Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor yağı 200km de kirlenirmi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alıştık nasıl olsa yaparız be kardeş
    abi bi sefer sen gösterirsin bidahakine kendim dagitirim ne var ne yokköfte ismarlarim ödeşiriz

    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi nekadar çok sık yağ değiştiriyorsunuz ben 3 000 den 3000 e değiştiriyorum erken yağ değiştirmek iyidir de ne bilim her 1000kmde bir de çok sık değilmi
    yani 1000 km cok erken ama motoruna göre degişir galiba motorunu cok sevenler her 1000 kmde degişsin sadece sevenler 2000 de sevmeyenlerde 3 binde degişsinnefret edenler 5 binde bir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    HRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150ZAT
    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi nekadar çok sık yağ değiştiriyorsunuz ben 3 000 den 3000 e değiştiriyorum erken yağ değiştirmek iyidir de ne bilim her 1000kmde bir de çok sık değilmi
    bencede her 3binde bir değişmesi yeterli, yağ konusunda çok bilgim yok ama belkide kullanımdanda kaynaklanıyor olabilir,
    Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
    Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma

  3. #43

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    scooterlar için normal bi aralık firma sahipleri özellikle sölüyor zaten 1000 ya da 1500km'yi. çünkü test edlip tespit ediliyor ya ondan

  4. #44

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    yani 1000 km cok erken ama motoruna göre degişir galiba motorunu cok sevenler her 1000 kmde degişsin sadece sevenler 2000 de sevmeyenlerde 3 binde degişsinnefret edenler 5 binde bir[/QUOTE]

    motora yağ koymaya üşenip depoya benzin alınca yağ koymaya kalkışan arkadaşlarıda biliyorum bende 2000 de bir değiştirim artık



    digi_boy26

    abi dediğin doğru dur çünkü çimalı motorlar malum eski hurdalardan yapılma motorlar parana göre mal olduğu için aşınma haliyle daha fazla oluyor yağı sık değiştirmekte fayda var
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  5. #45
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda

    Yağ Ile Ilgili Sorulara Son (inşallah)

    Arkadaşlar,
    Motosikletlerimizin motorunda kullandığımız yağlar ( Mineral / Sentetik ) ile ilgili sürekli yazıp çiziyoruz ve bu sorun kesin,bilimsel aynı zamanda tatmin edici bir sonuca uşamadığından, kısa bir araştırma yaptım ve Almanyanın hatırı sayılır MOTORRAD dergisinin 24 Nisan 2008 tarihli sayısının yağlarla ilgili kısmını elimden geldiğince sizler için tercüme ettim.
    Almanca bilenlere orijinalini sunuyorum onun altında da türkçemizde tercümesi bulunmakta.
    Umarım daha açıklayıcı ve anlaşır olmuştur soru / numuz..........

    Unterscheiden sich Motorradöle von Auto-Ölen?
    Ja, denn die Anforderungen sind sehr unterschiedlich. Motorradmotoren erreichen meist extrem hohe Literleistungen und benötigen dafür weitaus höhere Drehzahlen als Pkw-Triebwerke. Besonders die luftgekühlten Motoren belasten das Öl stärker als die fast ausschließlich wassergekühlten Automotoren. Außerdem muß bei fast allen Motorrädern das Öl Getriebe und Kupplung mitversorgen. Die Markenhersteller gehen bei der Auswahl der Additive auf diese Unterschiede ein.
    Soru : Motosiklet yağları ile otomobil yağları biribirinden farklımıdır?
    Evet,çünkü gereksinimler çok farklı.Otomobilllere kıyasla, motosiklet motorlarından verim alabilmek için çoğunlukla extrem yüksek devirlere çıkmak gerekmektedir.Su soğtmalı otomobil motorlarına kıyasla özellikle hava soğutmalı motosiklet motor yağları daha çok zorlanır.bunun dışında hemen tüm motosiklet motorlarında yağ aynı zamanda şanzuman ve debriyajı’da beslemek durumunda.Marka ( yağ ) üreticileri seçimde yağların içerdiği katkı ( additif ) maddelerindeki farklılğa dikkati çeker.

    Ab welcher Preislage gibt es motorradtaugliche Öle?
    Ordentliche Mineralöle sind ab etwa acht Mark pro Liter zu bekommen, synthetische ab etwa 14 Mark.
    Soru: Motosiklet motorlarına uygun yağların fiyatı nr düzeydedir?
    Düzgün mineral yağ fiyatı litresi 8,-€ dan başlar ve sentetik yağlarda 14,-€ gibidir.( fiyatlar Avrupa için geçerlidir! )

    Was ist Viskosität?
    Viskosität ist die Eigenschaft einer Flüssigkeit, ihrer Verformung einen Widerstand entgegenzusetzen. Öl hat eine hohe Viskosität, wenn es zähflüssig ist (im kalten Zustand), eine niedrige, wenn es dünnflüssig ist (im heißen Zustand). Die Problematik: Motoröle müssen beim Kaltstart dünn genug sein, um schnell an alle wichtigen Stellen im Motor zu gelangen und bei heißgefahrenem Motor immer noch dick genug, damit der Schmierfilm nicht reißt.
    Soru: Vizkozite nedir?
    Vizkozite bir akışganın sıvı halindeyken bir direç karşısında aldığı deformasyona denir.Yağ kalın akışkan haliyel ( soğuk iken ) vizkozitesi yüksektir, Sıcak iken ( ince akışkan haliyle ) de vizkozitesi düşüktür. Problem olan husus: Motor soğuk iken yağ tüm aksamları yağlayabilecek kadar ince ve sıcak iken de yağlama filmi yırtılmayacak kadar kalın kalabilmeli!
    Not: Yüksek devirli ( Racing ) tip motosiklet motorlarında düşük vizkoziteli yağ kullanılması halinde, motordaki yağ ısındıktan sonra daha da inceleceği için, yağ filmindeki yırtılma yani; yağlamanın kesilmesi ve metallerin korumasız bir şekilde biri birine sürtünmesinden söz ederiz! Bu durumda motor yatak da sarar, başka arızalarda oluşabilir!

    Was bedeutet die API-Angabe auf der Ölflasche?
    Das American Petroleum Institute (kurz „API") teilt das Öl nach Qualitätsklassen ein. Der erste Buchstabe ist bei Ottomotoren ein S, der zweite sollte ein E, F oder G sein - je höher, desto besser. Allerdings ist die API eine Auto-Norm, und selbst Billigöle erfüllen oft schon API SE oder SF.
    Soru: Yağ şişelerinin üzerinde bulunan API nin anlamı nedir?
    American Petroleum Institute ( Amerikan Petrol Entütüsü ) kısaca API olarak adlandırılır.Yağları kalite sınıflarına göre kategorize eder. Oto motorlarındaki ilk harf S dir ikinci E,F ya da G olabilir. Ne kadar yüksekse o kadar iyi.
    Mağmafi API bir Oto-normdur ve genellikle ucuz yağlar dahi API SE ya da SF’e uygunluk sağlıyor.

    Sind synthetische Öle besser als Mineralöle?
    Nicht grundsätzlich. Ein hervorragendes Mineralöl kann mehr als ein mittelprächtiges Synthetiköl leisten. Hochwertige Synthetiköle sind Mineralölen aber klar überlegen, sie sind thermisch belastbarer, altern weniger und sorgen für sauberere Motoren.
    Soru : Sentetik yağlar mineral yağlardan daha’mı iyidir?
    Kat’i olarak değil. Kaliteli bir mineral yağ orta sınıf bir sentetik yağdan daha üstün bir verim sağlayabiliyor.
    Yüksek değerdeki ( kalitedeki ) sentetik yağların mineral yağlardan tartışmasız daha üstün olduğu kesindir. Bunlar termik ( ısı ) olarak çok daha fazla yük kaldırırlar,daha geç eskirler ve motorların temiz kalmalrını sağlarlar.

    Welches Öl taugt für welchen Fahrer?
    Mit hochwertigen Mineralölen sind alle „Normalfahrer" gut bedient, deren Motoren zwar auf Temperatur kommen, aber nicht ständig am Limit bewegt werden. Bestes Beispiel: der typische Tourer. „Randgruppen" wie Wenigfahrer mit häufigem Kaltstart- und Kurzstreckenbetrieb sowie Sportfahrer sind mit hochwertigen Synthetikölen besser bedient.
    Soru : Hangi yağ hangi sürücüye uygundur?
    Yüksek kalitedeki mineral yağlar ‘’ normal sürücüler ‘’ için uygundur.Motorları yüksek ısılara ulaşıyordur ama sürekli sınırları zorlamıyorlardır.En iyi örnek: Tipik turcular. Koç fazla dur kalk ve soğuk marş basan kenar gruplar ile spor sürücüler kaliteli sentetik yağlarla daha iyi bağdaşmaktadır.

    Können Mineralöle mit synthetischen Ölen gemischt werden?
    Ja, alle Motorenöle sind untereinander mischbar, egal, ob Mineral- oder Synthetiköle.
    Soru : Mineral yağlar ile sentetik motor yağlar biri biriyle karıştırılabilirmi?
    Evet, tüm motor yağları biri biriyle karıştırılabilirler, mineral yada sentetik olamaları fark etmez.

    Sollte ein neues Motorrad von Anfang an mit synthetischem Öl betrieben werden?
    Nein, die ersten 2000 Kilometer sollte zwingend ein Mineralöl verwendet werden, denn in dieser „Einfahrzeit" müssen sich alle bewegten Teile einander anpassen, und dieser gewünschte Verschleiß klappt mit Mineralöl besser.
    Soru : Yeni bir motosiklet en baştan sentetik bir yağ’lamı çalıştırılmalıdır?
    Hayır, ilk 2000 km de zorunlu olarak mineral yağ kullanılmalı çünkü ‘’ Rodaj ‘’ süresince hareketli olan tüm aksamlar biribirine uyum sağlamalı ve bu süreçte olması gereken aşınmalar mineral yağlar ile daha iyi gerçekleşmektedir. Rodaj süresinin kaç KM olduğu / olması gerektiği buradan az çok anlaşılabiliyor!

    Was ist zu beachten, wenn ein Motor von Mineral- auf Synthetiköl umgestellt werden soll?
    Der Ölverbrauch kann anfangs etwas höher liegen. Das Synthetiköl kann Stoffe lösen und sollte daher nach der Erstbefüllung nur zwei Drittel des vorgeschriebenen Wechselintervalls laufen.
    Soru : Motor yağının mineralde sentetiğe dönüştürüken nelere dikkat edilmelidir?İlk başlangıçta yağ sarfiyatı biraz yüksek olabilir. Sentetik yağlar malzemeleri çözme özelliğine sahiptir onun için ilk havalandırma ve dolumda motor öngörülen çalışma süresinni 2/3’ü kadar çalıştırılmalıdır.

    Sind die neuen 0W-Öle für Motorräder sinnvoll?
    Nein, denn sie stecken voller „Friction Modifiers", das sind Additive, die im Automotor die Reibung reduzieren, beim Motorrad aber speziell bei älteren Motorenkonstruktionen die Kupplung durchrutschen lassen können. Ausnahme: ein spezielles Motorradöl wie Bel-Ray 0W 40. Aber auch das macht nur bei sehr niedrigen Temperaturen Sinn.
    Soru : 0W yağları motosiklet kullanımına uygunmudur?
    Hayır,çünkü bunlar ‘’ Friction modifier ’’ yani otomobil motorlarındaki aşınmayı geciktiren katkı maddeleriyle doludurlar, Motosiklet özellikle daha yaşlı modellerin yapısal farkılılığından dolayı debriyaj kaçırması ( kaydırmasına ) neden olurlar. Bel-Ray 0W 40 gibi özel bir motosiklet yağı istisnai dir ve bu bile ancak düşük ısılarda iş görmektedir.

    Altert Öl während der Winterpause?
    Jein, natürlich altert jedes Öl, das mit Sauerstoff in Berührung kommt, aber bis zu einem Jahr Standzeit hat ein frisches Öl keine Probleme. Der Ölwechsel kann daher ruhig vor der Winterpause durchgeführt werden.
    Soru : Kış uykusunda yağ yaşlanırmıi?
    Ev-yır ( Evet/Hayır ) Elbette oksijenle temas eden her yağ yaşlanır ama taze bir yağ bir yıl beklemesine rağmen problem yaratmaz. Onun için kış uykusuna yatmadan önce rahatlıkla yağ değişimi yapılabilir.

    Muß bei jedem Ölwechsel auch der Ölfilter getauscht werden?
    Unbedingt, denn im Filter verbleibt immer ein Rest Altöl, der beim Nichtwechsel sofort die Qualität des frischen Öls reduzieren würde.
    Soru : Her yağ değişiminde yağ filtreside değiştirilmelimidir?
    Tartışmasız, çünkü filtrede mutlaka bir miktar eski yağ kalır ve filtre dğişmezse yeni yağın kalitesini hemen indirgeyecektir.

    Was ist sonst noch beim Ölwechsel zu beachten?Immer einen neuen Dichtring für die Ablaßschraube nehmen, Filter nicht zu stark anknallen (handfest), nach dem Auffüllen kurz laufenlassen und nochmals kontrollieren und gegebenenfalls nachfüllen (Filter läuft voll, Ölstand sinkt).
    Soru : Yağ değişiminde başka nelere dikkat edilmeildir?
    Kartel civatasına her sferinde yeni bir conta takılmalı, filtre çok sert sıkımamalı ( el kuvveti ile ) dolumdan sonra biraz çalıştırılır ve tekrar yoklanır. Yağ filtresi yeni olacağı için yağ seviyesinde düçme olacaktır! Gerektiği kadar ilave edilmeli.

    Müssen moderne Motoren immer noch warmgefahren werden?

    Ja, Motoröl „arbeitet" erst ab zirka 50 Grad Celsius, und das Laufspiel der Mechanik hat erst bei Betriebstemperatur den richtigen Wert. Fünf Kilometer „Halbgas" sollten es mindestens sein.
    Soru : Modern motorlarda hala ısıtılmalımıdır?
    Evet Motor yağı yaklaşı 50 santi grad dereceden sonra çalışır ve çalışan mekanik aksamların uygun çalışma derecesine ulaşabilmesi için yarım gazla en az 5km yol katetmeli.

    Können Kupplungsprobleme mit der verwendeten Ölsorte zu tun haben?
    Ja, doch speziell bei Synthetikölen bringt die Wahl eines anderen Synthetiköls meist wenig. Oft hilft aber das „Zurückrüsten" auf Mineralöl.
    Soru : Debriaj problemleri kullanılan yağ türü ile ilgili olabilirmi?
    Evet, özellikle bir sentetik yağdan diğerine değiştirmek pek fayda sağlamaz.çoğu zaman tekrar mineral yağ kullanarak fayda görülebiliyor.

    Sind Billigöle völlig tabu, oder taugen sie bei kurzen Wechselintervallen doch etwas?
    Wer auch noch an der allerletzten Mark sparen muß, soll in Gottes Namen mit Kaufhaus- oder Baumarktöl fahren. Nach spätestens 2000 Kilometern ist aber ein Wechsel empfehlenswert. In jedem Fall muß die Ölqualität zumindest der Mindestanforderung des Fahrzeugherstellers (API-Klasse und Viskosität) entsprechen.
    Soru : ucuz yağlar tabu mudur yoksa kısa sürelerle dğiştirilerek fayda sağlanabiliyormu?
    Son kuruşuna kadar tasarruf etmek zorunda kalanlar ucuz yağlardan faydalanabiriler ancak her 2000 km de bir yağ değiştirmleri tavsiye edilir ancak kullanılan yağların kalitesi yinede en azından araç üreticisin önerdiği ( API – sınıfı ve vizkozitesine uygun ) olmalıdır.

    Sagt die Farbe des Öls etwas über die Qualität aus?
    Nein, ganz im Gegenteil. Wenn ein Öl schnell dunkel wird, heißt das nur, daß es Fremdstoffe in der Schwebe hält - und genau das soll es auch.
    Soru : Yağın rengi kalitesi ile ilgili bir şey ifade edermi?
    Hayır, Tam aksi. Eğer bir yağ çabuk koyulaşıyorsa, bu ancak yabancı maddeleri askıda tuttuğunu gösterir – istenede zaten tam budur.

    Wohin mit dem Altöl?
    Natürlich nicht in den Ausguß oder die Landschaft. Bereits ein Gramm Öl pro Liter Wasser ist für Fische tödlich. Wer Öl verkauft, ist gesetzlich verpflichtet, die gleiche Menge Altöl kostenlos zurückzunehmen. Also: Kassenbon aufbewahren.
    Soru : Eski ( atık ) yağı ne yapacağız?
    Elbette kanalizasyon ya da doğaya atılmayacak. Bir litre su’ya sadece bir gram yağ bile balıkları öldürmek için yeterlidir.Yağ satan kanunen aynı miktarda atık yağı bedelsiz geriye almakla yükümlüdür. Demekki kasa fişini saklayacaksınız.

    Bu konunun Türkiye için geçerliliği tarışılabilir zira böyle bir kanun varsa bizlerde öğrenelim.


    Dış ortamdaki ısıya bağlı olarak yağın vizkozitesi ‘’ O ‘’ yağın kullanılabilirliğini belirler: mesela 15 W 50-yağ -20 santigrad derece ile + 30 santigrad dereceye kadar kullanıma uygundur.




    Alıntı extreme1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bu benim işim sonucta aldıgım egitimler de var ancak bisikletlerde yag kullanılmıyor biliyorsun amortisörler dısında...
    kalkıp dadik bi marka motor yagının da egitimini de almadık sonucta Elf&Total in izmirin en geniş müşteri kitlesine sahip bi firmanın davetlisi olarak kuşadasında egitim almıştım...
    Gülüncek bir şey göremiyorum
    gülmek isterseniz Tv seyredip daha komik bi seyler bulabilirsiniz size saygım sonsuz ancak yasınıza göre davranın
    saygılar...
    Kusura bakma ama yine güleceğim yorum ve tepkine
    Türk insanına etiket kullandınmı istediğin herşeyi inandırısın! Elf ve Totali bırak Sen!
    Bende İstanbulda 5 yıl Exxon,Mabanaft,Mobil,Marubenni ve BP temsilciliği yapan bir firmada görev aldım hemde adam akıllı bir görev! dahasıda var ama burada rekleme gerek yok sanırım.
    Motorrad dergisini 2008 Nisan sayısının tercümesini yaptım okursan katıldığın seminerin ancak turşu suyu olduğuna kani olursun yetmezse daha detaylı malzemede tedairk ederim senin için.
    Tekrarlıyorum: kulaktan dolma malzemelerle ancak kafa karıştırıyorsunuz........
    İş yaşta değil baştadır ama sen yinede gel benim yaşımı karıştırma bu işe olurmu!

    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gülünecek birşey yok ki

    çin malı motosiklerin tamamına yakını 1000 km bir yağ değiştiriyor,ve çıkan yağın durumunu görseniz hayret edersiniz.
    Anlamayana anlatmak çok zor olduğunu biliyorum ama lütfen artık gözünüzü açarak bakın konulara!
    Ne ilgisi var Çinle - Avrupayla - Amerikayla bende çinli kullandım ve asla 2000 -3000 km de yağ değiştirmeden 27000km yaptım ve satın alan arkadaşım da hala kullanıyor ve hala ilk gün olduğu gibi yürüyor! ne olacak şimdi? ben şanslımıyım?
    100cc bir Cub ile hergün yola çıkıyorum ve 2007 Nisanından bu yana 18000km yaptım ve hala ilk günkü gibi!
    Motor yağı şayet kararıyorsa iyi olduğundandır! dandik ya da eskidiğinden değil!
    Yağın karaması onun görevini yaptığına işarettir ve içerisindeki partiküllerin yüzdüğüne!

    Alıntı nitrious81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    900 Gr - 1 ltre yag ancak alıyor zaten 1500 km de bır yag degıstırmek cok bısı etkılemıyor koca yag karterı olan kendı makınanızla kıyaslamayın bence.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  6. #46
    namk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    harley davidson 2007-mobylette 1967-Honda NX400
    özer bey verdiğiniz açık ve net bilgilere teşekkür ederim.emeğinize sağlık.yağın koyulaşması konusu beni çok tatmin etti. ilk motorum(fransız) velesolex,ikinci peugeot 103,üçüncü 125 cc honda,dördüncü 883 cc harley davidson,beşinci 100 cc cup çinli.son motorumu park sorunu yüzünden mazda minibüs içine bir kalasla indirip bindiriyorum,çünkü motorumu seviyorum. daha ağır bir motoru tek başıma yüklemem benim için zor. sizin yağın koyu renk olması bilginiz arabamdada işime yarıyacak.eşim doktor ona aldığım otoda dizel olduğu için yağ hemen koyulaşır demişlerdi,başıma geldi.inanmamak lazımmış.koyulaşma kötü bir şey değilmiş,dizel,benzinli fark etmiyormuş.paylaşımınız için teşekkürler.

  7. #47
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı namk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özer bey verdiğiniz açık ve net bilgilere teşekkür ederim.emeğinize sağlık.yağın koyulaşması konusu beni çok tatmin etti. ilk motorum(fransız) velesolex,ikinci peugeot 103,üçüncü 125 cc honda,dördüncü 883 cc harley davidson,beşinci 100 cc cup çinli.son motorumu park sorunu yüzünden mazda minibüs içine bir kalasla indirip bindiriyorum,çünkü motorumu seviyorum. daha ağır bir motoru tek başıma yüklemem benim için zor. sizin yağın koyu renk olması bilginiz arabamdada işime yarıyacak.eşim doktor ona aldığım otoda dizel olduğu için yağ hemen koyulaşır demişlerdi,başıma geldi.inanmamak lazımmış.koyulaşma kötü bir şey değilmiş,dizel,benzinli fark etmiyormuş.paylaşımınız için teşekkürler.
    Sağol kardeşim
    Aslında bu konu hakkımda yorum yapan tüm ilgililerin okumasını ve tekrar yorumlamalarını beklerdim ama yarum yapmamakta olumlu bir gelişme diye düşünmekteyim
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  8. #48

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    digi_boy26

    abi dediğin doğru dur çünkü çimalı motorlar malum eski hurdalardan yapılma motorlar parana göre mal olduğu için aşınma haliyle daha fazla oluyor yağı sık değiştirmekte fayda var
    len eski hurdadan filan yapıldıgı yok sende iyice mafettin hee bizim motoru motorun ilkgünkü gibi sesi aynı benim. düzenli olarak en küçük anormal seste servise gittiğim için sorun çıkarmıyor. yağ önemli. scooterlar için çok öenmli.orta yolu bulalım her 1200km'de bir değiştirin yağı

  9. #49

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    yok abi seninki değil benim asyalar öyle kanuniyi bilmem ama 1500 2000 arası ideal dir ben öyle yapıcam
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  10. #50
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Bugun petrofer 15w40 motosiklet yağı aldım değiştirdim 10 km yaptım üstüne yağın rengi normal artık ilerleyen zamanlarada bakacam.Herkes için teşekür ederim
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  11. #51
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    özer kardeşim mesele hangi motorun hangi km de yağ değiştirmesi gerektiği değil,sende bizi iyice saf yerine koydun.

    bizde kullandık,çıkan yağın ne durumda olduğunu gözümüzle gördük ve o yönde yazdık.

    kararan yağ işlevini yapmaz yada 200 km sonra kullanılmaz gibi bir ifade kullanmadık ilk mesajda ne demişim yağı parmağınızla kayganlığını kontrol edin.

    daha ötesi berisi yok

    sen yaptın bişey olmadı diye kimse motor yağını 27000 km kullanmaz
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  12. #52
    KID333 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    Beşiktas
    Motosikleti
    Kymco Xtown 125
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani ben her 9-10 günde bir yağ değiştireceğim o halde öylemi
    Saçmalamayın ve öyle olması gerekir diyenede gülüp geçin lütfen

    nitrious81,
    kaç yıldır motosiklet kullanıyorsun ve kaç kez dediğin km lerde yağını değiştirdin?
    değiştiriyorsanda motor / motosikletle ilgin ve bilgin koca bir '' 0 '' ozaman.........
    boşuna zor kazanılan paralarınızı heba etmeyin derim
    walla bende 250 virago kopyası çin malı motosiklet war we bizim bakımlarımız 2000 km de bir we maalesef her 2000 km de bir yağ değiştirmek zorundayız

  13. #53

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Yazılan yorumlardan, çoğunluğun motosikletinin kullanma klavuzunu okumadığını dehşetle görüyorum. Kullanma klavuzlarında kullanmanız gereken yağlar (her zaman değil) ve değiştirme sıklığı yazar. Orada yazandan daha erken zamanda değiştirebilirsiniz tabi. Ayrıca bu işin Çin veya Avrupa olmasıyla hiç bir alakası yoktur. En doğrusunu kitap yazar.

  14. #54
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özer kardeşim mesele hangi motorun hangi km de yağ değiştirmesi gerektiği değil,sende bizi iyice saf yerine koydun.

    bizde kullandık,çıkan yağın ne durumda olduğunu gözümüzle gördük ve o yönde yazdık.

    kararan yağ işlevini yapmaz yada 200 km sonra kullanılmaz gibi bir ifade kullanmadık ilk mesajda ne demişim yağı parmağınızla kayganlığını kontrol edin.

    daha ötesi berisi yok

    sen yaptın bişey olmadı diye kimse motor yağını 27000 km kullanmaz
    babaçi´isimli üyeden Alıntı
    gülünecek birşey yok ki

    çin malı motosiklerin tamamına yakını 1000 km bir yağ değiştiriyor,ve çıkan yağın durumunu görseniz hayret edersiniz.


    Şimdi biraz uzun yazacağım

    Yazacak birşey bulamadınız her halde
    Benim yazılarımı çartpıtmadan yanıt verin yapabiliyorsanız!
    1- Kimseye 27000 km boyunca yağ değiştirmeyin şeklinde bir ifade
    kullanmadım.Yağınızı nasıl analiz ederseniz edin beni ilgilendirmez! ister parmakla ister tadına bakın ya da nasılsa.
    2- ben herşeyi biliyorum demiyorum ama işkembeden attığımda yok bazıları gibi.
    3- Siz her (elli) 50 km de bir yağ değiştirsenizde beni ırgalamaz.
    4- ben çin menşei'li motosiklet üreticisi bir firmada görevliyim ve 100cc Test motosikletimele 1 yılda 18000 km yaptım ve 3 kez yağ değiştirdim!
    İzmideki MT üyelerinin hemen hepsi bilir 100cc Torro'mu.
    Hangi çinlinin 1000 km bir yağ değiştirmesi gereksinimi bilimsel olarak deklere edilmiş?
    Çinlilerin tamamına yakını diyorsunuz ya! her halde istatistiki bir sonucu aktarıyorsunuz o satırlarınızda.

    Ben motosikletimi......
    a) Motosiklet sevgisi..
    b) Seri bir ulaşım aracı olduğu için
    c) Çevreci olduğu ve olduğum için kullanıyorum.
    Çevreci denincede, motosiklet kullananların bir çoğu Motosikleti sever ama Çevre onların yanından bile geçmez! tepkilerinize bakarak sizide bu kategoriye koyuyurum!
    1000 - 1500 - 5000 km de değiştirdiğiniz atık motor yağlarınızı nasıl imha ettiğiniz DELİKANLI gibi yazın da görelim ne kadar insancıl, canlı yanlısı ve ÇEVRECİ olduğunuzu.Tabi garanti süresince servis onları bir şekilde imha ediyordue ama garanti süresi sonunda ancak %10-15 kullanıcı servise giderek yağ değişimi yaptırıyor! Ne oluyor motorlardan çıkan atık yağlar arkadaşlar!
    kaçınız bir Akar Yakıt istasyonuna giderek teslim ediyor atığını!

    İş lafa / geyiğe geldimi mangalda kül bırakmaz, Otoritelerin dahi taahhüt altına aldığı ALTIN değerindeki çalışmaları okuma zahmetine bile girmeden hiçe sayan ve işine gelmeyen her tarife muhallefet olmaktan öteye gidemiyorsunuz malesef.

    Benim tek bir derdim var, o da Servislere tüm benliğinizle TESLİM olmamanız!
    Onlar para kazanacak diye her 1000 - 1500 km bir yağmı değişir kardeşim!
    1500 - 2000 km de yağ bitmez eğer adı sanı belli bir yağ ise.
    Ne olduğu belli olmayan AÇIK yağları kullanırsanız 1500 - 2000 km gitmeleri dahi bir mucezidir!

    Yapmayın lütfen.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  15. #55
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motorumu aldığımda tam 15000 km deydi servise verdim bir kaç eksiği vardı yağını,fren balatalrını değiştrin dedim şimdi 15200 kmde yağın rengi siyaha dönük acaba değiştirmemişlermi.
    (mondial zn125)
    özer kardeşim konunun başlığı bu,

    sen istersen motosiklet üzerine makaleler yaza dur,ama arkadaşın dediğine bakarsan servis değiştirmemiş olabilirmi diyor.

    şimdi gidip servisle bizim yazdıklarımıza bakarak tartışsa hoş olurmu?

    forumdaki yanlışlarımızdan en büyüğü konuyu saptırmak,sayende nereden nereye geldik ,ne çevreciliğimiz kaldı ne yağın tadına bakmadığımız

    sen bu işin içindesin diye her söylediğine inanacak değilim,ne ustalar gördüm bir parçayı sökmekten aciz.

    as125t lerin servis kitabında her 1000 km yağ değişimi yapılmalı diye yazıyor yanlış hatırlamıyorsam,konuyu açan arkadaşın motoruda mondial versiyonu fazla fark olduğunu sanmam.

    bu işin sonu gelmez, benim hepi topu 3 yıllık bir motor maceram var,fakat yaşımızda 36 oldu buzamana kadar bizde birşeyler öğrendik.

    ama ben yine belirtiyorum yağ değişimimi kare kare fotoğraflayıp,200 km sonraki durumunuda bu başlığın amacına uygun olarak kararmışmı kararmamışmı? buraya koyacağım
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  16. #56
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özer kardeşim konunun başlığı bu,

    sen istersen motosiklet üzerine makaleler yaza dur,ama arkadaşın dediğine bakarsan servis değiştirmemiş olabilirmi diyor.

    şimdi gidip servisle bizim yazdıklarımıza bakarak tartışsa hoş olurmu?

    forumdaki yanlışlarımızdan en büyüğü konuyu saptırmak,sayende nereden nereye geldik ,ne çevreciliğimiz kaldı ne yağın tadına bakmadığımız

    sen bu işin içindesin diye her söylediğine inanacak değilim,ne ustalar gördüm bir parçayı sökmekten aciz.

    as125t lerin servis kitabında her 1000 km yağ değişimi yapılmalı diye yazıyor yanlış hatırlamıyorsam,konuyu açan arkadaşın motoruda mondial versiyonu fazla fark olduğunu sanmam.

    bu işin sonu gelmez, benim hepi topu 3 yıllık bir motor maceram var,fakat yaşımızda 36 oldu buzamana kadar bizde birşeyler öğrendik.

    ama ben yine belirtiyorum yağ değişimimi kare kare fotoğraflayıp,200 km sonraki durumunuda bu başlığın amacına uygun olarak kararmışmı kararmamışmı? buraya koyacağım
    Haklısınız.....konu başlığı budur.
    fakat akabinde gelen yorumlar ilgili ya da doğrumu?
    Kimseye ukalalık değil yaptığım.....saygısızlık hiç değil mamağfi işi bilende bilmeyende klavyesini parmaklıyor ve kafa karıştırmaktan öteye gitmiyor.
    İş yaşta değil başta'dır sözünüde hep benimsemişimdir.

    Benim tek sav'ım:
    Marka ve uygun motor yağları yazılan km lerde eskimez!

    Sağlıcakla kalın
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  17. #57

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Motosikleti
    Mondial Hs150
    yağ kirlenmez yanar, kirlenme diyenlere duyrulu o siyahlanmada yanmadan dolayı

  18. #58
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı jeolog25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ kirlenmez yanar, kirlenme diyenlere duyrulu o siyahlanmada yanmadan dolayı
    İşkembeden sallamayalım lütfen

    İnandırıcı olabilmeniz için motor içerisindeki yağın yandığını gösteren bir belge yayınlarsanız sevinirim / iz aksi halde sadece boş laf yaptığınız ile kalacaksınız
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  19. #59

    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşkembeden sallamayalım lütfen

    İnandırıcı olabilmeniz için motor içerisindeki yağın yandığını gösteren bir belge yayınlarsanız sevinirim / iz aksi halde sadece boş laf yaptığınız ile kalacaksınız


    neden bu kadar sert bir dil kullanıyorsunuz?

  20. #60
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soru : ucuz yağlar tabu mudur yoksa kısa sürelerle dğiştirilerek fayda sağlanabiliyormu?
    Son kuruşuna kadar tasarruf etmek zorunda kalanlar ucuz yağlardan faydalanabiriler ancak her 2000 km de bir yağ değiştirmleri tavsiye edilir ancak kullanılan yağların kalitesi yinede en azından araç üreticisin önerdiği ( API – sınıfı ve vizkozitesine uygun ) olmalıdır.

    Soru : Yağın rengi kalitesi ile ilgili bir şey ifade edermi?
    Hayır, Tam aksi. Eğer bir yağ çabuk koyulaşıyorsa, bu ancak yabancı maddeleri askıda tuttuğunu gösterir – istenede zaten tam budur.
    elinize sağlık özer,
    3 sayfayı boş tartışmalar dışında da bilgilenerek okumuş oldum
    birde her yağ değişiminde filtreyi de değiştirmek gerekiyormuş o da önemli


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler