Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

bilgisine güvenen varsa gelsin...HODRİ MEYDAN!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    onlarca çeşitte dönülebilir elbette ama bu üçünden birini seçmelisiniz. eğitim formatında bu var, ne yapayım
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    arslanfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    ktm 390 düke-kmcyo 250 xciting
    O zaman biraz giriş çıkış mantığını aşaraktan fren ve dönüş açısı ile düşünüp
    giriş rahat ise çıkışda o kadar rahat olucağı için yeşil daha mantıklı gibi...

  3. #23

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onlarca çeşitte dönülebilir elbette ama bu üçünden birini seçmelisiniz. eğitim formatında bu var, ne yapayım
    Sencer abi en güvenli dönüş mü? yoksa, bir yarış esnasında hızımızın düşmeyeceği en güzel dönüş mü. burada hangisini düşünerek dönüşü seçeceğiz


    eğer en hızlı dersen virajı alabileceğin viraj giriş ve çıkışında çizeceğin en geniş yay en hızlı dönüşü sağlar. yok eğer güvenli dersen. ağırdan ağırdan virajın içinden giderim

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Trafikte olursa üçünde de şerit ihlali var

  5. #25

    Üyelik
    10 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade Bosna-Hersek/Sarajevo
    Motosikleti
    Keeway landcruiser 250/Arctic cat prowler 650
    bende oyumu yeşil çizgiden yana kullanıyorum.

  6. #26
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı arslanfb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırmızının giriş açısı iyi lakin çıkış açısı fazla bummmm:yanlış
    mavinin giriş açısı çok keskin ve dışa açılıp tekrar keskin bir dönüş:yanlış
    yeşilin giriş açısı çok rahat ama çıkışı çok keskin dönmüş:doğru-yanlış viraj hattını terk etmeden giriş yapmış ama çıkış da viraj hattına uyulmamış
    Sonuç 3 renkte yanlış 3 rengi birleştirir isek ortaya mor çıkar doğru olan moorr.
    emin misin?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:34 ----------

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafikte olursa üçünde de şerit ihlali var
    yok savaş abi, şerit ihlaili yok, sınırlar kendi şeridini ya da tek yönü ifade ediyor. yukarıda yazmıştım. sanırım gzöden kaçmış
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  7. #27
    MadEnd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NT 700 Deauville - CB125E
    en güveniliri yeşil gibi duruyor fren kullanmaya ihtiyaç olursa yeşil çizgi daha ideal.
    YAMASAKİ

  8. #28

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    mavi de hız kaybı çok olur. yeşil kalıyor geriye

  9. #29
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sencer abi en güvenli dönüş mü? yoksa, bir yarış esnasında hızımızın düşmeyeceği en güzel dönüş mü. burada hangisini düşünerek dönüşü seçeceğiz


    eğer en hızlı dersen virajı alabileceğin viraj giriş ve çıkışında çizeceğin en geniş yay en hızlı dönüşü sağlar. yok eğer güvenli dersen. ağırdan ağırdan virajın içinden giderim
    ilahi halil, yarış olması şart mı?
    bir yokuş aşağı gezi dönüşünde tekir yaylasından iniyorsun, işte öyle bir şey düşün yahu... hız kesersen grup içinde tehlike yarabilirsin. hızını doğru ayarlayarak ve riske etmeden, virajın çıkışını da görebileceğin bir teknikle dönmek istediğinde hangisini yaparsın...?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  10. #30
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    need for speed tecrübelerime dayanarak viraja geniş girip dar almak en mantıklısı.
    böylece görüş açımızı kaybetmeden sağlıklı bir dönüş yapabiliriz.
    bu durumda yeşil çizgi oluyor .
    tabi ulemaya da sormak lazım bu dönüş caiz midir değil midir ?
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  11. #31

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilahi halil, yarış olması şart mı?
    bir yokuş aşağı gezi dönüşünde tekir yaylasından iniyorsun, işte öyle bir şey düşün yahu... hız kesersen grup içinde tehlike yarabilirsin. hızını doğru ayarlayarak ve riske etmeden, virajın çıkışını da görebileceğin bir teknikle dönmek istediğinde hangisini yaparsın...?
    tekirden iniyorsam tabi ki yeşili yaparım abi.
    yeşilin rakipleri çok bilinçsiz. keşke dişli rakipler koysaydın.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:51 ----------

    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    need for speed tecrübelerime dayanarak viraja geniş girip dar almak en mantıklısı.
    böylece görüş açımızı kaybetmeden sağlıklı bir dönüş yapabiliriz.
    bu durumda yeşil çizgi oluyor .
    tabi ulemaya da sormak lazım bu dönüş caiz midir değil midir ?
    ak sakallı dede olarak yanıt veriyorum. geniş yayla dönmek hızı korumak için iyi. viraj hafifse geniş girip dar dönmeye gerek yok. dar girip genişte çıkabilirsiniz. her ikisinde de çizdiğiniz yay aynı şekilde olacaktır

    caiz değüldür

  12. #32

    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İzmir,Bornova / Berlin,Schöneberg
    Motosikleti
    06" Honda Cbr 125 R(Satıldı) / BekleniyoRR :)
    Ninja Yeşili
    My life Starts after 12.500Rpm

  13. #33
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    ben böyle bir virajla karşılaşmadığım için şimdiye kadar cevap veremeyeceğim ama benim prensibim sonunu bilmediğim viraja yavaş ve temkinli girmektir....
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  14. #34
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    tüm yorumlar için teşekkür ederim. ancak kaynak şu şekilde bilgi veriyor :

    volk@n tarafından yazılan metin:




    Hepimizin başına gelmiştir, bir viraja girince bir bakarız ki viraj halen dönmeye devam ediyor ve biz dışa doğru açılmaya başlamışız. İşte bu tarz virajlara kapanan yada firkete viraj olarak adlandırıyoruz. Bu tarz virajları nasıl alacağımıza dair güzel bir yazıyı sizler ile paylaşıyoruz.

    Kırmızı Hat: İçgüdüsel olarak yaklaşımda dönüşe giriş kısmını dar(kapalı) alıp apeksin hattın içinde kalacak tarzda dönüşü geniş başlatıp geniş çıkmağa çalışırız. Bu da dönüş hattını olabildiğince geniş tutar. Bu bizim kapanan dönemecin zor bölümündeyken hattın iç tarafında, yabni dönüş yönünde ki yarısında kalmamıza sebep olur. Hâlbuki dönüş ortasında en açıkta(dışta) olmak iyidir. Bunu iki yolu vardır. Her ikisinde de kapanan dönemeci iki ayrı dönemeç olarak düşünelim ve aralarında bir düzlük bırakmadan birbirine bağlayalım.
    alıntıdır.
    Yeşil Hat: Birincisi, dönüşün kolay bölümünde olabildiğince ileriye bakarak dönmece olabildiğince geniş(dıştan) olarak yaklaşalım ve odaklanma noktamızı ilk dönüş noktasından ayırıp bakışlarımızı dönemecin kapanan kısmına bizi bağlayan geniş açılı hatta çevirelim. Motoru hattın dış tarafında tutmağa çalışırken bazı sürücüler kaygılanır ve tereddütte kalarak doğal gaz beslemesini yapmazlar. Doğal gaz beslemesi demek motorunuzun boşta gider durumuna düşmeden sabit hızını muhafaza edebilmesi için gerekli oranda gaz verilmesi demektir. Bu besleme yapılmazsa motor hız kaybederek hattını kapatmağa başlar. Buradaki kapanma yatış açılarından bağımsızdır. Kendinizi istemsiz bir şekilde dönüş hattının içine doğru kaçarken bulursanız gaz beslemesine başlayınız. Hattın açılacağını göreceksiniz. Dönemecin ikinci dönüş başlama noktasına yaklaştığınızda yumuşak bir tarzda gazı biraz keserek hızınızı düşürerek kapanan keskin bölüm için dönüşe başlama hamlenizi yapınız.

    Mavi Hat: İkincisi, birinci yöntemi kapanan bir dönemcin ilk bölümüne olabildiğince geniş(dışarıdan-açık) yaklaşmayı zor bulanlar için ikinci yöntem çift apeksli dönüştür. Yani ayrı iki dönemeç gibi olayı ele alırız. Her biri kendine ait geniş girişli, dar apeksli ve geniş çıkışlı olan dönemeçler. Kolay olan ilk kısmın geniş olarak alınması sizi zor olan ikinci yani kapanan bölümün dönüşe başlama noktasına hazırlar. Bu da sizin ikinci kısmı sanki aranızda uzun düzlük varmış gibi kolay almanızı sağlar.
    yeni sorularla aranızda olmak dileğiyle
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  15. #35
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tekirden iniyorsam tabi ki yeşili yaparım abi.
    yeşilin rakipleri çok bilinçsiz. keşke dişli rakipler koysaydın.
    neden belki mavi viraja yumuşak girmek yerine seri girip sert frenajla sondan tam gaz açarak dönücek rakibini geçebilme fırsatı var.(pist için ve yeşilik mavinin önündeki yarışçı olduğunu düşünürsen )




    bence en güvenlisi mavi olurdu.
    neden derseniz ;
    yoldaki herhangi bir olumsuzlutan kaçabileceği bir çizgi üzerinde gidiyor virajın en uç noktasınıda rahatlıkla görebildiği için orada açılıp motoru çeviriyor ve çıkışına doğru görüş açısına sahip oluyor.

    eğer yeşil üzerinden gidiyor olsaydım motoru yatırmış dönme pozisyonunda hazır bir şekilde olurdum ama yoldaki bir şeyden kaçma imkanım muhtemelen olmayacaktı bariyerlerin dibinde veya yakınındayım çünkü motoru dikmek çok riskli...

    kırmızı zaten görüş açısı olmadığı için baştan offside
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  16. #36
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı Su Silahı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üçü de yanlış. En güzel girişi kırmızı yapmış ama o da çıkışta çuvallamış. Viraja giriş kırmızı gibi çıkış mavi gibi olmalı.
    doğru olan yeşil. senin dediğinde hız çok fazla düşer. mavi de de hız düşüşü daha fazla olur ama yeşilde daha hızlı ve daha rahat dönüş sağlanır.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  17. #37
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    bakın gri çizgi hiç bir yere çarpmamış

    ben GRİ diyorum...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  18. #38

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yeşil hatta,
    Eğer trafikteysek yolu ve karşımızdaki araçları daha rahat-geniş açıyla görebiliriz,bu görüş kısmı.
    İkincisi atalet meselesi,ataleti yenmek için de viraja dıştan başlayıp,kritik noktada en içten virajı alıp,viraj çıkışında yoldan çıkma riskini azaltmak amaçtır.
    Üçüncüsü hızı mümkün olan en üst seviyede tutar.

  19. #39

    Üyelik
    23 Ağustos 2010
    Şehir
    BOLU/GÖYNÜK
    Motosikleti
    MONDİAL 150RF
    çıkışını bilmem ama en iyi girişi kırmızı yapmış.sanırım biraz yüksek hızla girmiş toparlayamamış.ama burda konu viraja giriş..çıkış değil.

  20. #40
    mcfirat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    çorum
    Motosikleti
    ybr
    kapanan viraja hiçbir şekilde girilmez kapalı diyorsun.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler