Viraj girişi kırmızı, çıkışı mavi.
Bukonu bu resimle yıllar önce bu sitede tartışıldı.
Biraz aradım bulamadım bulunca linki koyacağım.
O zamnlar daha hararetli geçmişti tartışmalar.
Eski mtciler başkaydı canım şimdikilerde pek iş yok herkeş herşeyi biliyo kimsenin kimseye ihtiyacı yoh.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
en mantıklısı yeşil çünkü sabit dönüyor kırmızı diyenler o kadar dar girersen o virajdan zaten çıkamazsın : )
valla sürdüğün şehire göre değişir. istanbulda isen kırmızı bile doğru kabul edilebilir
ama nşa yeşil diyorum
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
her motor kullanıcı viraja farklı girer.burda tabiki en mantıklısı yeşil görünyor ama türkiyedeki yollarda en mantıklısı normal bir süratta dar girip dar cıkmaktır.kallabalık bir yolda zaten yeşilide yapamazsın yapmaya kalkarsan yandaki araca vurursun çift yonlu yolda onların hiçbirini yapamazsın.çünkü karşı taraftan gelen araç orası viraj oldugu için sana çarpacaktır.ayrıca çizime bakarak sadece mantık üretirsin ama gerçek yolda tecrübe konuşur.yüksek suratta dar girip dar cıkanlarda var dedigim gibi bu iş tecrübeye dayanır ve altındaki makinanin viraj kabiliyetine ( örnek bir race ile bir chopper in viraja girişi çok farklıdır) zaten nekadar usta olursan ol viraja sert gireresen hata kabul etmez.her lastiklede viraja sert girilmez.
o çizim gidiş şeridini göstermektedir.
yeşilçizgi doğrudur, diğerlerinde ya hızı ani düşümek gerekir ki bu da arkadan gelen araca risk oluşturur ya da hızla girilirse çıkış stabil olmayacaktır.
yeşil çizginin en önemli unsuru ise değişmez altın kuralı içermektedir;
"viraja girerken karşı şeridi ve virajın çıkışını en yüksek açıyla görebilecek noktaya ulaşabilmektir. böylece viraj çıkış hızı ve yatış derecesi optimum olarak insiyatif kullanmamızı sağlayacaktır"
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:00 ----------
şakacı seniiii
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Evet kagıt üzerinde dogru olan yeşil hat görünüyor fakat pratikte büyük riskleri var. Özellikle Türkiye şartlarında.Yeşil hatta virajın en dışından motoru yatırmış bir şekilde ilerlerken yoldaki herhangi bir süprizden dolayı yavaşlamamız yani motorun yatış açısını biraz azaltmamız gerekirse maselef kaçış yerimiz kalmıyor. Motosiklet çok azda dikleşse bariyerlere gireriz neden; çünkü zaten bariyerin dibinden viraj alıyoruz aramızda yeteri kadar mesafe yok.
Daha 1 hafta önce yaşadıgım bir olayı anlatıyım. Resimdeki mavi hattı takip ederek viraja giriyorum ve biraz içindeyken yolun solundaki parçalar dikkatimi çekiyor. Viraj çıkışında dikkatli baktıgımda o parçaların kamyon lastigine ait oldugunu farkettim. Bu kamyon lastiklerine kaplama yapıyorlar sanırım o kaplamalar lastikten ayrılmış ve virajın dışına savrulmuş. . Biran düşündüm bu virajı dıştan alıp motor yatmış durumdayken üstlerinden geçsem acep ne olurdu? Sonucu düşünmekten vazgeçip ondan sonraki virajlarıda mavi hattaki gibi almaya başladım. Tabiki virajlarada limitte girmedigim için şuana kadar bir sorun yaşamadım.
Yolda nekadar pislik varsa bunlar yolun en sagında ve solunda birikiyor. Bir şekilde bu alanlardan uzak durmak lazım.İşin ucunda düzgün viraj alıyım derken bariyerleri öpmek var
evet yeşil çiz gi altın kuraldır.ama o altın kural sadece pistte geçerlidir.o altın kuralı uygulamak için türkiyenin yolları müsait degildir.bir önceki mesajımda da belirttigim gibi yola çıkıldıgında tecrübe konuşur.türkiyede o kadar salak şöför varki yeşil çizgideki gibi sola dogru acılırsın.araç kullanan bir salak ta senin sagına virajın dar bölgesine seni düşünmeden hızlı bir şekilde girer ve senin viraj kabiliyetini ayrıca yatış acını bozar.sen en soldasın sagına bir araç girer ve virajın dar bölgesinede bir araç girer onlar aynı anda döner sanada boş yer kalmaz ki arkandanda hızlı bir araç gelyorsa hızını düşürmende tehlikelidir ki dedigim gibi salak şöför çok. bu yazdıgımız olaylar buyuk motor kullananların cogunun başına gelmiştir ve gelmeye devam edecektir. her motor kullanıcısı virajı kendi kabiliyeti ile dönmektedir.turkiyenin yolları bozuk ve özellikle virajlı yerlerde araçlar fazla fren yaptıgından yol kayganlaştıgı için motoru fazla yatırmak tehlikelidir ki bir çok kullanıcı bunun kurbanı olyor.onun için benim düşüncem ve yaptıgım şey orantılı bir hızla dardan girip dardan cıkmaktır.bazen cok hızlı bir şekilde girdigimde olyor ama yinede tr sartlarında hata yaptıgımı düşünyorum. dardan girdigimizde araçlar salaklık yapık yatıs yonumuze giremiyorlar cunku en dar bolgedeyiz hızlı gelen arac zaten solumuzdan viraja girip cıkyor (saga donulen viraj) yola cıkan cogu kullanıcı o yeşıl çizginin gosterdigi acıdan cok daha iyi bir açı ile dönebilir ki zaten döneneler var ama kullandıgımız makinada cok önemlidir tekrar yazyorum viraja chopper ile racıng aynı şekilde giremez çünkü ikisininde yatış kabiliyeti farklıdır.ki bu tüm motorlar için gecerlidir.altın kural turkıye şartlarında sadece çizimde kalır.tecrube tecrube tecrube kımı adam 150 km ıle viraja girer bir başkasıda aynı virajda 50 km ile giderken afalar cunku sonucta iki tekerin üzerinde gidyorsunuz.
Sevgili dostum ,
Bu viraja beraberce yaklaşsaydık muhtemelen ben sizden önce gazı kapatıp hızımı yeşil çizgiye göre düzenleyecek ve viraja sizden oldukça yavaş girecek daha sonra ağırlığımın %60 lık kısmını arka tekerleğime yükleyebilmek için (bkz. virajda max. yol tutuş için ideal ağırlık dağılımı)tatlı tatlı gaz açmaya başlayacaktım .Buna karşılık siz hızlı girdiğiniz virajda iç tarafta kalıp dışa savrulmamak adına gazı açamayacak aksine bir süre sonra iyice gazı kapatacak ve apex e gelmeden hemen önce o keskin eğriyi dönebilmek için frene epey bir asılacaktınız. Ben ise hala dışında olduğum virajdaki konumum avantajı ile viraj çıkışını sizden çok önce görecek ve zaten açık olan gazımı gönlümün istediğince açıp , siz apex te fren ile boğuşurken açıktan sizi geçecektim. Bu senaryo 3-5 virajda daha devam ettikten sonra muhtemelen pes edecektiniz ve benim çizgimi anlamaya çalışacaktınız.
Yeşil çizgi bakış için en ideal çizgi olmak ile beraber sürücüye en erken gaz açma olanağı tanıyan çizgidir bu nedenle önünüzdeki viraj için sola açılıp hız kesen bir motoru sağdan geçip "of be ne biçim geçtim herifi " cümlesini zihninizde tamamlayamadan o motoru tekrar önünüzde bulabilirsiniz..
Saygılarımla
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:13 ----------
Sevgili Moderatörüm,
Yeşil çizgi aslında o virajın motoru en dik pozisyonda tutarak alınabileceği çizgidir bu nedenle eğitimli bir sürücü yeşil çizgiyi kullanırken limitte gitmek yerine viraja yavaş yaklaşıp motorunu dik tutar ve herhangi bir engel ile karşılaştığında kaçış için arka lastik yanağında bolca yer vardır. Viraj çıkışını ve yol yüzeyini en erken görebileceğiniz çizgi yine yeşil çizgi olduğu için yolun müsait olduğunu en erken siz görür ve en erken gazı siz açarak yavaş girdiğiniz virajda kaybettiğiniz zamanı misliyle geri kazanırsınız.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Ben de yeşil demek istiyorum çünkü o çizgide virajın tam keskin noktasına gelene kadar aynı gaz oranında devam edebiliriz dönüş noktasına geldiğimiz de ise dik konumuna geçeriz ayrıca resimde diğer yol sol tarafa doğru gidiyor yeşil çizgi ile girersek konumumuz daha iyi olur.
Bunlar gavur icadı
Memleket için aslolan görüş açısı genişliğidir.. Ne kadar geniş açıyla görüyorsan doğrusu odur..
Tali yollardan geçtim, otoban harici anayollarda dahi ters şeritten gelmeler, olmadık çer-çöpün yolda bulunması vs. türü etkenler her zaman için her virajda görüş açısı en geniş olan hattın en doğrusu olduğunu söyler bize..
Resimle ilgili konuşmak gerekir ise; Bu çizim tek şerit, tek yön bir yola ait ise elbette yeşil çizgi doğru hat.. Ama yol gidiş geliş çift şerit ise minimum karşı şeride tecavüz adına mavi hat doğrusudur..Ki o bile limitlerde yatış gerektiriyor gibime geldi..
Gene de memleket için üç hat da doğru değil..
Sevgili Dostum,
Sadece bizim ülkemizde değil dünyanın motosiklete aşina ve medeni birkaç ülkesi dışındaki bütün ülkelerde yeşil çizginin en ideal çizgi olması her zaman en güvenli olduğu anlamına gelmez , ileri sürüş eğitiminde çizgi seçiminde birinci öncelik kendini güvende hissettiğin yeri seçmendir.
Yol üzerindeki riskler bizi yeşil çizgiden sapmaya zorlayabilir ama unutulmamalıdırki önünüzdeki riski en erken görebilmenin tek yolu yine yeşil çizgiyi takip etmektir.
Sonuç olarak :
Güvende olduğun sürece yeşil çizgide kal , aksi bir durum var ise bunu en erken sen göreceksin ve ona göre en erken önlemini yine sen alacaksın. Yeşil çizginin esprisi budur.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Bence değil , bu teknikle ilerleyen bir sürücüden çok daha önce bu virajdan çıkılabilir. Bu sürücü ancak 3 noktasında gazı açabilmektedir. Halbuki bir süre daha dışarıda kalmaya zorlasaydı kendisini 2 ile 3 noktasının tam ortasında virajın çıkışını görebilecek ve gazı daha erken açma şansına sahip olacaktı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:08 ----------
Evet bende onu teknik olarak ifade etmeye çalışmıştım zaten
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Mesele virajdan erken çıkmak değil bu çizimde..
Mesele, görüş açısını optimumda tutararak mümkün olan en az sürede viraj almak ki görüşü kaybederek virajda harcanan süreyi (dolayısıyla riski) minimize edelim..
Tamamen gerçek hayata uyguladığım bir sistem bu..
1-En kısa sürede virajı al,
2-En güvenli ve en çabuk şekilde motoru doğrult,
ki görüşünü kaybetme..
Hatırlatmak isterim ki performans sürüşünden bahsetmiyoruz, şehir içi güvenli sürüş amacımız..
Bir virajı ne kadar dıştan almaya başlarsak o kadar dışa kaçmayan bir aksiyon içine gireriz..Eğer içten alır ve apekse virajın en dışındayken varırsak dışa savrulmamız artar ve karşı şeride gireriz ki bunu istemiyoruz..
Dediğim gibi bahsettiğim hat, performans sürüşüne aykırıdır ama güvenli sürüş için en makul olanıdır..
Not: Mevzubahis çizim memleket koşullarında geçerli değildir. Geçerli olan, virajın şekline göre en geniş görüş açısını elde eden hattı izlemektir..Görüş yok ise, yavaşlayıp virajı sakince almak tek ve en doğru harekettir..
Mevzubahis çizim ultra insan haklarına saygılı, trafik bilinci gelişmiş ülkelerdeki en doğru viraj tekniğidir.
En isabetli cevap bu olmuş: http://www.motosiklet.net/forum/2227671-post71.html
Motosikletin -yeşil çizgi izlendiği takdirde- virajı en az yatış açısıyla dönebilecek olması vurucu detay. İlginçtir ki pistte de -her ne kadar astronomik yatış açıları görsek de- esas olan virajları motosikleti olabildiğince az yatırarak almaktır; daha az yatış= daha fazla hız. Sarkma tekniğinin espirisi de aslında bu - motoru olabildiğince dik tutarak virajları hızlı dönmek.
Tabii ki biz yollarda pist şartlarına sahip olmadığımızdan, sarkma tekniğini kullanmamalıyız. Amaç her virajda 0.05 sn. kazanmak değil, hayatta kalmak. "Ben bu virajı x km/s hızla alırım" diyorsanız o hızdan bi 10 km/s eksik hız taşıyın viraja ve bu örnekteki yeşil çizgiye yakın bir hat izleyin.
"Daima tetikte olmanın yerini hiçbir şey tutamaz" diye de bitirmek istiyorum. Benim altın kuralım.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)