bende 2 haftadır binemiyorum bugün bi yıkıyıp cilalıyim diyorum ama yağmur yağcak gibi yıkayıp yine kapicam apartmana..
bende 2 haftadır binemiyorum bugün bi yıkıyıp cilalıyim diyorum ama yağmur yağcak gibi yıkayıp yine kapicam apartmana..
Merhabalar.. Hemen hemen aynı durumdayım, bildiklerimle/düşüncelerimle yardımcı olmaya çalışayım.
Öncelikle bu ay bir kursa yazılmalısın ki kursa Mart'ta başlayıp, 14 Nisan'daki yazılı ve 12-13 Mayıs'taki direksiyon sınavlarına girip ancak Mayıs sonu gibi ehliyeti alabilesin. Yani bu aslında en zor ya da uzun kısmı. Kursla kaça anlaşırsın bilemem, ben 150 liraya anlaştım, onun dışında da 50 TL yazılı + 50 TL uygulamalı sınav ücreti + 96,35 TL Trafik harcı + 87 TL ehliyet kart ücreti + 10 TL şöförler cemiyeti evrak bedeli = 293,35 TL masrafın olacak.
Motoru almak ise çok daha kolay. Almayı düşündüğün bayinin elinde istediğin motor varsa yasal işlemlerin (ruhsat, plaka, mtv) tamamlanması ile ödemeden 3-4 gün sonra, ellerinde yoksa fabrikaya verecekleri siparişin ellerine ulaşması ve ardına yasal işlemlerin tamamlanmasından (ort. 3-4 gün) sonra elinde olacak. Fakat Nisan'da motorsiklet satışları artacağı için bayinin elinde motor yoksa daha uzun bir süre beklemek zorunda kalabilirsin.
Hangi motoru alacağına gelince. Saydığın kriterlere bakılırsa CBR250R'ı seçmelisin.
Yakıt sarfiyatlarını http://www.fuelly.com/motorcycle/honda/cbr250r ve http://www.fuelly.com/motorcycle/hyosung/gt250r adreslerinde gerçek kullanıcı verilerinden karşılaştırabilirsin. Görüldüğü gibi Honda sahipleri daha az yakıt kullanıyor.
Sağlamlığı her iki motorla da yıllar geçirmeden kesin olarak bilmek mümkün değil fakat kullanılan malzemenin kalitesi bir ipucu olacaksa, genel olarak Honda daha iyi malzemeye sahip.
Yedek parça ve servis konusunda ise Honda'nın üstünlüğü tartışılmaz. Hyonsung'a ise Kanuni bakıyor, çoğu servis dünkü bisiklet tamircileri.
Son olarak fiyata gelince. Aradaki fiyat farkı ile koruma ekipmanlarını (mesela 1. sınıf bir kask) bedavaya getirirsin. İkinci el alırken nelere dikkat etmen gerektiğini bilmediğin için ucuz etin yahnisi durumu ile karşılaşabilirsin, en iyisi sıfır alabiliyorken sıfır almak, senden önceki sahibinin nasıl kullandığını bilmediğin bir motorsikletten uzak durmak.
Egzoz sesi aslında sadece gösteriş için değil trafikte farkedilmek için de önemli, bugün araçların çoğunda dış bükey aynalar kullanıldığı için yanından geçeceğin bir aracın aynadan seni görme ihtimali, egzoz sesini duyma ihtimalinden çok daha düşük oluyor. Bu nedenle ben de motoru aldıktan sonra bu işe yarayacak ama insanları rahatsız etmeyecek kadar yüksek sesli bir egzozla değişmeyi düşünüyorum.
Abiler arkadaşlar belki bu soruyu buraya sormam yanlış olabilir belki ama ben her motoru süreninden öğrenerek almayı düşündüğüm için soruyorum.
Şu ana kadar hiç vitesli sürmedim ehliyetim var ama ehliyetteki o dandirik yarı otomatik motorla 250'likler karşılaştırılamaz kesinlikle o yüzden hiç bir bilgim yok diyorum bu konuda. Ve aklımda 2 motor var biri kawa ninja250 diğeri CBR250, buraya sormamında sebebi budur. Siz bunları kullananlar olarak dürüst bir şekilde bana -'leri +'ları açıklayabilirmisiniz. Daha da öncesinde başlangıç motoru olarak bu 250cc'lik motorlar uygunmudur.Şu anda Denizli'de yaşıyorum ama 4-5 ay sonra İstanbul'a taşınacağım. Forumlarda gördüğüm kadarıyla Honda'nın motor eğitim kursunada gitmeyi düşünüyorum İstanbul'a taşındığımda orda ''güvenli sürüş 1''den başlayacağım. Bunlara bakarak bana neleri önerirsiniz neleri önermezsiniz yeni başlayanla için +'ları -'leri nelerdir yazarsanız çok tşk. ederim. Baştada dediğmi gibi yanlış bir yere yazdıysamda affola.
Cuma akşamı yine motorsuz eve geldiğimden, motor şirkette kaldı. Şansıma Hafta sonu hava güzel oluyor motor yanımda olmadığından, ancak dışarda motora binenleri izlemekle yetiniyorum
Bugun 2 tane cbr250 gördüm yolda, dışardan bakınca daha bi güzel gözüktü gözüme.
Bu arada ilk fırsatta mutlaka jantları siyaha boyatıp kırmızı şerit çektireceğim gerçekten çok ama çok hoş oluyor.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Ben önce B sonra A2 alacak şekilde, 350 + 150 ye anlaştım. Adamın çektiği fiyat bu değildi ama tamamını tek seferde nakit olarak verecek olmam pazarlıkta bir hayli işe yaradı. Zaten genel olarak sadece A2 için 250-300 gibi bir fiyat çekiyorlar. Benim gittiğim yer Bostancı'da Ozan Sürücü Kursu diye bir yer.
Bu arada sağlamlık konusunda sağlıklı bilgi almak için şunu yapabilirsin: Hem Kanuni hem de Honda servislerine git, şu motoru almayı düşünüyorum size çok geliyor mu genelde karşılaşılan bir sorun var mi diye sor. Ben sadece bir tane özel Honda servisine gittim, aynen böyle dedim adam "abi o modeli biz daha görmedik, buraya uğramadı hiç" dedi, cevap yeterince açık geldi başka yere gitmeye gerek görmedim (gerçi bunun bir nedeni de motorun sokaklara ancak 2011 Mayıs'ında inmesi) Ama imkanın varsa sen gez yine, farklı birşeyler duyarsan bize de söyle ;)
Şöyle bi günün özetini geçeyim size Trip'e dikkat
Devamı fotoları upladıktan sonra
Total:620km felan oldu
Nasıl iyi geldi anlatamam İstanbul Kocaeli-Kocaeli İstanbul ve İstanbul Gezintisi
3 Cbr aynı karede
Açılın yollar benim
Geri Dönüşte Bacak hareketleri Erkan Abiden
Rodajda can sıkılınca nereye oturcağımı şaşırdım heheheh :D
İnş. olursa Haftayada Tekirdağ yapalım diyorum ama arkadaşlar senle yol bitmiyo 80-90 diye yan çiziyolar
uhh ne güzel yolda foto çekiyorsunuz,tabii artçı sayesinde ama durup foto çekmekten daha güzel ,daha hoş kareler yakalanıyor.bizde bugün ufak bir gezi yaptık http://www.motosiklet.net/forum/etki...ezi-adana.html
oo fotolar super
valla cok ozendım ya.umarım yazın bızde ızmırlıler olarak yaparız boyle bulusmalar ...
(yalnız cok akrobatık hareketler yapmayın ya :( allah korusun.)
arkadaşlar cbr250 de vites göstergesi mevcut mu panelde herşey var galiba ama merak ediyorum vites göstergesi olup olmadığını
ne imzası beaaa
teşekkür ederim
ne imzası beaaa
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)