Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Kışta Motor Çalışma Sorunu ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Burakxy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym XS125K
    hocam eski bir mondial kullanıcısı olarak sorunun depo korozyonu yada karbüratör ile alakalı olduğunu söyleyebilirim. Belki de otomatik jikle bozulmuştur. Eski 125mt motorum 2-3 hafta yatsın tekrar çalıştırmak için benzin emdirmek gerekiyordu...(bunu dene karbüratöre giden benzin hortumunu çıkar ve em, yakıt gelince tekrar karbüratöre tak...)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı bY_aLp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çek bitane taksi akü kutuplarına takıver kabloları marşlaaa
    arkadaşlar, aküden aküye aktarma yaparken dikkat etmeniz gereken amper değerlerinin aynı olmasıdır. araba akülerinin amper değerleri çok yüksek olduğu için motosikletlere arabalardan aktarma yapılmaz.

  3. #43
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, aküden aküye aktarma yaparken dikkat etmeniz gereken amper değerlerinin aynı olmasıdır. araba akülerinin amper değerleri çok yüksek olduğu için motosikletlere arabalardan aktarma yapılmaz.
    kesin konuşmayın , motoruna ve takviye yöntemine bağlıdır, arabadan motora aktarma yapılır.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  4. #44
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    evet araba aküsünden motora takviye yapılır. araba akusunun amperının yuksek olması daha iyi marş motorunun ihtiyaç duydugu amperi tam karşılar. esas sorun marş motorunu ihtiyaç duydugu amperi karşılayamayan aküde, marş motorunu yakar.

  5. #45

    Üyelik
    31 Ocak 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Mondial 125 Zn
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet araba aküsünden motora takviye yapılır. araba akusunun amperının yuksek olması daha iyi marş motorunun ihtiyaç duydugu amperi tam karşılar. esas sorun marş motorunu ihtiyaç duydugu amperi karşılayamayan aküde, marş motorunu yakar.
    haklı marş motorum yandı bikere.. 2.si jikle açık kapalı sözkonusu değil çünkü 125 zn lerde yok dediği gibi otomatik.. sorun onda olabilir bunu bir sorcam bakalım ne diyecek usta.. yanlız 3-4 kerede alması gerek diyosunda scooterlarda marş kullanldığı için ayaktan daha geç alıyo diye bliorum ben çevremdeki motorlara baktığımdada bu böyle.. sorun bence aküden kaynaklanıyo yüksek ah lı bi akü alır denerim zararı olmaz faydası olur çözülmezsede dediğiniz gibi başka çözümler aramaya başlarım..benim tek sorunum kış için yazda zaten akşam yatırıp sabah tek marşta alıyo.. kışta bunu yapması normal değilmi yazda böyleyken ? kafam karıştı benimde şimdi :S

  6. #46

    Üyelik
    16 Ekim 2010
    Şehir
    kastamonu
    Motosikleti
    mondial 150 zat
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, aküden aküye aktarma yaparken dikkat etmeniz gereken amper değerlerinin aynı olmasıdır. araba akülerinin amper değerleri çok yüksek olduğu için motosikletlere arabalardan aktarma yapılmaz.
    kardeşim yüksek amperden küçük amper aküye hertürlü takviye yapılır bunun bi zararı olmaz fakat küçük aküden büyük amper aküyü takviye etmek küçük amperli aküyü bozar..

  7. #47

    Üyelik
    31 Ocak 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Mondial 125 Zn
    Arkdaşlar bugun gittim aküye verdim servisi su kalmamış içinde adam suyunu tamamladı 4 saat jarz etti eve geldim motora aküyü taktım ve hiç ayaktan basmadan 4. marşda çalıştı motor.. gitmişkende yağınıda değiştirdimm

  8. #48

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı Blackbeer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkdaşlar bugun gittim aküye verdim servisi su kalmamış içinde adam suyunu tamamladı 4 saat jarz etti eve geldim motora aküyü taktım ve hiç ayaktan basmadan 4. marşda çalıştı motor.. gitmişkende yağınıda değiştirdimm
    Rrölantide çalıştırıyorsan sana faydası yok o aküde biter. Senin motorun 1600 devirden sonra şarja başlar haberin olsun. Ölçümde de 13.1-13.3 V gibi değerleri yakalaması lazım. Geçmiş olsun kardeş

  9. #49
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı Blackbeer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkdaşlar bugun gittim aküye verdim servisi su kalmamış içinde adam suyunu tamamladı 4 saat jarz etti eve geldim motora aküyü taktım ve hiç ayaktan basmadan 4. marşda çalıştı motor.. gitmişkende yağınıda değiştirdimm
    insan bi aküye bakar dimi içinde ne var ne yok:D
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  10. #50

    Üyelik
    31 Ocak 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Mondial 125 Zn
    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rrölantide çalıştırıyorsan sana faydası yok o aküde biter. Senin motorun 1600 devirden sonra şarja başlar haberin olsun. Ölçümde de 13.1-13.3 V gibi değerleri yakalaması lazım. Geçmiş olsun kardeş
    öyle diyosunda en son yazın başında baktırmıştım aküye o zamandan beri bakmamaıştım.. bu bitek kışta sorun çıkarıyo bana yani yazda akü hafif su eksiltsede marşa bassın yeter alıyo hemen çünkü sonra zaten eder yine kendini şarz kısa zamanlı kullanmıyorum..
    __________

    vala hiç aklıma gelmedi ya bundan sonra bakacam zaten sarz aletini falanda alıyorum susuyunuda kendim doldurur sarzınıda ederim gerekirse

  11. #51

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı Blackbeer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öyle diyosunda en son yazın başında baktırmıştım aküye o zamandan beri bakmamaıştım.. bu bitek kışta sorun çıkarıyo bana yani yazda akü hafif su eksiltsede marşa bassın yeter alıyo hemen çünkü sonra zaten eder yine kendini şarz kısa zamanlı kullanmıyorum..
    __________

    vala hiç aklıma gelmedi ya bundan sonra bakacam zaten sarz aletini falanda alıyorum susuyunuda kendim doldurur sarzınıda ederim gerekirse
    yazın şarj dibe yakın olsada illaki ufaktan basar. Problem kışın dediğin gibi. Dolu olması lazım ve sen suya bakmamışsın :D . Burada da devreye giren benim yazdığım Akü adi ise 1600 i geçerekten çalıştır ki akü dolsun. Ama kaliteli akü kullanıyorsan kışın çok büyük sorun olmuyor. Şarja girip 5 dakika dursa toplar. Adiler ( ne olduğu belli olmayan aküler için diyorum) biraz uzun sürer.

  12. #52

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Hocam arada kaynamazsa beni de bir dinle derim.

    Öncelikle sulu akülerin kışın performansı düşer. Bu bilinen bir gerçek. Hele düşük amperli sulu akülerin ise marş motorunu bile döndüremeyebilir, ama kışın. Yazın ise her şey eski haline döner.

    Bu sebeple aküyü eve alabiliyorsan, al. Akü eski deyip hemen atma. Suyu azalmışsa sadece saf su ekle. Sonra ise güzelce sarj et, ya da ettir.

    Ama aküm ölmüş diyorsan bunu alabilirsin, alabileceğin en uygun fiyattır diye düşünüyorum. Çünki adamlar motosiklet için dememişler.

    http://www.hepsiburada.com/Liste/Pro...uctid=bd999461
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  13. #53

    Üyelik
    31 Ocak 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Mondial 125 Zn
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam arada kaynamazsa beni de bir dinle derim.

    Öncelikle sulu akülerin kışın performansı düşer. Bu bilinen bir gerçek. Hele düşük amperli sulu akülerin ise marş motorunu bile döndüremeyebilir, ama kışın. Yazın ise her şey eski haline döner.

    Bu sebeple aküyü eve alabiliyorsan, al. Akü eski deyip hemen atma. Suyu azalmışsa sadece saf su ekle. Sonra ise güzelce sarj et, ya da ettir.

    Ama aküm ölmüş diyorsan bunu alabilirsin, alabileceğin en uygun fiyattır diye düşünüyorum. Çünki adamlar motosiklet için dememişler.

    http://www.hepsiburada.com/Liste/Pro...uctid=bd999461
    arkadaşlar dediğiniz gibi bu konularda herşey tecrübeyle öğreniliyo..bu benim çin baya iyi oldu aslında amperi düşük biraz 6 ah normal diyelim düşükten ziyade ama artık tavsiye edilen en az 8 üstü ustalardanda alıdğım tavsiyelere göre ben akü almayı planlıyodum ama akümde hiç bir sorun olmadığını anladım.. susyunu tamamlayıp jarz ettikten sonra motora taktığımda ve kış gününde 4.marşta aldığını gördüğümde bu motor benim motorum mu die tereddtüe bile düştüm yani ve aküyü şuanda tekrar çıkardım aynı odada kalıyoruz kendisiyle


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)