhsatı üzerine alması bide trafik sigortası toplam kaç lira ???
34 olan plaka 59 olarak değişti. Fiyatlar artıyor. 34 kalsa noter daha ucuz sigorta pahalı oluyor :)
Noter : 245
Sigorta : 17
Tescil : 100 (Aracılar 185 istedi)[Trafik + tescil kağıdı 70, dosya 20, plaka 11]
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar bugün valvoline 10w/40 motosiklet yağı aldım. Ama üzerinde türkçe açıklama yok. Bu yüzden anlayamadım. Acaba bu yağ tam sentetik mi yoksa yarı sentetik mi ? Bilen veya kullanan varmı =?
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar, bu gün evin önünde motorun yağını değiştirdim. Yağ 1500 km. de idi ve bu km yi 4 ayda yapmıştım. İnanılmıyacak kadar kirli. Keşke fotosunu çekip sizlerle paylaşsaydım ama unuttum. Tam anlamıyla kapkara bi yağ aldım motordan. Yeni aldığım valvoline yağı koydum. Motorun eskisinden daha sesiz oldu sanki. Seside sanki biraz güzelleşti gibi geldi. Ve vites geçişlerindeki yumuşama, o sessiz vites değişimleri harika oldu. Boştan bire takarken motor kendini hafif öne atıyordu. O atlamada baya azaldı. Benim gittiğim servis sağolsun gördüğüm kadarıyla açık yağ kullanıyor. Yada Castrol Magnatec kullanıyor. Servis yağını değiştirirken uzaktan görmüştüm. Bundan tam emin değilim. Zaten servis faturasında da yağ değişimi (castrol magnatec) yazıyor. Araba yağı koyuyorlar matorlara müdahale etmesseniz. Buda şanzımanı yoruyor. Bundan sonra her 1300-1350 km de bir yağını değiştiricem. Mesela 4000 bakımında servis dseğiştirdi diyelim. 4000 km de bir bakımda zaten değişiyor. Bu 4000 km süresince arada 2 kerede ben değiştiricem. Tavsiye ederim. Şöyle düşünün. Kirli suyla çamaşır yıkarsanız o çamışırın temizlik performansı nasıl olur sizce. Aynı suda iki posta çamaşır yıkadık ve temizlendi. diyelim en temiz çamaşır 1. yıkanan sonra 2. yıkanan. En kirlide 3. yıkanandır değil mi. Aynen böyle bi mantık yürütmek lazım işte bence. Motorounuzu 3. 4. yıkamalara bırakmayın :) temiz temiz kullanın :)
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
9
arkadaşlar merhaba.. bende bugün cbf150 sahibi oldum kısmetse yarın teslim alacağım motorumu.. sorunlarım olursa yardımcı olacağınızdan eminim..
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
ohoo hayırlı olsun arkadaşım kazasız belasız kendini forumda tanışma topiğinde tanıtırsan daha da memnun olucam :) hoşgeldin aramıza ::tutkuy::
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Başlığı değişmiş forumun.
Honda CBF150 Hakkında Herşey bence güzel olmamış.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Arkadaşlar, bu gün evin önünde motorun yağını değiştirdim. Yağ 1500 km. de idi ve bu km yi 4 ayda yapmıştım. İnanılmıyacak kadar kirli. Keşke fotosunu çekip sizlerle paylaşsaydım ama unuttum. Tam anlamıyla kapkara bi yağ aldım motordan. Yeni aldığım valvoline yağı koydum. Motorun eskisinden daha sesiz oldu sanki. Seside sanki biraz güzelleşti gibi geldi. Ve vites geçişlerindeki yumuşama, o sessiz vites değişimleri harika oldu. Boştan bire takarken motor kendini hafif öne atıyordu. O atlamada baya azaldı. Benim gittiğim servis sağolsun gördüğüm kadarıyla açık yağ kullanıyor. Yada Castrol Magnatec kullanıyor. Servis yağını değiştirirken uzaktan görmüştüm. Bundan tam emin değilim. Zaten servis faturasında da yağ değişimi (castrol magnatec) yazıyor. Araba yağı koyuyorlar matorlara müdahale etmesseniz. Buda şanzımanı yoruyor. Bundan sonra her 1300-1350 km de bir yağını değiştiricem. Mesela 4000 bakımında servis dseğiştirdi diyelim. 4000 km de bir bakımda zaten değişiyor. Bu 4000 km süresince arada 2 kerede ben değiştiricem. Tavsiye ederim. Şöyle düşünün. Kirli suyla çamaşır yıkarsanız o çamışırın temizlik performansı nasıl olur sizce. Aynı suda iki posta çamaşır yıkadık ve temizlendi. diyelim en temiz çamaşır 1. yıkanan sonra 2. yıkanan. En kirlide 3. yıkanandır değil mi. Aynen böyle bi mantık yürütmek lazım işte bence. Motorounuzu 3. 4. yıkamalara bırakmayın :) temiz temiz kullanın :)

Üstadım biraz abartmıyormusun:) 2000 km de bir değişim ideal bence sen nerdeyse 1.000 km de bir değiştircen yağını:silent: Benzin gibi yağ harcıyosun walla:p Tabi 4 ayda 1.500 km yapıyorsan bu seni üzmez maddi olarak ama bizim gibi ayda 2.000 km yapanlar senin yaptığını biraz zor yapar (ben yapamam şahsen:))
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
ayrıca istanbuldan cbf 150 arıyorum diye topic açmıştım..
belki burdada ilgilenenlerin gözüne çarpabilir.
istanbuldan titiz kullanılmış uygun fiyata cbf 150 arıyorum ilgilenen arkadaşlar özel mesaj ile iletişime geçebilir..
herkese kazasız belasız sürüşler
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
2000 km'de bir yağ değiştirmek bence de ideal. Bir kez 1600'de bir kez de 2400'de değiştirdim, arada aşırı bir fark yoktu.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Üstadım biraz abartmıyormusun:) 2000 km de bir değişim ideal bence sen nerdeyse 1.000 km de bir değiştircen yağını:silent: Benzin gibi yağ harcıyosun walla:p Tabi 4 ayda 1.500 km yapıyorsan bu seni üzmez maddi olarak ama bizim gibi ayda 2.000 km yapanlar senin yaptığını biraz zor yapar (ben yapamam şahsen:))

4 ay boyunca şehir içi 2-3 km mesafede çok kullandığım için yağın rengi beni fazlasıyla rahatsız etti. Yani (motorun çalıştığı zaman-süre/yaptığı km) oranı bu 4 ay içinde ters orantı şeklinde geliştiği için yağın ömrü bence doyma noktasına yaklaşmıştı. Ağırlıklı olarak uzun yol yaptığım yaz aylarında bende 2000 km de bir değişim yapıyorum. Zaten yağı değiştirdiğimde de motorun daha sesiz (özellikle rölantide) olduğunu fark ettim. Vites geçişlerindeki yumaşamayı ve sessizliği bariz hisettim. Bu değişiklikleri fark ettiğime göre yağ değişim zamanım gelmiş demek ki, bunu anladım. Yağ değişimini 4000 de bir veya 2000 de bir şeklinde standartlaştırmamak lazım bence. Aynı yağ ile kullanım süresi, kullanılan ortam, kullanım tarzı, yağın ömrünü değiştiren önemli etkenler arasında. Bence eğer ayda 2000 km yapılıyorsa her ay yağ değiştirilmeli. Bu konuda servislerin rahatlığınada aldanmamak lazım. ben eğer bu yağı servisimin dediği gibi (4000 km gider abi) 4000 km kullansaydım motorun canından can almış olurdum. 1500 km de motordan aldığım yağın ne kadar kirli olduğunu görmenizi isterdim. Her kezin kendi motoru lakin. Sadece benden bi tavsiye. Motor 150 cc. Ve bu hacimini koruyan 1 lt yağın değişim aralığı 4000 km olamaz. Olsa bile sağlıklı olmaz. 4000 km de bir yağ değişim aralığı. 250 cc ve üzeri sınıflar için olmalı bence ve zaten de böyledir. Bence yağ değişimi konusunda özenli davranmamak motor ömrü 80-100 bin gidecekken, 20-30 binde piston segman istemesine veya benzeri arazılara sebep olabilecektir. Ben kurye değilim, işe gidip gelirken de kullanmıyorum. Sadece özel amaçlarım için kullnıyorum motoru. Kurye arkadaşlar için bu şekilde kullanım zor olsa da yağ konusda hassas davranılmasını tavsiye ederim. cbf 150 benim ilk motorun değil. Daha önceki motorumda da bu yağ değişimi konusundaki hassasiyetimin mükafatını fazlasıyla almıştım. Ayrıca işin maddiyatını düşünmeyin fazla, yağ değişimi konusunda hassas olabilmek için: Rialllinin web sitesinde 1 lt 10w/40 Valvoline motosiklet yağı 11.5 tl. İşte linki. Yağ değişimini kendiniz yapıyorsanız (ki bu çok kolay ve bi çoğumuz biliyoruz yağ değiştirmeyi) yağ değişim maliyetiniz 11.5 demektir.

http://www.rialli.com/urunler/cin-grubu/51_yag-aparat-hortum/8769__motor-yagi-sae-10w-40-1-litre/
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
bugünlerde motorumda bi ses duymaya başladım,canımı sıkıyor.:pr: motoru viteste kompresyona bırakınca ''gır gır gır'' bi sesler geliyor. ikinci veya üçüncü viteste hafif gaz verip sonra kendi haline bırakınca bariz şekilde duyuluyor. hafta sonu servise gitmeyi düşünüyorum ama bide sizlere sorayım dedim. motorunuzda böyle bi ses dikkatinizi çektimi. zinciri falanda gerdim ama motorun içinden geliyor ses.:silent:
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
4 ay boyunca şehir içi 2-3 km mesafede çok kullandığım için yağın rengi beni fazlasıyla rahatsız etti. Yani (motorun çalıştığı zaman-süre/yaptığı km) oranı bu 4 ay içinde ters orantı şeklinde geliştiği için yağın ömrü bence doyma noktasına yaklaşmıştı. Ağırlıklı olarak uzun yol yaptığım yaz aylarında bende 2000 km de bir değişim yapıyorum. Zaten yağı değiştirdiğimde de motorun daha sesiz (özellikle rölantide) olduğunu fark ettim. Vites geçişlerindeki yumaşamayı ve sessizliği bariz hisettim. Bu değişiklikleri fark ettiğime göre yağ değişim zamanım gelmiş demek ki, bunu anladım. Yağ değişimini 4000 de bir veya 2000 de bir şeklinde standartlaştırmamak lazım bence. Aynı yağ ile kullanım süresi, kullanılan ortam, kullanım tarzı, yağın ömrünü değiştiren önemli etkenler arasında. Bence eğer ayda 2000 km yapılıyorsa her ay yağ değiştirilmeli. Bu konuda servislerin rahatlığınada aldanmamak lazım. ben eğer bu yağı servisimin dediği gibi (4000 km gider abi) 4000 km kullansaydım motorun canından can almış olurdum. 1500 km de motordan aldığım yağın ne kadar kirli olduğunu görmenizi isterdim. Her kezin kendi motoru lakin. Sadece benden bi tavsiye. Motor 150 cc. Ve bu hacimini koruyan 1 lt yağın değişim aralığı 4000 km olamaz. Olsa bile sağlıklı olmaz. 4000 km de bir yağ değişim aralığı. 250 cc ve üzeri sınıflar için olmalı bence ve zaten de böyledir. Bence yağ değişimi konusunda özenli davranmamak motor ömrü 80-100 bin gidecekken, 20-30 binde piston segman istemesine veya benzeri arazılara sebep olabilecektir. Ben kurye değilim, işe gidip gelirken de kullanmıyorum. Sadece özel amaçlarım için kullnıyorum motoru. Kurye arkadaşlar için bu şekilde kullanım zor olsa da yağ konusda hassas davranılmasını tavsiye ederim. cbf 150 benim ilk motorun değil. Daha önceki motorumda da bu yağ değişimi konusundaki hassasiyetimin mükafatını fazlasıyla almıştım. Ayrıca işin maddiyatını düşünmeyin fazla, yağ değişimi konusunda hassas olabilmek için: Rialllinin web sitesinde 1 lt 10w/40 Valvoline motosiklet yağı 11.5 tl. İşte linki. Yağ değişimini kendiniz yapıyorsanız (ki bu çok kolay ve bi çoğumuz biliyoruz yağ değiştirmeyi) yağ değişim maliyetiniz 11.5 demektir.

http://www.rialli.com/urunler/cin-grubu/51_yag-aparat-hortum/8769__motor-yagi-sae-10w-40-1-litre/

4.000 km bencede fazla Cbf 150 ye orda sonuna kadar haklısın gidermi gider ama belli bi zamandan sonra istesende götüremezsin (20-30 binden sonra yani:)) Yağını kendim değiştirebilirim çok basit bir işlem fakat bende biraz titizim yağ konusunda yani kendini ispatlamış markaları kullanmayı tercih ediyorum o yüzden min. 15.00 TL ye bu işi halledebilirim ve yeri geliyor 3 haftada 2.000 km ye yaklaştığım oluyor:) Yani uzun lafın kısası zaten öğrenci adamız benzini öle böle ayarlıyoruz birde ayda 2 kez yağ değiştirirsek vay halimize:p 2.000 km de bir benim durumuma normal motor içinde normal olduğunu düşünüyorum ama herkesin kendi motoru dediğin gibi isteyen isterse 500 km de bir yağ değiştirir diyecek birşey yok:cat:


bugünlerde motorumda bi ses duymaya başladım,canımı sıkıyor.:pr: motoru viteste kompresyona bırakınca ''gır gır gır'' bi sesler geliyor. ikinci veya üçüncü viteste hafif gaz verip sonra kendi haline bırakınca bariz şekilde duyuluyor. hafta sonu servise gitmeyi düşünüyorum ama bide sizlere sorayım dedim. motorunuzda böyle bi ses dikkatinizi çektimi. zinciri falanda gerdim ama motorun içinden geliyor ses.:silent:

Dostum şimdi seni korkutmak istemem çünkü tam bilmiyorum ne olduğunu başımada gelmedi böyle bir olay fakat motoru alacağım zamanlarda araştırdığım kadarıyla yani bu motoru kullananlardan Cbf in sağını solunu iyi bilenlerden edindiğim bilgilere göre sana birşeyler söylicem:cat:

Sözde motorun içindeki rulmanlar biraz kalitesizmiş Cbf in ve ilerleyen zamanlarda aynen dediğin gibi bir ses yaratıyormuş ve uzun zaman böyle kullanırsan da motorun nerde kitleyeceği belli olmaz tabi bu başıma gelen birşey değil ama duyduğum şeyler böyle:cat:

Sen en kısa zamanda servise götür onlar anlar zaten:cat:

Motorun kaç km de ve garantisi devam ediyormu hala eğer garantisi varsa garantiden hallettirebilirsin bu sorunu:wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst