Silindir (gömlek, piston, Segman) değişimi resimli anlatım - ustalarda bir baksın

Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
kafama şimdi dankkk etti siz haklısınız sübap ayar değerleri çok fazla bu aşırı ses yapıyo olabilir yarın ilk işim sübap ayar
yanlız şu var benim eksantirik kam dişlisinin dişleri aşınmıs(noktalı noktalı olmus) bu ses yaparmı bilmiyorum..ben silindiri değistirmeden önce ustaya gostermıstım dediki bu inanamıcağın kadar ses yapar o kopan parcacıklar bunu böyle aşındırmış ve bunun karşılığı vardır dedi yani onu çeviren dişlide aynı böyle aşınmıstır dedi(krankın üzerindeki dişli)...bunlarında değişmesi lazım demişti...

sübap ayar değerlerini buldum kendi kullanma kılavuzunda böyle yazıyo:farao:

By hakan_48586
Hakan sübap ayar değeri seninde gördüğün üzere normalin çok üzerinde ayarlanmış(15 katı falan) öncelikle bunu düzelt. Krank bilyalarında boşluk olabilir mi hiç baktın mı? Eğer şüpheleniyorsan bilyalar bir bak.
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Son günlerde Teknik Bilgiler Bölümü'nde gördüğüm en güzel başlık ve konusu..:cat:

Emeğine ve ellerine sağlık Hakan kardeşim..:wiinkk:

Sentilini fazla yapmışsın.:pale:.Ses yapması gerekir kanımca..Biraz düşürmeni tavsiye ederim..:wiinkk:
Ayrıca motor tamiri (indir-bindir) yapacağımız ortamın steril olmasına dikkat etmeliyiz..:cat:
Öyle bahçe veya ağaçlık ortam felan olmamalı..:p:cat:

Tekrardan ellerine sağlık..:rendeer:
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
hakan senin motor kac bin de sen bunları yaptn bide neden krankı subaplarıda değiştirmedin ?
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
Hakan sübap ayar değeri seninde gördüğün üzere normalin çok üzerinde ayarlanmış(15 katı falan) öncelikle bunu düzelt. Krank bilyalarında boşluk olabilir mi hiç baktın mı? Eğer şüpheleniyorsan bilyalar bir bak.

bugun sübap ayarını yaptım motora yanlız ayar yapmadan önce sübap ayar bosluguna baktıgımda yaklasık 2 mm bosluk vardı her iki sübapta da nasıl şaşırdığımı bi bilsen:cyclopsan...ben ayarı o kadar cok yapmadım hatta forumdada yazdım yanı sızde bılıyonuz o kadar yapmadıgımı.... benim düşüncelerime göre bunun birkaç nedeni olabilir..ama seninde düşüncelerini almak isterim bu konuda......nese bugun cokk mutluyum:queen::queen::queen:
sonunda motor sesi kesti..silindiri değistirdikten sonra eskisi kadar olmasada gene ses var yazmıstım anlatımda... ses sübaptan geliyomus...bugun motorla bı 10 km gezdim:cherry::cherry: motorun sesi suan cok guzel ybr gibi calısıyo aynı...size tesekur ederim verdiginiz bilgiler için..
saglıcakla kalın...

Son günlerde Teknik Bilgiler Bölümü'nde gördüğüm en güzel başlık ve konusu..:cat:

Emeğine ve ellerine sağlık Hakan kardeşim..:wiinkk:

Sentilini fazla yapmışsın.:pale:.Ses yapması gerekir kanımca..Biraz düşürmeni tavsiye ederim..:wiinkk:
Ayrıca motor tamiri (indir-bindir) yapacağımız ortamın steril olmasına dikkat etmeliyiz..:cat:
Öyle bahçe veya ağaçlık ortam felan olmamalı..:p:cat:

Tekrardan ellerine sağlık..:rendeer:
bunları senden duymak çok güzel..teşekür ederim kaç gündür bekliyom sende bi yorum yazcan diye:pr: sonunda yazdın:cherry:
-------------------------
sübap ayar değerlerini fabrika değerlerine çevirdim..:cat:
-----------------------------

bu arada başka yer yok yapcak bende garajda yapim dedim o yüzden yani tam bahçe sayılmaz:cherry::cherry::cherry:
:farao:
tekrar teşekürler...

hakan senin motor kac bin de sen bunları yaptn bide neden krankı subaplarıda değiştirmedin ?

sormusun cevap verim ama bunun klometreyle filan alakası yok benim motosikletim zorlamadan ve yağsızlıktan pistonu kırdı.. doğan aklında bulunsun yağı azken kullanma motoru:cat:
---------------------
benim motor 4000 de suan krank ve sübapların değismesini gerek görmedim...hem sübaplar neysede krank öyle kolay iş deyil yani..:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
524
Sorunun çözülmesine sevindim hakan hadi geçmiş olsun sağlıklı sürüşler dilerim ..
 
Katılım
14 Mar 2006
Mesajlar
280
bugun sübap ayarını yaptım motora yanlız ayar yapmadan önce sübap ayar bosluguna baktıgımda yaklasık 2 mm bosluk vardı her iki sübapta da nasıl şaşırdığımı bi bilsen:cyclopsan...ben ayarı o kadar cok yapmadım hatta forumdada yazdım yanı sızde bılıyonuz o kadar yapmadıgımı.... benim düşüncelerime göre bunun birkaç nedeni olabilir..ama seninde düşüncelerini almak isterim bu konuda......nese bugun cokk mutluyum:queen::queen::queen:
sonunda motor sesi kesti..silindiri değistirdikten sonra eskisi kadar olmasada gene ses var yazmıstım anlatımda... ses sübaptan geliyomus...bugun motorla bı 10 km gezdim:cherry::cherry: motorun sesi suan cok guzel ybr gibi calısıyo aynı...size tesekur ederim verdiginiz bilgiler için..
saglıcakla kalın...


bunları senden duymak çok güzel..teşekür ederim kaç gündür bekliyom sende bi yorum yazcan diye:pr: sonunda yazdın:cherry:
-------------------------
sübap ayar değerlerini fabrika değerlerine çevirdim..:cat:
-----------------------------

bu arada başka yer yok yapcak bende garajda yapim dedim o yüzden yani tam bahçe sayılmaz:cherry::cherry::cherry:
:farao:
tekrar teşekürler...



sormusun cevap verim ama bunun klometreyle filan alakası yok benim motosikletim zorlamadan ve yağsızlıktan pistonu kırdı.. doğan aklında bulunsun yağı azken kullanma motoru:cat:
---------------------
benim motor 4000 de suan krank ve sübapların değismesini gerek görmedim...hem sübaplar neysede krank öyle kolay iş deyil yani..:cat:


Sorunu çözdüğüne sevindim, ilerde referans alabileceğim resimlere sahip oldum ayrıca teşekkürler :)

150cc olan motorumu üst kapak, silindir piston segman değiştirerek (saplama yerleri aynı bulabilirsem) yükseltmeyi düşünüyorum aslında. Subap ayarları konuusnda da gerekli bilgiyi almış oldum. Racer 200 ile aynı mı yaptın şimdi ayarlarını?

4000km deysen talihsizlik olmuş yağsız kullanman :pr:

Sana tavsiyem :

Motorun ilk 30 km sini uzun yolda değişken devirlerde ve motoru biraz zorlayarak kullan. Bu ilk 30 km segmanların gömlekler üstünde yer etmesi için çok önemli bir zamandır. Eğer çok aşırı temkinli devirsiz kullanırsan segmanlar yer yapamıyor ve performansı çok etkiliyor. Halk arasında sağır kalma dedikleri olay başına gelebilir. Baktın öyle birşey olursa Segmanları değiştir tekrar rodajda kullanırmış gibi kullan.

Bu yöntem bilimsel olarak kantılanmış bir yöntemdir. amerikada kendi motorlarını yapıp yarışlara katılan bir yarışçının rodaj tavsiyesi bu.

Dediğine göre segmanları silindir duvarına yapıştıran şey segmanın yay etkisi değil, patlamanın yaptığı basınç etkisiymiş.. dolayısı ile silindir duvarına iyi yer yapamazsa motor yanma odası basıncı düşük oluyor..

bu tür başlıkların yaygınlaşmasını dilioyurm.

herkese sevgiler saygılar..
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
Fayladı ve başarılı bir paylaşım olmuş..

Verdiğiniz emekler için teşşekürler:)
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
1,051
Güzel çalışma. Paylaştığın için teşekkürler. Bu tarz işleri oldum olası çok sevmişimdir...
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
Sorunu çözdüğüne sevindim, ilerde referans alabileceğim resimlere sahip oldum ayrıca teşekkürler :)

150cc olan motorumu üst kapak, silindir piston segman değiştirerek (saplama yerleri aynı bulabilirsem) yükseltmeyi düşünüyorum aslında. Subap ayarları konuusnda da gerekli bilgiyi almış oldum. Racer 200 ile aynı mı yaptın şimdi ayarlarını?

4000km deysen talihsizlik olmuş yağsız kullanman :pr:

Sana tavsiyem :

Motorun ilk 30 km sini uzun yolda değişken devirlerde ve motoru biraz zorlayarak kullan. Bu ilk 30 km segmanların gömlekler üstünde yer etmesi için çok önemli bir zamandır. Eğer çok aşırı temkinli devirsiz kullanırsan segmanlar yer yapamıyor ve performansı çok etkiliyor. Halk arasında sağır kalma dedikleri olay başına gelebilir. Baktın öyle birşey olursa Segmanları değiştir tekrar rodajda kullanırmış gibi kullan.

Bu yöntem bilimsel olarak kantılanmış bir yöntemdir. amerikada kendi motorlarını yapıp yarışlara katılan bir yarışçının rodaj tavsiyesi bu.

Dediğine göre segmanları silindir duvarına yapıştıran şey segmanın yay etkisi değil, patlamanın yaptığı basınç etkisiymiş.. dolayısı ile silindir duvarına iyi yer yapamazsa motor yanma odası basıncı düşük oluyor..

bu tür başlıkların yaygınlaşmasını dilioyurm.

herkese sevgiler saygılar..
sana cok teşekür ederim konuyla ilgilendiğin için iyikide sübap ayarı konusunun üzerinde durmuşun bu konunun üzerinde durmasaydın tamircilere kimbilir kaç para kaptırcaktım...:wiinkk:
______________________________________
ayarları kanuni racer 200 ile aynı yaptım..(emme 0.05mm egsoz 0.08mm) çünkü farkettiysen silindir üst kapakta racerin ben onuda racerinkiyle değistirdim(sübaplar,sübap yatakları,yag contaları,yaylar filan komple):cat:
__________________________________________
rodaj dönemini senin dediğin gibi yapıcam ama motoru zorla derken redlineye gelmesi gerekiyomu yani kırmızıya ben oraya getirmekten korkuyorm çünki piston ondan kırıldı..:pr:...rodaj hakkında biraz daha bilgi verirsen iyi olur
:farao:
tekrar teşekürler kardeşim....

Güzel çalışma. Paylaştığın için teşekkürler. Bu tarz işleri oldum olası çok sevmişimdir...

sağol..bende seviyorum ama biraz zor oluyo işin görülmeyen kısımları var grenajları filan sök tak..
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2006
Mesajlar
280
sana cok teşekür ederim konuyla ilgilendiğin için iyikide sübap ayarı konusunun üzerinde durmuşun bu konunun üzerinde durmasaydın tamircilere kimbilir kaç para kaptırcaktım...:wiinkk:
______________________________________
ayarları kanuni racer 200 ile aynı yaptım..(emme 0.05mm egsoz 0.08mm) çünkü farkettiysen silindir üst kapakta racerin ben onuda racerinkiyle değistirdim(sübaplar,sübap yatakları,yag contaları,yaylar filan komple):cat:
__________________________________________
rodaj dönemini senin dediğin gibi yapıcam ama motoru zorla derken redlineye gelmesi gerekiyomu yani kırmızıya ben oraya getirmekten korkuyorm çünki piston ondan kırıldı..:pr:...rodaj hakkında biraz daha bilgi verirsen iyi olur
:farao:
tekrar teşekürler kardeşim....



sağol..bende seviyorum ama biraz zor oluyo işin görülmeyen kısımları var grenajları filan sök tak..


Bir işi kendi başına yapabilmenin zevki başka birşeyde yok :) halledebilmene sevindim açıkçası.

Rodaj konusuna gelince :

redline yapman gerekli değil, ama gerektiğinde çok kısa süre olmak kaydıyla bunu yapabilirsin. (2-3 sn den fazla yardırma :))

Bazı yerlerde motoru kompresyona sokman da faydalı olacaktır. Rodaj dediğimiz şey zaten segmanların silindir içinde yer kazanana kadar geçen süredir (dişliler de var tabiki ama senin dişliler zaten sorunsuz)

Düz ve trafiğin olmayacağı bir yola çık, gaza yüklen hızlan. Sonra yarım gaz açarak hızlan vites sık değiştir, mümkün olduğunca motoru yüke bindirmeye bak (segmanları) tabiki limitlerini zorlamadan.

daha sonra tam gaz açarak motoru yüke bindir son hızı gör ve ondan sonra gaz keserek fren kullanmadan uygun viteslere geçiş yaparak kompresyonda yavaşlat.

ilk 40 km yi böyle yaparsan ilerde güç problemin olmayacaktır.

Burada redline yapmaktan çok amaç, segmanlara yer yaptırmaktır.

Redline'ın tehliekli olmasının sebebi yağ pompasının o devirde üst kapağı yeterli derecede yağlayamaması, dolayısı ile sürtünme ve aşınmanın artmasıdır.
yatak sarma zaten genelde yağsızlıktan olur.

umarım açıklayıcı olmuştur. :)
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
Bir işi kendi başına yapabilmenin zevki başka birşeyde yok :) halledebilmene sevindim açıkçası.

Rodaj konusuna gelince :

redline yapman gerekli değil, ama gerektiğinde çok kısa süre olmak kaydıyla bunu yapabilirsin. (2-3 sn den fazla yardırma :))

Bazı yerlerde motoru kompresyona sokman da faydalı olacaktır. Rodaj dediğimiz şey zaten segmanların silindir içinde yer kazanana kadar geçen süredir (dişliler de var tabiki ama senin dişliler zaten sorunsuz)

Düz ve trafiğin olmayacağı bir yola çık, gaza yüklen hızlan. Sonra yarım gaz açarak hızlan vites sık değiştir, mümkün olduğunca motoru yüke bindirmeye bak (segmanları) tabiki limitlerini zorlamadan.

daha sonra tam gaz açarak motoru yüke bindir son hızı gör ve ondan sonra gaz keserek fren kullanmadan uygun viteslere geçiş yaparak kompresyonda yavaşlat.

ilk 40 km yi böyle yaparsan ilerde güç problemin olmayacaktır.

Burada redline yapmaktan çok amaç, segmanlara yer yaptırmaktır.

Redline'ın tehliekli olmasının sebebi yağ pompasının o devirde üst kapağı yeterli derecede yağlayamaması, dolayısı ile sürtünme ve aşınmanın artmasıdır.
yatak sarma zaten genelde yağsızlıktan olur.

umarım açıklayıcı olmuştur. :)
acıklayıcı oldu bilgiler için teşekür ederim tekrar...bide segman fazla aşınırsa ne olcak...hem rodaj her zaman devam etmezmi motor aşındırmayı hiç bir zaman bırakmaz diye düşünüyorum...
___________
yanlız tekrar alırsam pistonu elime sen yaptırırsın bak :cherry::cherry:::queen::queen:
________________________________
şaka yapıyomda..gercekten tekrar boyle bişey olursa yaptırmam yaza kadar sürer bilirsin aynı sorunu yaptırmak zor gelir insana...
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Son günlerde Teknik Bilgiler Bölümü'nde gördüğüm en güzel başlık ve konusu..:cat:

Emeğine ve ellerine sağlık Hakan kardeşim..:wiinkk:

Sentilini fazla yapmışsın.:pale:.Ses yapması gerekir kanımca..Biraz düşürmeni tavsiye ederim..:wiinkk:
Ayrıca motor tamiri (indir-bindir) yapacağımız ortamın steril olmasına dikkat etmeliyiz..:cat:
Öyle bahçe veya ağaçlık ortam felan olmamalı..:p:cat:

Tekrardan ellerine sağlık..:rendeer:

bunları senden duymak çok güzel..teşekür ederim kaç gündür bekliyom sende bi yorum yazcan diye:pr: sonunda yazdın:cherry:
-------------------------
sübap ayar değerlerini fabrika değerlerine çevirdim..:cat:
-----------------------------

bu arada başka yer yok yapcak bende garajda yapim dedim o yüzden yani tam bahçe sayılmaz:cherry::cherry::cherry:
:farao:
tekrar teşekürler...

Eyvallah kardeşim.:).Güzel başlıklar görünce tabiki bir şeyler karalamak geliyor içimden..:p

Subap sentil ayarını orjine ayarlamayla iyi yapmışsın..:)
Orjin olması herzeman sağlıklı olur..:cat:

" Steril ortam olmalı " dememdeki mevzuyu anladığına sevindim ayrıca..:wiinkk:

Ve son olarak kişinin kendi işini kendisi yapması ve bunu başkalarıyla paylaşması
kadar güzel bir haz (zevk) olamaz bence..:cat:

Bu zevki bizlere de yaşattığın için yine ve yeniden EMEĞİNE SAĞLIK @Hakan..:rendeer:
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
Eyvallah kardeşim.:).Güzel başlıklar görünce tabiki bir şeyler karalamak geliyor içimden..:p

Subap sentil ayarını orjine ayarlamayla iyi yapmışsın..:)
Orjin olması herzeman sağlıklı olur..:cat:

" Steril ortam olmalı " dememdeki mevzuyu anladığına sevindim ayrıca..:wiinkk:

Ve son olarak kişinin kendi işini kendisi yapması ve bunu başkalarıyla paylaşması
kadar güzel bir haz (zevk) olamaz bence..:cat:

Bu zevki bizlere de yaşattığın için yine ve yeniden EMEĞİNE SAĞLIK @Hakan..:rendeer:
________________________________________________________
Ve son olarak kişinin kendi işini kendisi yapması ve bunu başkalarıyla paylaşması
kadar güzel bir haz (zevk) olamaz bence..:cat:>>>>>>çok haklısın katılıyorum
_________________________________________________________
yorumların için çok teşekürler...sağlıcakla kal...
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
524
sağol kardeşim ilgilendiğin için tekrar teşekürler...

Rica ederim dostum senin sorunun hepimizin sorunu .Birbirmiz için buradayız...
Ben bi sorunun çözekte zorlandıgım zaman sabahtan akşama akadar uraşırım uyamam ve herzaman kendime şunu derim. Bunun yapanlar varsa bu olabilecek şeydir çözümü mutlaka vardır .

<< Farkettigim kadarıyla sende sorunun çözülmedigi sürece rahat uyku uyayamıyacak kadar başarılı birisin. (Başarılarının Devamının Dilerim ) >>
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
Rica ederim dostum senin sorunun hepimizin sorunu .Birbirmiz için buradayız...
Ben bi sorunun çözekte zorlandıgım zaman sabahtan akşama akadar uraşırım uyamam ve herzaman kendime şunu derim. Bunun yapanlar varsa bu olabilecek şeydir çözümü mutlaka vardır .

<< Farkettigim kadarıyla sende sorunun çözülmedigi sürece rahat uyku uyayamıyacak kadar başarılı birisin. (Başarılarının Devamının Dilerim ) >>

<< Farkettigim kadarıyla sende sorunun çözülmedigi sürece rahat uyku uyayamıyacak kadar başarılı birisin. (Başarılarının Devamının Dilerim ) >>[/QUOTE]>>>>>>>>>>>>>>>>>>tam üzerine bastın aynen öyle kardeşim 2 3 aydır öyleyim ama bugun rahat uyku çekicem:cherry:
:farao:
tekrar teşekürler
 
Katılım
14 Mar 2006
Mesajlar
280
sevgili hakan,

Sana güzel bir kıyak yapıyorum ve motorunu baştan aşağıya sökebilmen için honda titan servis manuelini upload ediyorum.

1976 cgl 125 ten modern tip titan'a kadar (brezilya modeli) motor nasıl sökülür, karbüratör nasıl ayarlanır vb. gibi bir çok merak ettiğin soruna cevap verecek bir bilgi kaynağı. Amortisörlerine kaar anlatıyor..

İngilizcen iyi olmalı yalnız (teknik ) resimli oldupu için sorun yaşamazsın..

Kendine dikkat et, motorun rodajda unutma :mrgreen:

http://rapidshare.com/files/160859961/Haynes_Honda_CG125_owners_workshop_manual.pdf
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
sevgili hakan,

Sana güzel bir kıyak yapıyorum ve motorunu baştan aşağıya sökebilmen için honda titan servis manuelini upload ediyorum.

1976 cgl 125 ten modern tip titan'a kadar (brezilya modeli) motor nasıl sökülür, karbüratör nasıl ayarlanır vb. gibi bir çok merak ettiğin soruna cevap verecek bir bilgi kaynağı. Amortisörlerine kaar anlatıyor..

İngilizcen iyi olmalı yalnız (teknik ) resimli oldupu için sorun yaşamazsın..

Kendine dikkat et, motorun rodajda unutma :mrgreen:

http://rapidshare.com/files/160859961/Haynes_Honda_CG125_owners_workshop_manual.pdf

:farao:
sağol.bak beni motoru sökmeye teşfik ediyon:queen::queen:
ben zaten motorun heryerini söktüm taktım bi tek şanzuman kısmı kaldı onu sökmeye niyetim pek yok..ama bigün bozulursa bu bilgiler işime yarıyacak..
bugun motorla gezdim silindiri taktığımdan beri 47 km oldu..
:farao::farao::farao::farao::farao:
nese çok teşekür ederim bilgiler için sağol kardeşim::thanks:
:bestmt:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst