2009 MotoGP, GP125, GP250 Takvimi, Yarış Yorumları Başlığı

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
racecalendar.jpg


Geçen haftasonu Phillip Island pistinde yapılan WSBK ve WSS yarışları ile 2009 yarış sezonu nihayet açıldı. Bu sene yarışmayacağım için tüm yarışları çok sıkı takip edeceğim ve önceki senelerde olduğu gibi tüm videolarını arşivleyeceğim. Tüm yarışlardan sonra yorumlarımızı paylaşacağımız bir başlık açmak istedim.

İlk yarış sonrası yorumlarımı da hemen yazayım...

WSBK : Bu seneki favori yarışçım Ben Spies. Hayatında ilk kez ayak bastığı bir ülkede, ilk kez girdiği bir pistte Superpole pozisyonu sahibi oldu. İlk ayakta bir talihsizlik yaşadı ancak ikinci ayakta senelerin kurdu ve bu senenin favori ismi Haga karşısında üstün bir başarı gösterdi ve yarışı kazandı.

WSS : Kenan ilk yarışta muhteşem bir performans sergiledi, 600cc de tahtı kimseye bırakmayacağını gösterdi, bu senenin Supersport şampiyonu olma ihtimali çok yüksek. Bize çok zevkli yarışlar izleteceği kesin.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Valla bu sene yarismiyor olmana sevindim.
Baska turlu forumda goremeyecegiz seni.:)

Biz SS için bir baslik açmistik.
Bu mecrayi orada ayrintilariyla tartisiyoruz.
Seni de bekleriz.
SBK ve Gp için tabii burdan devam edelim.:)

Gp125 ve Gp250 hakkinda en ufak bir fikrim yok.
Bu nedenle cahil oldugumu belli edecek yorumlardan kaçinayim.
babalarin yaristigi 800cc için ise su an yorum yapmayacagim.
Ne motosikletler hakkinda, ne de pilotlar hakkinda tam olarak doyurucu bir bilgiye sahip degilim.
Fakat antreman notlarina bakinca bu yil Suzuki'nin yillardir stok yarislarinda elde ettigi basarilari Gp platformuna tasimaya basladigina sahit olacagimiz bir yildir diye yorum yapsam olur her halde.
Bu konu çok ilginçtir.
Tum markalar Gp de denedigi teknolojilerle piyasa yaparken, Suzuki modifikasyon konusunda mahalle kahvelerinde daha iyi.:)
Bu yil herkesi sasirtabilirler.
Bu sampiyon olurlar demek degil tabii.

SBK da ise nihayet kullanacak adam gibi bir motosiklet bulan Haga kalitesiyle sezona agirligini koyacak.
Tek rakibi Checa olur diye dusunuyorum.
Spies tabii ki çok kaliteli bir pilot oldugunu daha ilk yarislarda gosterdi.
ama takim yanlis.
Sezonu çikarabilirse bu onun Rossi kalitesinde oldugunu gosterir ki seneye solugu Gp de alir.:)


SuperSport kategorisinde bu yilin sampiyonu ve ikincisi belli.
Ben asil uçuncu kim olacak diye merak ediyorum.:cat:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Gp'de Hayate takımını yakından takip edeceğim... Melandri ve Kawa'nın tek motor da olsa devam etmesi çok sevindirici. Biraz da ezilenin yanında olma psikolojisinden midir nedir? :p

Ne yalan söyleyeyim , yarışları fazla takip etmesem de , SS'de Andrew ve Kenan'ın çekişmesini merak ediyorum. Ikisi bu yıl F1'de Ferrari'nin Şumaer (yazamadım adını :p ) zamanındaki üstünlüğünü Hanspree olarak kuracaklar.

Schmaier..
Sma...
Scmha...
nası yazılıyor bu :p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Gp'de Hayate takımını yakından takip edeceğim... Melandri ve Kawa'nın tek motor da olsa devam etmesi çok sevindirici. Biraz da ezilenin yanında olma psikolojisinden midir nedir? :p

Ne yalan söyleyeyim , yarışları fazla takip etmesem de , SS'de Andrew ve Kenan'ın çekişmesini merak ediyorum. Ikisi bu yıl F1'de Ferrari'nin Şumaer (yazamadım adını :p ) zamanındaki üstünlüğünü Hanspree olarak kuracaklar.

Kenan bu yarista resmen Pitt'e kiyak yapti.
Adama kendi evinde bir galibiyet hediye etmek istedi.
Fakat West isi bozunca profesyonellik devreye girdi.
Yani kiran kirana yaris olmasi ve sonucun son virajdan sonra belli olmasi diger pilotlarin Kenan'i zorlamasindan degil, Kenan'in guzelligindendir.
Eger Pitt bu yarista West'e saglam bir ustunluk kursaydi emin olun Kenan zorlamazdi.
Son virajda West'e nanik yapip ikincilikle yetinirdi.
Burada kaybettigi puanlari nasilsa onumuzdeki yarislarda toplar.
Burada yani Kenan konusunda bir sikinti yok.
Bu sezon rekor kirarak sampiyon olacak.
yeterki Allah bir kaza bela vermesin.

Pitt bu sezonun ikincisidir.
Onun kalitesinde çok pilot var ama altindaki motor ve yaristigi takim dunyanin 1 numarasi.
Bu onu herkesten sansli duruma getiriyor.

Daha once de dedigim gibi;
ben asil uçuncu kim olacak onu merak ediyorum.:)
Sozun ozu Pitt diger pistlerde Kenan'in egsozunu bile goremez.

Tabii Kenan'dan sezonun tum yarislarini kazanmasi beklenemez.
Ama yeni bir rekor kirmasi benim için surpriz olmayacak.:bounce:
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Kawa MotoGP'de tek başına ne yapar çok merak ediyorum.Melandri'nin sürpriz için uğraşacağı kesin.:) Ayrıca ben yine doktor diyorum:cherry:.Nedense sempatik fırlama.
SS'de Horoz abiye katılıyorum,3.yü merak ediyorum.:cat:
Amman diyim Görkem,sazan muamelesi için sorduysan beni fazla hırpalama:cherry:,netekim "Michael Schumaier" adamımızın tam adı:mrgreen:
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
MotoGP'de Katar testlerinin ikincisi de tamalandı. Sonuçlar şöyle:


1 Casey Stoner AUS 1:57.139

2 Valentino Rossi ITA 1:57.747 +0.608

3 Colin Edwards USA 1:57.817 +0.678

4 Andrea Dovizioso ITA 1:57.879 +0.740

5 Chris Vermeulen AUS 1:58.018 +0.879

6 Loris Capirossi ITA 1:58.264 +1.125

7 Jorge Lorenzo SPA 1:58.400 +1.261

8 Alex De Angelis RSM 1:58.441 +1.302

9 Nicky Hayden USA 1:58.577 +1.438

10 Dani Pedrosa SPA 1:58.619 +1.480

11 Randy De Puniet FRA 1:58.936 +1.797

12 Toni Elias SPA 1:59.036 +1.897

13 Yuki Takahashi JPN 1:59.153 +2.014

14 Marco Melandri ITA 1:59.195 +2.056

15 Niccolo Canepa ITA 1:59.266 +2.127

16 Mika Kallio FIN 1:59.764 +2.625

17 James Toseland GBR 2:00.234 +3.095
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
"Nicky Hayden, Katar’daki ilk gece MotoGP testinde en hızlı tur derecesini kaydetti. Ancak beklenmedik kum fırtınası nedeniyle birçok sürücü garajda kalmayı tercih etti"

adszrec.png


Bence Hayden'in ilk testlerde başarılı olmasının tek nedeni kum fırtınası yüzünden kimsenin piste çıkmamasıdır. Baksanıza kim kaç tur atmış.. İkinci testlerde dokuzuncu sırada olması da bunu ispatlıyor. Ben bu sene en çok Andrea Dovizioso'nun fark yaratacağına inanıyorum. Çok başarılı bir yarışçı. Geçen senenin son yarışlarında Rossi ile kapışmasından bu anlaşılıyordu. Bu sene güzel şeyler yapabilir. Onun dışında Stoner yine her zamanki gibi çok hızlı, geçen sezonun şampiyonluğunu Rossi'ye kaptırdığı için bu sene ilk yarışlarda puan toplamak adına daha agresif bir yarış sergileyebilir.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Supersport :

Supersport'un ikinci ayağında Kenan dördüncü oldu. Bugünkü yarış aşağıdaki şekilde sonlandı.

1. Laverty
2. Pitt
3. Crutchlow
4. Sofuoglu


Superbike:

Qatar'da gerçekleştirilen ikinci yarışın da Superpole sahibi olan Ben Spies ilk yarışta birinci olup şampiyonadaki puanını 50'ye çıkartarak, 65 puanda birinci sırada olan Haga'nın arkasına yerleşti. Az sonra ikinci yarış başlayacak..

Şu anki puan durumu :

1. Haga (65 puan)
2. Spies (50 puan)
3. Haslam (35 puan)
4. Neukirchner (30 puan)
5. Laconi (28 puan)
 
Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
596
Yarış Takviminde bazı ülkelerin adını 2-3 defa görüpte Türkiye'nin adını görememek cok üzücü...:pale:
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Bu senenin favori yarışçım Ben Spies Qatar'daki ikinci yarışı da kazandı. :thumleft:

1. Spies
2. Haga
3. Biaggi

Şampiyonadaki son sıralama şu şekilde :

1. Haga (85 puan)
2. Spies (75 puan)
3. Neukirchner (40 puan)
4. Biaggi (38 puan)
5. Haslam (36 puan)
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Az sonra NTV'de MotoGP'nin ilk yarışı olan Katar ayağını izleyebilirsiniz...
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Yarış ne yazık ki yoğun yağmur yüzünden iptal oldu :pale:
Eğer yarış yağmurda yapılsaydı çok büyük ihtimalle Pedrosa alırdı.
Ducati gücünü yağmurda kullanamıyor..
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
İçimden geleni söyledim :p

Ilk 15 fazla yahu o kadar motogp bilgim yok :mrgreen:
Buradan devam edelim yeni topiğe gerek yok...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tamamdir.
Guzel bir oyun yapalim o zaman.
Her kes ilk 15 tahminini yapsin.
Yerine oturan tahminlerde pilotun aldigi puan kadar puan alsin.
Sezon sonunda en yuksek puani tutturan uyeye bir tane Ducati 1098 R alalim.
En kotu tahmini yapan uyeye de kaykay hediye edelim.
Hiç tahmin edemeyen uyelere de tenkitte bulunalim, kalplerini kirip, gururlarini incitelim.
Tahmin yerine abuk subuk mesajlar yazan uyelere de;
"daha once verildi"
kardesimm diyelim.:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst