Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
selam arkadaşlar benim motorumda da sübap sesi geliyo bi kere ayarlattım ama ses gene ortaya çıktı nedeni ne olabilir acaba sizin de başınıza geldimi?

Motor kaç km de ? Sibon ayarını hangi km de yaptırmıştın ? Motor ısındıkça yağ daha fazla inceldiğinden motor daha şıkırtılı çalışmaya başlıyor. Eğer böyleyse bu anormal bi durum değil.
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
beyler slm size, benimde başıma gelen ve sık rastladığım bi sorun hakkında sormak istiyorum benim motoru önceki sayfalarda bilen bilir 12000 km yol yaptım fakat bikaç probleme rastamıştım ilk önce silindir üst kapaktan yağ terletmişti değişti fakat belli bir süre gene terletti geçen bikaç cbf i daha inceledim onlardada yağ terletmesi olmuş acaba yaşadığımız bölgeylede alakalı olabilirmi yazın malum 50 dereceyi bulabiliyor bide krank balanseri denilen parça 11000 km de bozulmuştu değişmedende satmıştım motorda 1 vitesten 2 ye geçerken devir yükselirken bir tırtttt tırrr şeklinde ses geliyodu bu problemlerle benim gibi karşılaşan oldumu aranızda ....

aykan merhaba , hatırlıyorum her olumsuz durum senin başına gelmişti,
üst kapak contası terleme yapan ,benim tanıdığım arkadaşlarda yok, ama bazı kuryelerden duymuştum..bodrum sıcağının etkisi olabilirmi bilmiyorum..
krang balansörünün bozulduğunu ilk sende duydum,başka bozulan hatırlamıyorum.
tırrrt sesine gelince sadece vites küçültürken devri tam düşmeden vites düşersen hepsi yapıyo..tam devirli kullanırsan yapmıyo..zaten o tırrt sesi üstten eksantrik zincirli ya ,onun sesi ..
aykan dostum bence sen ilk cbf de çok şanssızdın. yada motorun canını alıyodun yanlış hatırlamıyosam :pduyduğum duymadığım her türlü arıza senin başına geldiydi.yakından tanıdığım 20 civarı cbf150 kullanıcısı var. hepside bu yazının altına imza atar.:) sen al gene cbf150 iyidir :cat:
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
aykan merhaba , hatırlıyorum her olumsuz durum senin başına gelmişti,
üst kapak contası terleme yapan ,benim tanıdığım arkadaşlarda yok, ama bazı kuryelerden duymuştum..bodrum sıcağının etkisi olabilirmi bilmiyorum..
krang balansörünün bozulduğunu ilk sende duydum,başka bozulan hatırlamıyorum.
tırrrt sesine gelince sadece vites küçültürken devri tam düşmeden vites düşersen hepsi yapıyo..tam devirli kullanırsan yapmıyo..zaten o tırrt sesi üstten eksantrik zincirli ya ,onun sesi ..
aykan dostum bence sen ilk cbf de çok şanssızdın. yada motorun canını alıyodun yanlış hatırlamıyosam :pduyduğum duymadığım her türlü arıza senin başına geldiydi.yakından tanıdığım 20 civarı cbf150 kullanıcısı var. hepside bu yazının altına imza atar.:) sen al gene cbf150 iyidir :cat:

sen böyle sakin kullan hacı 70-80 bin gider o:p:cherry: benim dayiyida az kaldi tekrar trafige cikartiyorz yeniden aranizda olacagim:cherry:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
aykan merhaba , hatırlıyorum her olumsuz durum senin başına gelmişti,
üst kapak contası terleme yapan ,benim tanıdığım arkadaşlarda yok, ama bazı kuryelerden duymuştum..bodrum sıcağının etkisi olabilirmi bilmiyorum..
krang balansörünün bozulduğunu ilk sende duydum,başka bozulan hatırlamıyorum.
tırrrt sesine gelince sadece vites küçültürken devri tam düşmeden vites düşersen hepsi yapıyo..tam devirli kullanırsan yapmıyo..zaten o tırrt sesi üstten eksantrik zincirli ya ,onun sesi ..
aykan dostum bence sen ilk cbf de çok şanssızdın. yada motorun canını alıyodun yanlış hatırlamıyosam :pduyduğum duymadığım her türlü arıza senin başına geldiydi.yakından tanıdığım 20 civarı cbf150 kullanıcısı var. hepside bu yazının altına imza atar.:) sen al gene cbf150 iyidir :cat:

anladım dostum ya burası çok sıcak biyer malum terletme kaçınılmaz olabiliyor ben burda krank balanserinin 5 kişide daha çıktığını gördüm aynı tırlama vites düşürürken değil vites yükseltirken geliyordu ama büyük ihtimal sıcaklardan kaynaklanan veya benim sürekli red line çalışmalarımdan dolayı kaynaklanan bi olay olabilir motorun canını alan ben ,bi kendimi tanıdım bide cihanı dağda taşta iyi gidiyor makina 256 sayfaya bakarsanız nedemek istediğimi anlarsınız:p
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
anladım dostum ya burası çok sıcak biyer malum terletme kaçınılmaz olabiliyor ben burda krank balanserinin 5 kişide daha çıktığını gördüm aynı tırlama vites düşürürken değil vites yükseltirken geliyordu ama büyük ihtimal sıcaklardan kaynaklanan veya benim sürekli red line çalışmalarımdan dolayı kaynaklanan bi olay olabilir motorun canını alan ben ,bi kendimi tanıdım bide cihanı dağda taşta iyi gidiyor makina 256 sayfaya bakarsanız nedemek istediğimi anlarsınız:p

ben 256. sayfaya baktım da dikkatimi çeken lastiklerin desenleri oldu. çok dişli kalite bi lastiğe benziyorlar. Marka model ve fiyatını hatırlıyorsan yazabilirmisin ?
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
Motor kaç km de ? Sibon ayarını hangi km de yaptırmıştın ? Motor ısındıkça yağ daha fazla inceldiğinden motor daha şıkırtılı çalışmaya başlıyor. Eğer böyleyse bu anormal bi durum değil.

motor 3100 kmde ve aynen senin dediğin gibi ısındıktan sonra ses şıkır şıkır geliyor bu normalmidir yoksa ayarsızmıdır.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
ben 256. sayfaya baktım da dikkatimi çeken lastiklerin desenleri oldu. çok dişli kalite bi lastiğe benziyorlar. Marka model ve fiyatını hatırlıyorsan yazabilirmisin ?

Lastikler gene duro ama dişli olanından yoğun arazi kullanımı için almıştım
ebatları 90/90 18 ön arkada aynısı 90/90 18 ama bunlarda hiç bir problem yaşamadım gayet iyiydi balon vs olmadı..
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
aykan innova duruyomu? onunda canını okudunmu yoksa :cherry:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
motor 3100 kmde ve aynen senin dediğin gibi ısındıktan sonra ses şıkır şıkır geliyor bu normalmidir yoksa ayarsızmıdır.

Ok km yi bunun için sordum. 4000 bakımında sibop ayarı var, benimkide de 4000 e kadar sibop sesi vardı. Bahsettiğim gibi motor ısınınca artıyordu. Ama 4000 de sibop ayarını yaptırınca nerdeyse kaybolma seviyesinde azaldı. Bu gayet normal. Zaten sürüşte vs sorun olmuyordur. 4000 bakımında ayar yapılır ve düzelir.

Lastikler gene duro ama dişli olanından yoğun arazi kullanımı için almıştım
ebatları 90/90 18 ön arkada aynısı 90/90 18 ama bunlarda hiç bir problem yaşamadım gayet iyiydi balon vs olmadı..

Ok. teşk.. bende değiştirmeyi düşünüyorumda..böyle bi lastiğe ihtiyacım var. bu yüzden merak etmiştim.

bu arada bizim ön lastik orjinali 80-100-18.. senin önde kullandığın lastik. bizim orj arka ile aynı yani orjinal ön lastikten bir boy daha geniş ama, bir boy çapı düşük. Yani cantla mesafesi biraz daha kısa. Bu durumda km göstergesi fazla göstermeye başlamış olması lazım orj lastiğe göre. Mesela sen 30 km lik yol gitin ama 40 km gittin gibi göstermiyormu ?.. veya yolculuk anında 5-10 km/h daha hızlı imiş gibi gösteriyor olmalı.. Böyle bi değişiklik fark ettin mi =?
80-100-18 80=lastiğin mm olarak genişliği,100 =jant tan yüksekliği mm olarak, 18= inc olarak jant ebadı. Bu durumda ön lastiğin orjinal lastikten bir boy daha alcak. yani 1 cm.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
aykan innova duruyomu? onunda canını okudunmu yoksa :cherry:

:p:pyok can çekişiyor yeniden cbf alacam kanka:pşaka maka valla alet kaya gibi çıktı çok memnunum ya tekrar cbf yada enjeksiyonlusu gelecek ona bakıcam ondan sonra karar vericem ...

Ok km yi bunun için sordum. 4000 bakımında sibop ayarı var, benimkide de 4000 e kadar sibop sesi vardı. Bahsettiğim gibi motor ısınınca artıyordu. Ama 4000 de sibop ayarını yaptırınca nerdeyse kaybolma seviyesinde azaldı. Bu gayet normal. Zaten sürüşte vs sorun olmuyordur. 4000 bakımında ayar yapılır ve düzelir.



Ok. teşk.. bende değiştirmeyi düşünüyorumda..böyle bi lastiğe ihtiyacım var. bu yüzden merak etmiştim.

bu arada bizim ön lastik orjinali 80-100-18.. senin önde kullandığın lastik. bizim orj arka ile aynı yani orjinal ön lastikten bir boy daha geniş ama, bir boy çapı düşük. Yani cantla mesafesi biraz daha kısa. Bu durumda km göstergesi fazla göstermeye başlamış olması lazım orj lastiğe göre. Mesela sen 30 km lik yol gitin ama 40 km gittin gibi göstermiyormu ?.. veya yolculuk anında 5-10 km/h daha hızlı imiş gibi gösteriyor olmalı.. Böyle bi değişiklik fark ettin mi =?
80-100-18 80=lastiğin mm olarak genişliği,100 =jant tan yüksekliği mm olarak, 18= inc olarak jant ebadı. Bu durumda ön lastiğin orjinal lastikten bir boy daha alcak. yani 1 cm.

km nin dogru gösterdiğini hiç görmedimki ethem kardeş fark göremedim o yüzden teldeki titreme geçmedi hiç..:farao:km teli 2 defa değişti kiminde var kiminde yok..
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Arkadaşlar son yazdıgımdan buyana mesajlarınızı okudum. Benim motor suan 13.600 km de. Suana kadar ne o dediginiz sesi duydum nede bir sorun yaşadım. Sadece gecenlerde benzini biraz erken bitirdi.290 km de yedege düştü. Şimdi normal. Bakımlarda ise.
8000 de bujı degişti. 12000 de buyuk bakın deniyordu ama yine aynı standart bakım yapıldı. Hava filitresi henuz degişmedi. Servis gerek görürse degiştirilir, şimdilik temiz dedi. Yagı ise rutin 4000 bakımlarında degiştiriyorum. Gunumuz teknolojisinde öyle her 2000 km de eskiyecek yag yoktur diye düşünüyorum..
Son olarak geçtimizi pazar gunu arkadaşlarla gezide bilmedigimiz bir yola girdik. Arka teker ve camur kapladı. En fazla 8-10 metre gittik. Benim debriyaj balatasi kaçırmaya başladı. 1. vitesde debriyajı bırakıyorum motor yemeyip stop etmesi gerekir ama stop etmiyor, balata kaçırdıgı için boguk bir şekilde calışmaya devam ediyor... Motoru temizledikten sonra debriyaj kolundaki ayar yerinden ayarladım. Şuan sorun yok. Fakat yinede cumartesi gunu servise gidip göstericem...
Yazın bir çok aracların yolda mola verek cıktıgı 1200 rakımlı yaylalara cıktım ama bu silindir ust kapak terletmesini görmedim...

arkadaşlar ekim ayında aldığım cbf150 mi yeni bir motosiklet almamdan dolayı ihtiyaç fazlası olduğu için satıyorum,sizinde bilginiz olsun,2009 model,6300 km de

http://www.sahibinden.com/topcase_k...ik_kilifi-32WQQaXQQ12606103WQQpXQQdisplayitem

Köyden b,r arkadaş YBR sini sattı CBF arıyoruz ama sen cok istiyon abi. 2700-2800 e var Km si biraz daha fazla ama sorun olmaz... Ben yinede ilanını arkadaşa öneriyorum

:p:pyok can çekişiyor yeniden cbf alacam kanka:pşaka maka valla alet kaya gibi çıktı çok memnunum ya tekrar cbf yada enjeksiyonlusu gelecek ona bakıcam ondan sonra karar vericem ...

km nin dogru gösterdiğini hiç görmedimki ethem kardeş fark göremedim o yüzden teldeki titreme geçmedi hiç..:farao:km teli 2 defa değişti kiminde var kiminde yok..
CBF in Km si bence dogru gösteriyor. Daha önce 98 model Doblo ile aynı yolu denemiştim....
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
yarın yada öbür gün cbf150 için yağ alıcam 15-40 castol yağ almayı düşünüyorum cbf ye bu yağ uyarmı bir sorun çıkarırmı
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
yarın yada öbür gün cbf150 için yağ alıcam 15-40 castol yağ almayı düşünüyorum cbf ye bu yağ uyarmı bir sorun çıkarırmı

10w/50 castrol power racing al bence. şu an 5000 km deyim. bende 6000 de bu yağ ile değiştiricem, yaz aylarında 50 dereceye kadar aktif koruma, bu yag 10w/40 tan sıcak mevsimlerde daha 10 derece daha kalın özellik gösterdiği için, uzun süreli yüksek devir sürüşlerde motoru daha iyi koruyor. Yani tam yazlık. Vites geçişlerindeki yumuşak güzel geçişi uzun süre koruyabileceğini düşünüyorum. Çünki biraz daha kalın bir yağ 10w40 ta motor ısınınca artan şıkır şıkır sibop sesini de bu yağın, daha kalın olduğu için azaltacağını düşünüyorum. 10w/40 yağda 1000-1500 km sonra vites geçişleri sesli, sert olmaya başlıyor. bu yağ daha kalın olduğu için böyle bir problem olmayacağını düşünüyorum. Yinede kullanan ark..lar varsa yorumlarını yazsınlar. linkini göndereiyim incele.

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9010414&contentId=7019439
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
10w/50 castrol power racing al bence. şu an 5000 km deyim. bende 6000 de bu yağ ile değiştiricem, yaz aylarında 50 dereceye kadar aktif koruma, bu yag 10w/40 tan sıcak mevsimlerde daha 10 derece daha kalın özellik gösterdiği için, uzun süreli yüksek devir sürüşlerde motoru daha iyi koruyor. Yani tam yazlık. Vites geçişlerindeki yumuşak güzel geçişi uzun süre koruyabileceğini düşünüyorum. Çünki biraz daha kalın bir yağ 10w40 ta motor ısınınca artan şıkır şıkır sibop sesini de bu yağın, daha kalın olduğu için azaltacağını düşünüyorum. 10w/40 yağda 1000-1500 km sonra vites geçişleri sesli, sert olmaya başlıyor. bu yağ daha kalın olduğu için böyle bir problem olmayacağını düşünüyorum. Yinede kullanan ark..lar varsa yorumlarını yazsınlar. linkini göndereiyim incele.

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9010414&contentId=7019439

Düşünce mantıklı ama servisin önerdiği yağdan başkasını kullanmakta insanın içinde bir şüphe uyandırmıyor değil. Kullandıktan sonra görüşlerini merakla bekliyor olacağım.

Birde yeri gelmişken bende Castrol 15/40 Power1 kullanıyorum. Bu yağların 1 litreden daha büyük kaplarda satıldığını görmedim. Linkte verdiğin yağın resminin kutusu büyük gibi görünüyor. Daha ekonomik olacağını düşünüyorum. Bu şekilde 1 litreden daha büyük castrol power1 yağlarından bulan, gören, kullanan varmı ? :)

Ben bir sürü büyük markette, BP benzinliklere baktım ama bulamadım. Hep 1 litrelikler var.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
sevislerin koyduğu yağlara asla güvenmeyin her zaman kaliteli bir yağ koyun sonra benimki gibi terletmesin motor resmen 20/50 yle can çekilşiyormuş geç farkına vardım kaliteli bir yağ koyun arkadaşlar benden sölemesi......
bulunduğunuz bölge şartlarına göre ayarlayın ben bodrumda oturuyorum kışın castrol 10/40 power yazında 15/50 motul.
mümkünse yağınızı yanınızda götürün ve ısrar edin ben bunu istiyorum sizin ne koydugunuz önemli değil deyin ısrarla:cat:
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
Bakarim ama sanirsam 10 50 kipada yok yada dizel yagi olarak geciyor 15 40 koysam zarari olurmu
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Bakarim ama sanirsam 10 50 kipada yok yada dizel yagi olarak geciyor 15 40 koysam zarari olurmu

yaşadığınız yerin iklim koşullarına göre yağın numarası değişir zaten kullanım kitapçığına bakarsanız motorlarınızın orada yazıyor neyin ne olduğu..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst