Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Motor yağı 200km de kirlenirmi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    10 Kasım 2006
    filtre dediğimiz şu en alt tapanın uzerındeki metal kuçuk parçamı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugun petrofer 15w40 motosiklet yağı aldım değiştirdim 10 km yaptım üstüne yağın rengi normal artık ilerleyen zamanlarada bakacam.Herkes için teşekür ederim
    petrofer marka yağ'ı benim yetkili teknik servisim de kullanıyo ve memnunuz motosikletlerde. turuncu varilde.

    Alıntı cankan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    filtre dediğimiz şu en alt tapanın uzerındeki metal kuçuk parçamı?
    bazı vitesli motosikletlerde yağ filtresidir. bazıları motorun içinde olur.

  3. #63
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaşlar bu yağlama yağı konusu benim canımı sıkan ayrıntılardan birisi aslında.

    Normalde Diesel Makinelerde yanma sonu asidik oluşumlar benzinli makinelere göre fazla olmasına rağmen, ben işletmeciliğim esnasında Diesellerde Bile Yağ değiştirmedim hiç Yağdan alınan numuneler ile yağın asiditesi, yoğunluk değişimi, su ve sülfür oluşumları kimyasal olarak test edilir, herşey normal ise yağ değiştirilmez. uzun süre kullanılan yağlarda motor yataklarından dökülecek metallerin temizlenmesi ise rutin olarak sürekli yapılır. Bir istisna su içeriğidir. % 0,1 den fazla ise bu su temizlenene kadar yağ kullanılamaz. Atılır demedim dikkat temizlenir.

    Şimdi motosikletlerimizde 1500-3000 km de yağımızı değiştirmemiz öneriliyor ama ben gerekçelerini gerçekten merak ediyorum. 100 Km/h bir hızla 24 saat yol yapsanız motorunuz 2400 saat çalışmış demektir. Yani hiç durmadan 24 saatte yağın değişmesi gereken sınıra ulaşmış olacağız Oysa, ben işletme yaptığım dönemde, hiç durmadan 24 saat yük altında çalışan motorlarda, biraz da titiz olduğumdan 3 günde bir rutin test işlemlerini yapardım. Hiçbir zaman önemli bir değişikliğe rastlamadım. Haftada bir kez gibi de, karterdeki yağ miktarının %10 u kadar ekleme yapardım. Bir yerlerde bir hata var ama dur bakalım.

    Sanırım yağ firmaları parmaklamışlar bu değiştirme Km si hesabını
    Poturdak

  4. #64
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  5. #65
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı cankan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden bu kadar sert bir dil kullanıyorsunuz?
    Tepkim kesinlikle kişisel değil! sadece savunduğunuzla ilgili!
    Motorların ( motosikletlerin ) normal ısıları sanırın 80-90 santi grad derece civarında, yanılıyorda olabilirim fakat yağların yanma derecesi bunun çok üstünde onun için, motorda ekstrem bir sorun yoksa yağ yanmaz!

    Lütfen kulaktan dolma söylentileri yaymadan önce interNet den bir araştırma yapın ve gerçeğe dayanan bir katkınız olasun olamzmı?
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  6. #66
    mankind1976 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA CRF 250 L
    merhaba peki yağ değişimi motor rodajdayken 0 motor için nasıl olmalı? Yağ değişimi için bana 500 km de gel dediler gittim sonra 2000 km sonra gelin dediler 2.yi 2300 km de değiştirdim alırken kullanım kılavuzunu vermemişlerdi ben de heyecandan istemeyi unutmuşum sonradan 2.gidişimde istedim verdiler baktım kitapçığında 300-1000-3000-6000 bu şekilde yazıyor inşallah motorun rodajında veya sağlığında bir problem olmamıştır.

  7. #67

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    denizcimuzaffer demişki;


    Arkadaşlar bu yağlama yağı konusu benim canımı sıkan ayrıntılardan birisi aslında.

    Normalde Diesel Makinelerde yanma sonu asidik oluşumlar benzinli makinelere göre fazla olmasına rağmen, ben işletmeciliğim esnasında Diesellerde Bile Yağ değiştirmedim hiç Yağdan alınan numuneler ile yağın asiditesi, yoğunluk değişimi, su ve sülfür oluşumları kimyasal olarak test edilir, herşey normal ise yağ değiştirilmez. uzun süre kullanılan yağlarda motor yataklarından dökülecek metallerin temizlenmesi ise rutin olarak sürekli yapılır. Bir istisna su içeriğidir. % 0,1 den fazla ise bu su temizlenene kadar yağ kullanılamaz. Atılır demedim dikkat temizlenir.

    Şimdi motosikletlerimizde 1500-3000 km de yağımızı değiştirmemiz öneriliyor ama ben gerekçelerini gerçekten merak ediyorum. 100 Km/h bir hızla 24 saat yol yapsanız motorunuz 2400 saat çalışmış demektir. Yani hiç durmadan 24 saatte yağın değişmesi gereken sınıra ulaşmış olacağız Oysa, ben işletme yaptığım dönemde, hiç durmadan 24 saat yük altında çalışan motorlarda, biraz da titiz olduğumdan 3 günde bir rutin test işlemlerini yapardım. Hiçbir zaman önemli bir değişikliğe rastlamadım. Haftada bir kez gibi de, karterdeki yağ miktarının %10 u kadar ekleme yapardım. Bir yerlerde bir hata var ama dur bakalım.

    Sanırım yağ firmaları parmaklamışlar bu değiştirme Km si hesabını
    Hocam inan hep irdelemeye çeliştıgım şekilde olaya girmişsin.
    Normalde Diesel Makinelerde yanma sonu asidik oluşumlar benzinli makinelere göre fazla olmasına rağmen,
    özelliklede bu
    Özer demişki;


    Tepkim kesinlikle kişisel değil! sadece savunduğunuzla ilgili!
    Motorların ( motosikletlerin ) normal ısıları sanırın 80-90 santi grad derece civarında, yanılıyorda olabilirim fakat yağların yanma derecesi bunun çok üstünde onun için, motorda ekstrem bir sorun yoksa yağ yanmaz!

    Lütfen kulaktan dolma söylentileri yaymadan önce interNet den bir araştırma yapın ve gerçeğe dayanan bir katkınız olasun olamzmı?
    Kliteli bir dizel motor yagı (açık veya agır hizmet tipi olan kalın yaglar hariç 20-50 den başlayarak) orta siklet motorcuların kullandıgı su radyatörsüz müşürsüz sogutma sistemine sahip motorlarda oluşabilen yüksek ve kontrol edilemiyen sıcaklıklar sebebi ile benzinli tip motor yaglarından daha uygundur diyorum ve ekliyorum deniyorum.Sattıgım ybr 1205 imde ve şu an kullandıgım cbf 150 tip motorumda kullanıyorum.Kapalı 1 lt lik kutuda fiyatı 7 tl.evet 7 tl.Cbf 150 de şu an 2700 km dir yag degişmedi kronik sorunlu oldugundan bi 100 gr kadar eksileni tamamladım.hafta sonu 3000 +- 100 km si dolunca degişecegim ve gene dizel yağı koyacagım.Fakat şu göz ardı edilmesin :marş yapı 100 metre sonra stop eden biri degilim.Kuryeyim yani sogumuş yagın olumsuzlukları beni yalnızca sabah belki 1-2 dakika jikleli çalışmaya itiyor o kadar.1 LT 4T yag 15-20 tl.Yazıktır.Bu kadar para verip 1000-3000 km de yag degişmek külliyen zarar.5 yagda zaten rektefe-malzeme-işcilik parasını saçıyoruz.50000 km boyunca yaga 20 lira verip 1500 km de degişsem 33 kerede 660 lira verecegim.3000 km de bir 7 liralık yag degişsem 16 kerede 112 lira verecegim.548 lira var arada....insaf.Neden daha fazla sıcağa daha fazla basınca dayanıklı yağa daha az para vermek varken daha dayanıksız bir yaga daha fazla para vereyim.Bu olayı yaklaşık 8-10 aydır deniyorum hatta artık alışkanlık yaptı benzinli motor yagına hiç bakmıyorum.Zaten benzincilerde de farklı olan tek yag 2T motor yagı.Bu işi bu bile ortaya koyuyor:gerek yok 4-T ye.Tekrar belirteyim:1 lt lik kutu(4 lt lik kutulara güvenmiyorum)orta kalite iyibir marka(ben castrol kullanıyorum) 20-50 ,soguk yag polimigini düşünürseniz 15-40 gibi daha akışkan viktoziteli yagları da deneye bilirsiniz.Kesinlikle daha güvenli hele yazınBenzin istasyonlarındaki yardım sever yurdum insanı satış reyon görevlileri ''abi benzinlitip yaglar bu tarafta''diyorlar.4-T reyonu yoksa ''ha ben aslında 4-T aramıştım'' diyorum.Görevli ''4-T satışımız yok. '' bende '' 2T motormu kaldı fakat bunu satıyorsunuzda emilsiyon kurallarını karşılayan 4-T niye yok reyonlarınızda'' diyorum......Satıcı algılayanmaz bir müddet bakar ve''İletecegim efendim'' der.4-T reyonu varsada ''başkasına alıyorum'' diyorum ve dizel motor yağı ile buluşuyorum.

  8. #68

    Üyelik
    27 Haziran 2008
    Şehir
    ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha 09 YBR sonunda:)
    güzel hortlatma :D
    [B]Benim İçin Hayat [COLOR="Red"] 1[/COLOR].Raundda Stili Tanınır [COLOR="Red"]2[/COLOR]. Raundda Rekabet Edilir [COLOR="Red"] 3[/COLOR]. Raundda Nakavt Edilir.. [/B] ::deliir::

  9. #69
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Kendi motorumda bırakın 200 kmyi 500 km'de yağın kirlendiğine rastlamadım.

  10. #70
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    200 km de yag kesinlikle kirlenmez.ben en az 1300 km gectim ve yag hala tertemiz,serviste yai degistirmis ancak filtreyi degistirmemis olabilirler bundan kaynaklaniyor olabilir,vakit kaybetmeden yagi ve yag filtresini degistir derim ve daha sonra yagi her kullanim oncesi kontrol et.sakaya gelmez.

  11. #71
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi motorumda bırakın 200 kmyi 500 km'de yağın kirlendiğine rastlamadım.
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 km de yag kesinlikle kirlenmez.ben en az 1300 km gectim ve yag hala tertemiz,serviste yai degistirmis ancak filtreyi degistirmemis olabilirler bundan kaynaklaniyor olabilir,vakit kaybetmeden yagi ve yag filtresini degistir derim ve daha sonra yagi her kullanim oncesi kontrol et.sakaya gelmez.
    Motoru yeni aldığımda yağına baktık demişlerdi değiştirmemişler bende 200 km sonra bakıp kirli görünce sorun aklıma takılmıştı ama şimdi 500 km ye kadar yağ temiz...Konu 2008 de açılmış
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  12. #72
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    hemen her motor saticisi oyle der zaten

  13. #73
    mankind1976 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA CRF 250 L
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tepkim kesinlikle kişisel değil! sadece savunduğunuzla ilgili!
    Motorların ( motosikletlerin ) normal ısıları sanırın 80-90 santi grad derece civarında, yanılıyorda olabilirim fakat yağların yanma derecesi bunun çok üstünde onun için, motorda ekstrem bir sorun yoksa yağ yanmaz!

    Lütfen kulaktan dolma söylentileri yaymadan önce interNet den bir araştırma yapın ve gerçeğe dayanan bir katkınız olasun olamzmı?
    merhaba peki yağ değişimi motor rodajdayken 0 motor için nasıl olmalı? Yağ değişimi için bana 500 km de gel dediler gittim sonra 2000 km sonra gelin dediler 2.yi 2300 km de değiştirdim alırken kullanım kılavuzunu vermemişlerdi ben de heyecandan istemeyi unutmuşum sonradan 2.gidişimde istedim verdiler baktım kitapçığında 300-1000-3000-6000 bu şekilde yazıyor inşallah motorun rodajında veya sağlığında bir problem olmamıştır.

  14. #74
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı mankind1976 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba peki yağ değişimi motor rodajdayken 0 motor için nasıl olmalı? Yağ değişimi için bana 500 km de gel dediler gittim sonra 2000 km sonra gelin dediler 2.yi 2300 km de değiştirdim alırken kullanım kılavuzunu vermemişlerdi ben de heyecandan istemeyi unutmuşum sonradan 2.gidişimde istedim verdiler baktım kitapçığında 300-1000-3000-6000 bu şekilde yazıyor inşallah motorun rodajında veya sağlığında bir problem olmamıştır.
    1 kereden birşey olmaz ama diğerlerini aksatma
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  15. #75

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Evde besledigi kedisini çamaşır kurutma makinesine kurutma amaçlı koyup daha sonra kedi ölünce firma hakkında kullanma kitapcıgında yazmıyor diye dava açanları göz önüne aldıgımızda,üretici firmaların yag degişim aralıgını bu kadar kısa tutma sebebi anlaşılabiliyor aslında.Aracının yagını 1 yıl full kullanıp degiştirmediginden (yalnızca eksileni ekleyerek)tüm yağ
    kanalları katran tutup yatak sardırıp tamir edilemeyecek hale sokanları gördük.Tecrübe yoksa kitapcığa uyulmalı,tecrübe varsa zaten kitap oluyorsunuz yani uyguluyorsunuz gerekli olanı.

  16. #76
    mankind1976 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA CRF 250 L

    motor yağı

    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evde besledigi kedisini çamaşır kurutma makinesine kurutma amaçlı koyup daha sonra kedi ölünce firma hakkında kullanma kitapcıgında yazmıyor diye dava açanları göz önüne aldıgımızda,üretici firmaların yag degişim aralıgını bu kadar kısa tutma sebebi anlaşılabiliyor aslında.Aracının yagını 1 yıl full kullanıp degiştirmediginden (yalnızca eksileni ekleyerek)tüm yağ
    kanalları katran tutup yatak sardırıp tamir edilemeyecek hale sokanları gördük.Tecrübe yoksa kitapcığa uyulmalı,tecrübe varsa zaten kitap oluyorsunuz yani uyguluyorsunuz gerekli olanı.

    De işte o kitapçığı almış olduğumda bana vermiş olsalar heralde bakıp bilgi edinebileceğim,verilmediği için satış yapan insana sorup ve güvenip ona göre davranıyoruz motora arkadaşım


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler