bahsettiğim yolun o engebeli kısmı... videoy çekmek için uğraştım fakat riskli olduğu için vazgeçtim. depo ustu aparatımı aldıktan sonra foruma atıcağım..
http://www.ressim.net/show.php/19000...05246.jpg.html
bahsettiğim yolun o engebeli kısmı... videoy çekmek için uğraştım fakat riskli olduğu için vazgeçtim. depo ustu aparatımı aldıktan sonra foruma atıcağım..
http://www.ressim.net/show.php/19000...05246.jpg.html
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
Once sunu kontrol etmeni tavsiye ediyorum. Catallarinda ileri geri oynama olabilir. Motor calismiyor vaziyette, sabitken ustune bin. On freni sIkIp yukari asagi/ileri geri var gucunle itir cek. Eyer tak tuk veya cat cut bi sesler geliyorsa bizim steering stem dedigimiz(Turkcesi ne bilmiyorum) sey gevsemis veya altindaki bilyalar hasarli demektir. Bunu motosikleti motorun altindan kaldirip, saglamlastirip, catallari motosikletinin on tarafindan lastigin iki tarafindan tutup ileri geri ittirip cekip oynama var mi bakarakta anlayabilirsin. Suspansiyonunda yag kacirma felan problemi yoksa, elle bastirip biraktiginda bi anormallik gostermiyorsa, problemin buyuk ihtimalle baska bi yerde. Bu dedigime iyi bi bak, saglamligindan emin olursan diger olabilecek problemleride sirayla yoklariz.
Asagidaki resimde nereden bahsettigimi ve farkli bi model motorda nasil ayarlandigini gosteriyor. Eger gevsekse ayarlamadan once soyle, dikkat edilmesi gereken bazi noktalari var.
Crescent bu bahsettiğin noktalarda oynama yada gevşeme yok.. fakat şöyle bir durum söz konusuki sol amortisör bir muddet ust contadan yağ kaçırdı çok fazla sızdırma yaşanmadı sadece sert kullanım koşullarında amortisörde st keçeden yağ kaçırma oldu. Ama aşırı bir yağ kaybı söz konusu değil... fakat bu olaya sebepte olabiliceğini duşunuyorum
Çunku : diğer Hyosung lara göre amortisörlerim biraz daha yumuşak. geriye tepmesi diğerleri kadar hızlı olmuyor.. bugun bunu test ederek anladım. yağ kaçırma deyincede aklıma geldi.. fazla bir yağ kaçırma olmadı fakat bu sebepten bu hareketi yapıyor olabilirmi..Şöyleki motora tek kişi bindiğimde bu olay ara ara oluyor ama iki kişi bindiğimde bu olay olmuyor.
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
Eger icindeki yag azaldiysa yapar. Motorun on frenini tutup kendine dogru cekip butun gucunle asagi bastir sonra motoru tamamen kendi haline birak. Geri teptigi zaman on taraf yukari gelip durmasi veya cok az tekrar asagi sarkmasi lazim, ayari olmayan bi motorda belki 2 kere ziplamasi normal olabilir ama basket topu gibi yukari asagi oynamamasi lazim (Bu ziplama oranini senin motorun aynisindan olan bi kisinin motoruyla kiyaslayabilirsin). Bunun ilk tepmesini 1 saniyede yapmasi gerekiyor en fazla. Bunu yaptiktan sonra motor yukari asagi basket topu gibi sallaniyosa bi problem var demektir. Eger cok yavas geliyosa geri tepme icin olan delik tikali olabilir. Zamanla ic surtunmeden cikan demir parcalari tikayabiliyor bu delikleri.
Eger usenmiyorsan on lastigi sokup catallari bir bir sIkIp birakip ikiside ayni tepkilerimi veriyor bakabilirsin. Bu daha saglikli olur. Gidona bi ip bagla onu havaya kaldir, on lastigi sok.Motoru guvene al. Sonra sol catalin dibinden bi ip gecirip cek, gogsunu direksiyona koyup biraz ipi tam duz yukari cek birak, cek birak. Bunu iki tarafa yapip iki catali bir biriyle kiyasla. Cok fazla abanmana yuklenmene gerek yok. Onemli olan ikiside bir biriyle ayni tepkilerimi veriyor onu anlamak.
Son olarakta asagidaki resimde benim bagladigim yere (Suspansiyonun parlak, ice giren kismina, [beyaz cember ve okun gosterdigi]) bizim zip tie dedigimiz seyden baglarsan, surus esnasinda suspansiyonun ne kadarini kullandigini, sonuna kadar inip inmedigini, veya cok fazla sert mi degil mi gorebilirsin. Bagla sonra bi gun boyunca on kaldirmadan veya motoru on tekerin ustune cikartmadan sur. Bu normal surus kosullarinda suspansiyonun ne kadarini kullandigini gosterecek sana. Eger dibine kadar iniyorsa buyuk ihtimalle bi problem var demektir.
Eger kecelerden biri yag kaciriyordu ise durmasinin sebebi icindeki yagin bitmis olmasi olabilir. Bu yagin bitmesi icin gerci baya baya bi yag akitmasi lazim ama bu yukarda anlattigim metodlarla bi bak bakalim iki catal arasinda cok fark varmi.
anladım abi demek istediğini bu hafta içinde dediklerini uygulamaya alıcacağım .. birde zip tie yi bizim burada nereden bulucağımı bilmiyorum. motorculara sorup araştırıcağım olmadı kendim bir tane cırt cırt bağlıyıcağım ama ne kadar kullandığımı göruceğim... bu arada yağ kaçırmasını ust keçeden yapıyordu yani gidonun anahtar takılan kısmının olduğu tablo gibi kısım sert kullanımdan sonra yağ oluyordu.. şu aralar yok amortisörude açıp kurcalatmak istemiyorum açıkçası çunku duzgun toplayabilene rastlamadım.. bir arkadaşımda bu sebepten muzdarip ti ve tamircide yağlarını tamamlatıp motoru toplattıktan sonra amortisörden kıtırtılar gelmeye başladı... bu sebeptende kendim çözmek istiyorum senin tarifinle bunu inşallah net bi şekilde anlayıp kesin teşhisi koyup halledicez abi .. ilgine çok teşekkur ederim....
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
Emegine saglık paylasım ıcın tskr cok faydalı olcak bu bılgıler.
Bırde gidon amortısor u ne gıbı sıkıntıları onluyo sımdıden saol.
Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:
Detaylı bir konu fakat kısaca aşağıdaki videolarda gözüktüğü gibi gidonun istemdışı sallanmasını engelliyor.
http://www.youtube.com/watch?v=Z5Kvq7h0sK4
http://www.youtube.com/watch?v=k-zlyaKOqQ4
Daha iyi anlayabilmen için şu konuyu okumanı tavsiye ederim: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...mortisoru.html
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Butun motosikletlerde en azindan arka amortisor ayari vardir. ybr-titan tarzi olanlarda basitce bir tornavida vasitasiyla yapilir. Cift-amortisorlulerde yayin arka catala yakin yerinin hemen altinda centikler olur ayari ordan yaparsiniz. her iki amortusoru de ayni centige ayarlamak gerekir .
verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim..
resimlerde anlattığınız kadarıyla anlaşılıyorki düşük cc motorlarda ayarlama olayı yok resimlerdeki noktaları bahsettiğim motorlarda görmedim benim bahsettiğim motorlarda biri 125cc diğeri 250cc belki sporlarda vardır ama onlarıda ben kullanamıyorum zaten... tekrar teşekkür ederim saygılar hürmetler...
tek amortisrlünün ayarı nasıl yapılıyodur beyler ?
Arka mono süspansiyon için takım çantasında L tarzında bir anahtar olur onu amortisörün çentiklerine veya deliklerine geçirerek çevirince ayar sertleşir veya yumuşar. Motosikletin, amortisörün modeline göre bu ayar değişebilir.
Örnek; aşağıdaki bilgi CBF150 için, arka mono süspansiyon ayarı:
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)