Kuba Motor Superlight 200
-
28 Aralık 2015, 23:47
#2281
Bu motor ilk motor olmak için uygunmudur. Ağırlığı kullanimi vs açıdan.
Araba kullaniyorum bisiklet derseniz çocukluğum bisiklet üstünde geçti ki halada görsem tanıdıkta hemen atlarım bisiklete iyice yorulana kadar inmem
Yaş 20 boy 1.85 düşünceleriniz benim için çok önemli
Reklamlar
-
28 Aralık 2015, 23:56
#2282
Oldukça tecrübesiz olarak başladım bu motoru kullanmaya, daha önceden scooter sürmüştüm bu yüzden motor üzerinde denge problemim hiç olmadı ancak tecrübem çok uzun süreler değil... Teknik bilgim ve vitesli motor bilgim çok az olmasına rağmen hiç zorlanmadım, hafif olması ve çok büyük güçler üretmemesi yeni başlayanlar için bence ideal, dengesi de gayet iyi...Tek söyleyeceğim benim boyum 1.80, bacaklar biraz depo üzerine çıkıyor, beni rahatsız etmedi ama almadan önce bir oturup bu duruma da bakın derim..
-
29 Aralık 2015, 02:29
#2283
canneerr adlı üyeden alıntı
Bilgiler için teşekkürler, ben motoru değiştirir miyim diye aklıma düşen fikirler yüzünden lastik işini ertelemiştim ama micheline geçeceğim bu kesin..
Sizde bu ön lastiğin biraz fazla zıplama durumu var mıdır? Ben scooter kullanıp 2 sene boşluktan sonra bu motoru aldım, çok tecrübem olmadığından da bazı durumları sorun sanıyor olabilirim... Şehir içinde bir sorunla karşılaşmadım ama şehirlerarası yolda, özellikle sağ şeritte olan kamyon lastik izlerinde yol dalgalandığı için benim motorun ön lastik biraz zıplıyor.
Bir de, ön amortisörden gelen ses vardı, çözüldü sanmıştım ama halen devam ediyormuş, kasislerden veya çukurdan geçerken bu sesin gelmemesi için neredeyse bisiklet hızına düşmem gerekiyor, sizde de az bişey hızlı kasisten geçince ses geliyor mu?
Bu ses ile ilgili bir video çektim, biraz depodaki benzin sesi ile karışmış bahsettiğim ses ama metalik bir 'tak' sesi geliyor kasisten geçerken dinleyebilir misiniz?
https://www.dropbox.com/s/5a0ig8kh0m...42200.mp4?dl=0
Teşekkürler,
aynı ses bende aldığım günden beri var. ilk önce camdan zannettim, söktüm yine devam etti. acaba göstergeler mi dedim, onlar da değil. servise gittim söyledim sıkıntımı. bana "abicim kasisten geçerken kasis yokmuş gibi hangi araç geçiyor. elbette bir ses gelecek" dediler. neyse daha birçok saçma sapan senaryolar üretip denedim. yine de sesi kesemedim. en son aklıma gelen ön tampon oldu. onu da söküp denemedim açıkcası amortisörler sağlam, yağı keçesi vs. velhasıl-ı kelam bu sesi gidermenin yöntemini bulamadım azizim. eğer çözümü bulursan lütfen bizimle de paylaş
-
29 Aralık 2015, 09:18
#2284
Marş sorunu yaşıyorum.. 3-4 marştan sonra alıyor,istop ediyor tekrar 3-4 marşta alıyor.. Bir de sabah ilk marşta hiçbir tepki yok sanırsın aku bitmiş.. 1-3 kez bas bişey yok..sonra kontağı açıp kapıyorum gene zor marşla çalışıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:49 ----------
Sabah zorla çalıştı bu sefer viteste istop ediyor.. Boşta zorla çalışıyor vitese alınca istop ediyor..arabayla geldim işe
-
29 Aralık 2015, 09:18
#2285
Akü, konjektör, buji, buji piposu, marş motoru dahil kontrol edilmeli. Muhtemel akü bitik...
-
29 Aralık 2015, 10:43
#2286
Ben bugun firsat bulabilirsem goturecegim, ustayla konustum amortisorden degildir hic sanmiyorum diye yorumladi. direksiyonda bosluk olabilir belki kaynagi budur, bi surmem lazim dedi.sonuca ulasabilirsek buraya yazacagim...
-
29 Aralık 2015, 10:56
#2287
@caner ; Ben esneme sırasında birbirine vuran iki parçadan şüphelenmekteyim ama hayırlısı bakalım.
@drakyuz ; gece motor açıkta ve viteste mi kalıyor ?
-
29 Aralık 2015, 15:23
#2288
Selamlar herkese! Geçtiğimiz cuma akşam işyerinden dönüşte egzos manifolt bağlantısında bulunan somunlardan birinin başının koptugunu gördüm. Daha önce de olmuştu bu yazın. Hız kesici tümseklerden geçerken hafif sürüme oluyor hep sanırım o sürtmeler manifolt çıkışını kastırıyor ve sonunda sıcağın da etkisiyle somun başı kopuyor. Sanki motor yere çok yakın, ya da benim amortisörlerde sorun var? Yorumu olan var mı?
-
29 Aralık 2015, 15:59
#2289
yoğun olarak sürüş yapıyorsanız en azından 2 hafta bir somun ve diğer gözle görülür vida gruplarını sıkın.Titreşimden ötürü vida gevşemesi olabilir,her motorda bu durum yaşanır dolayısı ile önceden görerek bu tip sorunları aşabilirsiniz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
29 Aralık 2015, 16:11
#2290
shadowmaster adlı üyeden alıntı
@caner ; Ben esneme sırasında birbirine vuran iki parçadan şüphelenmekteyim ama hayırlısı bakalım.
@drakyuz ; gece motor açıkta ve viteste mi kalıyor ?
Aynen hocam,viteste ve açıkta...
-
29 Aralık 2015, 16:15
#2291
drakyuz adlı üyeden alıntı
Aynen hocam,viteste ve açıkta...
Motorunuzu park halinde iken vitesde bırakmayın,boşda kalsın zira vitesde iken bu soğuk havalarda baskı balatalar birbirine yapışık kalacağından ilk çalıştırmalar sıkıntı yaşatabilir.Her zaman boşta park edip boşda makine çalıştırın.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
29 Aralık 2015, 16:46
#2292
BlackGhost adlı üyeden alıntı
yoğun olarak sürüş yapıyorsanız en azından 2 hafta bir somun ve diğer gözle görülür vida gruplarını sıkın.Titreşimden ötürü vida gevşemesi olabilir,her motorda bu durum yaşanır dolayısı ile önceden görerek bu tip sorunları aşabilirsiniz.
Somunun başı koptu gevşeme değil Black...
-
29 Aralık 2015, 17:22
#2293
sonuç itibari ile titreşim sebebi ile gevşek kalan ve o gevşek alanda baskı altında kalan her vida bir yerinden kopabilir.(yaşadım biliyorum) dolayısı ile kullandığınız vida yerine daha farklı bir vida tipide kullanabilirsiniz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
29 Aralık 2015, 20:36
#2294
BlackGhost adlı üyeden alıntı
sonuç itibari ile titreşim sebebi ile gevşek kalan ve o gevşek alanda baskı altında kalan her vida bir yerinden kopabilir.(yaşadım biliyorum) dolayısı ile kullandığınız vida yerine daha farklı bir vida tipide kullanabilirsiniz.
Bu tespit kasislerde yere sürtme durumunu çözmüyor. Ya egzoz manifolt dirseğinin altına bir muhafaza yaptırıcam ya da motorun yerden yüksekliğini sorgulamaya başlayacağım gibi... Sl 200 'ün temiz yüksekliğini bilen var mı?
-
29 Aralık 2015, 20:51
#2295
benim anlamadığım konu,bizim lastiklerimiz orjinal boyutlarında değil mesela ve bu yere biraz daha yakın tutuyor (çokda iyi oluyor bu yol tutuş için) ancak buna rağmen kasis vs gibi yerlerde sizin sıkıntıyı çekmiyoruz.Bence sizin sorun yaşadığınız kısmı bize resimli olarak sunarsanız daha sağlıklı çözüm sunabiliriz.Hangi kasis olursa olsun sl200 ler böylesi problem yaşatmaz,bir gariplik var yani?
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
29 Aralık 2015, 20:58
#2296
Resim çekmeye çalışırım, şuan tamircide motor. Bir de temiz yüksekliği ilk fırsatta ölçüp buraya yazacağım. Acaba benden önceki kullanıcılar amortisör ayarlarıyla mı oynadı? Eğer forumdan kimse kasislerde böyle bir sorun yaşamıyorsa (kasislerden geçerken sürtme vb.) o zaman sorun benim motorda...
-
29 Aralık 2015, 21:03
#2297
@joviden Ben de hiçbir kasiste böyle bir sürtme sorunu yaşamadım, yüksekliği oldukça yeterli geldi, sanki doğru olmayan bir durum var gibi geliyor bana da...
@blackghost düzenli kontrol etmemiz gereken, sürekli gevşeyen sabıkalı kısımlar belli midir? Çok anlamadığım ve kurcalamaktan kaçındığım için en azından önerdiğiniz kısımları ben de düzenli kontrol edeyim..
-
29 Aralık 2015, 21:17
#2298
egsoz bağlantı noktaları,sele bağlantı vidaları,yan çantaların çamurluğa bağlı oldu noktalar ,motor bloğundaki egzos manifolt giriş vidaları gibi yerler titreşimlerde en çok gevşeyebilen noktalardır.
@joviden
amortisörlerde alçatma yükseltme yoktur,sertleştirme yada yumuşatma vardır oda sadece arka amortisörlerde uygulanıyor,ön amortisörler sabittir zaten.
Şayet arka amortisörlerin yayları kesilip alçaltılmışsa yada yaylarda problem varsa yere yakınlık sıkıntısı olabilir.İlk kez siszde böylesi bir sıkıntı ile karşılaştım ben,sınıfında en ideal chopper yol mootoru,yani regaller bile bizim makinelerden biraz daha alçaktır.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
29 Aralık 2015, 23:54
#2299
@drakyuz ; motor her zaman boşta kalsın, ilk çalıştırmada düzeltip 10sn bekleyip, debriyajı çekip çalıştırmak gerek, yaz/kış daha doğru ama kışın daha önemli.
@caner ; bu başlıkta sıkça gevşeyen vidaları fotoğraflı anlattım, sayfaları hatırlamıyorum.
@joviden ; o olaya vida kesmesi diyoruz. Manifolt için iki nedenden olur. 1-egzostun yere sürtmesi ile gelen darbe, 2-vidaların gevşemesi yüzünden yükün vidaya binmesi kaynaklı. Ben de bu güne kadar arada orta sehpa sürttüm çok yatırınca ya da yüksek kasislerde ama egzost hiç sürtmedi. Ön amortisörlerin esnekliğini kontrol etmek gerek, içindeki yağ inceldiyse fazla esner motor ya yağ ya da amortisör değişmek gerekir böyle bir durumda.
-
30 Aralık 2015, 16:02
#2300
Slm arkadaşlar yav benim motor sanki güçten düştü 80 i zor görüyorum 60 a geldiğinde beni 5.vites e at diye bağırıyor 3.vites hiç yok gibi.yoksa benmi boş kuruntu yapıyorum acaba sizin motorlar nasıl 3000 küsür km de motor bu arada
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)