Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Suspansiyon Ayari

Katılımcı sayısı
20. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Seyrederim, bilgilenirim ama ugrasmam, bence o kadar onemli degil.

    3 15.00%
  • Seyrederim ve motorumun ayarlarinida yaparim, bence onemli.

    17 85.00%
  • Bos isler bunlar, isim olmaz, sende ugrasma.

    0 0%
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Suspansiyon Ayari

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ohlinsin eksilerini sormustum dostum cevabin icin cok tesekkur ederim istedigim cevabi vermissin.
    GPR i hic denedin mi peki onu da arastiriyorum ohlins e gore daha ucuz eger kaliteli bisey ise onu secebilirim.
    Gidon amortisoru konusunda haklisin bi spor motorsiklete alinmasi gereken ilk seylerden biri ama iste cok tuzlu fiyatlari.

    hyperpro diye bi marka var. Bi cok arkadasim kullaniyo. Hic birinin bi sikayeti yok. 250, 300 dolar felan buralarda. Herkez memnun. Bi arastir bak Turkiyede bulamazsan soyle burdan ayarlariz. Hyperpro Steering Damper, marka modele gore parcalariyla geliyo. Suzukin varsa direksiyonun ust tarafina olani tavsiye ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hyperpro diye bi marka var. Bi cok arkadasim kullaniyo. Hic birinin bi sikayeti yok. 250, 300 dolar felan buralarda. Herkez memnun. Bi arastir bak Turkiyede bulamazsan soyle burdan ayarlariz. Hyperpro Steering Damper, marka modele gore parcalariyla geliyo. Suzukin varsa direksiyonun ust tarafina olani tavsiye ederim.
    Hocam bende California danim.
    250-300 amazon.com fiyati mi?
    2005 Honda Cbr 600RR var bende uygun bisey yapmislardir herhalde?
    We are many...

  3. #23

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    gormedim californiayi kusura bakma . Benim aldigim yeri tam hatirlamiyom. motomummy.com du yada kneedraggers.com . Ikisinden biri.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bende California danim.
    250-300 amazon.com fiyati mi?
    2005 Honda Cbr 600RR var bende uygun bisey yapmislardir herhalde?
    2005 yılında cbr1000rr'lar HESD-Honda Electronic Steering Damper ile birlikte çıktı. 1000rr ile 600rr arasında sanırım gidon düzeneği olarak pek bir fark yoktur. dolayısıyla 1000rr'ın HESD'si 600rr'a uyarlanabilir gibi düşünüyorum. bir araştırın isterseniz.

  5. #25
    hattat_hasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda ANF 125İ İnnova & honda sh 300i
    bu suspansiyon ayarı sadece yüksek modellerdemi geçerli acaba ?

  6. #26

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2005 yılında cbr1000rr'lar HESD-Honda Electronic Steering Damper ile birlikte çıktı. 1000rr ile 600rr arasında sanırım gidon düzeneği olarak pek bir fark yoktur. dolayısıyla 1000rr'ın HESD'si 600rr'a uyarlanabilir gibi düşünüyorum. bir araştırın isterseniz.
    Hesd sistemini 2007 yilinda taktilar. 2005'e uyarlancagini sanmiyorum. Sebebi direksiyon aksami farklari degil, Hesd'in motorun bilgisayariyla birlikte calismasi. Ben asil kawasaki uzmaniyim ama bildigim kadariyla HESD sistemi PGM-FI bagli calisiyo. HESD'i takabilmek icin motorun butun bilgisayar sisteminin degismesi lazim. HESD motorun hizini ve verilen gaz miktarini bi cok alici vasitasiyla olcup ona gore damping yapan bi sistem. Diger damperlar gibi sabit kendi kendine calisan bi sistem degil.
    Benim yedek parcalar arasinda olacak bi tane HESD. Yarin bi bakarim nasil bi baglantisi var motorun bilgisayarina. Herhangi bi uyma sansi varsa bildiririm.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:01 ----------

    Alıntı hattat_hasan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu suspansiyon ayarı sadece yüksek modellerdemi geçerli acaba ?
    Yuksek modellerde bi cok ayari yapma sansi var. Modeline gore daha az ayarlari olan motor cok. Bazi motorlarda hic ayari yok.
    Motorunun markasini modelini soyle ona gore sana soyliyim neleri ayarlanabilir.

  7. #27
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    aya bende Crescent arkadasima katiliyorum bu konuda o sistem 2007 de cikmis ve benim makinaya uyarlanmasi imkansiz buyuk ihtimalle butun beyni degistirmek ve on aksamla oynamak gerek boyle yapmaktansa orjinal kalmasini tercih ederim cunku onun vericegi performans biraz saibeli olur.

    Crescent hocam fiyatlara baktimda vallahi ocagima incir agaci dikecek bu gidon amortisoru motosiklet ve ogrenci kelimesi yan yana olmuyor.
    Benim makinaya uyan senin verdigin sitelerden bu var;
    http://www.motomummy.com/store/produ...cat=411&page=1
    rivayete gore kendi kendini ayarlama ozelligi varmis bununda dogrulugu nedir bi bilgi var mi bu konuda adamlar bayagi ovmusler yani.

    Bu arada senin bu guzelim konuyu da mundar etmiyelim senide super sport konu basligina alalim ordan devam edelim bence bu konu yararli bi konu gereksiz bilgi ile dolmasin videoyuda dort gozle bekliyorum.

    http://www.motosiklet.net/forum/supe...sligi-179.html
    We are many...

  8. #28
    hattat_hasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda ANF 125İ İnnova & honda sh 300i

    suspansiyon

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:01 ----------

    [/COLOR]

    Yuksek modellerde bi cok ayari yapma sansi var. Modeline gore daha az ayarlari olan motor cok. Bazi motorlarda hic ayari yok.
    Motorunun markasini modelini soyle ona gore sana soyliyim neleri ayarlanabilir.[/QUOTE]

    motorum honda innova İ yeni aldım suspansiyonları çok sert gerçi yeniolduğu için diyor anlayan arkadaşlar ama ben bunu onun için değil gezmek için şehirler arası yani alacağım motor için sordum sym gts 250 düşünüyorum ve başlığı açıp inceleyince konuyu anlattılarınız ilgimi çekti çok doğru ve gözden kaçan bir nokta genelde sanırım.... Bilgi edinme amaçlı idi sorum

  9. #29

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Obur tarafa yaziyom cevabi

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:19 ----------

    Alıntı hattat_hasan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:01 ----------

    [/COLOR]

    Yuksek modellerde bi cok ayari yapma sansi var. Modeline gore daha az ayarlari olan motor cok. Bazi motorlarda hic ayari yok.
    Motorunun markasini modelini soyle ona gore sana soyliyim neleri ayarlanabilir.
    motorum honda innova İ yeni aldım suspansiyonları çok sert gerçi yeniolduğu için diyor anlayan arkadaşlar ama ben bunu onun için değil gezmek için şehirler arası yani alacağım motor için sordum sym gts 250 düşünüyorum ve başlığı açıp inceleyince konuyu anlattılarınız ilgimi çekti çok doğru ve gözden kaçan bir nokta genelde sanırım.... Bilgi edinme amaçlı idi sorum[/QUOTE]


    Verdigin iki motor markasinida arastirdim suspansiyonlari ile ilgili bi bilgi bulamadim. Turkiyede olmadigim icin hic gormuslugumde yok motorlari. Benim resimlerde gordugun noktalarda bendeki ayarlara benzer vida felan hic bisey yoksa demekki suspansiyon ayarlari yok demektir. Motorun uzerinde degilken soyle tutup arkasini bi bastir birak butun gucunle. Eger hic bir hareket yoksa suspansiyon problemin var demek. Ayni zamanda asiri sekilde cokup dibine vuruyorsa yine suspansiyon problemi, yaylar kilona gore cok yumusak yada icindeki yagin omru bitmis demektir. Suspansiyonu bastirdiktan sonra biraktiginda yaklasik 1 saniyede normal noktasina gelmiyorsa, yavas ve uzun surede normal noktasina geliyorsa geri tepme mekanizmasinda problem var demektir. Ayni testi on tarafta on freni tutarak yapabilirsin.

  10. #30
    hattat_hasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda ANF 125İ İnnova & honda sh 300i

    teşekkürler

    Verdigin iki motor markasinida arastirdim suspansiyonlari ile ilgili bi bilgi bulamadim. Turkiyede olmadigim icin hic gormuslugumde yok motorlari. Benim resimlerde gordugun noktalarda bendeki ayarlara benzer vida felan hic bisey yoksa demekki suspansiyon ayarlari yok demektir. Motorun uzerinde degilken soyle tutup arkasini bi bastir birak butun gucunle. Eger hic bir hareket yoksa suspansiyon problemin var demek. Ayni zamanda asiri sekilde cokup dibine vuruyorsa yine suspansiyon problemi, yaylar kilona gore cok yumusak yada icindeki yagin omru bitmis demektir. Suspansiyonu bastirdiktan sonra biraktiginda yaklasik 1 saniyede normal noktasina gelmiyorsa, yavas ve uzun surede normal noktasina geliyorsa geri tepme mekanizmasinda problem var demektir. Ayni testi on tarafta on freni tutarak yapabilirsin.[/QUOTE]

    verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim..
    resimlerde anlattığınız kadarıyla anlaşılıyorki düşük cc motorlarda ayarlama olayı yok resimlerdeki noktaları bahsettiğim motorlarda görmedim benim bahsettiğim motorlarda biri 125cc diğeri 250cc belki sporlarda vardır ama onlarıda ben kullanamıyorum zaten... tekrar teşekkür ederim saygılar hürmetler...

  11. #31

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    Racing bir motosiklette gidon salınımı yani tank tokatlamayı en aza indiren amortisör ayarı hangisi olmalı ? sert mi yoksa orta sertlikmi yada yumuşak olmasımı? yumuşak olduğunu sanmıyorum fakat sert konumdada teker fazla sekiceğinden şupheli durumdayım.. geri tepmesi yuksek sıkışma oranı dusukmu olmalı ? :S nasıl olmalı bu konuda anlayan bir kişi cevaplarsa çok sevinirim.. çnku tank tokatlama konusunda problem yaşıyorum
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hesd sistemini 2007 yilinda taktilar. 2005'e uyarlancagini sanmiyorum.
    benim bildiğim öyle değil. bildiğim kadarıyla HESD, 2005'de 1000rr'larda standart sunuldu 600rr'larda ise opsiyonel olarak bile sunulmadı.

    2007 itibarıyla ise 600rr'larda da standart donanım listesine eklendi.

    yani HESD, 2005'de 1000RR'larda 2007'de ise yeni kasayla birlikte 600RR'larda standart olarak mevcut olmalı...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:51 ----------

    Alıntı bygrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Racing bir motosiklette gidon salınımı yani tank tokatlamayı en aza indiren amortisör ayarı hangisi olmalı ? sert mi yoksa orta sertlikmi yada yumuşak olmasımı? yumuşak olduğunu sanmıyorum fakat sert konumdada teker fazla sekiceğinden şupheli durumdayım.. geri tepmesi yuksek sıkışma oranı dusukmu olmalı ? :S nasıl olmalı bu konuda anlayan bir kişi cevaplarsa çok sevinirim.. çnku tank tokatlama konusunda problem yaşıyorum
    gidon amortisörü, motorun kendi amortisörü gibi dikey eksende değil yatay eksende çalışan bir amortisör. dolayısıyla tekerin çukurlarda ya da kasislerde geri tepmesi-sekmesi gidon amortisörünü etkilemez. bu dediğiniz geri tepme ve sıkışma oranı ayarının ikisi de o nedenle gidon amortisöründe yoktur.

    gidon amortisörü sadece sertlik ayarına sahip daha basit ama işlevsel bir amortisördür. üzerinde tek bir sertlik ayarı vardır ve düşük hızlarda gidonu rahat çevirip manevra yapabilmek için yumuşatırsınız, yüksek hızlara çıkacağınız zaman sertleştirirsiniz... sertlik ayarınız her zaman değiştirme ihtimaliniz olduğu için de bu ayar amortisörün üzerinde elle döndürülebilen bir ayar aparatıyla çok kolay yapılır. yani başlığı açan arkadaşımızın anlattığı motorun standart amortisör ve süspansiyon ayarındaki gibi tornavida ve el aletleriyle değil, elinizle rahatlıkla değiştirebilirsiniz...



    Uploaded with ImageShack.us

  13. #33

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim öyle değil. bildiğim kadarıyla HESD, 2005'de 1000rr'larda standart sunuldu 600rr'larda ise opsiyonel olarak bile sunulmadı.

    2007 itibarıyla ise 600rr'larda da standart donanım listesine eklendi.

    yani HESD, 2005'de 1000RR'larda 2007'de ise yeni kasayla birlikte 600RR'larda standart olarak mevcut olmalı...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:51 ----------



    gidon amortisörü, motorun kendi amortisörü gibi dikey eksende değil yatay eksende çalışan bir amortisör. dolayısıyla tekerin çukurlarda ya da kasislerde geri tepmesi-sekmesi gidon amortisörünü etkilemez. bu dediğiniz geri tepme ve sıkışma oranı ayarının ikisi de o nedenle gidon amortisöründe yoktur.

    gidon amortisörü sadece sertlik ayarına sahip daha basit ama işlevsel bir amortisördür. üzerinde tek bir sertlik ayarı vardır ve düşük hızlarda gidonu rahat çevirip manevra yapabilmek için yumuşatırsınız, yüksek hızlara çıkacağınız zaman sertleştirirsiniz... sertlik ayarınız her zaman değiştirme ihtimaliniz olduğu için de bu ayar amortisörün üzerinde elle döndürülebilen bir ayar aparatıyla çok kolay yapılır. yani başlığı açan arkadaşımızın anlattığı motorun standart amortisör ve süspansiyon ayarındaki gibi tornavida ve el aletleriyle değil, elinizle rahatlıkla değiştirebilirsiniz...


    pardon ben gidon amortisöru ayarını değil kendi motorumuzun amortisörlerinin ayarlarının nasıl olucağını sormuştum.. aydınlattığınız için yinede teşekkur ederim fakat sorumun cevabı bu değildi.. tank tokatlamaya elbetteki çözum gidon amortisöru fakat kendi motosikletimizin ayarları da bu cihaz kadar önemli.. örneğin ön amortisörlerin sertlik ayarrı ne derecede olmalıdır..
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  14. #34

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim öyle değil. bildiğim kadarıyla HESD, 2005'de 1000rr'larda standart sunuldu 600rr'larda ise opsiyonel olarak bile sunulmadı.

    2007 itibarıyla ise 600rr'larda da standart donanım listesine eklendi.

    yani HESD, 2005'de 1000RR'larda 2007'de ise yeni kasayla birlikte 600RR'larda standart olarak mevcut olmalı...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:51 ----------



    gidon amortisörü, motorun kendi amortisörü gibi dikey eksende değil yatay eksende çalışan bir amortisör. dolayısıyla tekerin çukurlarda ya da kasislerde geri tepmesi-sekmesi gidon amortisörünü etkilemez. bu dediğiniz geri tepme ve sıkışma oranı ayarının ikisi de o nedenle gidon amortisöründe yoktur.

    gidon amortisörü sadece sertlik ayarına sahip daha basit ama işlevsel bir amortisördür. üzerinde tek bir sertlik ayarı vardır ve düşük hızlarda gidonu rahat çevirip manevra yapabilmek için yumuşatırsınız, yüksek hızlara çıkacağınız zaman sertleştirirsiniz... sertlik ayarınız her zaman değiştirme ihtimaliniz olduğu için de bu ayar amortisörün üzerinde elle döndürülebilen bir ayar aparatıyla çok kolay yapılır. yani başlığı açan arkadaşımızın anlattığı motorun standart amortisör ve süspansiyon ayarındaki gibi tornavida ve el aletleriyle değil, elinizle rahatlıkla değiştirebilirsiniz...



    Uploaded with ImageShack.us
    HESD sistemi 1000rr lara 2004te takildi. Bizim 2007 diye bahsettigimiz 600 luk olani.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:45 ----------

    Oncelikle bazi kelimelerin yanlis kullanimi oldu tarafimca, kafa karisikligina sebeb oldu sanirim. Duzeltme yapmak istiyorum.

    Tankslapper motorun direksiyonunun cok sertce ve kontrolsuzce saga sola kendini atmasi, direksiyon sallamasi tankslapper'a benzeyen ama bu kadar agrasif ve sert olmayan bisey. Kafa (Binicinin kafasi) sallamasida arka lastigin suspansiyon veya yol kosullari sebebiyle yol tutusu kaybedip tekrar kazanmasi sonucu binicinin kafasini yukari asagi sallamasidir. Bazi noktalarda kafa sallamasini arkadasin bahsettigi direksiyon sallamasini ifade etmek icin kullanmam bazi yanlis anlamalara sebeb oldu. Kusuruma bakmayin.

    Direksiyon sallanmasi suspansiyon sebebiyle on tekerin yerden hafif kesilmesi sonucu olur. Hafifleyen on teker yoldaki puruz ve bozukluklara suspansiyonun ayarsiz olmasi sebebiyle nokta nokta iyi tutunamaz ve direksiyon sallar. Genelde gaz kesilip on tekere yuk kaydirildiginda eger yol asiri bozuk degilse veya suspansiyon asiri ayarsiz degilse trail ve centrifugal guc sebebiyle kendini toplar ve problem biter. Bazen (nadiren) direksiyon sallamasi tankslapper'a donusebilir.
    Binicinin kafa sallamasida arka lastigin yol tutumunun kaybolmasi sonucu motorun arka tarafi kendini atip tekrar yol tuttugu zaman pilotun kafasinin sallanmasina sebeb olur. Bu direksiyondada direksiyon sallanmasi olarak hissedilebilir. Bu kafa sallamasinin kontrolden cikma ve iyice kotulesme halide highside denilen felaketle sonuclanir.

    Asagidaki resimde basit olarak suspansiyon probleminin nasil direksiyon sallanmasina ve tankslappera donusebilecegini cizmeye calistim. Bi cok olasiliktan sadece bir kaci ve cok basitlestirilmis bir cizim ve aciklama. Bu tip suspansiyon ayar bozuklugu buyuk olasilikla gaza yuklenilirken direksiyon sallamasina ve duzeltilemezse tankslappera sebep olur. Ustteki problem fazla gevsek geri tepme veya bazen fazla sert sIkIsma sonucuda ortaya cikabilir. Sol alt kosesindede 2004 Honda CBR 1000RR'dan soktugum bi HESD var.



    En iyi sekilde ayarlanmis bi suspansiyon tumsekten asagidaki resimdeki gibi gecer. Tumsegi guzel absorbe eder, lastik tumsegi gectikten sonra havaya firlamaz yada birden geri tepip sekmeye veya benzeri bi cok probleme sebeb olmaz. Mukemmel suspansiyon henuz uretilmedigi icin tumsegin hemen ardinda olan hafif kesilme su anda dunyada cozulmus degil. Ama yapilabilecek en iyi ayar her hizda normal puruzleri lastigin bu sekilde gecmesi demektir.
    dentcan bunu beğendi.

  15. #35
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Çok güzel bir başlık.

    Ancak müsadenizle bir soru sormak istiyorum. Biz süspansyon ayarlarıyla neden oynuyoruz ? Bu ayarların motora binen kişinin ağırlığına göre değiştirildiğini biliyorum. Aynı zamanda yarışçların da bu ayarlarla bolca oynadığını biliyorum.

    Aslında tam olarak demek istediğim şu:

    Preload (ön yükleme) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?

    Compression (sıkıştırma) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?

    Rebound (geri sekme) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?

    Google'dan kısa bir araştırma yaparak şöyle birşey buldum: http://www.r6messagenet.com/forums/r...mpression.html
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  16. #36

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir başlık.

    Ancak müsadenizle bir soru sormak istiyorum. Biz süspansyon ayarlarıyla neden oynuyoruz ? Bu ayarların motora binen kişinin ağırlığına göre değiştirildiğini biliyorum. Aynı zamanda yarışçların da bu ayarlarla bolca oynadığını biliyorum.

    Aslında tam olarak demek istediğim şu:

    Preload (ön yükleme) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?

    Compression (sıkıştırma) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?

    Rebound (geri sekme) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?

    Google'dan kısa bir araştırma yaparak şöyle birşey buldum: http://www.r6messagenet.com/forums/r...mpression.html
    Preload ayari: On catallarinda birer tane yay var. Arkada spor motorlarda genelde 1 tane var. Bu yaylar uzerine yuk bindikce sertlesir. Eger on preloadlarini iyice sIkarsan bu yayi iyice sertlestirirsin, gevsetince yay acildigi icin suspansiyon yumusar. Bu ayari oyle bi yapmalisinki sen motorun ustune bindiginde belirli bi sarkma olmali. Surus esnasinda suspansiyonun tamamini kullanmani saglar. Ayari oyle bi yapcan ki hafif tumsekte olsa buyuk tumsekte olsa bu yay hareket mesafesinin tamamini kullanabilmeli. Ayrica tumsekler disinda yolda olan cokmelerede uzanip yol tutusunu saglayabilmeli. Bu erisebilme ozelligine Bike sag yada free sag derler. Yaylari tamamen gersen motorun suspansiyonunda cok az bi oynama olur, bu durumda yoldaki bi cokmenin uzerinden gectiginde suspansiyonun acilip tumsegin uzerinde lastigi tutamaz. Sonucu ya lastik yerden havalanir ve yol tutusu kaybolur yada motorun tamami uzerindeki pilotla birlikte bu cokmeye duser. Maksak lastikerli(unsprung mass) guzel ve dengeli yol kosullarina gore yukari asagi oynatip, motorun ust tarafini (sprung mass) mumkun oldugunca yukari asagi haraket ettirmeden ve saseyi sarsmadan surebilmektir.

    SIkIsma ve Geri tepme: Bunlar bu yaylarin yukari asagi haraketini kisitlar. Niye kisitliyoruz? Cunku eger kisitlamazsak her yol bozuklugunda motor basket topu gibi yukari asagi ziplamaya baslar. Bu ayarlari yaparken onemli olan suspansiyonun yaylarinin hareketini tam yerinde kisitlamak. Yani tumsege carptiginda sIkIsma darbeyi yaylara emdirmeli ama lastigin momentumla gereginden fazla yukariya atmasinida kisitlamali. Lastik tumsegi gectikten sonrada geri tepme lastigin yere biran once inmesini etkilememeli ama ayni zamanda yine lastigin birden kendini yere vurup tekrar yukari asagi ziplamasini kisitlamali.
    dentcan bunu beğendi.

  17. #37
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Crescent umarım bu forumda daimi olursun. Yazılarının birçok kişiye faydalı olacağını düşünüyorum. Pist sürüşünde (veya yarışta) viraj çıkışlarında arka tekerleğin kaymasıyla ilgili bir soru sormak istiyorum. Jubaa'nın yaptığı gibi ben de soruyu "MT Süper Sport kullanıcıları" isimli başlığa atıyorum. Bir ara fikrini söylersen sevinirim
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  18. #38

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Crescent umarım bu forumda daimi olursun. Yazılarının birçok kişiye faydalı olacağını düşünüyorum. Pist sürüşünde (veya yarışta) viraj çıkışlarında arka tekerleğin kaymasıyla ilgili bir soru sormak istiyorum. Jubaa'nın yaptığı gibi ben de soruyu "MT Süper Sport kullanıcıları" isimli başlığa atıyorum. Bir ara fikrini söylersen sevinirim
    Tabiiki sor, paylasmak icin burdayiz.

  19. #39

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    @Crescent
    Hocam paylaşımın takdire şayan. Teşekkürler.
    Böyle dolu dolu teknik bilgiler içeren başlıkları özlemiştik forumda.
    Özellikle, tahtaya çizmiş olduğun resimler çok açıklayıcı olmuş

    Eline sağlık. Devamını dört gözle bekliyoruz.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  20. #40

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    cressent yazdığın bilgi için çok teşekkur ederim bana bu bilgi baya faydalı oldu diyebilirim.. benim motosikletimde olan problemi bugun bir kez daha yaşadım amortisörlerin fazla yumuşak olması sebebi ile birinci şemada çizdiğin olay gerçekleşiyor.. motosikletimde kaza ve ya darbe yok fakat genelde kullandığım bir yol varki aynı yerde surekli tankslapp yapma isteğinde bulunuyor motosikletim fakat o noktadan geçerken ellerimi gidondan çektiğimde motosiklet sanki jant yada şase yamukmuş gibi gidonu sallamaya başlıyor eğer elimi gidona koymazsamda gidon daha hızlanıp tank slaping eylemine doğru gidiyo bu sorunumu videoyada çekip sizlere aktarıcağım... tekerin bir turlu yere basmasını sağlıyamıyorum lastik havalarımda tam her benzin aldığımda mutlaka kontrol ederim... ama bir turlu olmuyor..motor asvalta dönmuyor...

    kısacası yoldan biraz bahsediyim bilinenin aksine yol oldukça duz bir yuzeye sahip.. yeni atılan asvalt kısımdan eski asvalta geçerken çok ufak bir duşuş şeklinde geçiliyor.. motoru kendi haline bırakıpta elimi gidondan çekip o kısımdan geçincede gidonda sallanmalar baş gösteriyor..ne gaz açıyorum nede fren yapıyorum kendi halinde seyrederken olan b olaya çözum bulamıyorum.. bir ara gidon amortisör almak istedim fakat pahalı olduğundan hevesim gursağımda kaldı..
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)