ya motor 85 i geçtikten sonra duruyor bugünde başıma geldi. neseki napcağımı biliyorumki tekrar çalışıyor. yani 85 i geçtikten sonra motor boğuluyor. yoksa soğuk yüzünden mi oluyor. 150 lik motor aldık 100 lük kadar basamıcakmıyız ? yoksa sorun benm motorda mı :S
slm ark ben 150zc aldım kırmızı neler yapmam gerekiyo kısa bilgiler verirmisiniz
hadi cvp bekliyorum
ya motor 85 i geçtikten sonra duruyor bugünde başıma geldi. neseki napcağımı biliyorumki tekrar çalışıyor. yani 85 i geçtikten sonra motor boğuluyor. yoksa soğuk yüzünden mi oluyor. 150 lik motor aldık 100 lük kadar basamıcakmıyız ? yoksa sorun benm motorda mı :S
:S - : D aynen bu haldeyim, bi tarafım betonla ilk öpüşmeme sevinip bi tarafım gelecek öpüşmeler için kaygılanıyor... istanbul / hasanpaşadan minibüs cad. çıkan güzel bi viraj vardır, bende arkada artçımla beraber 30-40 km/h ile ilerlemekte olup bu yağışlı havada viraja girerken hızım az diye gaz kesmedim ve altımda çin scooter(mondial 150ZC) olmasına rağmen viraja racing gibi yattım ve olan oldu motor altımdan fırladı gitti.. 10 - 15 mt sürüklendik ama şok mudur nedir (deneyimli varsa yardım etsin açıklamada) düşünce içimden hafif gülmek geldi çünkü sürükleniyorum ama bitmiyor, komik bir hadise. İçimden sürüklenme ne zaman biticek derken artık elimi koydum ama yuvarlandım sonrada Gülümsüyorum
Sonra arkadaşa baktım kalktık filan, kaska baktım çizik filan yok (ikimizde kakslıydık bu arada.) motora baktım yan yatmış duruyor gittim yanına hafif kaldırayım dedim stop etti dedim gitti dağıldı herhalde ama sonra kaldırdım filan taş gibi sıyrıktan başka hiçbişey yok, arka fren çubuğunda bi gevşeme var çözemedim ama etkili bişey değil. (çin'e laf atanlara itafen).
Arkadaşa dedim gel hemen şoktan çıktık zaten kalkınca, "hemen kaldıralım motoru polisler gelmesin" dedim. İşte burdaki savunmasız en büyük kusurum "ehliyetsiz olmam"dır. 2 hafta sonra ehliyetime kavuşucam ama bendeki bu motor aşkı yüzünden dayanamadım kullanıyorum. Sonra tam polis gelmesin dedim
arkadan bi ses "geçmiş olsun arkadaşlar bişeyiniz varmı?" dedim " yok abi sağoll" baktım polis amcalar Gülümsüyorum sağolsun yardımcı oldular arka sele açıldı eşyalarım dağıldı onları topladılar sonra dedi " çek kenara bi " filan dedim abim iyiyiz filan bi gidelim, amcam anladı " s...r et ya size bişey olmasın bu mubarek günde " dedi ve bizi bıraktı, bende teşekkür edip bayramlarını kutladım ve yoluma devam ettim... MD dizlerim sıyrık korumalı mont ve kask yüzünden bişeyim yok ama dizlik almam gerektiğini böyle anladım ve yağmurlu havalarda daha düzgün kullanmak ve virajlara çok yatmamak işte deneyim böyle acılarla kazanılan bişeymiş bunuda anladım Gülümsüyorum ha bu arada sağ kaval kemiğimin yanı çok acıyor Ağlıyorum acısı sonradan çıkıyomuş onuda anladım
geçmiş olsun kardeş. bende yatırıyordum motoru artık az yatırrız. bu arada benm motor yine 85 i geçince yine durdu hatuna rezil oldukşu bayram bitsede bibaktırsam şu hortuma
![]()
büyük geçmiş olsun :rendeer:
anladığım kadarıyla bilinçli bir arkadaşımızsın ehliyete yazılmanı tavsiye ederim önce eğer durumun müsaitse ..
daha sonra da faydalı bilgiler ve teknik bilgiler bölümlerini biraz karıştırmanı isterim
zira yağmurlu havada motoru kuru zeminde olduğu gibi yatırmamalısın:cat:
motoru yatırıken dikkat etmen unsurlar var şayet zemin kuru ise motoru yatırdığın
yönün tersine kalçanı kaydırmalısın ve çenen yere paralel olmalı yani düz giderken çenen nasıl duruyosa
yattığında da başın dik durmalı bunları denediğinde ne demek istediğimi daha iyi anlıcaksın zaten . .
bir başka tavsiyem pahallı biraz ama
MICHELIN Pilot Sport Scooter
http://www.motobakkal.com/pinfo.asp?pid=218&diger=tumu
çok daha sağlıklı yol tutuşu için :cat:
ya karbüratör temizmi nası bakıcam kiii!!!! bide traktör gibi çalışıyo bnm motor har har ?? ne ayak anlamadım bakımda 200 ytl gözdencıkardım a...
tmm abi ya bakıcaz bakaılm da bentoplam 70 km yol yaparak ilk rekorumu kırdım hemde ehliyetsizbeykoza geldim şuanda motor uzun yolda gitmiyo abi ya kazaya bile sebep olma ihtimali çıkıyor ortaya kafaya koydum cbr 125 alaacaz
arkadaşlar amerikan bi sitede bizim motorun aynısı var ama renkleri degişik site
http://www.scootersus.com/bmssabertooth.html renkleri daha güzel sanki siyah var
merhaba arkadaşlar bayramın 3. günü izmir-aliağa-dikili-ayvalık-burhaniye-ören gezimi gerçekleştirdim ve akşam saat 6 gibi de geri döndüm, evden çıktığımda odometrem 3129 km gösteriyordu, eve döndüğümde 3747 km olmuştu, 618 km yol gitmişim, 100 km de benim motorum 7 milyon benzin yaktı ve 85 ortalama hızla yani gaz tam açıkken, bi sorun çıkarmadı çok şükür, dönerken sağ eldivenimin hava geçirdiğini farkettim, bi süre sonra elim acımaya başladı soğuktan, dikiş yerinde sökülmüş, hemen bi bakkaldan poşet alıp elime geçirdim bu seferde gaz elciği elimden kaymaya başladı, dönüş baya ızdıraplı oldu, sonuç olarak sağ bileğim ağrıyor sanırsam hamlıktan, kas yaptımbu motorla uzun yol gidilmez diyenlere de güzel bir cevap oldu, özellikle çandarlı dikili arası yol bol virajlıydı, çok eğlenceli bir yol oldu benim için. motoru saat başı dinlendirmedim zaten hava yeterince soğuktu, ören'e gidene kadar 2 defa durdum her 2'side benzin için sanırım o da yeterli oldu motorun dinlenmesine.
merhaba arkadaşlar bayramın 3. günü izmir-aliağa-dikili-ayvalık-burhaniye-ören gezimi gerçekleştirdim ve akşam saat 6 gibi de geri döndüm, evden çıktığımda odometrem 3129 km gösteriyordu, eve döndüğümde 3747 km olmuştu, 618 km yol gitmişim, 100 km de benim motorum 7 milyon benzin yaktı ve 85 ortalama hızla yani gaz tam açıkken, bi sorun çıkarmadı çok şükür, dönerken sağ eldivenimin hava geçirdiğini farkettim, bi süre sonra elim acımaya başladı soğuktan, dikiş yerinde sökülmüş, hemen bi bakkaldan poşet alıp elime geçirdim bu seferde gaz elciği elimden kaymaya başladı, dönüş baya ızdıraplı oldu, sonuç olarak sağ bileğim ağrıyor sanırsam hamlıktan, kas yaptımbu motorla uzun yol gidilmez diyenlere de güzel bir cevap oldu, özellikle çandarlı dikili arası yol bol virajlıydı, çok eğlenceli bir yol oldu benim için. motoru saat başı dinlendirmedim zaten hava yeterince soğuktu, ören'e gidene kadar 2 defa durdum her 2'side benzin için sanırım o da yeterli oldu motorun dinlenmesine.