Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
14. sayfa BirinciBirinci ... 41213141516 ... SonuncuSonuncu

Bilgin Öztürk (bilginozi)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #261
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı aurora72 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En çok kask olayına takıldım ben de. Bilgin o siyah kaskı aldıktan sonra bana gösterip fikrimi sormuştu. son yıllarda kasklarda marka ve seçeneklerin cok artmasına biraz tedirginlikle yaklaşan kişi olarak kask hakkında pek olumlu izlenim edinmemiştim. Fiyatını söylediğinde yüksek birşeydi galiba, yani fiyata bakılırsa iyi kaliteli olması ve güvenlik açısından soru işareti dahi bırakmayacak kadar güvenli birşey olması gerekiyordu. Ancak bu kaza sonrası bazı soru işaretleri var.

    Bu kaza olmadan birkaç ay önce motositletçi kardeşim yeni bir kask almış ve kaskı gösterip fikrimi sormuştu. yeni moda mat siyah kasklardan, markası da Giwi. Üretim yeri neresi diye baktım belli değildi. Elime aldım, kara renk vizör yapmışlar, fakat kademe kademe açılmasını değiştirip vizör kapalı, vizör ortada ve vizör tam açık olacak şekilde sadece 3 kademe yapmışlar yani giderken kask buğu yapmasın diye çok az açıp aralama imkanı yok, ortaya kadar açılsa tüm rüzgar yüze vuracak. Ancak kardeşim dedi ki vizör içi buğu önleyici kaplamaya sahip. ancak dışardan temiz hava gelmesi için de onu aralamak isteyebilirim, onu da yapamayacağım.

    kendi kaskımı düşündüm, vizör açılması 8-10 kademeli Nolan marka üstünde üretim yeri Made in Italy yazıyor. Bir önceki kaskım da Shark 'tı. Shark 1-2 sene önce dayanıklılık üzerine oldukça çarpıcı bir reklam yayınladı (youtube id'si v=8p1ZJ_WBRkU) Kendi kardeşimin de, Bilgin'in de ve herkesin de bu tür unsurlara dikkat etmesini tercih ederdim ancak ne yazıkkı gerçekte öyle bir durum yok. Kardeşim yazlar geldi mi ön kısmı açık bir kask kullanmaya başlıyor bir de. Oysa ki kazada en cok darbe ceneye doğru geliyor. Tabi ki onu da anlatamazsın, anlatamadım onu kullanıyor hala. Bir de sele altında askerlerin giydiği çanak şeklinde birşey taşıyor ve bazen onu takıyor ki onun için yorum dahi yapmaya gerek yok herhalde.

    Konuyu, Bilgin'in Eskişehir'de motosikleti aldığı gün çektiğim bir fotoğrafla sonlandırayım.

    http://i.hizliresim.com/R9Rr0a.jpg
    Bilgin'in kaza anında üstündeki (vahim)kıyafetlerin olduğu tıbbi atık torbasında kasket yoktu. Kardeşim kasketine her zaman GoPro takardı ki, karakoldan bana verilen bilgi kaskete üzerindeki kamera sebebiyle delil olmasına binaen savcılık tarafından el konulduğu idi. Savcılık raporu bir gelsin, kasketi de talep edeceğim. Kasketi hatırladım, şu deri montlarda olabilen metalik yuvarlak düğmeli çıtçıtlarla bağlanıyordu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #262

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    bahsettiğiniz çıtçıtlı kayış kaliteli kasklarda oluyor.kayışı bağlamamış olabilir.bu yüzden çıkmış olabilir.aynı hatayı bende çok yapıyorum.tek bir çıtçıt bağlamaya üşeniyorum.

  3. #263
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar tekrardan merhaba.

    İsmim Bülent, Bilgin'in abisi ...
    Bülent ağzına sağlık. Çok güzel şeyler yazmışsın.
    Allah gani gani rahmet eylesin demekten başka bir şey elden gelmiyor. Keşke daha fazla faydamız dokunabilse.

  4. #264
    aurora72 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgin'in kaza anında üstündeki (vahim)kıyafetlerin olduğu tıbbi atık torbasında kasket yoktu. Kardeşim kasketine her zaman GoPro takardı ki, karakoldan bana verilen bilgi kaskete üzerindeki kamera sebebiyle delil olmasına binaen savcılık tarafından el konulduğu idi. Savcılık raporu bir gelsin, kasketi de talep edeceğim. Kasketi hatırladım, şu deri montlarda olabilen metalik yuvarlak düğmeli çıtçıtlarla bağlanıyordu.
    Kaskın savcılık / adli tıp her neresiyse gelmesini bekliyoruz, ayrıca kayış bağlantısı ne haldeydi onun da bilgisi iletilmeli.Malum bu kask olayı baya aklıma takıldı.
    Benim 15 senedir kullandığım 2 kask. Kayış bağlantı yerlerinini konuşmak için resmini cektim.

    Kırmızı olan sürgülü, lacivert olan araba emniyet kemerlerindeki gibi "klik" şeklinde geçmeli, tam teknik ifadesini bilmiyorum.
    Çıtçıtlarla bağlanma olayı tam olarak nedir, çıtçıtlı kaskı olan biri resmini gönderebilir mi?

  5. #265
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    çıtçıtlı olanlar double-d olarak geçer en güvenli bağlantı şekli olarak bilinir,tüm üst düzey kasklar bu sistemi kullanır.Fakat biraz dolambaçlı olduğundan diğer sistemlere göre bağlaması zahmetlidir,tek elle ve eldivenle bağlamak çok zordur.Fotograf ekliyorum.

    http://overdrive.in/wp-content/uploa...Helmets_01.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------

    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, ben Bülent tekrardan.

    Bugün yaptığım birkaç görüşme itibarıyla karayollarını dava etmemiz söz konusu. Bilginiz olsun. Şimdilik savcılık ve bilirkişi raporlarını beklemekteyiz.
    bu arada hiç tanışmamamıza rağmen bende takip ederdim Bilgin abiyi forumdan birkaç kez konuşmuştuk ayna konusu üzerine tavsiyeler vermişti,hiç kırıcı bir yazısını görmedim forumda,motosiklet başlangıç konusunda yanlış kararları oldu ama kendi tercihiydi,çok çok çok üzüldüm ölümüne başınız sağolsun hepimizin başı sağolsun,ekran başında üzülmekten başka bir şey yapamıyorum maalesef,
    Bandırmadayım ben yakınım size yapabileceğim bir şey olursa mutlaka haber verin,hiç çekinmeyin.
    Başımız sağolsun ...

  6. #266
    aurora72 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Gönderdiğin resimden baktım, resmi gördükten sonra o bağlantı şeklini hatırladım. kaskın sürekli takılıp çıkarılan birşey olduğu hesaba katıldığında oldukça zor bir bağlantı yöntemi. Bilgin'in talihsiz kaza esnasında o bağlantı ne durumdaydı onu bir doğrulamak gerekli ondan sonra daha faydalı yorumlar yapabilirim.

  7. #267

    Üyelik
    08 Kasım 2014
    ALLAH rahmet eylesin mekanı cennet olsun üzüldüm

  8. #268
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    bugun ders hocam demisti her ne kadar usta ol dikkatli ol ama bazi kazalar seninle ilgili olmuyor diye . buda oyle bisey olmus mekanin cennet olsum abi

  9. #269
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı aurora72 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaskın savcılık / adli tıp her neresiyse gelmesini bekliyoruz, ayrıca kayış bağlantısı ne haldeydi onun da bilgisi iletilmeli.Malum bu kask olayı baya aklıma takıldı.
    Benim 15 senedir kullandığım 2 kask. Kayış bağlantı yerlerinini konuşmak için resmini cektim.
    http://i.hizliresim.com/j1aEd9.jpg
    Kırmızı olan sürgülü, lacivert olan araba emniyet kemerlerindeki gibi "klik" şeklinde geçmeli, tam teknik ifadesini bilmiyorum.
    Çıtçıtlarla bağlanma olayı tam olarak nedir, çıtçıtlı kaskı olan biri resmini gönderebilir mi?
    15 Senedir kullanıyorsanız hala bu kaskları sanırım güvenlik açısından değiştirme zamanı gelmiş de çoktan da geçmiş hatta hocam haksız mıyım acaba aman diyim.

  10. #270
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    bu kamera görüntüleri eninde sonunda siz yakınlarına gösterilecek sizde bizimle paylaşırsanız acımız biraz daha hafifler...
    polo34 bunu beğendi.

  11. #271
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "Double D" denilen bağlama türü hem güvenli hem de ucuz. Sonundaki çıt çıt'ın takılmasına gerek yok. Amacı serbest ucun rüzgarda sallanıp rahatsız etmemesi. Ben hiç takmıyorum.

    Double D bağlantının takılması ilk başta zor gelebilir ama alışınca gayet kolay ve rahat. Sadece kalın eldivenle takılması biraz sorunlu.

  12. #272
    TimFx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ninja300SE ABS
    Sözüm meclisten dışarı, bazen motor kullanan arkadaşlar nekadar bilinçli görünürse görünsün nekadar pahalı ekipmanlar alırlarsa alsınlar, ekipmanları neden taktıklarını unutabiliyor, nasıl kullanmaları gerektiğini gözden kaçırabiliyorlar. Bir genç arkadaşım özenerek pahalı bir AGV kask almıştı 3-4 ay sonra fark ettikki bir şöförle tartışması sırasında kaskını çözmeden kafasından bir çırpıda çıkarabildi. Kaskı hem bir numara büyük almış hemde sonradan yaptığımız görüşmede kaskın (Double D) bağlantısını olması gerektiği gibi sıkmadığını göstermiş, böyle alıştığını söylemişti. Kısaca konforu için laf olsun diye bağlıyor, yeteri kadar sıkmıyordu bağı ogünkü şöförle kavga olayına kadar bunun bilincinde dahi değildi.
    halilom bunu beğendi.

  13. #273

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250C
    allah rahmet eylesin ....

  14. #274
    aurora72 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Alıntı Thermosifon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 Senedir kullanıyorsanız hala bu kaskları sanırım güvenlik açısından değiştirme zamanı gelmiş de çoktan da geçmiş hatta hocam haksız mıyım acaba aman diyim.
    Kasklardan biri 15 yılını doldurdu, diğeri 5 yıllık, genelde sadece 5 yıllık olanı kullanıyorum. 15 yıllıkla kaza yapmadığım için yolcu kullanabilir diye kenarda tutuyorum. Kaskla hiç kaza yapmadım derken, kasksız halde bir kaza yaptım; güneş gözlüğüyle asfalta çarptım gözlük kaşımı yardı öyle atlattım, şans işte.
    halilom bunu beğendi.

  15. #275
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Arkadaşlar merhaba. Tekrardan ben Bülent.

    Dün Gebze'ye, Cumhuriyet Polis Karakolu'na Bilgin'in kaza raporunu almak için gittim. Kaza raporunda kaza aynen burada izah ettiğim gibi raporlanmış. Polis amirinin bana verdiği bilgi doğrultusunda Bilgin'in kaskındaki GoPro Bursa'dan Topçular feribot iskelesine kadar kayıttaymış ama kendisi feribottan inerken kaskını kanımca alelacele takmış olabileceğinden ötürü o aşamada kaskedindeki GoPro kamerayı çalıştırmamış. Kısaca kaza anında kasketteki GoPro kayıtta değilmiş. Tek görüntülü kayıt Mobese kamerası. Motor, far ve göstergenin olduğu ön rüzgarlık ve yerde sürtünen sol yan plastik kaporta haricinde 95% sağlam. Bahsettiğim 5%'lik hasar parça uçlarında meydana gelen kopmalar. İlgilenenler için ileride bilgi vermeye devam edeceğim.

  16. #276
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba. Tekrardan ben Bülent.

    Dün Gebze'ye, Cumhuriyet Polis Karakolu'na Bilgin'in kaza raporunu almak için gittim. Kaza raporunda kaza aynen burada izah ettiğim gibi raporlanmış. Polis amirinin bana verdiği bilgi doğrultusunda Bilgin'in kaskındaki GoPro Bursa'dan Topçular feribot iskelesine kadar kayıttaymış ama kendisi feribottan inerken kaskını kanımca alelacele takmış olabileceğinden ötürü o aşamada kaskedindeki GoPro kamerayı çalıştırmamış. Kısaca kaza anında kasketteki GoPro kayıtta değilmiş. Tek görüntülü kayıt Mobese kamerası. Motor, far ve göstergenin olduğu ön rüzgarlık ve yerde sürtünen sol yan plastik kaporta haricinde 95% sağlam. Bahsettiğim 5%'lik hasar parça uçlarında meydana gelen kopmalar. İlgilenenler için ileride bilgi vermeye devam edeceğim.
    Bülent Bey merhaba...anlattıklarınıza göre motorda yüzde 95 lik bir hasarsızlık varsa demek oluyor ki kaza anında Bilgin motoru yatırmış..yani ne tıra ne bariyere vurmamış...panik veya buna benzer bir durumla karşılaşıp motoru yere bırakmış olabilir...bir videosunda yine buna benzer birşey yaptığına şahit olup şaşırmıştım..kurtarabileceği bir durumda motoru bırakmayı tercih etmişti...halbuki rahatlıkla basit bir manevrayla kurtarabilirdi...çoğu kazalarını nasıl yaptığını asla anlayamadık...yani saniyelik sağa sola veya çok ileriye mi bakıyordu acaba neydi asla çözemedim ben şahsen...ya bir göz sorunu vardı ya da refleks...bu gibi durumları anlayabilecek tek test Psikoteknik...bir merkeze gidip 50-100 lira verip bunuda yaptırabilirdi...sizi üzmek incitmek istemem ama kazalarından asla ders almadı kendisini yolda trafikte geliştiriyordu...bir sürüş eğitimi almayı ciddi olarak düşünmedi...


    örneğin şu küçük çarpma aslında herşeyi anlatıyordu...şu an kafasının nerede olduğunu hep öğrenmek istedim...02:15 den itibaren ısrarla öndeki aracın hızını anlayamadı duracağı yeri ayarlayamadı...araba olsa anlarım ama motosikletle rbu husus da çok avantajlı algıları daha açıktır...zaten burada karşıdan gelen bir araç o an çizgiye yakın olsaydı yine büyük bir tehlike vardı...


  17. #277
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bülent Bey merhaba...anlattıklarınıza göre motorda yüzde 95 lik bir hasarsızlık varsa demek oluyor ki kaza anında Bilgin motoru yatırmış..yani ne tıra ne bariyere vurmamış...]
    Motosiklet bariyere burun girmiş. Dediğim gibi ön rüzgarlık kaporta tamamen yok, carpma anında parcalanmıs. Ondan sonra motor yan yatıp yerde sürtünmüş.

  18. #278
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    01:32 de görüyorsunuz değil mi yol çalışması var daralma ve şerit paylaşımında yavaşlayan araca nasıl yaklaştığını...o arac da biraz sert bir fren yapsaydı onada arkadan vuracaktı...keşke motor almasına müsaade etmeseydiniz Bülent Bey...ya da takipci olsaydınız...Ateş düştüğü yeri yakar..Allah kimseye bu acıları yaşatmasın...sizi üzdüysem benide affedin...ben kendisiyle bu forumu 9 yıldır paylaşıyordum..kimseye zararı olmayan çok efendi bir çocuktu...ama bu 600 RR konusu çok aceleye geldi sanki..bize pek danışmadı sormadı...
    polo34 bunu beğendi.

  19. #279
    Mr.[T] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA PCX 150-pulsar 200NS-Yamaha NMAX
    Allah rahmet eylesin konuya her girdiğimde tüm vefat eden arkadaşlarımıza fatiha okuyorum

  20. #280
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    o yolun hatası, iki şeritli yol virajla birlikte daralıyor ve aniden daralıyor. önceden daralsa veya sürücüleri önceden yavaşlatacak bir şey yapasalar...
    gerçi geçen hafta (kazadan sonra) rampaya girmeden araçlar yavaşlasın diye çelik kablo monte ettiler yere. ama faydasız.
    ben Bilgin'den dört hafta önce, o yolun daha ilerisinde köprü çalışmasının olduğu yerde düşünce ara vermiştim motora. her hafta sonu arabayla geçiyorum. ve o hasarlı bariyeri görünce kahroluyorum. Allah mekanını cennet eylesin.


    REKLAM ALANI
14. sayfa BirinciBirinci ... 41213141516 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)