Silindir (gömlek, piston, Segman) değişimi resimli anlatım - ustalarda bir baksın

Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
herkeze slm arkadaslar..ben usta değilim bastan söyliyeyim sadece söküp takan biri olarak bu işleri öĞrendim.:cat:nese ben silindirimi değiştirdim bilginiz olsun diye fotolarını çektim:cherry::cherry:
bu arada niye değiştirdin derseniz benim motosikletin içinden yolda giderken tak tuk sesler gelmeye başladı kafamda kask vardı fazla duymuyodum tabi... ben sübaplardan geliyo sandım içimden bosver evde bakarım dedim.eve geldim kaskı çıkardım motordan çok yüksek bi catırtı geliyodu.bi açıp baktım silindirin kulagı kırılmıstı ve kötü haber kulak aşağıda yani krankın orda.....:pale:
pistonun ve silidirin üzerinde çizikler vardı..geri taktım ve genede binmeye devam ettim biliyorum binmemem lazımdı ama bindik işte yaptırıcak zamanım yoktu..öyle 300 km yol filan yaptım ve artık degiştirim dedim şunları..bu arada bu 300 km sonunda yağ filitresini kontrol edim dedim bide baktım iyi haber pistonun kulagı burda :cherry: yağ filitresinin içinde kulak tek parca parçalanmamış ama köşeleri biraz aşınmış.nese parcayı buldumya onu kafama pek takmadım...nese silindir takımı aldım(GÖMLEK,PİSTON,SEGMAN)ve taktım...sonuç olarak ses hala vardı ama eskisi kadar aşırı değildi...sorunum tam çözülmedi demekki başka biyerden daha ses geliyomuş..mecburen şimdi bi motosiklet servisine götürücem.

FORUMDAKİ USTALARDAN RİCAM YORUMLARINIZI EKSİK ETMEYİN..YANLIŞ YAPTIĞIM BİŞEY VAR Mİ?

anlatmaya başlıyalım


BU PİSTONUMUZ ÜZERİNE SEGMANLARINI TAKTIM...SEGMANLARIN KALIN İKİ TANESİNİ YUKARI TABİ AYRI AYRI YERLERİNE..YAG SUZGECİNİ ASAĞIYA TAKTIM VE Bİ ALTINA Bİ ÜSÜNE OLMAK ÜZERE İKİ TANE İNCE SEGMAN TAKTIM..ZATEN BUNLAR TAKIM GELİYO NERDEN ÇIKTIKLARINIDA
ESKİ PİSTONDAN HATIRLIYODUM...
tnmotosikletln0.jpg



tnmotosiklet1ih9.jpg



tnmotosiklet2gd4.jpg


BUNLAR PİSTON PİM SEGMANLARI
tnmotosiklet3yf6.jpg


BURADA PİSTONU KRANK KOLUNUN ÜZERİNE TAKIYORUZ..ÖNEMLİ OLAN KISIM PİSTONUN ÜZERİNDE İN YAZAN BİR YER VAR O İN YAZAN KISIM KARBÜRATÖR TARAFINDA OLUCAK.. BASİT Bİ İŞLEM
PİSTONU TAKIP İÇİNDEKİ PİMİ İÇERİ İTİYORUZ..:cat:
tnmotosiklet4ki9.jpg


SÜBAP İTECEKLERİ
tnmotosiklet5gv4.jpg


BU YENİ ALDIĞIM SİLİDİR YANDAN VE FARKLI AÇILARDAN
tnmotosiklet6aj4.jpg



tnmotosiklet7bn3.jpg


VE ÇEKİÇLERİ TAKIYORUZ BUDA BASİT Bİ İŞLEM..ÇEKİÇLERİ YUVALARINA OTUTTURUP KAM MİLİNİ TAKIYORUZ...
tnmotosiklet8mz9.jpg


tnmotosiklet9jx1.jpg



tnmotosiklet10zw1.jpg


ŞİMDİ SIRA PİSTON PİM SEGMANLARINI TAKMAKTA..TAKMADAN ÖNCE AŞAĞIYA DÜŞMEMESİ İÇİN SARI Bİ BEZ KOYDUM...BEN TORNAVİDA İLE TAKTIM..
SOL SEGMAN TARAFI
tnmotosiklet11ig6.jpg


SOL
tnmotosiklet12dj7.jpg


SAĞ
tnmotosiklet13vm4.jpg


SAĞ
tnmotosiklet14ki9.jpg


VE BUNLARIDA TAKTIM...
tnmotosiklet15sm5.jpg




BU SİLİNDİR ALT CONTASI BUNDA TERS TAKCAM DİYE KORKMAYA GEREK YOK...TERS TAKMA GİBİ SECENEGIMIZ YOK TERS OLMAZ ZATEN...
tnmotosikletnetpt8.jpg


SEKIL 1 YANLIZ BUNU BURAYA TAKMIYORUZ
tnmotosikletnet1fa8.jpg


PİSTONUN ÜZERİNDEN GEÇİRİP SANZUMANIN ÜZERİNE TAKIYORUZ..
tnmotosikletnet2yo4.jpg


BUNUDA TAKTIK....
tnmotosikletnet3ec6.jpg


BUNLARDA SABİTLEME PİMLERİ YERLERİNE TAKIYORUZ..2 TANEDİRLER
tnmotosikletnet4bu7.jpg



tnmotosikletnet5ol8.jpg


SOL
tnmotosikletnet6nk0.jpg


SAĞ
tnmotosikletnet7cs9.jpg


SİLİNDİRİ TAKIYORUZ....
tnmotosikletnet9dc9.jpg



tnmotosikletnet10ht1.jpg



tnmotosikletnet8cx6.jpg


BU SİLİDİR ÜST KAPAGI
tnmotosikletnet11gu1.jpg



tnmotosikletnet12zf1.jpg


KÜLBÜTÖR KAPAĞI
tnmotosikletnet13to4.jpg


BUNLAR SİLİDİR ÜST KAPAK SOMUNLARI
tnmotosikletnet14du8.jpg


BU ÜST PİYANO
tnmotosikletnet15ky7.jpg



tnmotosikletnet16hp4.jpg



tnmotosikletnet17iz2.jpg


TEKRAR SİLİDİR ÜST KAPAĞI SİLİP TEMİZLEDİM...
tnmotosikletnet18la1.jpg


BURASI YANMA ODASI KAPKARA OLMUS ZIMPARA YAPTIM...
tnmotosikletnet19sx8.jpg



tnmotosikletnet20eu0.jpg



tnmotosikletnet21mh5.jpg


ZIMPARADAN SONRAKİ HALİ
tnmotosikletnet22zu3.jpg


BUDA SİLİDİR ÜST CONTASI
tnmotosikletnet23bm2.jpg


TEMİZLEYİP HER İKİ TARAFINA KIRMIZI CONTA SÜRÜYORUZ..VE SİLİNDİRİN ÜZERİNE TAKIYORUZ

tnmotosikletnet24jc1.jpg


SİLİNDİRİ ÜZERİNE GEÇİRİYORUZ...
tnmotosikletnet25ny3.jpg


tnmotosikletnet26jz9.jpg


VE İTECEKLERİ PİYANO ÇEKİÇLERİNİN ÜZERİNE TAKTIM..
tnmotosikletnet27aq8.jpg


BURDADA ÜST PİYANOYU TAKTIM...
tnmotosikletnet28ju1.jpg



BUDA FİLLER ÇAKISI (SENTİL) BUNUNLADA SÜBAP AYARI YAPTIM...EMMEYİ 0.75 EGSOZU 0.25 YAPTIM..BU DEGERLERİ BİYERDE OKUMUŞTUM YANLIŞMI DOGRUMU BİLMİYORUM...USTALAR SİZCE 200 LÜK MOTORA BU SÜBAP DEĞERLERİ UYGUNMU?
tnmotosikletnet29vo7.jpg


SÜBAP AYRI YAPTIKTAN SONRA KÜLBÜTÖR KAPAĞINI TAKIYORUZ İŞLEM BU KADAR.....KUSURA BAKMAYIN BİTİNCE FOTORAF ÇEKMEYİ UNUTMUŞUM...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ellerine sağlık...:cat:
 
Katılım
26 Tem 2007
Mesajlar
298
Üstad sen ameliyat yapmışsın resmen..:mrgreen: Eğer bu işleri sık yapıyorsan bi dahakine video da çekebilirsin daha heyecanlı olur :) Eline sağlık.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
sanırım egzantrik mili var bunda zincirli olanlarda senteye getirmek ustalık ister bunda sente ayarı:silent: nasıl oluyor
 
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
346
usta değilim demişsin ama ustadan aşağı kalır yanında yok.yani usta olmuşsun.
tebrikler....:cat:
 
Katılım
13 Eyl 2008
Mesajlar
295
Bizim yapacağımız iş değil ama genel bilği açısından önemli,güzel paylaşım teşekkürler..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Eki 2008
Mesajlar
442
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tebrikler keske vido çekseydin arkadaşın dediği gibi
 
Katılım
25 Tem 2006
Mesajlar
1,471
tebrik ederim, ellerine sağlık,
birşey sorcam, önceden bu işlerle uğraştın mı yoksa direk daldın mı :)
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,257
valla ne adamlar var, ne makinalara biniyorlar ama rolanti ayari bile yapamiyorlar...

Ben bilmiyorum islemin dogru mu yanlis mi ama makinayi rahat rahat indirip bindirmissin... Helal olsun...
 
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
712
Tebrikler... :cat: yaptığın şey yanlışta olsa en azından elin alışmış olur. Bir daha ki sefere daha iyi iş çıkartırsın.
 
Katılım
20 Kas 2005
Mesajlar
490
Ellerine sağlık; işte sitede böyle paylaşımlar daha çok olmalı:cat:
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
eline saglik cok güzel anlatmişsin kaça mal oldu bu işlem

sağol kardeş...sadece silindir takımı aldım 130 ytl tuttu...

usta değilim demişsin ama ustadan aşağı kalır yanında yok.yani usta olmuşsun.
tebrikler....:cat:
teşekurler elimden geliyo böyle işler takımlarda var zaten...:cherry:

tebrik ederim, ellerine sağlık,
birşey sorcam, önceden bu işlerle uğraştın mı yoksa direk daldın mı :)

sağol...önceden uğraşmadım ama gecen kışta silindir kapağını değiştirmiştim..

tebrik ederim, ellerine sağlık,
birşey sorcam, önceden bu işlerle uğraştın mı yoksa direk daldın mı :)

sağol...önceden uğraşmadım ama gecen kışta silindir kapağını değiştirmiştim..:cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Allahtan bilmiyorsun bide anlasan discovery kapından ayrılmaz :)

Şaka maka ellerine sağlık
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
123
herkez yorumları icin teseyur ederım bazı arkadaslar video istemis ama video zor is o yuzden videoya çekemedim hep 2-3 saat filan sürdü kusura bakmayın..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst