Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Tem 2008
Mesajlar
137
ben senin bahsettiğin sorundan hiç yaşamadım arkadaşım, böyle bir soruna da hiç denk gelmedim, motor niye boğulsunki, hadi başka bir sorundan diyeceğim ama dediğin hızda red-line'a bile girmiyor.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
198
ya motor 85 i geçtikten sonra duruyor bugünde başıma geldi. neseki napcağımı biliyorumki tekrar çalışıyor. yani 85 i geçtikten sonra motor boğuluyor. yoksa soğuk yüzünden mi oluyor. 150 lik motor aldık 100 lük kadar basamıcakmıyız ? yoksa sorun benm motorda mı :S

acayıpbı durum şunlara bak istersen 1 benzın muslugu 2hava hortumları 3karbüratöre pislik gelmesi benım tahminim 1 ıncı şık:bounce:
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
slm ark ben 150zc aldım kırmızı neler yapmam gerekiyo kısa bilgiler verirmisiniz

hadi cvp bekliyorum

sana tek bir tavsiyem var kullanma kılavuzunu sıkılsanda sonuna kadar bir zahmet oku neler yapman gerektiği detaylı bir şekilde yazıyo orada
anlamadığın birşey olursa yaz biz anlatalım :cat:

ya motor 85 i geçtikten sonra duruyor bugünde başıma geldi. neseki napcağımı biliyorumki tekrar çalışıyor. yani 85 i geçtikten sonra motor boğuluyor. yoksa soğuk yüzünden mi oluyor. 150 lik motor aldık 100 lük kadar basamıcakmıyız ? yoksa sorun benm motorda mı :S

şimdi sana desemki ben bir çırpıda 90 sanı ısınınca 100 görüyorum
bu adam sallıyo mu acaba diyeceksin bende 80 nin üzerine çıkamadığımda aynı şeyleri düşünüyodum
ama şunu gördüm ki motor için elverişli şartlar olmassa bu motor belli bi sürati geçemez zaten
ne yapmalı ;
öncellikle oturduğumuz koltuğun altındaki kısımı arada bir açıp incelemeliyiz kurcalıcaksın ne nereye gidiyo ne işe yarıyo
manifolt hortumu nedir sağlammıdır .
ben sürekli açar bakarım geçen benzin hortumunn çatladığını gördüm ki değiştirdim mesela bi ara açtığımda manifolt hortumunun yırtıldığını görmüştüm
bunların herbiri birer etkendir bunun dışında lastik hava basıncı ve hava filitresinin temizliğide var tabi
bu saydıklarımın hepsi tamam hala aksi bi durum varsa sorun bu sefer motorda dır bunu da usta görmesi gerekir :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
13
şu monifolt la benzin hortumlarına baktırayım. saolun gençlik :) tüm sorunlarımı aktarayım buraya, sayfa canlı kalsın :))))
 
Katılım
20 Eyl 2008
Mesajlar
136
:S - : D aynen bu haldeyim, bi tarafım betonla ilk öpüşmeme sevinip bi tarafım gelecek öpüşmeler için kaygılanıyor... istanbul / hasanpaşadan minibüs cad. çıkan güzel bi viraj vardır, bende arkada artçımla beraber 30-40 km/h ile ilerlemekte olup bu yağışlı havada viraja girerken hızım az diye gaz kesmedim ve altımda çin scooter(mondial 150ZC) olmasına rağmen viraja racing gibi yattım ve olan oldu motor altımdan fırladı gitti.. 10 - 15 mt sürüklendik ama şok mudur nedir (deneyimli varsa yardım etsin açıklamada) düşünce içimden hafif gülmek geldi çünkü sürükleniyorum ama bitmiyor, komik bir hadise. İçimden sürüklenme ne zaman biticek derken artık elimi koydum ama yuvarlandım sonrada Gülümsüyorum

Sonra arkadaşa baktım kalktık filan, kaska baktım çizik filan yok (ikimizde kakslıydık bu arada.) motora baktım yan yatmış duruyor gittim yanına hafif kaldırayım dedim stop etti dedim gitti dağıldı herhalde ama sonra kaldırdım filan taş gibi sıyrıktan başka hiçbişey yok, arka fren çubuğunda bi gevşeme var çözemedim ama etkili bişey değil. (çin'e laf atanlara itafen).

Arkadaşa dedim gel hemen şoktan çıktık zaten kalkınca, "hemen kaldıralım motoru polisler gelmesin" dedim. İşte burdaki savunmasız en büyük kusurum "ehliyetsiz olmam"dır. 2 hafta sonra ehliyetime kavuşucam ama bendeki bu motor aşkı yüzünden dayanamadım kullanıyorum. Sonra tam polis gelmesin dedim
arkadan bi ses "geçmiş olsun arkadaşlar bişeyiniz varmı?" dedim " yok abi sağoll" baktım polis amcalar Gülümsüyorum sağolsun yardımcı oldular arka sele açıldı eşyalarım dağıldı onları topladılar sonra dedi " çek kenara bi " filan dedim abim iyiyiz filan bi gidelim, amcam anladı " s...r et ya size bişey olmasın bu mubarek günde " dedi ve bizi bıraktı, bende teşekkür edip bayramlarını kutladım ve yoluma devam ettim... MD dizlerim sıyrık korumalı mont ve kask yüzünden bişeyim yok ama dizlik almam gerektiğini böyle anladım ve yağmurlu havalarda daha düzgün kullanmak ve virajlara çok yatmamak işte deneyim böyle acılarla kazanılan bişeymiş bunuda anladım Gülümsüyorum ha bu arada sağ kaval kemiğimin yanı çok acıyor Ağlıyorum acısı sonradan çıkıyomuş onuda anladım
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Aman dikkat eski sayfalarda yazdım çabuk kayarsınız diye sonuçta altımızdaki zc yani... izne gelmedim canım inş 31 temmuzda biticek bu davada kaldığımız yerden devam edicez hem forumdaki muhabbetimize hemde motorumuza...
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
geçlmiş olsun kardeşim benim valla bende acaip yatırıyorum motoru biarkadasım war o bndende beter yatırıyor dikkatli olmak lazım
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
:S - : D aynen bu haldeyim, bi tarafım betonla ilk öpüşmeme sevinip bi tarafım gelecek öpüşmeler için kaygılanıyor... istanbul / hasanpaşadan minibüs cad. çıkan güzel bi viraj vardır, bende arkada artçımla beraber 30-40 km/h ile ilerlemekte olup bu yağışlı havada viraja girerken hızım az diye gaz kesmedim ve altımda çin scooter(mondial 150ZC) olmasına rağmen viraja racing gibi yattım ve olan oldu motor altımdan fırladı gitti.. 10 - 15 mt sürüklendik ama şok mudur nedir (deneyimli varsa yardım etsin açıklamada) düşünce içimden hafif gülmek geldi çünkü sürükleniyorum ama bitmiyor, komik bir hadise. İçimden sürüklenme ne zaman biticek derken artık elimi koydum ama yuvarlandım sonrada Gülümsüyorum

Sonra arkadaşa baktım kalktık filan, kaska baktım çizik filan yok (ikimizde kakslıydık bu arada.) motora baktım yan yatmış duruyor gittim yanına hafif kaldırayım dedim stop etti dedim gitti dağıldı herhalde ama sonra kaldırdım filan taş gibi sıyrıktan başka hiçbişey yok, arka fren çubuğunda bi gevşeme var çözemedim ama etkili bişey değil. (çin'e laf atanlara itafen).

Arkadaşa dedim gel hemen şoktan çıktık zaten kalkınca, "hemen kaldıralım motoru polisler gelmesin" dedim. İşte burdaki savunmasız en büyük kusurum "ehliyetsiz olmam"dır. 2 hafta sonra ehliyetime kavuşucam ama bendeki bu motor aşkı yüzünden dayanamadım kullanıyorum. Sonra tam polis gelmesin dedim
arkadan bi ses "geçmiş olsun arkadaşlar bişeyiniz varmı?" dedim " yok abi sağoll" baktım polis amcalar Gülümsüyorum sağolsun yardımcı oldular arka sele açıldı eşyalarım dağıldı onları topladılar sonra dedi " çek kenara bi " filan dedim abim iyiyiz filan bi gidelim, amcam anladı " s...r et ya size bişey olmasın bu mubarek günde " dedi ve bizi bıraktı, bende teşekkür edip bayramlarını kutladım ve yoluma devam ettim... MD dizlerim sıyrık korumalı mont ve kask yüzünden bişeyim yok ama dizlik almam gerektiğini böyle anladım ve yağmurlu havalarda daha düzgün kullanmak ve virajlara çok yatmamak işte deneyim böyle acılarla kazanılan bişeymiş bunuda anladım Gülümsüyorum ha bu arada sağ kaval kemiğimin yanı çok acıyor Ağlıyorum acısı sonradan çıkıyomuş onuda anladım

büyük geçmiş olsun :rendeer:
anladığım kadarıyla bilinçli bir arkadaşımızsın ehliyete yazılmanı tavsiye ederim önce eğer durumun müsaitse ..
daha sonra da faydalı bilgiler ve teknik bilgiler bölümlerini biraz karıştırmanı isterim
zira yağmurlu havada motoru kuru zeminde olduğu gibi yatırmamalısın:cat:
motoru yatırıken dikkat etmen unsurlar var şayet zemin kuru ise motoru yatırdığın
yönün tersine kalçanı kaydırmalısın ve çenen yere paralel olmalı yani düz giderken çenen nasıl duruyosa
yattığında da başın dik durmalı bunları denediğinde ne demek istediğimi daha iyi anlıcaksın zaten . .

bir başka tavsiyem pahallı biraz ama
MICHELIN Pilot Sport Scooter

http://www.motobakkal.com/pinfo.asp?pid=218&diger=tumu

çok daha sağlıklı yol tutuşu için :cat:
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
13
geçmiş olsun kardeş. bende yatırıyordum motoru artık az yatırrız. bu arada benm motor yine 85 i geçince yine durdu hatuna rezil olduk :D şu bayram bitsede bibaktırsam şu hortuma :)
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
geçmiş olsun kardeş. bende yatırıyordum motoru artık az yatırrız. bu arada benm motor yine 85 i geçince yine durdu hatuna rezil olduk :D şu bayram bitsede bibaktırsam şu hortuma :)

sen bile yapabilirsin aslında bi koltuğu kaldırıp baksan açıkta hortum varmı yokmu diye lastik havalarını kontrol ettinmi , hava filitren temizmi karbüratör temizmi ? bunlarda önemli ..
 
Katılım
20 Eyl 2008
Mesajlar
136
büyük geçmiş olsun :rendeer:
anladığım kadarıyla bilinçli bir arkadaşımızsın ehliyete yazılmanı tavsiye ederim önce eğer durumun müsaitse ..
daha sonra da faydalı bilgiler ve teknik bilgiler bölümlerini biraz karıştırmanı isterim
zira yağmurlu havada motoru kuru zeminde olduğu gibi yatırmamalısın:cat:
motoru yatırıken dikkat etmen unsurlar var şayet zemin kuru ise motoru yatırdığın
yönün tersine kalçanı kaydırmalısın ve çenen yere paralel olmalı yani düz giderken çenen nasıl duruyosa
yattığında da başın dik durmalı bunları denediğinde ne demek istediğimi daha iyi anlıcaksın zaten . .

bir başka tavsiyem pahallı biraz ama
MICHELIN Pilot Sport Scooter

http://www.motobakkal.com/pinfo.asp?pid=218&diger=tumu

çok daha sağlıklı yol tutuşu için :cat:

çok çok teşekkür ederim önerilerin için dikkate alıcam :cat:
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
ya karbüratör temizmi nası bakıcam kiii!!!! bide traktör gibi çalışıyo bnm motor har har ?? ne ayak anlamadım bakımda 200 ytl gözdencıkardım a...
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
ya karbüratör temizmi nası bakıcam kiii!!!! bide traktör gibi çalışıyo bnm motor har har ?? ne ayak anlamadım bakımda 200 ytl gözdencıkardım a...

ne 200 ü canerim o kadar bi ücret hiçbişey tutmaz mrk etme tutsa tutsa 50-60 tutacak sen iyisimi yağ değişimine giderken aradan çıkartırlar karbüratör ayarınada bi bakarmısınız dersin olur biter :cat:
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
tmm abi ya bakıcaz bakaılm da bentoplam 70 km yol yaparak ilk rekorumu kırdım hemde ehliyetsiz :D beykoza geldim şuanda motor uzun yolda gitmiyo abi ya kazaya bile sebep olma ihtimali çıkıyor ortaya kafaya koydum cbr 125 alaacaz
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
tmm abi ya bakıcaz bakaılm da bentoplam 70 km yol yaparak ilk rekorumu kırdım hemde ehliyetsiz :D beykoza geldim şuanda motor uzun yolda gitmiyo abi ya kazaya bile sebep olma ihtimali çıkıyor ortaya kafaya koydum cbr 125 alaacaz

cbr mi bence biraz daha araştır piyasayı Gps r125 (derbi) 2 zamanlı motor 170km hıza çıkıyo diyim sen anla kemal aldı bizim siteden bi araştır kafaya koyarsan konuştururuz seni onlada :cat:
 
Katılım
28 Tem 2008
Mesajlar
137
merhaba arkadaşlar bayramın 3. günü izmir-aliağa-dikili-ayvalık-burhaniye-ören gezimi gerçekleştirdim ve akşam saat 6 gibi de geri döndüm, evden çıktığımda odometrem 3129 km gösteriyordu, eve döndüğümde 3747 km olmuştu, 618 km yol gitmişim, 100 km de benim motorum 7 milyon benzin yaktı ve 85 ortalama hızla yani gaz tam açıkken, bi sorun çıkarmadı çok şükür, dönerken sağ eldivenimin hava geçirdiğini farkettim, bi süre sonra elim acımaya başladı soğuktan, dikiş yerinde sökülmüş, hemen bi bakkaldan poşet alıp elime geçirdim bu seferde gaz elciği elimden kaymaya başladı, dönüş baya ızdıraplı oldu, sonuç olarak sağ bileğim ağrıyor sanırsam hamlıktan, kas yaptım :) bu motorla uzun yol gidilmez diyenlere de güzel bir cevap oldu, özellikle çandarlı dikili arası yol bol virajlıydı, çok eğlenceli bir yol oldu benim için. motoru saat başı dinlendirmedim zaten hava yeterince soğuktu, ören'e gidene kadar 2 defa durdum her 2'side benzin için sanırım o da yeterli oldu motorun dinlenmesine.
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
arkadaşlar amerikan bi sitede bizim motorun aynısı var ama renkleri degişik site

http://www.scootersus.com/bmssabertooth.html renkleri daha güzel sanki siyah var

amerika da bi firmanın getirdiği çin malı motor işte bu şekilde düşünceksin ,
bir çok ülkede var isimi değişik olabilir mondialin diğer birçok modeli yabancı sitelerde birçok defa bulundu..

merhaba arkadaşlar bayramın 3. günü izmir-aliağa-dikili-ayvalık-burhaniye-ören gezimi gerçekleştirdim ve akşam saat 6 gibi de geri döndüm, evden çıktığımda odometrem 3129 km gösteriyordu, eve döndüğümde 3747 km olmuştu, 618 km yol gitmişim, 100 km de benim motorum 7 milyon benzin yaktı ve 85 ortalama hızla yani gaz tam açıkken, bi sorun çıkarmadı çok şükür, dönerken sağ eldivenimin hava geçirdiğini farkettim, bi süre sonra elim acımaya başladı soğuktan, dikiş yerinde sökülmüş, hemen bi bakkaldan poşet alıp elime geçirdim bu seferde gaz elciği elimden kaymaya başladı, dönüş baya ızdıraplı oldu, sonuç olarak sağ bileğim ağrıyor sanırsam hamlıktan, kas yaptım :) bu motorla uzun yol gidilmez diyenlere de güzel bir cevap oldu, özellikle çandarlı dikili arası yol bol virajlıydı, çok eğlenceli bir yol oldu benim için. motoru saat başı dinlendirmedim zaten hava yeterince soğuktu, ören'e gidene kadar 2 defa durdum her 2'side benzin için sanırım o da yeterli oldu motorun dinlenmesine.

618km çok iyi bir yol yani motor bu açıdan güven veriyor ama büyük motor daki rahatlık yok bi zaman sonra sırt ağrısı oluyo bunu önlemek için bellik şart bence uzun yol için gitttiği ve bittiği yere kadar zc diyorum şuan için daha sonra para biriktirip büyük bi scooter düşünüyorum. .:cat:
paylaşım için teşekkürler. . .:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Eyl 2008
Mesajlar
136
merhaba arkadaşlar bayramın 3. günü izmir-aliağa-dikili-ayvalık-burhaniye-ören gezimi gerçekleştirdim ve akşam saat 6 gibi de geri döndüm, evden çıktığımda odometrem 3129 km gösteriyordu, eve döndüğümde 3747 km olmuştu, 618 km yol gitmişim, 100 km de benim motorum 7 milyon benzin yaktı ve 85 ortalama hızla yani gaz tam açıkken, bi sorun çıkarmadı çok şükür, dönerken sağ eldivenimin hava geçirdiğini farkettim, bi süre sonra elim acımaya başladı soğuktan, dikiş yerinde sökülmüş, hemen bi bakkaldan poşet alıp elime geçirdim bu seferde gaz elciği elimden kaymaya başladı, dönüş baya ızdıraplı oldu, sonuç olarak sağ bileğim ağrıyor sanırsam hamlıktan, kas yaptım :) bu motorla uzun yol gidilmez diyenlere de güzel bir cevap oldu, özellikle çandarlı dikili arası yol bol virajlıydı, çok eğlenceli bir yol oldu benim için. motoru saat başı dinlendirmedim zaten hava yeterince soğuktu, ören'e gidene kadar 2 defa durdum her 2'side benzin için sanırım o da yeterli oldu motorun dinlenmesine.

süpermiş... :queen:

Offffffffff bu arada Siyah olana bittim dostum.....................
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst