Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Yahu ne acayip yerlere bırakıyormuşsun motoru. Tabi güvenlik için iyi ama dikkat et, indirirken devirmeyesin. İçin bayağı bi cız eder o zaman :)
Yaptığın şey silindiri geri geri çalıştırmak. Bu motorlar tek silindirli ve küçük hacimli olduğu için motor çalışmazken ve vitese takılıyken ittirip kaktırınca silindir içeride dönüyor, dolayısıyla motosiklet yavaşça hareket ediyor. Bir sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum. Marş motorunun yaptığı şey de bu zaten, silindiri çevirmek. Tek farkı bir marşa bastığında bir yandan silindire yakıt da gidiyor.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
oh iyi o zaman içime su serptin vallahi. o dediğim yere bırakmak hırsızları acaip caydırıyor gerçekten. dışarı bırakınca hep kurcalanıyor. dediğim yerde sensörlü projektör falan var kimse cesaret edemez. etse bile çıkaramaz zaten oradan motoru. oraya kaymayı önleyici şeritlerden falan alıp yapıştırıcam sıra sıra. neyse gpr muhabbetini saptırmayayım =)

bir soru daha patlatayım madem;

arkaya ahtapot takmayı denediniz mi? ben uygun yer bulamadım. tankpad için de uygun yer yok sanki. gerçi motorun şekli itibariyle tank üzerine fermuar falan temas etmiyor, takpad'e ihtiyaç yok. ama file takamadım.
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
klapeli exup sistemi 4T lerde kullanılıyor,bu silindirden exup çıkışlı
düşük güç üretmesinin nedeni EURO2 standartı,yani egzos emisyonu kısıtı,örnek verirsek bu motorda EGR valfi var,yanmış egzos gazını tekrar silindire basıyor ve güç düşüyor,emisyon azalıyor!Bunda kullanılan motor YAMAHA TZR 125,aynı motor TDR125 te de vardı!Yan kapakta derbi çıkkartmasının altında yamaha yazar,motor üzerinde de yamaha yazıyor madein japan yazısıda meydan da zaten,bu motor yamahanın eski bir motoru ama ispanyollar iyi bir geliştirme ile hem gücü arttırmış hemde emisyonu tutturmuş...
Tam sentetik motor yağı(sakın yarı senetetik almayın,4YTL lik shell filan yarı sentetik bile değil)benim kullandığım castrol POWER 2T RACİNG (15ytl)
Silindir krom değil,alüminyum içi ise özel bir alaşım kaplı (şuan ismini unuttum mikasen mi neydi, runnerımda da vardı),yani bu motorların silindirleri rektefiye olmuyor,yenisi ile değiştiriliyor,kimi yerler rektefiye yapıyor ama sağlıklı değil!

Sorulara cevaplar;
Arkadaşlar depodaki suyu almak için pratik bir yöntem,cam sil vs pompası ile suyu çekebilirsiniz,depoyu sökmeden
Buji olarak sadece NGK BR8ES, başka buji kullanmayın başınız ağrır,bu bujiyi bulmakda kolay değil...
Lastik ölçüsü fercoda yanlış yazıyor!140 doğru ölçü
Karbüratör Mikuni tm28
6-7binde boğulma bende de oluyor,bana söylenen exup ayarı yapılması,karbüratörü ellemeye gerek yok,exup beyinli bu arada!
Motorun sıkıştırma oranı 12.5/1 yani 4T lerden oldukça yüksek,bu yüksek sıkıştırma yanlış buji kullanıldığında bujiyi yakar

Evet buji NGK BR8ES ama benim servis bu kod bujiyi bulamadı, NGK toptancısında yokmuş.. Şu an motorda takılı olan NGK BPR7ES.. Bir zararı olur mu? Aradaki fazladan P harfi ısıya daha da dayanıklı olduğunu gösterir dedi servisim (NGK kitapçığında kodları ve ısıya dayanıklılıklarını gösteren bir tablo var, oradan baktı). Bu arada NGK resmi sitesinden aldığım bilgileri sizinle paylaşmak isterim:


GPR Racing Standart Buji: BR8ES

GPR Racing VX Buji: BR8EVX

GPR Racing Iridium Buji: BR8EIX





Iridium - Yeni NGK buji nesli


Laboratuardan yüksek teknoloji

Dünya buji pazarının lideri NGK, yeni Iridium IX buji ile yüksek teknoloji doğrultusunda büyük bir atılım gerçekleştirmiştir. Çünkü laboratuar testlerinde, iridyum sayesinde bujiler adeta birer güç santralı dönüştüğü görüldü. Sonuçta iridyum, yüksek teknolojiye son derece uygun bir asil metaldir. İridyum başka platin metalleriyle alaşım halinde Rusya, Kolombiya, Güney Afrika ve Kanada’da doğal rezerv halinde bulunmaktadır.

Ayırt edici özellik: İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir.

Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor. Bu avantajlardan şimdi NGK, yeni Iridium IX bujilerinde de yararlanıyor. Yeni buji neslinin temel malzemesi olan iridyum, buji teknolojisinde yeni bir çığır açıyor!




Beklemeden kalkış - VX bujileri

Problem - kurumla kaplı bujiler

Karayolu trafiğinde dur-kalklar ve örneğin motosiklet sürücülerinin kask ve eldiven takarken motoru rölantide çalıştırma alışkanlığı, bujilerin daha çabuk kurum bağlanmasına neden olur. İstenmeyen sonuç: Ateşleme sistemi “tekler” ve her çalıştırma problem haline gelir.



Bujilerin değişimi ya da temizlenmesi sadece sıkıntı verici değil, ayrıca zaman alır, zahmetli ve pahalıdır. Dahası bu işlemler daima yalnızca kısa süreli başarı sağlar, gerçek ve kalıcı bir problem çözümü değildirler.


Çözüm - NGK’dan VX bujileri


Özellikle motosikletlerdeki ateşleme problemlerinin aşılması için geliştirilen yenilikçi VX bujisi, uzun yıllardır uluslararası motosiklet üreticileri için yürüttüğümüz süren çalışmalarımızın mükemmel sonucudur.
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
ketchup Kardeşim sen çok aceleci davranıyorsun bence. Dur hele sakin ol. Yavaş yavaş.

Ahtapot gayet güzel oluyor arkaya. Ahtapotun 6 tokasının 3ü motorun sağına 3ü soluna gelecek şekilde ayarla. Tek taraf için söylüyorum tırnakları sırasıyla 1. Artçı ayak dayama pegi kolu, 2. Egzosun yanlarını kaplayan plastik kısım, 3. Sinyalin bağlı olduğu plastik kısma bağla. Gayet güzel oluyor. Ben arkamda bu şekilde kask, mont, kitap, ayakkabı taşıdım. Tabi hepsini aynı anda değil :)

Tankpad işine gelirsek. Bizim depo malum küçük. Tankpadler de kocaman maaşallah. Fuarda uzun arayışlar sonunda kauçuk bir tankpad buldum küçük. Fikir vermesi açısından koyuyorum.
tankpadyi8.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
ketchup Kardeşim sen çok aceleci davranıyorsun bence. Dur hele sakin ol. Yavaş yavaş.

Ahtapot gayet güzel oluyor arkaya. Ahtapotun 6 tokasının 3ü motorun sağına 3ü soluna gelecek şekilde ayarla. Tek taraf için söylüyorum tırnakları sırasıyla 1. Artçı ayak dayama pegi kolu, 2. Egzosun yanlarını kaplayan plastik kısım, 3. Sinyalin bağlı olduğu plastik kısma bağla. Gayet güzel oluyor. Ben arkamda bu şekilde kask, mont, kitap, ayakkabı taşıdım. Tabi hepsini aynı anda değil :)

Tankpad işine gelirsek. Bizim depo malum küçük. Tankpadler de kocaman maaşallah. Fuarda uzun arayışlar sonunda kauçuk bir tankpad buldum küçük. Fikir vermesi açısından koyuyorum.

Abi tank pad'i meraktan sordum ama ahtapot meselesi acil tabi =) geçen gün bi yedek kask taşim dedim bir saatte kolumu çürüttü =) yardımların için çok teşekkürler.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
130
Arkdsalar kücük bişi Sorucam..
Acaba HondaNSr125 ile derbigpr125 i kıyaslarsak hangisini almak daha mantıklı olur?

ikisinin fiyatınıda esit varsayalım:)
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
nsr türkiye'ye birkaç sene geldi sadece. şuan sıfırı üretiliyor mu bilmiyorum ama türkiye'de olmadığı için tavsiye etmem. parçasını bulamazsın. Derbi'nin arkasında Ferco Motor var ve kullanıcısını mağdur edecek bir firma değil. Ama bununla birlikte NSR de GPR'ın dengi değil. NSR daha üstün bir makine 31 beygir miydi neydi? NSR'nin dengi daha çok Aprilia RS125'tir bence. Derbi Euro2 normlarına uyabilmek adına güçten epey bir ödün vermiş. Ama şimdi karşıma RS ve GPR koysalar (aynı fiyat bile olsa) yine GPR Nude alırdım yemin ederim. Şekilci bir insan değilimdir ama üstünde bindiğim makinenin de şekli yerinde olsun isterim =)
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
130
nsr türkiye'ye birkaç sene geldi sadece. şuan sıfırı üretiliyor mu bilmiyorum ama türkiye'de olmadığı için tavsiye etmem. parçasını bulamazsın. Derbi'nin arkasında Ferco Motor var ve kullanıcısını mağdur edecek bir firma değil. Ama bununla birlikte NSR de GPR'ın dengi değil. NSR daha üstün bir makine 31 beygir miydi neydi? NSR'nin dengi daha çok Aprilia RS125'tir bence. Derbi Euro2 normlarına uyabilmek adına güçten epey bir ödün vermiş. Ama şimdi karşıma RS ve GPR koysalar (aynı fiyat bile olsa) yine GPR Nude alırdım yemin ederim. Şekilci bir insan değilimdir ama üstünde bindiğim makinenin de şekli yerinde olsun isterim =)

saol ketchup yardınlarım için.. o zaman bn Gpr almaya calısıYm .. Bitane buLdm 3750e fşyatıda cok uygun geldi bana..
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Km'si de önemli. 15.000 km'nin üzerindeyse de masraf çıkartabilir. Tahminen 20.000 - 25.000 km gibi rektifiye gerekecek bizim motorlara. Malum 2T. Ama bu tamamiyle attığım bir değer. Belki de 40.000'den önce ihtiyaç olmaz.

http://www.sahibinden.com/ilk_sahibinden_ihtiyactanWQQaXQQ6959491WQQpXQQdisplayitem
Mesela bu ilanı veren arkadaşla da pazarlıkla 4000'in altına alınabilir motor. Temiz görünüyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
130
Km'si de önemli. 15.000 km'nin üzerindeyse de masraf çıkartabilir. Tahminen 20.000 - 25.000 km gibi rektifiye gerekecek bizim motorlara. Malum 2T. Ama bu tamamiyle attığım bir değer. Belki de 40.000'den önce ihtiyaç olmaz.

http://www.sahibinden.com/ilk_sahibinden_ihtiyactanWQQaXQQ6959491WQQpXQQdisplayitem
Mesela bu ilanı veren arkadaşla da pazarlıkla 4000'in altına alınabilir motor. Temiz görünüyor.


dediğim motor yanılmıosam 9000km de olması lasm:)
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
bu motoru ben de alacaktım. sahibi yaşını başını almış birisi. kazası yoksa alınır bence. aynı kilometrede iki zamanlı runner'ı almıştık tık demeden yıllarca dayandı. şuanda da bir arkadaşımın altında hala tıkır tıkır çalışıyor. kazası yoksa alınır..
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Km'si de önemli. 15.000 km'nin üzerindeyse de masraf çıkartabilir. Tahminen 20.000 - 25.000 km gibi rektifiye gerekecek bizim motorlara. Malum 2T. Ama bu tamamiyle attığım bir değer. Belki de 40.000'den önce ihtiyaç olmaz.

http://www.sahibinden.com/ilk_sahibinden_ihtiyactanWQQaXQQ6959491WQQpXQQdisplayitem
Mesela bu ilanı veren arkadaşla da pazarlıkla 4000'in altına alınabilir motor. Temiz görünüyor.

motorlarınızın silindiri rektifiye ye uygun deil bildiğim kadarıyla, silindir kaplama olduğu için, yeni silindir piston alınmalı:wiinkk:
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
motorlarınızın silindiri rektifiye ye uygun deil bildiğim kadarıyla, silindir kaplama olduğu için, yeni silindir piston alınmalı:wiinkk:

Daha iyi aslında. Rektifiye iyi oldu mu olmadı mı diye kafa yoracağımıza sıfır pistonları alır takarız, içimiz rahat eder :cat: :)
Rektifiyenin tam olarak neleri içerdiğini bilmiyorum. Piston ve segmanlarla beraber silindir gömlekleri de değişiyor, değil mi bu motorlarda? :silent:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Daha iyi aslında. Rektifiye iyi oldu mu olmadı mı diye kafa yoracağımıza sıfır pistonları alır takarız, içimiz rahat eder :cat: :)
Rektifiyenin tam olarak neleri içerdiğini bilmiyorum. Piston ve segmanlarla beraber silindir gömlekleri de değişiyor, değil mi bu motorlarda? :silent:

rektefiye işleminde silindirin içerisitaşlanıp kazınır ve yeni gömlek çakılır..
ama sizin motorlarda bu ihtiyacın doğduğunu en ii düşen çekişten anlarsın, motorun çekişi düşer, sesi artarr vs..
yapılan işlem 3 zamanlı olduğu için çok basittir, muhtemelen krank ve kol da bi sıkıntı olmayacağı iiçin, sıfır silindir ve piston alınır,
piston kit ini aldığınız zaman içinden pim ve segmanlar çıkacaktır
geriye eskilerini söküp yenilerini takmak kalır..:cat:
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Silindir piston ve gomleklerin degisimi ortalama ne kadar tutar acaba fikri olan varmi arkadaslar ?
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
9000 km gayet iyi ketchup'ın da dediği gibi.

ketchup , birader senin ismin nedir? Ketçap demeyelim artık sana da isminle hitap edelim.

Adım Erdem =) aklımı kaçıracam, iki gündür deli gibi yağmur yağıyor. Normalde sulu karda bile motora binerim ama yeni gelini yağmura çıkartmak istemiyorum. ondan böyle olur olmaz başlığı dolduruyorum heycandan =) aklıma gelmişken birşey sorayım, gaz kolunda bir boşluk var. ilk çeyrek tur gaz telini germiyor. sizde de böyle mi? bir de 1000 bakımında bu tip işlemlerden para almazlar di mi? (arka freni ayarlamak, gaz kolunu ayarlamak vs..)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst