onlarca çeşitte dönülebilir elbette ama bu üçünden birini seçmelisiniz. eğitim formatında bu var, ne yapayım
onlarca çeşitte dönülebilir elbette ama bu üçünden birini seçmelisiniz. eğitim formatında bu var, ne yapayım
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
O zaman biraz giriş çıkış mantığını aşaraktan fren ve dönüş açısı ile düşünüp
giriş rahat ise çıkışda o kadar rahat olucağı için yeşil daha mantıklı gibi...
Sencer abi en güvenli dönüş mü? yoksa, bir yarış esnasında hızımızın düşmeyeceği en güzel dönüş mü. burada hangisini düşünerek dönüşü seçeceğiz
eğer en hızlı dersen virajı alabileceğin viraj giriş ve çıkışında çizeceğin en geniş yay en hızlı dönüşü sağlar. yok eğer güvenli dersen. ağırdan ağırdan virajın içinden giderim
Trafikte olursa üçünde de şerit ihlali var
bende oyumu yeşil çizgiden yana kullanıyorum.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
en güveniliri yeşil gibi duruyor fren kullanmaya ihtiyaç olursa yeşil çizgi daha ideal.
YAMASAKİ
mavi de hız kaybı çok olur. yeşil kalıyor geriye
ilahi halil, yarış olması şart mı?
bir yokuş aşağı gezi dönüşünde tekir yaylasından iniyorsun, işte öyle bir şey düşün yahu... hız kesersen grup içinde tehlike yarabilirsin. hızını doğru ayarlayarak ve riske etmeden, virajın çıkışını da görebileceğin bir teknikle dönmek istediğinde hangisini yaparsın...?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
need for speed tecrübelerime dayanarak viraja geniş girip dar almak en mantıklısı.
böylece görüş açımızı kaybetmeden sağlıklı bir dönüş yapabiliriz.
bu durumda yeşil çizgi oluyor .
tabi ulemaya da sormak lazım bu dönüş caiz midir değil midir ?
can't be worried about that shit. life goes on man.
tekirden iniyorsam tabi ki yeşili yaparım abi.
yeşilin rakipleri çok bilinçsiz. keşke dişli rakipler koysaydın.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:51 ----------
ak sakallı dede olarak yanıt veriyorum. geniş yayla dönmek hızı korumak için iyi. viraj hafifse geniş girip dar dönmeye gerek yok. dar girip genişte çıkabilirsiniz. her ikisinde de çizdiğiniz yay aynı şekilde olacaktır
caiz değüldür
Ninja Yeşili
My life Starts after 12.500Rpm
ben böyle bir virajla karşılaşmadığım için şimdiye kadar cevap veremeyeceğim ama benim prensibim sonunu bilmediğim viraja yavaş ve temkinli girmektir....
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
tüm yorumlar için teşekkür ederim. ancak kaynak şu şekilde bilgi veriyor :
yeni sorularla aranızda olmak dileğiylevolk@n tarafından yazılan metin:
Hepimizin başına gelmiştir, bir viraja girince bir bakarız ki viraj halen dönmeye devam ediyor ve biz dışa doğru açılmaya başlamışız. İşte bu tarz virajlara kapanan yada firkete viraj olarak adlandırıyoruz. Bu tarz virajları nasıl alacağımıza dair güzel bir yazıyı sizler ile paylaşıyoruz.
Kırmızı Hat: İçgüdüsel olarak yaklaşımda dönüşe giriş kısmını dar(kapalı) alıp apeksin hattın içinde kalacak tarzda dönüşü geniş başlatıp geniş çıkmağa çalışırız. Bu da dönüş hattını olabildiğince geniş tutar. Bu bizim kapanan dönemecin zor bölümündeyken hattın iç tarafında, yabni dönüş yönünde ki yarısında kalmamıza sebep olur. Hâlbuki dönüş ortasında en açıkta(dışta) olmak iyidir. Bunu iki yolu vardır. Her ikisinde de kapanan dönemeci iki ayrı dönemeç olarak düşünelim ve aralarında bir düzlük bırakmadan birbirine bağlayalım.
alıntıdır.
Yeşil Hat: Birincisi, dönüşün kolay bölümünde olabildiğince ileriye bakarak dönmece olabildiğince geniş(dıştan) olarak yaklaşalım ve odaklanma noktamızı ilk dönüş noktasından ayırıp bakışlarımızı dönemecin kapanan kısmına bizi bağlayan geniş açılı hatta çevirelim. Motoru hattın dış tarafında tutmağa çalışırken bazı sürücüler kaygılanır ve tereddütte kalarak doğal gaz beslemesini yapmazlar. Doğal gaz beslemesi demek motorunuzun boşta gider durumuna düşmeden sabit hızını muhafaza edebilmesi için gerekli oranda gaz verilmesi demektir. Bu besleme yapılmazsa motor hız kaybederek hattını kapatmağa başlar. Buradaki kapanma yatış açılarından bağımsızdır. Kendinizi istemsiz bir şekilde dönüş hattının içine doğru kaçarken bulursanız gaz beslemesine başlayınız. Hattın açılacağını göreceksiniz. Dönemecin ikinci dönüş başlama noktasına yaklaştığınızda yumuşak bir tarzda gazı biraz keserek hızınızı düşürerek kapanan keskin bölüm için dönüşe başlama hamlenizi yapınız.
Mavi Hat: İkincisi, birinci yöntemi kapanan bir dönemcin ilk bölümüne olabildiğince geniş(dışarıdan-açık) yaklaşmayı zor bulanlar için ikinci yöntem çift apeksli dönüştür. Yani ayrı iki dönemeç gibi olayı ele alırız. Her biri kendine ait geniş girişli, dar apeksli ve geniş çıkışlı olan dönemeçler. Kolay olan ilk kısmın geniş olarak alınması sizi zor olan ikinci yani kapanan bölümün dönüşe başlama noktasına hazırlar. Bu da sizin ikinci kısmı sanki aranızda uzun düzlük varmış gibi kolay almanızı sağlar.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
neden belki mavi viraja yumuşak girmek yerine seri girip sert frenajla sondan tam gaz açarak dönücek rakibini geçebilme fırsatı var.(pist için ve yeşilik mavinin önündeki yarışçı olduğunu düşünürsen )
bence en güvenlisi mavi olurdu.
neden derseniz ;
yoldaki herhangi bir olumsuzlutan kaçabileceği bir çizgi üzerinde gidiyor virajın en uç noktasınıda rahatlıkla görebildiği için orada açılıp motoru çeviriyor ve çıkışına doğru görüş açısına sahip oluyor.
eğer yeşil üzerinden gidiyor olsaydım motoru yatırmış dönme pozisyonunda hazır bir şekilde olurdum ama yoldaki bir şeyden kaçma imkanım muhtemelen olmayacaktı bariyerlerin dibinde veya yakınındayım çünkü motoru dikmek çok riskli...
kırmızı zaten görüş açısı olmadığı için baştan offside
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
bakın gri çizgi hiç bir yere çarpmamış
ben GRİ diyorum...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Yeşil hatta,
Eğer trafikteysek yolu ve karşımızdaki araçları daha rahat-geniş açıyla görebiliriz,bu görüş kısmı.
İkincisi atalet meselesi,ataleti yenmek için de viraja dıştan başlayıp,kritik noktada en içten virajı alıp,viraj çıkışında yoldan çıkma riskini azaltmak amaçtır.
Üçüncüsü hızı mümkün olan en üst seviyede tutar.
çıkışını bilmem ama en iyi girişi kırmızı yapmış.sanırım biraz yüksek hızla girmiş toparlayamamış.ama burda konu viraja giriş..çıkış değil.
kapanan viraja hiçbir şekilde girilmez kapalı diyorsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)