Güzel,ışık tutcu ve son derece yararlı bir tablo bana göre!ellerinize ve harcadığınız zamana sağlık:cat:
bazı arkadaşlarımız çinli knusunda
hafifçe abartmış!
ben 2006 yılında bir MCT250 aldım ve yakın zamanda yaklaşık 28000km de sattım!alan arkadaşım hala kullanmakta.Kısacası,bakarsanız çinlilerde pekala 50.000km ve fazlasını rahatlıkla yapar mamafiğ malzemelri kalite bakımından (fiyat - eder kıstası) açısından son derece uydun olsada biraz zayıf kalmakla beraber bazı aksamları sık sık değişmesi gerekmektedir örnek: zincir ve dişliler...
Tabloyu incelediğimde,bazı maliyet giderleri bana göre az da olsa yüksek kalmış,bazılarıda düşük!DL 650 5 yıl sonra o kadar değer kaybedeceğine inanmıyorum!şu an 2006 mod.bir DL 650 kullanmaktayım 26.000km de,120km/s süratlerde ve 390kg gibi ortalama ağırlıkla max 15 YKR yakmakta hatta 13YKR'ye kadar düştüğüde oldu!yüksüz halde tabi!!
yani,18,5-19lt yakıt ile yaklaşık 400-430km yol katedebiliyorum yedeğe düşmeden!
lastik maliyetiyse tamamen kullanıcının elinde! hor kullanıldıkları halde 20.000km yol yaparlar sanırım! iyi kullanım ve UV ışınları ve ıslak - kuru - sıcak etkenlerinden korunurlarsa 50.000km rahatlıkla yaparlar:bounce:
Yedek parça konusu ve servis bakım ücretlerine gelince,sanırım DL 650 en ekonomik olanı tabloda yer alan motosikletler arasında hele BMW ile kıyaslamak tamamen fuzuli bence! BMW de parça ve servis ücretlerinin ne olduğunu kullananlar daha iyi bildiği için bir yorum yaparlarsa seviniriz,Honda kullanıcılarıda tabi:wiinkk:Çinli ile 5 yıl yol yapmak kolay değil çünkü,uzun yol ve yük altında bayağı zayıf kalmakta ve oturma pozisyonu itibarı ilede pek konforlu sayılmaz!!
Bence tabloda alternatif olarak sunulan motosikletleri bir bir test edin derim...karar vermesi çok daha kolay olacak.
İşte ben de böyle yorumlar bekliyordum. Yorumlarınız ve güzel dileklerininz için teşekkürler. Tebrik ederim önemli noktayı yakalamışsınız. Kasko? Ciddi bir maliyet. 4500 YTL'yi çıkardığınızda aradaki fark sadece 4000YTL oluyor ki, yukarıda saydığınız can sıkıcı işler için kafa yormaya değmez.
Ama nacizane fikrim, 50.000 km bir çinli motor da gidebilir. Bu benim fikrim tabii ki. Siteden ARBETUS var, onun motoru 22.000'de ve bu sene Marmaris'e MARMOK'a gitti ve döndü.
Ben motosikletime kasko yaptırmadım! motosikleti kaza yapmak için almıyoruz değilmi! çarpan olursa o düşünsün ama ben hata yapmayacağım diye bir kural yok tabi:cherry:allah korusun ......
Çinlilerde 50.000km ve fazlasını yapaaaar.......yeterki motosiklet bakımlarından ve bilinçli kullanıcının elinde olsun:wiinkk:Uzun yolculuklara sürekli artçım ile çıktım ve MCT ile Çanakkaleya de gttim Antalya'ya da...yorucu oluyor ama keyiflide aynı zamanda.