Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
13
arbetus kardeş ; benim motorda biraz sorunlar var tamirciye gidecek vakti bulamıyorum desem yeri :) ön freni sıktığımda direksiyonda boşluk var gibi silkeliyo motor,giderken de zincir vuruyo gibi ses geliyo zincir gergin ve boşluk yok nedenini hala anlamış diilim :silent: şimdilik bu kadar yardımcı olursan çok sağol şimdiden olmazsan da canın sağolsun :mrgreen:

Büyük ihtimal ön gidondaki rulmanlar dağılmış veya elden geçmesi gerekebilir zincir olayına gelince arbetus dediği doğru fazla germe zinciri benim gibi rulman dağıtırsın başlar yağ akıtmaya götürürsün tamirciye 300 400 der o sesi engellemek istiyosan illaki bi iç lastik parçası bağla bi süre idare eder sonra tekrar tekrar bağlarsın
 
Katılım
9 Ağu 2008
Mesajlar
1
öncelikle hepinize selamlar..Ben ilk defa bi motor almaya niyetlendim ve önceden bi tecrübem yok..Ne yazıkki sıfır bi motor alacak param yok suanda ve 2.el bi motor almayı düşünüyorum..Mondial 250mct hakkında bi kaç olumsuz yorum duymustum fakat forumda yazılanları okuduktan sonra o kadarda kötü olmadığına inandım..Size sormak istediğim 2.el bi motor almalımıyım eğer alıcaksam dikkat etmem gereken seyler nelerdir...Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..Saygılar
 
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
70
Merhaba dostlar;

Oldukca uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.ilk mondialden bu yana 3 yıl geçti o zamnalarda sürekli u sitede yazıyorduk geri geldim baktımki bizim sitee oldukca gelişmiş.:)ama sorunlar hep aynı, bu galiba iyi birşey.şimdi 3-4 aydır 2 mondialimi aldım onu kullanıyorum.yarış motorum paslanacak nerdeyse kullanmaya kullanmaya.:) ilk mondialimde arka dişliyi değiştirmeyi pek düşünmemiştim ama işmdi değiştirmeye niyet ettim, tüm yazılanalrıda okumaya yüreğim el vermedi açıkcası.Acaba aranızda kaç kişi değişti dişliyi? bu değişiklik ne getirdi ne götürdü? uzun yolda veya artcı ve yükle gezerken sorun çıkardımı.? sadece arka dişliyimi değştiniz yoksa önüde değişen varmı.? aranızda tam bir analiz yapacak arkadaş varsa ve cevaplarsa çok sevinirim.

BURADAN ESKİ DOSTLARA VE YENİ ARKADAŞLARA ÇOK SELAMALAR. YENİDEN ARANAIZDA OLMAK BÜYÜK BİR MUTLULUK.

Not: benim motor şu anda 20.000 ini devirdi.aldığımda 18 bine geliyordu. keratanın ufak tefek sorunları var ama bakıma sokuyorum zaten onlarda hallolur.

öncelikle hepinize selamlar..Ben ilk defa bi motor almaya niyetlendim ve önceden bi tecrübem yok..Ne yazıkki sıfır bi motor alacak param yok suanda ve 2.el bi motor almayı düşünüyorum..Mondial 250mct hakkında bi kaç olumsuz yorum duymustum fakat forumda yazılanları okuduktan sonra o kadarda kötü olmadığına inandım..Size sormak istediğim 2.el bi motor almalımıyım eğer alıcaksam dikkat etmem gereken seyler nelerdir...Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..Saygılar

valla bende şu anda 2. mondialimi, ikinci el olarak aldım.benim dikkat ettiğim şeyleri sana söyleyeyim belki işine yarar dostum.ben motorun aöncelikle ganati servis kağıdına baktım.sonra eğer tanıdığın iyi bir usta yoksa yapacağın şey,motorun açılıp açılmadığına bak yani motorun birleşme yerlerinde kırmızı sıvı conta kullandıkları için belli olur zaten sonra çalıştır ve bin sesine vites geçmelerine bak biraz motora yüklen ısındığı zamna motor ne tepki veriyor ona bak.lastikleri kontrol et eğer lastikler yemişse birde ona amsraf yapacaksın.sağına soluna çürüğüne bak dememe egrek yok onlara bakarsın zaten. birde bu motorlardaki en büyük sorun şase kırılmasıdır genelde şase çin malı olduğu için kırılır. büyük motor olsa çok ciddi bir sorun derdim alma ama bu motorda ağırlık denge oranı çokta büyük bir baskı yaratmadığı için aman aman önemli sorun diyemeyecem ama olmasa çok daha iyi olur.genelde kırıldığı yer ayak koyma yerinin arkasında olur ve görünür kaynak yeri. kaynaklıysa fiyatta indirim iste yada alma. yana yatmış yada kaza yapmıssa genel bir yamukluk illaki vardır azda olsa hissedersin ama hissetmiyorsan ve emin değilsen motordaki nikelajlara bak illaki orda yere paralel çizikler olur ve bu çizikler yan yatmaktan veya kazadan dolayı olurlar. aslında söylenecek şey çok ama sen genede bir usta bulmaya bak bulamazsan bu dediğim genel durumlar dışında geriye ne kadar hırpalanmış veya hor kullanılmış olduğu kalıyor.

umarım birazda olsa faydam olmuştur eminim diğer arkadaşalr daha teknik bilgi vereceklerdir. ama eğer teknik bilgileri tam anlayamazsan bu genel bilgilerdende yararlanarak bir karara varabilirsin.

SENİDE ARAMIZDA GÖRMEK DİLEĞİMİZLE.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Zincir Konusunda Biğrşeyler söylemek gerekirse motoru sehbaya alıp arka tekeri el ile döndürerek zincire tam tur yaptırdığında bir kasılma oluyorsa istenilen ayarı veremiyorsun zincir ses yapıyor zinciri söküp temizlemen lazım eyer baklalarında gözle görülen bir bozulma varsada değiştirmekte fayda var bu arada zincir değiştireceksen ön ve arka zincir dişlisinide kontrol etmek lazım
 
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
11
muratboyara teşekkür......

meranka seninde motorun hayırlı olsun.ilk olarak sen biraz gerdir zinciri.eğer sorun sürekli tekrar ederse o ring zincirle değiştir. zincir orjinal demedim zaten o ring zincir.depo kapagını söktükten sonra altında iki tane vida var onları sök. ben oraya evde keçe vardı şekline göre kestim sıkıştırdım.amaç yukarıda kalan anahtarın girdiği yerin zırıltısını kesmek
kazasız sürüşler

yıllık izinden dolayı foruma giremiyordum dediklerinizi yapacam çok teşekkür ederim murat bey:)
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Günaydın arkadaşlar.

dün 20000 i devirmiş bulunmaktayım. hafta sonu bir kaç eksiklik giderdim. ilk kavramam keçesinden yağ damlıyordu onu değiştirdim yağını değiştirdim. Sanırım tapadanda yağ damlatıyor gibi. Şu anda tek sorunum yağ damlatması. Bunun dışında far tasından zırıltı gelmekte henüz bakmadım buna.

Sağlıcakla.
 
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
6
Akadaşlar mctnin dişlisi 28 olunca performansı yakaladım. Öneririm herkese sarsıntısız az yakıtlı seyahat etmelerini tavsiye ederim. dişli ve rulmanlarada baskı okadar değil. Kullanıma bağlı orjinal de olda sıkarsan motoru yine rulmanlara baskı yapmıs olursun. Motoru tok sesiyle surmek cok keyfli.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Akadaşlar mctnin dişlisi 28 olunca performansı yakaladım. Öneririm herkese sarsıntısız az yakıtlı seyahat etmelerini tavsiye ederim. dişli ve rulmanlarada baskı okadar değil. Kullanıma bağlı orjinal de olda sıkarsan motoru yine rulmanlara baskı yapmıs olursun. Motoru tok sesiyle surmek cok keyfli.

rulmana yapılan baskının okadar olmadığını nasıl anladın? rulmana mı sordun :p kaç kmdir deniyorsun bunu. ben yaklaşık 8000 km kullandım 32 dişi 13000 de rulmanım kırıldı. TAbi bunda zinciri aşırı germeminde katkısı oldu ancak Bu bölgelerde iki kişi rampa performansı önemli bu yüzden ben 32 den daha aşağı çekmeyi düşünmüyorum. Çünkü debriyaj balatasının değişim zamanının kısalması pek işime gelmiyor.

Dün akşam çaylak gidonu ölçü işlemi için motora taktım ve farkettim ki çok güzel olucak. Yaşasın OldSchool Chopper!

Sağlıcakla.
 
Katılım
11 Ağu 2008
Mesajlar
8
slm millet... bu siteyi uzun zamandır takip ediyoum... herkese verdiği bilgilerden dolayı tşk ederim... benim 125kt var ve 3 aylık motor...( ama km:5000) arkadaşıma sattım motoru ve bugün alacaktı...(2000ytl) bende artık sizden biri olacaktım yani 250mctci... Azönce arkadaşımı aradım nerdesin diye ne derse iyi... ben boludayım benim kızı kaçırdım dedi... bende artık motoru alıyormusun diye soramadım... ama biriki haftaya kalmaz alırım heralde...
 
Katılım
5 Tem 2008
Mesajlar
24
slm millet... bu siteyi uzun zamandır takip ediyoum... herkese verdiği bilgilerden dolayı tşk ederim... benim 125kt var ve 3 aylık motor...( ama km:5000) arkadaşıma sattım motoru ve bugün alacaktı...(2000ytl) bende artık sizden biri olacaktım yani 250mctci... Azönce arkadaşımı aradım nerdesin diye ne derse iyi... ben boludayım benim kızı kaçırdım dedi... bende artık motoru alıyormusun diye soramadım... ama biriki haftaya kalmaz alırım heralde...

Yaaaaw kardeşim motor satacağım diye adamı ihbar ediyorsun:):):) Arkadaşım kız kaçırmış Bolu da falan diye.. Bırak rahat rahat balayını yaşasın arkadaşlar sonra satarsın motoru:):):) Hem kızı kaçırdıktan sonra senin motoru almaz bence..!!!!!!:queen::queen::queen::rendeer:
 
Katılım
11 Ağu 2008
Mesajlar
8
Yaaaaw kardeşim motor satacağım diye adamı ihbar ediyorsun:):):) Arkadaşım kız kaçırmış Bolu da falan diye.. Bırak rahat rahat balayını yaşasın arkadaşlar sonra satarsın motoru:):):) Hem kızı kaçırdıktan sonra senin motoru almaz bence..!!!!!!:queen::queen::queen::rendeer:

alacak canım almazmı... ben sormadan o söyledi gelince halledecem diye... ya almazsa...:silent: olmazki jnm böle...
 
Katılım
10 Tem 2008
Mesajlar
332
selam arkadaslar.kasise veya küçük cukura bile girince arka baya vuruyor.genelde artcı ile biniyorum normal mi ?acaba gecenlerde lastiklere hava bastım biraz fazla mı kaçtı da zıplatıyor.38 basmıştım heralde. amortisör ayar mı istiyor.
 
Katılım
11 Ağu 2008
Mesajlar
8
selam arkadaslar.kasise veya küçük cukura bile girince arka baya vuruyor.genelde artcı ile biniyorum normal mi ?acaba gecenlerde lastiklere hava bastım biraz fazla mı kaçtı da zıplatıyor.38 basmıştım heralde. amortisör ayar mı istiyor.

mümkün olduğunca lastik havaları az olsun yani motoru fazla sarsmasın faydasını göreceksin...(tabi cantın üstünde gezme:))
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
146
Selam arkadaşlar,
bu mesajı yazmak için üye oldum foruma. Yaklaşık 1 sattir burdaki mesajları oluyorum. Özetini çıkaracak olursak, genelde herkes 250 MCT den memnun.
3 gün evvel babam 2. el 250 MCT aldı. yaklaşık 7000 KM de. Motorun görünümü fena değil, hatta hoşumada gitti. Binip bi tur attım, hattaa bayağı uzun turladım.
Maalesef motoru hiç ama hiç beğenmedim.
- 250cc için performansını hiç ama hiç beğenmedim. ilk motor deneyimlerimi 125 lik ve 250 lik motorlarda yaptım ve ordan ölçü alıyorum.
- titreşimden gözlerim çift görmeye başladı.
- hız yaptığımda her an motor altımdan uçabilir hissi verdi bana. (80-90 KMH)
- yarım saat içinde belim ağrımaya başladı.

peki neden diğer arkadaşlar bu modeli çok beğeniyor? Yoksa babamın aldığı motormu sadece böyle?
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
selam arkadaslar.kasise veya küçük cukura bile girince arka baya vuruyor.genelde artcı ile biniyorum normal mi ?acaba gecenlerde lastiklere hava bastım biraz fazla mı kaçtı da zıplatıyor.38 basmıştım heralde. amortisör ayar mı istiyor.

Mct ilk aldığımda bendede aynı sorun vardı amortisör ayarını 2 kademe yükselttim vurma en aza indi.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Selam arkadaşlar,
bu mesajı yazmak için üye oldum foruma. Yaklaşık 1 sattir burdaki mesajları oluyorum. Özetini çıkaracak olursak, genelde herkes 250 MCT den memnun.
3 gün evvel babam 2. el 250 MCT aldı. yaklaşık 7000 KM de. Motorun görünümü fena değil, hatta hoşumada gitti. Binip bi tur attım, hattaa bayağı uzun turladım.
Maalesef motoru hiç ama hiç beğenmedim.
- 250cc için performansını hiç ama hiç beğenmedim. ilk motor deneyimlerimi 125 lik ve 250 lik motorlarda yaptım ve ordan ölçü alıyorum.
- titreşimden gözlerim çift görmeye başladı.
- hız yaptığımda her an motor altımdan uçabilir hissi verdi bana. (80-90 KMH)
- yarım saat içinde belim ağrımaya başladı.

peki neden diğer arkadaşlar bu modeli çok beğeniyor? Yoksa babamın aldığı motormu sadece böyle?

Dostum aramıza hoşgeldin,

Öncelikle daha önce kullandığın 125 ve 250 cc lik makinaların marka ve modelleri neydi?

gerek tarz gerek hacim bakımından motorun orijinal hali ile stabil gidebildiği hız bu. twister cbf 250 gibi düşünüdüysen yanıldığını söyleyebilirim. Ben dahil bir çok kullanıcı bahsettiğin vibrasyonu azaltmak babında arka dişlilerini orijinalleri yerine daha küçükleriyle değiştirdi. Bel omuz ağrıları gidon ve oturuş açısından kaynaklanabilir. Zamanla doğru açıyı bulduğunda rahat edeceksin. bu makinalarda vibrasyon 6000 d/d kada başlıyor. Anladığım kadarıyla da sen bu motoru limitlerinde kullanmışsın. haliyle vibrasyon olacaktır. umarım bu mesajı yaz<ıp forumu terkedenlerden değilsindir.

Sağlıcakla.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
146
Selam arkadaşlar,
Yau ben bu motoru beğenmeye başladım :) yakıtıda uygunsa istanbulda alırım bende kendime.
Birde biraz modifiye yaptıkmı tamamdır. İşe gidip gelmek için bana uygun geldi.
Mercedele anam ağlıyor valla her ay 1500 YTL civarı yol masrafım var. Anadolu yakasından feribota atlarım. Valla bu iş hoşuma gitmeye başladı. :)
 
Katılım
5 Tem 2008
Mesajlar
24
Akadaşlar mctnin dişlisi 28 olunca performansı yakaladım. Öneririm herkese sarsıntısız az yakıtlı seyahat etmelerini tavsiye ederim. dişli ve rulmanlarada baskı okadar değil. Kullanıma bağlı orjinal de olda sıkarsan motoru yine rulmanlara baskı yapmıs olursun. Motoru tok sesiyle surmek cok keyfli.

Dişli değiştiren arkadaşlar yorumlarını bulundukları yerin yol şartlarına göre yaparlarsa daha verimli bir paylaşım olur. Bu konuda MİKEY kardeşim haklı.. :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst