Silindir (gömlek, piston, Segman) değişimi resimli anlatım - ustalarda bir baksın

Katılım
16 Tem 2011
Mesajlar
14
ustam çok iyi yapmıssın tebrikler bendede hs 150 var pistonda in yazan yer yere dogrumu takılacak yoksa yukarı dogrumu takılacak sübabları ve zinciri takarkendikkat edilecek hususlar nelerdir bilgisi olan arkadasım anlata bilirmi?
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
konu hortlamıs
fotograflar ucmus
oldukca fayda saglayacak bır konu
baslıgı guncellemek lazım
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
ustam çok iyi yapmıssın tebrikler bendede hs 150 var pistonda in yazan yer yere dogrumu takılacak yoksa yukarı dogrumu takılacak sübabları ve zinciri takarkendikkat edilecek hususlar nelerdir bilgisi olan arkadasım anlata bilirmi?
piston kafasında işaret olur o öne bakıcak sekmanları dogru tak eskisine bakarak tak vala egzantrik zinciri olayı sakat öle sökmek takmak falan kolay mühim olan senteyi bulmak buldum sanıp patlamayı zayıf yapabilirsin işin püf noktası sübaplar kapalı konumda piston üst ölü noktada olcak şekilde topla emme(15-20) egsoz(20-25) arası bişiler yap bide piston üst patlama noktasına silikon deilde özel conta yaptırmak lazım bi ara gene sökersem vide fln cekip koycam yaparken
 
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
9
hakan abicim su sente olayını bi anlat bize bak motor topladım hersey tamam dogrumu yaptım acaba die hc calıstırmayı denemedim bide subaplrı egmeyeym die bi anlat sunu be gozunu seveym dişlide 3 delik var onlarla hizalanıyo sanırım..
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Sahi bu sente nedir nasıl yapılır, youtubeda cub motor söküp toplama izliyorum adam egzantrik parçalarına hiç bir işaretleme yapmadan söküp topladı motoru, nasıl sente kaçırmayacak anlamadım doğrusu :silent:
 
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
60
Hocam Eline Sağlık Banada Lazım Böyle Bişey Krank Değiştircem :) Faydalı Olur Bu aRada Resimlerinin Çoğu Forbidden Hatasi Verio Bilgie
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
tamam sizin icin bugün motorumu toplarken senteyi çalışma prensibini vs yi anlatıcam.internette pek anlaşılır dilde anlatan yok bende pek cok kez araştırdım.
rektefiyecide suan konple üst kapat taşlanıcak ki ateşleme odası daralıcak ki zaten bi kac işlem yüzünden daralmıştı.ateşleme odasının daralması tork veriyo dierleri 1. viteste kafaya gelemezken ben 2.de geliyorum ama yüksek devirlere sallıyamıyorum alt silindir contasını 2 ye cıkarıp cıkarmamak arasında gidip geliyorum ve düşük devirde vuruntu yapıyo tork alırken dezavantajıda var cok cok ince işler neyse konu başlıgımda acıklarım
 
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
60
Şimdi Hakan Kardeşim Aynı Ses Benim Motordada var 3 Cevaptan 2si subap ayarı 1 İ Krank da Bnm Motor Pıonner 200 (qm-200 ) bn Bunun Fabrika değerini Nerden bulacam Bulsam Açıp Yapıcam Aynı Sesnin Dediğin Gibi
Bi Yerde Duymuştım 0.05-0.08 Diye Denesem mi Denemesem Mi Diye Şeytan Dürtüyo ::)
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
Şimdi Hakan Kardeşim Aynı Ses Benim Motordada var 3 Cevaptan 2si subap ayarı 1 İ Krank da Bnm Motor Pıonner 200 (qm-200 ) bn Bunun Fabrika değerini Nerden bulacam Bulsam Açıp Yapıcam Aynı Sesnin Dediğin Gibi
Bi Yerde Duymuştım 0.05-0.08 Diye Denesem mi Denemesem Mi Diye Şeytan Dürtüyo ::)
şimdi bende sentil var ama cogu zaman elimle ayarlıyorum sibopu ki 600 lük tek silindirde ciddi bi iş.
şimdi mesele egzantrik mili her dönüşünde subop kafalarına hoş dokunmalı ki ben hiç anlamadıgım halde arabamınkileri yapmıştım 4 silindir ki hala çalışıyo:)
sadece üst kapagı sök ve senteye getir motoru nasılmı senteye geldigini anlıcan piston en üst noktada olucak bujiyi söküp icinde tel sokup deniyebilirsin.
arka tekeri viteste ceviripte yapabilirsin zaten sente ayarı yapmıyacagın için piston üst noktaya sıfır gelmese bile sibop ayarını yapabilirsin cünkü
elinle siboplara bak acıldımı.egsoz ve emme sibopları yumusayıp acıldıgında sende ayarı yapabilirsin ben emme sibopunu mümkün oldugunca sıkı yapıyorum
sıkıdan kastım asla sibopun kafasını sıkıştırmıcan yoksa her turda azda olsa acar kapar düşük cc de cok sıkı yapılan sibop ayarı motoru kasabilir benim motorda hiç farketmio
gene aynı şakırtıyı kesiyorum bide 4 valf oldugundan aynı anda acıp kapatmalarını saglıyorum saglıklı calısması icin.
yani anlıcan kolay cok kolay bi iş sibop ayarı yapmak mesele senteye almak senteye aldın mı emmeyi 10 15 yani şakırdamıcak gibi ayarla egsozuda sıcaklıga cok maruz kaldıgı için
biraz daha acık yap emmeden 100/50 daha acık yap motorların manuellerinde degerleri yazıyo eger bi motora biniyosan ve ugrasıyosan kesin manuelini netten indiricen:)
ya ben bugun konu acıp resimli göstericem ordan daha net anlarsın
 
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
60
Tamam kardeşim seni takip etcem ama şimdi diyelimki bn silindir kapağını söktüm subabı ayarladm kapak açıkken çalıstırıp ses geliyomu gelmiyomu deneyebilirim demi yani biraz yağ kaçar o kadar :)
sende naptın abi 4 silindir arabaya ayar yapma falan Maşallah :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:29 ----------

mesela Hakan kardeşiminkide 200 ccymiş o 0,05-0,08 yapmış gene bi bakmak lazım değerlere
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
Tamam kardeşim seni takip etcem ama şimdi diyelimki bn silindir kapağını söktüm subabı ayarladm kapak açıkken çalıstırıp ses geliyomu gelmiyomu deneyebilirim demi yani biraz yağ kaçar o kadar :)
sende naptın abi 4 silindir arabaya ayar yapma falan Maşallah :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:29 ----------

mesela Hakan kardeşiminkide 200 ccymiş o 0,05-0,08 yapmış gene bi bakmak lazım değerlere
05-08 one ya nası yapmış onu sentilde bile 05-10-20 diye gidiyo :D 05 i anca ella yaparsın her motorun kendine has ayarı vardır onu bilmek lazım ama motor şakırtı yapmayıp rahat calıstıgı sürece benim için üdeal ayar odur.kapak acıkken nası calısıcak ben cözemedim:) bi vidayı takmasam bende 1 metre yag fırlatıyo calıstırmanada bi lüzüm yok sen güzelce ayarlayıp elinle bak zaten şakırdarsa ölede anlarsın parmagınla tut subapa vur devamlı öle yaparak ayar yapılıyo zaten bosluga bakcan.sökerken vidaların yuvasını yalama etme alüminyum alışım cabuk yalama oluyo bende torna malzemesi var ondan tort kullanmadan kasıyorum.üst kapagı sökmeden yapılmıyo sanırsam seninkinde bende ufak yerler var oraları acıp yapıyorum.sibop ayarı yapim derken yag kacagına fln sebeb olmada :)
 
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
60
sana cok teşekür ederim konuyla ilgilendiğin için iyikide sübap ayarı konusunun üzerinde durmuşun bu konunun üzerinde durmasaydın tamircilere kimbilir kaç para kaptırcaktım...:wiinkk:
______________________________________
ayarları kanuni racer 200 ile aynı yaptım..(emme 0.05mm egsoz 0.08mm) çünkü farkettiysen silindir üst kapakta racerin ben onuda racerinkiyle değistirdim(sübaplar,sübap yatakları,yag contaları,yaylar filan komple):cat:
__________________________________________
rodaj dönemini senin dediğin gibi yapıcam ama motoru zorla derken redlineye gelmesi gerekiyomu yani kırmızıya ben oraya getirmekten korkuyorm çünki piston ondan kırıldı..:pr:...rodaj hakkında biraz daha bilgi verirsen iyi olur
:farao:
tekrar teşekürler kardeşim....



sağol..bende seviyorum ama biraz zor oluyo işin görülmeyen kısımları var grenajları filan sök tak..

Arkadaşım Emme eksoz 0,05 0,08 yapmış bak :) neyse sen bugün yap o işi bn peşindeyim senin :)
 
Katılım
16 Nis 2013
Mesajlar
445
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
konu çok güzel ama fooğraflar gitmiş
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Pehhhh Konuyu Açan Arkadaş Emekli Oldu Bu işlerden :)

Yerine Çırağı Bakıyor ODA OKUMA YAZMA BİLMİYOR :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst