Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
evet biraz sert hanmurlu lastıkler dedıgın gıbı katılıyorum sana orhan.Gelecek sezon bende degıstırmeyı dusunuyorum.Dunlop lastıklerını cok tavsıye eden arkadaslarım var uygun bı ara gıdıp ınceleyecegım.
Benım su sogutma suyu meselesıyle ılgılendım cumartesı gunu ama sonucsuz kaldı maalesef.Haftaya servıse goturmeyı dusunuyorum makıneyı.Genısleme kabına ulasıp ıcındekı normal suyu bosaltma amaçlı Grenajı sokmek ıcın vıdaları çıkarttım.Ama benım konuyla ılgılı bılgı eksıklıgımden olsa gerek grenajı yerınden cıkaramadım.Cok fazla zorlayıpda zarar vermek ıstemedıgım ıcın ugrasmadım daha fazla ve servıse goturmeye karar verdım.Servısdekı usta sokup takarken gormem lazım ıncelıklerını dıye dusundum.1 Kere gorsem zaten bı sonrakı seferde tecrube kazanmıs olacagım kendım sokup takarım.Ya olayı abarttım tam oranı yakalamak ıcın 1 lıtrelık su şişesine %30 antifriz %70 safsu oranını bıle karıstırarak hazırlayıp gıtmıstım halbuki. Hepsı elımde kaldı greanjı sokemeyınce:):).Greanjı sokebılseydım rahatlıkla ısımı gorebılecektım.neyse herseyde hayır vardır bakalım noolcak.
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
evet biraz sert hanmurlu lastıkler dedıgın gıbı katılıyorum sana orhan.Gelecek sezon bende degıstırmeyı dusunuyorum.Dunlop lastıklerını cok tavsıye eden arkadaslarım var uygun bı ara gıdıp ınceleyecegım.
Benım su sogutma suyu meselesıyle ılgılendım cumartesı gunu ama sonucsuz kaldı maalesef.Haftaya servıse goturmeyı dusunuyorum makıneyı.Genısleme kabına ulasıp ıcındekı normal suyu bosaltma amaçlı Grenajı sokmek ıcın vıdaları çıkarttım.Ama benım konuyla ılgılı bılgı eksıklıgımden olsa gerek grenajı yerınden cıkaramadım.Cok fazla zorlayıpda zarar vermek ıstemedıgım ıcın ugrasmadım daha fazla ve servıse goturmeye karar verdım.Servısdekı usta sokup takarken gormem lazım ıncelıklerını dıye dusundum.1 Kere gorsem zaten bı sonrakı seferde tecrube kazanmıs olacagım kendım sokup takarım.Ya olayı abarttım tam oranı yakalamak ıcın 1 lıtrelık su şişesine %30 antifriz %70 safsu oranını bıle karıstırarak hazırlayıp gıtmıstım halbuki. Hepsı elımde kaldı greanjı sokemeyınce:):).Greanjı sokebılseydım rahatlıkla ısımı gorebılecektım.neyse herseyde hayır vardır bakalım noolcak.

Şişede karıştırmak çok iyi fikir ama. :cat: Sen yine elinde karışımla git derim mümkünse.
Saf suyu nerden tedarik ettin?
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Şişede karıştırmak çok iyi fikir ama. :cat: Sen yine elinde karışımla git derim mümkünse.
Saf suyu nerden tedarik ettin?


Motosıkletı koydugum otoparkda safsu vardı.Şişede satıyorlar 2 lıra şişesi.Gerçi ondanda pek emin olamadım ustunde akü ve buharlı ütü de kullanılabılır yazıyodu ama safsu sonucda.Herhalde bununda radyatore koyulabılecek ayrı bı versıyonu yoktur.Safsu safsudur dıye dusundum.
Cumartesi kucukcekmecedekı derbı yetkılı servısıne goturecegım motoru.

ÇAKIRCA TİCARET MUSTAFA ÇAKIRCA
ADRES : KAHRAMANLAR CAD.NO:4 YEŞİLOVA
KÜÇÜKÇEKMECE
İLGİLİ KİŞİ : MUSTAFA ÇAKIRCA

TELEFON : (0212)-580 33 69

FAX : (0212)-580 33 69

Motoru aldıgımdan beri ilk defa goturecegım.Ufak tefek eksık gedık durumlarıda var ektradan kafama takıntı yaptıgım.Sag elcık oynuyo bıraz onu sıktırıcam.Motorun ayaklığı gevşek.Ayaklıgı actıgım zaman motor nerdeyse yere paralel oluyo:):) onu duzlettırıcem.daha servıse gıtmeme var aslında 1500 km falan.Takılırım ben bole ınce seylere bakalım ısallah şemsiyeyi içimizde açmaya çalışmazlar.:p:p:p
 
Katılım
26 Tem 2007
Mesajlar
278
Bütün soruları tek tek yanıtlayayım;
1. olarak ben ege üniversitesinde araştırma görevlisiyim(izmir),motoru yeni aldım sayılır,RS 125 alamadık ama onun bir gömlek altı derbi aldık,daha öncede Gilera runner'ım vardı,gündelik yaşamda da aprilia sonic 50 motorum var,yani bende italyan hastalık(derbi ispanyol ama yukarda gösterdiğim gibi genlerinde italyanlık var,hernekadar motoru yamaha olsada)
2. olarak Onur1 arkadaşım,bende derbiden önce aprilia rs 125 çok kovaladım az daha alıyordum nasip olmadı,hayranıyım desem yeridir..Ama sen RS125 kovalarken RS50 versiyonunu hiç görmemişsin!Bu fotoğraflarda kekleme yok DERBİ GPR 125=RS 50 birebir aynı diyorum,yurtdışı sitelerde parçalarıda aynı diyorum sana bir foto daha(derbinin 2-3 parça haricinde rs 125 ile alakası da yok zaten) buyrun 2008 rs 50
bikepics-1224075-800.jpg

3. olarak gtr 250 ile GPR 125 farklı sınıfta,bazı arkadaşlar karşılaştırıyorlar diye bende iki motoru ele aldım ama bu yanlışı zamanında dergilerde yaptı ve gpr ile hyo.yu kıyasladı(örnek motoon dergisi)...yarım ekmek derken,bizim burda yarım ekmek demek köfte,döner anlamına gelir oda nerden baksan 3-4ytl(bunuda açıkladım ya ne diyeyim),1.5l yağ ile 800km çok kısa bence o motoru gereğinden fazla zorluyorlar,ki kol çıkarma mevzusunda gpr da kesici yok bu motorda hep redline kullanılıyor devir olarakta gtr dan yüksek ama kolu filan çıkmıyor,işte bu kol çıkma mevzuları eskide kaldı ama hyo da baya bir kol çıkıyor,1-2 motorda da değil!ki bunu dergilerde yazıyor bu motoru zorlamayın diye...işte burdan da bir sonuç çıkıyor gtr 250 ss sınıfında iddealı bir motor değil,daha önce dediğim gibi bu lastiklerinden de belli,süspansiyonun aşırı yumuşak olmasından da,yani gündelik kullanım motoru!Denge sadece lastik ya da şase değil,ağırlık merkezi, süspansiyon,yerden yükseklik herşey önemli,derbi yarış replicası olduğundan yol tutuşuda mükemmel düzeyde en basit örnek dünyanın en iyi motorsiklet süspansiyon markalarından Marzocchi ters çatallar kullanılmış! Tüketim hesaplamasına gelince 100km de benzin olarak 3.3 ytl koyduk, yağ olarakda seni kırmayalım 4000km de 75YTL farkdan 100km de 1.8ytl de yağ koyduk,toplamda 100km'de max 5ytl fark yaptı,değermi,bence hayır bu motorla 1km bile 5ytl'ye değer!İşte benim kızdığımda bu hala yorumlar aynı çok yakar,yağ yakar ne yakıyor arkadaşlar 100km'de 5YTL,deli para değil mi...5ytl yarım ekmeği geçtim motoru 1saat otoparka koyarsınız....
Herneyse hyo derbi çok alakasız yerlerde ikiside "sınıfında" iyi motorlar ama millet tipe ve motor hacmine göre kıyas yaptığından bu karşılaştırmaların sonu gelmez,mesela diğer örnek cbr 125-gpr 125 çok komik ne diyeyim...
Tekrar söylüyorum 2T motorlara merakı olmayan,anlamayan,sırf şekil yaparım diye düşünenler bu motoru almasın üzülürler:wiinkk:




::haapppy:

katılıyorum 2 t bir kere kullanan 4t kullanmak istemez 2t farklıdır ara hızlanmalar kafa kaldırmalar
ik motorumu alırken banada çok söylediler yaa o paraya 100 lük 2 t motosikletmi alınır git bi ybr yada 4 t scooter al
ben şehir içinde ara hızlanmalarla çoğu scooter naket chopper otomobile fark çekiyosam benden mutlusu yok ki ufak ayarlamalarla canlananda 2t
fazla yakıyomuş normal kullanımda 8 ykr yok kafa kaldırıp lastik yakarak kalkcam diyosan 10 ykr bumu fazla mobilet degil bu kafaya yazın .....


param olsa inşallah askerden sonra ne 600 bü ss değil aprilia rs 125 yada gp125 mutlak bu iki motosikletin zevkini hiç birşey veremezzzzzzzzzz
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Sağol Cihan. Ütü ve akü için saf su diyorsa saf sudur gerçekten. Doğru birşey satın almışsın. Ama sen öyle diyince benim aklıma bizim evdeki kurutma makinası geldi. Makina kıyafetleri kuruturken çıkarılabilir biz haznesine de emdiği suyu dolduruyor. Zaman zaman boşaltmak gerekiyor bu hazneyi haliyle. Ve bu suyu ütüde kullanabilirsiniz diyor. O halde radyatörde de kullanılabilir büyük ihtimal :mrgreen:

Burak09 söylediklerine katılıyorum. Zevkli makina bu. Ama "600 ss'în verdiği zevki vermez" lafına da katılmıyorum. Bir kere 600F sürme fırsatım olmuştu da, GPR'la karşılaştırılamaz bile kullanım zevki.. Ama şehir içinde daha hafif, daha pratik olmasından ve daha az yakmasından dolayı GPR ve RS daha avantajlı olabilir 600 SS'lere göre.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
186
hyo gt250r'dan bahsedildiğini gördüm,
merak edenlere kullanıcısı olarak bahsediyim

artıları, kesinlikle en az 60 lük bir makine kasası var ve görünüş dizayn vs. harika, sestede kartal ercandan smoke head egzosu takıldığında kusursuz bir racing oluveriyor tabi şekil icabında =)

eksileri, orjinal lastikleri vites küçültürkende hafif kaygan zemindede direk kayıyor, düşenlerin yüzde 80'i bu yüzden düşüyor ben çok temkinli olduğum için bi çoğunu ucuz atlattım, racing tadında yatışları yapamıyorsunuz, çok sert orjinl lastikler direk dğeişmesi gerekiyor,
hızlanması vs. 250 cc'lik 4 zmanlı bir racinge göre iyi, 184 km yapanlar ve videoya alıp kanıtlayanlar var ama süspansiyon ve yüksekliği hıza pek müsait değil ve son hızda redline da çok zorlanılırsa tereddütsüz krank gider.

benim gibi racinge yeni başlıyorum deyip görüntüye önem verenlere kaçırılmıycak bi motor olduğunu not düşerim. (ilk ve zorunlu değişmesi gereken lastikler)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bir arkadaş Mete Han fotoğraf senin köpeğin olsun dedi...Derbisinin üstünde poz verecekti ama yalan oldu...:salut:
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Motosıkletı koydugum otoparkda safsu vardı.Şişede satıyorlar 2 lıra şişesi.Gerçi ondanda pek emin olamadım ustunde akü ve buharlı ütü de kullanılabılır yazıyodu ama safsu sonucda.Herhalde bununda radyatore koyulabılecek ayrı bı versıyonu yoktur.Safsu safsudur dıye dusundum.
Cumartesi kucukcekmecedekı derbı yetkılı servısıne goturecegım motoru.

ÇAKIRCA TİCARET MUSTAFA ÇAKIRCA
ADRES : KAHRAMANLAR CAD.NO:4 YEŞİLOVA
KÜÇÜKÇEKMECE
İLGİLİ KİŞİ : MUSTAFA ÇAKIRCA

TELEFON : (0212)-580 33 69

FAX : (0212)-580 33 69

Motoru aldıgımdan beri ilk defa goturecegım.Ufak tefek eksık gedık durumlarıda var ektradan kafama takıntı yaptıgım.Sag elcık oynuyo bıraz onu sıktırıcam.Motorun ayaklığı gevşek.Ayaklıgı actıgım zaman motor nerdeyse yere paralel oluyo:):) onu duzlettırıcem.daha servıse gıtmeme var aslında 1500 km falan.Takılırım ben bole ınce seylere bakalım ısallah şemsiyeyi içimizde açmaya çalışmazlar.:p:p:p
genleşme kabı için deponun önünde bir alyan vida var,arkada koltuk altında 2 somun var,sonra benzin deposunu kaldır,altta kap duruyor zaten,kabı sökmek için önde kendi vidası var!
Ayaklık çok gevşediyse acayip yatıyor motor,bende aldığımda tuhaf gelmişti sonra ayaklığa baktım gevşemiş,sıktım biraz duruşu düzeldi o da basit kendin yaparsın sadece tek kontra vida var,sanırım birisi 16-birisi 13 anahtardı...
http://www.easyparts.nl/showdrawing...m1008-m2926-m2927-s2931-d49453/Fuel_Tank.html
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
derbi kullanıcısına denk geldinmi hiç :p


Neden bahsediyorsun anlamadim ?

1 ay once satin almis oldugum motosikletimi artci " esim " baskilari yuzunden satisa cikardim , sanirim satisi sonrasinda uzerine takviye yaparak 600 cc Naked / Roadster alicam ilk tercihim gsr 600 olmadi FZ6 , bakalim bu yazz neye kismet olucak,basligi actigim ve kisa surede olsa derbiye bindigim sizleri tanima firsati yakaladigim icin mutluyum.Mayis ayinda toplanalim gezi yapalim derbiler olarak diyorduk mayis a kadar derbi kalirsa gelirim :) tabi baska motosiklet ile araniza kabul edicekseniz ayri.

Saygilar.

Ugur.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
320
jonturq; derbi motorunu çoq beğenmiş benim cbf 150 nasıl yapıcaz (söz nişan)??
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Davul bile dengi dengine git bi honda bul kizina yakasini birak oglumun :)
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Neden bahsediyorsun anlamadim ?

1 ay once satin almis oldugum motosikletimi artci " esim " baskilari yuzunden satisa cikardim , sanirim satisi sonrasinda uzerine takviye yaparak 600 cc Naked / Roadster alicam ilk tercihim gsr 600 olmadi FZ6 , bakalim bu yazz neye kismet olucak,basligi actigim ve kisa surede olsa derbiye bindigim sizleri tanima firsati yakaladigim icin mutluyum.Mayis ayinda toplanalim gezi yapalim derbiler olarak diyorduk mayis a kadar derbi kalirsa gelirim :) tabi baska motosiklet ile araniza kabul edicekseniz ayri.

Saygilar.

Ugur.

Şimdiden hayırlı olsun Jonturq. Benim alacak durumum olsaydı kesinlikle tercih edeceğim motordu GSR 600. FZ6 da çok güzel motor. Hatta beğeniyorsan Kawasaki Er6f veya Er6n'lere de bak. Çok seçenek oldu ama Yamaha MT03 de benim gözdelerim arasında olan bir makina ve bu saydıklarımzın hepsinden az yakıyor tek silindir olduğu için. Bugün bile benzine zam geldi, dikkat etmek lazım artık :pale:

O zamana kadar motoru değiştirmiş olsan da olmasan da buluşmaya katılmanı çok isterim. Şöyle 1-2 hafta içinde düzenleriz herkese uyuyorsa. :bounce:
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Değiştirme derken,ben şahsen düşünmüyorum,uzun seneler beraberim...Bu arada bilmeyenlere görmeyenlere derbi gpr 125 in tek yumurta ikizi,herşeyi ile birebir aynı(motorda dahil), GİLERA SC 125.....Diğer kardeşini daha önce tanıtmıştık APRİLİA RS 50
110190co.jpg
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Haklisin benzine her gecen gun zam geliyor , er'leri bende begeniyorum . Bakabilirim tabiki rakamlarda onemli benim icin. Gezi bana uyar :)

saygilar.
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Motor On testinde 150 km/h yazıyordu ki o motor da Astral'da şu anda.

Bir abimiz 163'e çıkmış, videsu burda :

http://www.youtube.com/watch?v=xeQ6h004oIA&feature=related

Son viteste 10500 devirde 155 km/h görüyor zaten. Videoda görünmüyor ama büyük ihtimal yokuş aşağı bu hıza ulaştı zaten. Ayrıca yorumlarda full orjinal demiş motoru için.
Kullanım kılavuzunda bile yokuş aşağı motoru zorlamayın yazıyor bu arada :wiinkk:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst