Silindir (gömlek, piston, Segman) değişimi resimli anlatım - ustalarda bir baksın

Katılım
31 Eki 2005
Mesajlar
1,618
Çok iyi Hakan. Eline sağlık. Bu işlere o kadar özeniyorum ki.. Zor ama, ileride müstakil bir evim olduğunda bahçesine kapalı bir atölyecik, bir de dağıtıp toplamak için ucuza yaşlı motorlar düşünüyorum...

İmrendim sana valla, ne diyiym..
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
Çok iyi Hakan. Eline sağlık. Bu işlere o kadar özeniyorum ki.. Zor ama, ileride müstakil bir evim olduğunda bahçesine kapalı bir atölyecik, bir de dağıtıp toplamak için ucuza yaşlı motorlar düşünüyorum...

İmrendim sana valla, ne diyiym..

teşekür ederim...zor bişey yok bence tam tersi çokk basit işin bazı incelikleri var onları bildinmi kolay...nese inşallah dediklerin olur...
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
2,490
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
güzel çalışma,emeğine sağlık bilmeyen arkadaşlarla paylaşman güzel bir olay tekrar teşekkürler
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Valla elıne saglık :) Kımılerı anahtar deydırmeye cekınır kımısıde balıklama atlar merak ısı bu ya ınsanın ıcınden gelcek :)
 
Katılım
14 Mar 2006
Mesajlar
280
selamlar,

böyle bir şeye cesaret edip yapman gerçekten çok güzel :)
sen de benim gibisin gözün kara bu konularda;
direkt dalıyorsun hehe

merak ettiğim bir konuydu gerçekten çok açıklayıcı olmuş teşekkürler. gelen ses nasıl bir ses? cızırtı şeklinde mi? yoksa dizel motor gibi bir şakırdama mı söz konusu?

üst devirlerde cızırtı varsa eğer sübap dışında bir şey olabilir, ama şakırtı varsa rolantide subap ayarların kaymış demektir.

Sana referans olması açısından değer vereyim :

bende zealsun zs150-19 var. seninki ile aynı motor aslında sadece üst kapak ve silindir 150cclik.

Servis kitabında yazan değerler :
emme :0.14mm egzost: 0.14mm

ustalar ayarı edindikleri tecrübeler doğrultusunda kulakları ile dinleyerek yaparlar :) sente ayarı yapmak biraz zordur. 0.75MM bana biraz fazla gibi geldi istersen dediğim ayarların 3-4mm üstünde bir ayar deneyebilirsin.

Üst kapağı motor sıcakken açıp ayar yapma. Üst kapağa zarar verebilirsin ayrıca subaplar ısındıklarında genleşirler metal olduklarından ötürü. Yaptığın ayar yanlış olur.

Aldığın parçaların maliyeti sana ne kadar oldu?

Son soru: bu ses sadece rolantide mi var? yoksa devir arttıkça artan bir ses mi söz konusu? Yağ pompası da bu sesi yapıyor olabilir. Ya da krank yataklarında boşluk oluştuysa da böyle bir ses olabilir. Biliyorsun krankın da bir ömrü var :)

sevdiğin şeye tutku ile bağlı olduğunu görmek çok güzel.

Saygılar.
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
524
Hakan Seni tebrik ederim gerçekten cesaretli birisin . işllah uzun yolar kat edersin daha iyi çalışmalar dilerim ...
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Emme 0.75 egzost 0.25 Bence yanlış olmuş.
Birkere egzost daha fazla ısınacağı için daha fazla pay bırakılır. Emme daha yakın tutulur.
Benim tahminim emme .20, egzost .25 yada emme .15, egzost .20 civarında olmalı.
Açmışken sübaplarıda değiştirseydin keşke. Sübap yataklarıda kontrol edilmeliydi hazır açılmışken.
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
selamlar,

böyle bir şeye cesaret edip yapman gerçekten çok güzel :)
sen de benim gibisin gözün kara bu konularda;
direkt dalıyorsun hehe

merak ettiğim bir konuydu gerçekten çok açıklayıcı olmuş teşekkürler. gelen ses nasıl bir ses? cızırtı şeklinde mi? yoksa dizel motor gibi bir şakırdama mı söz konusu?

üst devirlerde cızırtı varsa eğer sübap dışında bir şey olabilir, ama şakırtı varsa rolantide subap ayarların kaymış demektir.

Sana referans olması açısından değer vereyim :

bende zealsun zs150-19 var. seninki ile aynı motor aslında sadece üst kapak ve silindir 150cclik.

Servis kitabında yazan değerler :
emme :0.14mm egzost: 0.14mm

ustalar ayarı edindikleri tecrübeler doğrultusunda kulakları ile dinleyerek yaparlar :) sente ayarı yapmak biraz zordur. 0.75MM bana biraz fazla gibi geldi istersen dediğim ayarların 3-4mm üstünde bir ayar deneyebilirsin.

Üst kapağı motor sıcakken açıp ayar yapma. Üst kapağa zarar verebilirsin ayrıca subaplar ısındıklarında genleşirler metal olduklarından ötürü. Yaptığın ayar yanlış olur.

Aldığın parçaların maliyeti sana ne kadar oldu?

Son soru: bu ses sadece rolantide mi var? yoksa devir arttıkça artan bir ses mi söz konusu? Yağ pompası da bu sesi yapıyor olabilir. Ya da krank yataklarında boşluk oluştuysa da böyle bir ses olabilir. Biliyorsun krankın da bir ömrü var :)

sevdiğin şeye tutku ile bağlı olduğunu görmek çok güzel.

Saygılar.

-----------------------------------------------------------
yorumun için teşekür ederim.:cat:bana sübap ayar degerleri vermişin sagol ama o kadar az bi değer yapmayı düşünmüyorum çünkü suanda silindiri değiştirmemin sebeplerinden biri sübap ayarının doğru değerlerde olmamasıydı galiba....o yüzden o kadar az yapamam silindiri bidaha elime almak istemiyorum....nese gelelim şu şakırtıya tabiki birazı sübaplardan geliyo ama benim konu ayrı benim bahsettiğim ses aşağıdan geliyo tam krankın ordan mecburen motor açılcak..bu arada ses her zaman geliyo hem rolantide hem yüksek devirlerde her zaman yani....kranktan geliyo demişin tesbitin doğru bence:cat:....bende ordan geldiğini düşünüyorum...:farao:
tekrar yorumun için teşekürler...

Hakan Seni tebrik ederim gerçekten cesaretli birisin . işllah uzun yolar kat edersin daha iyi çalışmalar dilerim ...

teşekür ederim sağol...
 
Son düzenleme:

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Eline sağlık.

Her motorcu az biraz motosiklet ustası olmalı yer yer.
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
5,150
eline emeğine sağlık...
Zaman ve mekan meselesi eh tabi biraz da senin gibi heves :D ;)
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
Emme 0.75 egzost 0.25 Bence yanlış olmuş.
Birkere egzost daha fazla ısınacağı için daha fazla pay bırakılır. Emme daha yakın tutulur.
Benim tahminim emme .20, egzost .25 yada emme .15, egzost .20 civarında olmalı.
Açmışken sübaplarıda değiştirseydin keşke. Sübap yataklarıda kontrol edilmeliydi hazır açılmışken.
yorumun icin sagol tahmın olasını istemiyorum benim yaptığım ayarlar yanlıs olabılır tabi ama aralık fazla oldugundan bı zararı olmaz...fabrıka degerleri lazım bana bulabilirsen yaz
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
eline saglik cok güzel anlatmişsin kaça mal oldu bu işlem

bırak kaça malolduysa olmuş sendeha :D

çalışma güzel olmuş eline saglık yanlız yanlız egzantrik zincirini göremedim o olay çok zor ya ben söktüm zorla topladım sedat sen deneme bozarsın:D
faydalı bir çalışma olmuş paylaşım için saol

birde ses hala gitmedi demişsin demekki aşşada kranklarda birşey var orayıda sökseydin dicem ama:) neyse elinde kalırdı fln servise götürmen daha mantıklı
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
bırak kaça malolduysa olmuş sendeha :D

çalışma güzel olmuş eline saglık yanlız yanlız egzantrik zincirini göremedim o olay çok zor ya ben söktüm zorla topladım sedat sen deneme bozarsın:D
faydalı bir çalışma olmuş paylaşım için saol

birde ses hala gitmedi demişsin demekki aşşada kranklarda birşey var orayıda sökseydin dicem ama:) neyse elinde kalırdı fln servise götürmen daha mantıklı

teşekürler..aslında şanzumanıda sökçektimde volanı sökçek takım yoktu:cherry::cherry:
 
Katılım
14 Mar 2006
Mesajlar
280
Emme 0.75 egzost 0.25 Bence yanlış olmuş.
Birkere egzost daha fazla ısınacağı için daha fazla pay bırakılır. Emme daha yakın tutulur.
Benim tahminim emme .20, egzost .25 yada emme .15, egzost .20 civarında olmalı.
Açmışken sübaplarıda değiştirseydin keşke. Sübap yataklarıda kontrol edilmeliydi hazır açılmışken.

@yucika kardeş tespitin gerçekten yerinde. 0.75MM VE 0.25 mm çok uzak değerler. 0.15 emme 0.20 egzost bana daha mantıklı geldi, çünkü o kadar açıklık hem sıkıştırma oranlarını (kompresyon) değiştirir hem de alınacak verimi düşürür.

Rektifiye yapılırken sübap yatakları ve sübaplar da kontrol edilir genelde. Bunu söylemeyi unutmuşum. üst kapağı açıp bunları değiştirebilirsin hemen. Zaten çok ucuz sübaplar ve yatakları.

Ve çok önemli bir not :

üst kapak yerine takıldıktan sonra karbüratöre bakan kısmında bir tapa göreceksin. Bu tapa sökülüp motor rektefiye edildikten veya üst kapak servisi yapıldıktan sonra yağdanlıkla içerisine yağ sıkılır, böylelikle subap yataklarına ve piyano kollarına yağ dökülmüş olur. Kapağın iç çeperinde yağ kanallarını görmüşsündür zaten. Bu işlemi yapmazsan subap kollarını yataklarını ve piyano kollarına zarar verebilirsin (kolay kolay birşey olmaz ama tedbiri elden bırakma)

Yağ filtresinde parça çıktığını söyledin. Belki de o ses motorun içinde kalmış bi paraçdan geliyor olabilir hala? Bence yağını komple boşalt, belki şansına parçalar karterden dökülür..

Krankına zarar gelecek kadar ne yaptın ayrıca merak ettim :=)

Motorun kaç kilometrede idi? 50.000 lerdeyse krankın mızıldanıyor olabilir :)

ayrıca krank'a ulaşman için motorcuya gitmene gerek yok.. motorun sağ veya sol karterini 8mmlik lokma ile sök krankı rahatlıkla görürsün.(eline alamazsın tabiki :)) Bujini sökersen marş ayağı ile krankı oynatıp bakabilirsin ses olup olmadığına. ( bujiyi sökersen kompresyon olmayacağı için rahatlıkla oynatırsın pistonu)

deneylerinin devamını diliyorum. Yardım istersen bana pm den mesaj atabilirsin. :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
@yucika kardeş tespitin gerçekten yerinde. 0.75MM VE 0.25 mm çok uzak değerler. 0.15 emme 0.20 egzost bana daha mantıklı geldi, çünkü o kadar açıklık hem sıkıştırma oranlarını (kompresyon) değiştirir hem de alınacak verimi düşürür.

Rektifiye yapılırken sübap yatakları ve sübaplar da kontrol edilir genelde. Bunu söylemeyi unutmuşum. üst kapağı açıp bunları değiştirebilirsin hemen. Zaten çok ucuz sübaplar ve yatakları.

Ve çok önemli bir not :

üst kapak yerine takıldıktan sonra karbüratöre bakan kısmında bir tapa göreceksin. Bu tapa sökülüp motor rektefiye edildikten veya üst kapak servisi yapıldıktan sonra yağdanlıkla içerisine yağ sıkılır, böylelikle subap yataklarına ve piyano kollarına yağ dökülmüş olur. Kapağın iç çeperinde yağ kanallarını görmüşsündür zaten. Bu işlemi yapmazsan subap kollarını yataklarını ve piyano kollarına zarar verebilirsin (kolay kolay birşey olmaz ama tedbiri elden bırakma)

Yağ filtresinde parça çıktığını söyledin. Belki de o ses motorun içinde kalmış bi paraçdan geliyor olabilir hala? Bence yağını komple boşalt, belki şansına parçalar karterden dökülür..

Krankına zarar gelecek kadar ne yaptın ayrıca merak ettim :=)

Motorun kaç kilometrede idi? 50.000 lerdeyse krankın mızıldanıyor olabilir :)

ayrıca krank'a ulaşman için motorcuya gitmene gerek yok.. motorun sağ veya sol karterini 8mmlik lokma ile sök krankı rahatlıkla görürsün.(eline alamazsın tabiki :)) Bujini sökersen marş ayağı ile krankı oynatıp bakabilirsin ses olup olmadığına. ( bujiyi sökersen kompresyon olmayacağı için rahatlıkla oynatırsın pistonu)

deneylerinin devamını diliyorum. Yardım istersen bana pm den mesaj atabilirsin. :cat:

kafama şimdi dankkk etti siz haklısınız sübap ayar değerleri çok fazla bu aşırı ses yapıyo olabilir yarın ilk işim sübap ayar değerlerini düzenlemek olucak verdiğiniz bilgiler için teşerkür ederim tekrar

----------------------------------------------
ben yağını silindiri yaparken değistirdim zaten.bu arada hani yağ filitresinde parça çıktı dedimya o parca pistonla oturuyo yani parca bölünmemiş krankın orda başka parca kaldıgını sanmıyorum...
-----------------------
motorum 50.000 de deyil naptın sen patron ya:cherry: motor 9 veya 10 binde
-----------------------------------------------
motorun sağ veya sol kalterini sök demişin senin dedigini ben yaptım zaten krankta herhangi bi sorun goremedim...ne oynama vardı nede başka bi sorun
--------------------------
yanlız şu var benim eksantirik kam dişlisinin dişleri aşınmıs(noktalı noktalı olmus) bu ses yaparmı bilmiyorum..ben silindiri değistirmeden önce ustaya gostermıstım dediki bu inanamıcağın kadar ses yapar o kopan parcacıklar bunu böyle aşındırmış ve bunun karşılığı vardır dedi yani onu çeviren dişlide aynı böyle aşınmıstır dedi(krankın üzerindeki dişli)...bunlarında değişmesi lazım demişti...

sübap ayar değerlerini buldum kendi kullanma kılavuzunda böyle yazıyo:farao:

By hakan_48586
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Paylaşımın için sağol. Subap ayarlarını normale çevirdikten sonra tekrar dene. Eğer subaptan geliyorsa, normal değerlere getirdiğinde ses bariz azalacaktır. Sonucunu bekliyorum. Ayrıca bu yaptığın subap ayarıyla subap kesme ihtimalinde olabilir.
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
tebrikler hakan kardeşim,seni cesaretinden ve el becerinden dolayı çok tebrik ediyorum..........sözüm meclisten dışarı ama piyasada motosiklet ustasıyım diye dolaşan,bisikletçiden dönme dükkanlarda motosiklet servisi-yedek parça satışı yapan bir çok ustalardan da iki gömlek iyisin......bu iş senin için hobby olmaktan çıkıp ekmek teknesi bile olabilir kanaatimce,bravo sana kardeşim
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
tebrikler hakan kardeşim,seni cesaretinden ve el becerinden dolayı çok tebrik ediyorum..........sözüm meclisten dışarı ama piyasada motosiklet ustasıyım diye dolaşan,bisikletçiden dönme dükkanlarda motosiklet servisi-yedek parça satışı yapan bir çok ustalardan da iki gömlek iyisin......bu iş senin için hobby olmaktan çıkıp ekmek teknesi bile olabilir kanaatimce,bravo sana kardeşim

tesekur ederım kardesım boyle dusunmen cok sevindirdi beni..:cat:ben elimden geldıgı ve takım taklavat filan var diye tamirciye gitmiyorum en sonunda gitcez gibi duruyo ama nese:queen::queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst