Trafik Kazası Geçirdim Karşı Tarafın Kaskosundan Alınan Para Yardım

Katılım
13 Eyl 2008
Mesajlar
688
Gerçekten ilginç ve örnek teşkil edecek bir durum. 25 Şubata da çok var yauu :p
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,121
sadece bildiklerimizi yazdık.
Öyle bi şirket var oldugunu bilmiyordum
Bende sigortalı motorlara baktıgımdan ehliyet dahi yoksa alamıyorlarda para o yüzden yazdım sadece
neyse geç oldu ama geçmiş olsun diyeyim birde :)
 
Katılım
25 Ocak 2009
Mesajlar
30
sadece bildiklerimizi yazdık.
Öyle bi şirket var oldugunu bilmiyordum
Bende sigortalı motorlara baktıgımdan ehliyet dahi yoksa alamıyorlarda para o yüzden yazdım sadece
neyse geç oldu ama geçmiş olsun diyeyim birde :)


Tşk Ederim
Allah Düşmanımın Başına Bile getirmesin


Ben Hakkımı Arıyorum Hakim. Bey
Hakkım Neyse Söke Söke Alacam...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Benim demek istediğim ehliyetin yoksa ne trafik sigortası nede kasko sana asla ödeme yapmaz, ancak karşı taraftan almak için dava açarsın ki açmışsın, o da isterse seninle çok uğraşır hatta bence pişman dahi olursun.
 
Katılım
25 Ocak 2009
Mesajlar
30
tamam kardeş,sen kazandın,açılacak davam olduğunda size sorarım:)
iyi akşamlar.


Savaş Abi Sen Merak Etme Ben Bu Davayı Kazanacam Ve Araç Sürücüsünden Hariç diğer Taraflara da Dava Açık KAzanacam Bu davalar Bitincede Motoru Aldığım Yere Dava Açacam

Ben Motoru Aldıktan 3 Aysonra Bana Motorun Faturasını Verip Plaka Ve Ruhsatını çıkarabilirsin Dedi Şikayetçiyim Hakim Bey:D:D
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Savaş Abi Sen Merak Etme Ben Bu Davayı Kazanacam Ve Araç Sürücüsünden Hariç diğer Taraflara da Dava Açık KAzanacam Bu davalar Bitincede Motoru Aldığım Yere Dava Açacam

Ben Motoru Aldıktan 3 Aysonra Bana Motorun Faturasını Verip Plaka Ve Ruhsatını çıkarabilirsin Dedi Şikayetçiyim Hakim Bey:D:D

benim merak ettiğim senin davan değil.
2 ay sonra bu konuya yazılacak olanlardır.
Hadi hep beraber bekleyelim,sayılı gün çabuk geçer.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
savaskayan
Bu konuda bizi kanunen aydınlattığınız için teşekkür ederiz... Emin olmak için ceza avukatı bir tanıdığıma sordum ve KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU'nun yedinci kısmını okudum, durum bu şekilde görünüyor. Garip ama kanun bu.
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Kişisel görüşüm; ne olursa olsun işin uzmanının, profesyonelinin, yıllarını bu işe vermiş bir insanın sözleri boş olamaz:cat:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Kişisel görüşüm; ne olursa olsun işin uzmanının, profesyonelinin, yıllarını bu işe vermiş bir insanın sözleri boş olamaz:cat:

Aynen katılıyorum :cat:
Savaş abiyi küstürmeyelim işi bu zaten adamın bişey bilmese bu kadar itiraz etmez :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
Gulumse davayı kazanabilir, ama traifk sigortası parasını ödermi ödemez mi orası meçhul ,orada ehliyet olayı devreye giriyor. Hadi mucize oldu bir de ödedi diyelim, suçlu olan taraf gerçekten saf biriyse uğraşmaz ama akıllı adam gider envai çeşit davasını açar ehliyetsiz araç kullanan şahış için. Büyük ihtimalle de kazanır.

savaskayan, siz de motorcu bir avukat olarak bakıyorsunuz olaya. Biraz objektif cevaplar vermenizi beklerdim.
Misal ani fren yapamayıpta kırmızı ışıkta geçen motosiklete çarpan, ehliyetsiz ruhsatsız plakasız bir aracın olması gibi. Böyle bir durumda motor sürücüsünün de ne gibi bir savunma izleyeceğinden de bahsetseydiniz daha yerinde olurdu.
Konuşma şekliniz ,ehliyetsizliğe teşvik eder gibi.

"Ehliyetsiz , ruhsatsız araç kullanmak suçtur, ama sadece kağıt üzerinde. " gibi bir ana fikirden başka bir şey yok bu konuşmaların özünde... Ne kadar üzücü!
 
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
smd nefsi müdafadan adam öldürmek suç diil desem ben adam öldürmeye teşfikmi etmiş olcam:p

yasalar ortada bence bilgiler çok aydınlatıcıydı çnk hepimiz ehliyet olmadıgında %100 şuçlu oluruz sanıoduk murat abinin dedigi gibi o parayı karşı tarafa verirdik yada o bzm bu halimizden faydalanıp alırdı

smd kendim için olmasada boyle durumda kalabilcek biri için bi fikir sahibiyim:wiinkk:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
smd ne abi ya??
Bakın daha bir şey sonuçlanmadı. İşin sonunda gulumseyen de madur olabilir burası meçhul... O yüzden insanları yönlendirme kardeşim :p
Yani ah keşke hasarımı paşa paşa ödeseydim de dava açmasaydım gibi bir durumda olabilir sonunda. Ki suçlu taraf olsaydım dedirtirdim abi...
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
bide şöle bişi var 4 avukat tutup bi ton para veresiye veza ödeyesiye polis cagırmadan direk al bayan sen şu 1 milyatı zararın neyse yaptır diyip kafa rahat huzurlu oturmak vardı :p
 
Katılım
13 Eyl 2008
Mesajlar
688
Adam (gülümse) boşuna 4 tane avukat tutmamıştır canım. Bence de kazanabilir. Ki Savaşkayan abimiz de bu işin içinde dirsek çürütmüş biri olarak bunu onaylamıştır.

bide şöle bişi var 4 avukat tutup bi ton para veresiye veza ödeyesiye polis cagırmadan direk al bayan sen şu 1 milyatı zararın neyse yaptır diyip kafa rahat huzurlu oturmak vardı :p

Abi adam oturamıyor ki bacak kırık :mrgreen::mrgreen:

Not: Bahis mi açsak acaba kazanır mı kazanmaz mı diye :p
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
Bir De Sunu Ekliyeyim:

Benim Ehliyetim Yok,Plakam Yok
Ehliyetim Ve Plakam Olsaydı Arabanın Yanındamı Geçecektim.Size Suruyorum

Şimdi Benim Ehliyetim Olsa da Olmazsa da
Ben Kaza Yaptığım Yolu 12 Yıldır Motorla Gidip Geliyorum.
Kaza Yapmadan Önce Hiç Bir Kaza Yapmadım.

haklsın ehliyete gerek yok zaten.
boşuna para verip kursa falan gittik:wiinkk:
geçenlerde de boşuna vergimi yatırdım.
yine geçenler de muayene de yaptırdım:wiinkk:
3 sıfır makina ya birer de plaka çıkarttım.hatta biri özel olsun dedim 50 lira da para verdim yahu:wiinkk:
geçende kaza yaptım :silent:
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
201
savaskayan abimizden anladığım kadarıyla ehliyetin alakası yok.suçlu olanın sigortası hasarı öder, ehliyetsiz olan da ehliyetsizlikten dolayı kendi cezasını öder.
gayet açık ve net..
fakat anlayamadığım yanlış bilinenlerin doğrusunu öğrenmek için hiç bir çaba sarfedilmemesi.üslubu düzgün bir şekilde defalarca anlatıldığı halde..
üstüne üstlük bu alanda senelerce okuyup emek sarfetmiş bir insanın emeğinin hiçe sayılıp bilmişlik taslanması kabul edilir bir şey değil.üstüne üstlük ezilince işi çirkefliğe vurmak da cabası..
insanın yanlışını kabul etmesi büyük bir erdemdir..
 
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
bizim atladıgımız bi durum var ehliyet ve ruhsat olmadıgı için ufak bi hesapla 1250tl ceza odicek arkadaş aşşa yukarı bence cogu motorun hasarından bile az:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gulumse davayı kazanabilir, ama traifk sigortası parasını ödermi ödemez mi orası meçhul ,orada ehliyet olayı devreye giriyor. Hadi mucize oldu bir de ödedi diyelim, suçlu olan taraf gerçekten saf biriyse uğraşmaz ama akıllı adam gider envai çeşit davasını açar ehliyetsiz araç kullanan şahış için. Büyük ihtimalle de kazanır.

savaskayan, siz de motorcu bir avukat olarak bakıyorsunuz olaya. Biraz objektif cevaplar vermenizi beklerdim.
Misal ani fren yapamayıpta kırmızı ışıkta geçen motosiklete çarpan, ehliyetsiz ruhsatsız plakasız bir aracın olması gibi. Böyle bir durumda motor sürücüsünün de ne gibi bir savunma izleyeceğinden de bahsetseydiniz daha yerinde olurdu.
Konuşma şekliniz ,ehliyetsizliğe teşvik eder gibi.

"Ehliyetsiz , ruhsatsız araç kullanmak suçtur, ama sadece kağıt üzerinde. " gibi bir ana fikirden başka bir şey yok bu konuşmaların özünde... Ne kadar üzücü!
o dediğiniz yönlendirici bilgileri vermeyi çok isterdim ama yukarıda açıkladığım sebeblerden dolayı vermekten rahatsızlık duyacağım.
En son Rahmetli Onur un kazasıyla ilgili topicte hukuki durumu açıklamaya
çalışmıştım.orada muhtemel kusur oranlarından bile bahsettim kim dikkat etti?
gelelim diğer konuya,
Ehliyetsizliğe özendirmek gibi bir kasdım da hiç olmadı.
Buna niye özendireyim ki?.Kimin ne işine yarar?.Bana ne fayda olur bundan?
Bir hukukçu olarak her seyi hukuk çervevesinde görüyorum,hukuka uygun çözümler öneriyorum
Benim burada dikkate aldığım arkadaşımızın o an ehliyetsiz oluşunun hukuki sonucudur,
Yazdıklarımdan"ehliyet almayın,kaza yaparsanız ehliyet işe yaramıyor" gibi bir sonucu sakın ola çıkarmayın.Anlatmak istediğim Ehliyetsiz sürücülerin de kazalarda hakları oldugudur.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
.peki ben şimdi aracın sürücüsüyüm....

Motosikletlinin ehliyeti de yokmuş madem.... Peki neden yok muş?.... Vermişler de almamış mı? yoksa almasına bir engel mi var?.... Neden almamış veya alamamış..... :silent:

Eğer alması için bir engel varsa ve aracı kullanırken kaza yapmışsa kanunlara göre gene haklı çıkacak.... Adamın sürmeye yetkisi yok devlet vermemiş....Ya da devlet al demiş almamış.... Neden almamış.... Ve almadan neden araç sürer?....

Karşı taraf bu şekilde savunma yapsa eminim ki bişeyler tutturur....

Sonuçta bir kaza var...Adı üstünde kaza... Trafik kazası.... Şahsen (allah kimseye göstermesin) gülümse arkadaşın hiç bir haklı tarafının olduğuna inanamıyorum.... Belgelere dayanarak...

Kaza raporunda plaka ne olarak gösterildi?... Motosiklet denilip geçiştirildimi?... Sigorta poliçesi numarası alındı mı?....Ruhsatı var mı?... Bu motosiklet sıfır değil hurdadan çıkma bir motosiklet daha kötüsü çalıntı bir motosiklet de olabilirdi... Bu anlatıklarım Gülümse için değil... Genel olarak düşüncelerim....

Ben hakim olsam yani fikri mahkememe göre motosiklet hatalı.... Kanunların erişemediği bazı konular var....Açıklık dediğimiz.... Bu durum ona geliyor....

Hakimin işi zor.... :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst