Avrupada motosikletli olmak

Katılım
1 May 2008
Mesajlar
55
bundan yaklaşık 6 ay once bunları bır bayan anlatmıştı.cok garip gelmıştı cunku oyle bır kultur varmı demıştım.en ılgınc gelenı bayanların işe motorla gıtmesını bırakın etekle motor kullanmaları bızım trafıkte hayal edebılıyormusunuz.bayan motor kullandımı başlarına gelmıyen kalmıyor bırde etek gıyerlerseee durumları vahım.ve orda herkes bunu gayet dogal karşılıyor.(orasını burasını acarak degıl edeplı kullanıyolarmış)

ah be arkadaşım bilsen trafikte bayan olarak motor kullanmanın zorluğunu.Etek mevzusuna gelince sonuna kadar katılıyorum.Burda etekle motora binince normal yol magandalarını ,sarkıntılık edenleri geçtim.Trafik polisi değil , normal polis durdurup asılıyor.Başka bişey sölemeye şikayet etmeye gerek var mı?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
437
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tmm o zamn yunanıstandan sonra ispanyayada gidiyoruz motorla tabii.
 
Katılım
2 May 2008
Mesajlar
23
Bizim ülkede aman ha etekle falan motor sürmeyin... İtalyan bayandan sonra Danimarkalı bayana da tecavüz ettiler. Sakallı şoförler, bebeklerin ırzına geçen mahlukatlar motorda bayan hem de etekli hiç kaçırmaz yani....

Ama avrupa gibi olsak Kimse yanlış anlamasın Fransa da bir kentte insanlar günlük işlerini (marketten alışveriş vb..) çırıl çıplak yapıyor.. (bkz.. Sözcü gazetesi) Gelelim şu konuya Scotter motorlar bence bayanlar için yaratılmış.. Miyo gibi cüceler :rendeer: motor üstünde aşırı sempatik ve sevimli gözüküyor...

Ama otobüs içindeki şofor amcalarımız kamyon şoförlerimiz, minübüsçü abilerimiz trafikte terör yarattıkları için sempati her an kana bulanabilir..

Polisleri tahrik ediyorsunuz kardeşim.. Polis de erkek... Yanibu azgıncıkların hepsi erkek(!!!!)
 
Katılım
31 Eki 2005
Mesajlar
1,618
Sadece İspanya değil. Avrupa'daki birçok ülkede aynı tabloyu görebilirsiniz. Bunun yanısıra bisiklet kullanımı da Avrupa şehirlerinde çok çok yaygındır. Motosiklet veya bisiklet kıyafetleri insanların gündelik kıyafetidir oralarda. Amerika'da da bisiklet kıyafeti günlük giysi sayılır. Bisiklete binmeseler bile bisiklet tight'ları ve jerseyleri ile sokağa çıkarlar. İtalya'da motosikletleri, özellikle de Vespa'ların anahtarlarını üstünde bırakırlar. Çünkü anahtarı üstünde olmayan motosiklet çalınır, üstünde bırakırsanız alan adam işini gördükten sonra gelip yerine bırakacaktır.

Darısı ülkemiz insanlarının başına...
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
Tek kelime ile helal olsun İspanyol'lara bu işi çok ciddi bir şekilde anlayıp idrak edip yorumlamışlar.

Korkarım ülkemizdede düzenin böyle değiştiğini görmek için saçlarımızın ağarması gerekecek.:pale::pale::pale:
 
Katılım
28 Nis 2005
Mesajlar
1,770
ülkemi canımı verecek kadar seviyorum ama canımı hiç uğruna vermek duygusu çok kötü illa arabaya hapsedecekler bizi şu yollara bakarrmısınız 1 hafta evvel ölümden dönmüş biri olarak bu görüntüleri görünce duygularımı tahmin edersiniz umarım yolların temizliği düzeni vs.vs.dahada fazla yazamayacağım ...
buraya taşıyan arkadaşıma sonsuz teşekkür ederim inşallah buralardadır ?
 
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
1,547
Motosikleti
ϸεџꬶεѻҭ ӽϸ ꜯꝏ ꬶҭ
Sadece İspanya değil. Avrupa'daki birçok ülkede aynı tabloyu görebilirsiniz. Bunun yanısıra bisiklet kullanımı da Avrupa şehirlerinde çok çok yaygındır. Motosiklet veya bisiklet kıyafetleri insanların gündelik kıyafetidir oralarda. Amerika'da da bisiklet kıyafeti günlük giysi sayılır. Bisiklete binmeseler bile bisiklet tight'ları ve jerseyleri ile sokağa çıkarlar. İtalya'da motosikletleri, özellikle de Vespa'ların anahtarlarını üstünde bırakırlar. Çünkü anahtarı üstünde olmayan motosiklet çalınır, üstünde bırakırsanız alan adam işini gördükten sonra gelip yerine bırakacaktır.

Darısı ülkemiz insanlarının başına...

:silent: Gerçekten mi? Çok ilginç ya...
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
2,490
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sistem zamanında yerine oturmuş herşey güllük gülistanlık aynı bizim melmeket:silent:
 
Katılım
5 May 2008
Mesajlar
33
bundan yaklaşık 6 ay once bunları bır bayan anlatmıştı.cok garip gelmıştı cunku oyle bır kultur varmı demıştım.en ılgınc gelenı bayanların işe motorla gıtmesını bırakın etekle motor kullanmaları bızım trafıkte hayal edebılıyormusunuz.bayan motor kullandımı başlarına gelmıyen kalmıyor bırde etek gıyerlerseee durumları vahım.ve orda herkes bunu gayet dogal karşılıyor.(orasını burasını acarak degıl edeplı kullanıyolarmış)

ah be arkadaşım bilsen trafikte bayan olarak motor kullanmanın zorluğunu.Etek mevzusuna gelince sonuna kadar katılıyorum.Burda etekle motora binince normal yol magandalarını ,sarkıntılık edenleri geçtim.Trafik polisi değil , normal polis durdurup asılıyor.Başka bişey sölemeye şikayet etmeye gerek var mı?

cok iyi bılırım cok motor kullanan bayan arkadasım var.sana kısa bır hıkaye.ögretmen olan 30 yaşlarında zn 125 kullanana arkadasım mecidiyekoyde maganda sıkıştırmaya başlıyor.arkadasım en son adam donup delımısın dedıgımı hatırlıyorum dedı.1,30 saat sonra gozunu eyup acmış.ama orya nasıl geldıgını hıc hatırlamıyor elı yuz kan ıcındeymış.ve bu arkadasım motorunu cok sevmesıne ragmen satmak zorunda kaldı bu magandalar yuzunden.allah yardımcınız olsun bu trafıkte.ilerde ispanya gıbı olur dıyecegım ama cok cok cok zorrrrr.:farao:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
Tek kelime ile helal olsun İspanyol'lara bu işi çok ciddi bir şekilde anlayıp idrak edip yorumlamışlar.

Korkarım ülkemizdede düzenin böyle değiştiğini görmek için saçlarımızın ağarması gerekecek.:pale::pale::pale:
Arkadaşlar umutsuzluğa kapılmayın lütfen. Bu yazıyı ve resimleri nereden nereye gelindi diye örnekledim. Yazımda da belirttiğim gibi bu şehre daha önce üç defa gittim her gittiğimde daha bir gelişmiş buldum. Avrupa birliğine girmeden önce ispanyayaı görenleriniz hatırlar ne halde oldugunu. 25 yıllda
üçürdular ülkeyi. Hele Pordekizde sürünüyorlardı geçen yaz Lizbona gittigimde hava alanından çıktıgımda ben yanlış uçaga bindim diye bir an durakladım.
Hep birlikte üstesinden gelip onların seviyesine gelecegiz buna inannalım yeter. Benim saçlarım beyazladı ama umutlarım hala ışıl ışıl.
Barselonada çektiğim eski resimlerimi karıştırdım. Ama o zamanlar dijital fotoraf makinam olmadıgı için çok kısıtlı resim çekmişim onlarda da binalar ve ben varım. Geçmiş örneklemesi yapamadığım için üzgünüm.

Hepte Scooter var yav vitesli göremedim.

Vitesli de vardı özellikle sahil bölümünde ve otoyolda gördüm .

tmm o zamn yunanıstandan sonra ispanyayada gidiyoruz motorla tabii.

Ne zaman gidiliyor yunanistana ?

"Karanlığa küfredeceğine kalkıpta bir mum yak" gibi bi söz vardı cuk oturdu buraya:cat:
Haklısın başka söze gerek yok
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
valimiz,belediye başkanımız ve emniyet müdürümüz motosiklet kullanımına teşvik etseler İstanbul da trafik olmaz. !!

o zaman en çok yolcu taşıyan bir gemi şirketi olmaz belediyenin..
o zaman denizaşırı ülkelere hızlı feribot siparişi verip ordan buraya getirmek için 1000 ailenin 1 senelik mutfak masrafı tutarındaki yakıt bedeli kasalarında durur..(tuzla tersanesi varken oraya yaptırmaları da enteresan)
o zaman hollandadan fahiş fiyatlarla metrobüs ve türevlerini ithal etmezler..(bursa da cillop gibi otobüs yapan firmalar olduğu halde)
o zaman köprü ücretlerinden pay alamazlar.bedava yapmak zorunda kalırlar..
o zaman ispark para kazanmaz..
o zaman ....

diye gider..


aynen katılıyorum.istanbulda motosikletin avantajını bir bilse insanlar ve de kolaylık da istemiyorum ben normal haklarımı versinler rahatsız etmesinler yeter.:pr:
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
ekonomide de, siyasetde de,trafiktede her şeyin başı eğitim...
ama eğitim derken okula gidilip alınan diplomalı eğitimden bahsetmiyorum.
bilinçli insan bilinçli toplum eğitimi buda maalesef okulla filan olmuyo.
bizim toplum olarak değer yargılarımızın değişmesi lazım.ÖRNEĞİN.
rüşvet alan veya yolsuzluk yapana.. helal olsun işini biliyor..yerine HIRSIZ diyebilmeli bu toplum.
kurallara uyan vergi kaçırmıyan askerden kaçmıyan kimsenin hakkını yemeyen insana..keriz..yerine DÜRÜST demeli bu toplum.
bilmem kaç dakkada filanca yerden filanca yere geldim varya trafik hallaç pamuğu gibi yaptım hep aralardan diyene ..vaybe ne şoför..yerine..ulan güzel kardeşim sen ve senin gibilerin yüzünden bu trafik böyle ..diye tepki göstermeli bu toplum..yani değer yargılarımız yeniden değişmeli........bilinçli toplum eğitimi ŞART.
 
Katılım
2 May 2008
Mesajlar
23
Bizler nasıl insanlarız? Aklımız nerede?

CEVAP

A :cat:
B :farao:

SİZ SEÇİN...


Dün bir insan, toplu taşıma aracında lahmacun yiyen üç gerizekalıyu uyarmış. Üç gerizekalı insan dolmuştan inince beraber inip onu orada bir güzel dövmüşler, ve bıçaklamışlar. Dolmuş şoforü aracı sürmüş. Adama hastaneye kaldırıldığında tedavilere rağmen hayata veda etmiş.

Bu ülkede kimse kimseye birşey dedi mi olayın sonu kavgayla, ölümle sonuçlanıyor. Eleştiri kaldıramıyoruz. Bu ülkedeki çarpık kentleşme, ekonomi vb... şeyler yüzünden bu okuduğumuz olaylar daha çok yaşanacak. Motorlarımızı araçlar sıkıştıracak, sataşacaklar, bayanlara asılacaklar. Miyo anlatmak isterse ikimizin başına yolda gelen bir laf atma olayı vardı. Ülkemizin abazalığüı hakkında bir gösterge bence... :salut:
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
ekonomide de, siyasetde de,trafiktede her şeyin başı eğitim...
ama eğitim derken okula gidilip alınan diplomalı eğitimden bahsetmiyorum.
bilinçli insan bilinçli toplum eğitimi buda maalesef okulla filan olmuyo.
bizim toplum olarak değer yargılarımızın değişmesi lazım.ÖRNEĞİN.
rüşvet alan veya yolsuzluk yapana.. helal olsun işini biliyor..yerine HIRSIZ diyebilmeli bu toplum.
kurallara uyan vergi kaçırmıyan askerden kaçmıyan kimsenin hakkını yemeyen insana..keriz..yerine DÜRÜST demeli bu toplum.
bilmem kaç dakkada filanca yerden filanca yere geldim varya trafik hallaç pamuğu gibi yaptım hep aralardan diyene ..vaybe ne şoför..yerine..ulan güzel kardeşim sen ve senin gibilerin yüzünden bu trafik böyle ..diye tepki göstermeli bu toplum..yani değer yargılarımız yeniden değişmeli........bilinçli toplum eğitimi ŞART.

+1
Sorunun kaynagını çok güzel açıklamışsın:cat:
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
ekonomide de, siyasetde de,trafiktede her şeyin başı eğitim...
ama eğitim derken okula gidilip alınan diplomalı eğitimden bahsetmiyorum.
bilinçli insan bilinçli toplum eğitimi buda maalesef okulla filan olmuyo.
bizim toplum olarak değer yargılarımızın değişmesi lazım.ÖRNEĞİN.
rüşvet alan veya yolsuzluk yapana.. helal olsun işini biliyor..yerine HIRSIZ diyebilmeli bu toplum.
kurallara uyan vergi kaçırmıyan askerden kaçmıyan kimsenin hakkını yemeyen insana..keriz..yerine DÜRÜST demeli bu toplum.
bilmem kaç dakkada filanca yerden filanca yere geldim varya trafik hallaç pamuğu gibi yaptım hep aralardan diyene ..vaybe ne şoför..yerine..ulan güzel kardeşim sen ve senin gibilerin yüzünden bu trafik böyle ..diye tepki göstermeli bu toplum..yani değer yargılarımız yeniden değişmeli........bilinçli toplum eğitimi ŞART.

Ozzy73 kardeş çok güzel demişsin katılıyorum da, İapanya ve Avrupanın diğer köşelerindeki Motosiklet park alanları ile ne ilgisi var pek anlayamadım?
Toplum olarak bayağı çıkarcıydık! fakat şimdilerde o sözünü ettiğin kişilerden pek az kaldı.
Devlet ve Belediyeler hergün artan iki tekerlekli araç sayısını görmüyormu sanki! motosiklet bu nereye parkedersen et kimseyi ilgilendirmiyor nasılsa.....Devlet büyüklerinin görüşü böyle sanıyorum.
Belediyeler motosiklet park alanları yaratırsa, motosiklette saygı görmeye ve gerçekte olduğu gibi, hızlı & ekonomik ulaşım aracı olarak resmi bir statüye kavuşarak insanların gözüne girer.....ama daha katedecek çook km var sanıyorum:silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
2 May 2008
Mesajlar
23
Biz..... Neyöişiz be abi...

Olaya karşı cinse duyduğumuz ilgi açısından bakarsak biz hayvanız. Yani cinsellik doğamızda var ve biz bunu kontrol edemiyoruz. Medeni insan kendini her türlü şeye karşı kontrol edebilen insandır.

Ama yaşayışımızı soruyorsanız bizler hayvanlardan da beteriz.
Niye derseniz.
Sürüler kendilerini yönetecek baş seçerler. Bu başın çok nadir görülürür sürüsüne ihnet edip su içtiği kaba tükürdüğü.. Ama bizde tam tersi herşet için başa gelen sadece derttir.

Sürüler doymayı bilirler. Bir yırtıcı hayvan başka bir sürüye avlanmak için saldırdığında kendisine yetecek kadar hayvan öldürür. Ama biz en gelişmiş hayvan olan insanlar doyumsuzuz...

Böcekler imeceyi en iyi kullanan canlılardır. Karınca, arı gibi canlılar birbirlerine yardım edip önce kolonilerinin çıkarını savunurlar. Herşeyi paylaşırlar. Biz birbirimizin üstüne basa basa, birbirimizi çiğneye çiğneye, iki taraflı oynayarak işlerimizi yaparız. Düşamnımın düşmanı dostumdur. hayat felsefemizdir.

Köpekle kedi gün gelir birbirinin yavrusunu korur. Onu ana sıcaklığıyla kucaklar. Ama insanların birbirine tahamülü yoktur. En yakın dostum dedği insanın boğazına yapışabilir.

Yan biz insan, böcek, hayvan hatta bitki bile değiliz. Peki neyiz....

Düşünceye sahip olmayan, başkalarının güdümüne ihtiyaç duyan, bencil, koloni kuramayacak kadar sorumsuz tek hücreli canlılarız...

Dişi gördük mü aklımıza ilk çiftleşmek , yemek gördük mü çevremize bakmadan saldırmak, zorluk gördük mü kaçmak gelir.

Bu cehaleti ne kitap paklar ne eğitim. Bu ülke şimdi okumayı, araştırmayı , sanatı sevse 3 nesil sonra naca kıraç topraklar çimlenir.
 
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
342
Bu ülkede ; her ehliyet ve araç alanın ruhsat ve ehliyetiyle beraber aracı için bir sticker verse... ve sticker da "Motosikletlilere ve yayalara saygı..." yazsa (yada amaca uygun bir slogan. Burada da yavaş yavaş birşeyler değişir.

Türk toplumu bu tarz konularda ketum olmasına karşın alışmayı da öğrenir bence.

Ama adamların içine işlemiş hayvansal ego larına bir ilaç bulmak gerek...O da kesin! ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst