buji neden yağlanır

Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
slm arkadaşlar
geçen gün arkadaşın scooteri bozuldu çalışmıyor çalışsada stop ediyor bujiyi yağlıyor neden yağlar bujiyi diyafram patlak oluncamı yağlar ben diyaframdan diy düşünüyorum sizce neden?
(scooter biyanchi 150 cc 4000km de ve daha 1 senelik)
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
Arkadaşım söyleidğin motor 4 zamanlı heralde ona göre yazıyorum. bujinin yağlanmasının tek sebebi yanma odasına yağın girmesidir. buda nasıl olur? ya dışarıdan müdahale edildi benzinin içine yağ koyma gibi yada motorda kompresyon kaybı var yağlama yağı sekmanlardan sıyrılıp yanma odasına giriyor buda motor bitmiş demektir. ha ama 4000 km diyosun motora buda ayrı bir durum bi rampa çıkarken beyazımsı mavi bi duman atıyomu eksoz?
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
yok depodan yağ koymadık motora 95 oktan kurşunsuz kullanıyor motor 4 zamanlı evet dediğin gibi egzosttan öyle duman atıyor ama rampada bayılmıyor motoru benim asyaya t1 e çok fark bile açıyor rampada bitik motor gitmezki rampada çözemedik bitürlü çocuk kafayı yicek motoru bi görsen sıfır gibi çok bakıyor makinaya ikidebirde bujiyi falan değiştiriyor hava filtresini temizliyor ama şans işte birde üstündeki karbüratörü 125 cc karbüratörüymüş bizim asya servisine götürmüştü motoru öyle demişler ona sıfır aldıydı motoru motor çok iyi gidiyor ama geçen gün bozuldu çözemedik
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
eğer motor yağ yakıyorsa senin motoru geçmesi ve egsozdan duman atması normaldir.

4000 km aslında motorun bitmesi için çok az bir km,fakat siteden sanırım 6000 km de 3 kez motor yaptıran vardı:cat:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Motorun yağ sekmanları bitmiş veya kırılmıştır yada silindir kapağı contası patlamıştır yanma odasına motor yağını alır
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
peki yağ sekmanları bukadar çabuk bitermi? 4000km de
belki contası yanmıştır:silent:
teşekkürler
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Yağ sekmanları kırılmışta olabilir.
Bunların kırılma veya bitme nedenleri aşırı zorlamalar ve motorun yağının eksik olmasıdır.
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Motor neden gitmiş olsun ki yeni piston sekman alırsınız halledersiniz eğer piston sa tabiki..
Buarada piston fiyatı 15-20 ytl civarı birşey + işçilik ücreti verirsiniz
Ama büyük ihtimal contadandır
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
Arkadaların dediğine ek aklıma yeni br şey daha geldi eğer motor fazla zorlanmadıysa kapak contasından ve motorun çalışmasından eminsen motor yağ seviyesi normalden fazla olabilir buda yine özellikle karter havalandırmasından yağın fazla olarak yanma odasına girmesine neden olabilir. bi yağ seviyesini kontrol edin. hatta bende cbr nin yağını ayak yani motor yatıkken koydum buda motor düzlenince yağ seviyesini normalin üstünde çıkardı kullanım kitapçığında yağ seviyesi nasıl kontrol ediliyor bi okuyun yoksa bitik bir motor düz yolda rahat gider rampayı sardığında bayılır.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
İyiakşamlar;

Yağ seviyesini kontrol edin. Normalden fazla yağ konulmuş olabilir. Birde hava filtresi kabında bulunan karter havalandırma borusunu kontrol edin. Bu boru tıkandıysa, oluşan yağ buharını hava filtresine direkt verecek, motor yağ buharı ile birlikte yağ yakıyor gibi duman atacaktır. Bu bir ihtimal.

Motorunuz normal çalışmada (rölantide, veya örneğin yarım gazda) mı duman atıyor? Yani rölantide çalışırken duman atıyorsa, segmanlarınız kırık demektir. Buda güç düşüklüğü olarak kendini belli eder. (Bu arada duman mavi sanırım) Eğer duman mavi değilse, veya bariz yağ eksiltme yapmıyorsa, motorunuzun yakıt ile ilgili ayar problemi de olabilir.

Son ve benim tahminim, bu motorlarda sık karşılaştığım yağ pompası arızasına bağlı veya yağ kanallarındaki tıkanmaya bağlı (etkili bir filtresi olmadığından) üst kapak yağlaması sorunudur. Üst kapak ve sübab sistemi motorun yağ pompası ile yağlanır. Eğer yağınız özelliğini yitirdiyse (motoru kullanın kullanmayın 6 ayda mutlaka yağını değiştirmelisiniz. Yağın kullanım ömrü 6 ay civarıdır) sübablar yeterince yağlanamıyor. Bu durumda motoru özellikle sübab yuvalarından çok çabuk aşınır (ki burada ısı çok yüksek) ve kompresyona bağlı olarak burada bulunan yağ lastiklerinden yanma odasına yağ sızdırır. Bunu yağ yakma ve buji kirlenmesi olarak görebilirsiniz. Bunu kontrol etmek için, motora hafif hafif gaz verin. Motorunuz orta devirlere (4000-5000) geldiğinden aniden gaz verip gaz kolunu kapatın. Motor anlık olarak devir düşürürken duman atıyorsa, süsbab lastiklerinden yağ kaçırıyor demektir. 4000km'de genel olarak bu arızanın olması muhtemel.
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
İyiakşamlar;

Yağ seviyesini kontrol edin. Normalden fazla yağ konulmuş olabilir. Birde hava filtresi kabında bulunan karter havalandırma borusunu kontrol edin. Bu boru tıkandıysa, oluşan yağ buharını hava filtresine direkt verecek, motor yağ buharı ile birlikte yağ yakıyor gibi duman atacaktır. Bu bir ihtimal.

Motorunuz normal çalışmada (rölantide, veya örneğin yarım gazda) mı duman atıyor? Yani rölantide çalışırken duman atıyorsa, segmanlarınız kırık demektir. Buda güç düşüklüğü olarak kendini belli eder. (Bu arada duman mavi sanırım) Eğer duman mavi değilse, veya bariz yağ eksiltme yapmıyorsa, motorunuzun yakıt ile ilgili ayar problemi de olabilir.

Son ve benim tahminim, bu motorlarda sık karşılaştığım yağ pompası arızasına bağlı veya yağ kanallarındaki tıkanmaya bağlı (etkili bir filtresi olmadığından) üst kapak yağlaması sorunudur. Üst kapak ve sübab sistemi motorun yağ pompası ile yağlanır. Eğer yağınız özelliğini yitirdiyse (motoru kullanın kullanmayın 6 ayda mutlaka yağını değiştirmelisiniz. Yağın kullanım ömrü 6 ay civarıdır) sübablar yeterince yağlanamıyor. Bu durumda motoru özellikle sübab yuvalarından çok çabuk aşınır (ki burada ısı çok yüksek) ve kompresyona bağlı olarak burada bulunan yağ lastiklerinden yanma odasına yağ sızdırır. Bunu yağ yakma ve buji kirlenmesi olarak görebilirsiniz. Bunu kontrol etmek için, motora hafif hafif gaz verin. Motorunuz orta devirlere (4000-5000) geldiğinden aniden gaz verip gaz kolunu kapatın. Motor anlık olarak devir düşürürken duman atıyorsa, süsbab lastiklerinden yağ kaçırıyor demektir. 4000km'de genel olarak bu arızanın olması muhtemel.

her işi ehline bırakıcaksın. teknik hocam gerçekten güzel yazmış ha benim kafa hala arabada kalmış 4.000 km de subaplara bişey olmayacağından kolay kolay yazmadım bile ama motor farklı gerçekten yorumuna sağlık hocam
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
Valla hocam yakın bi tanıdığımın iş için yurt dışına çıkması dolayısıyla bir çok otomobil ve modifiye forumunda yerine yazılar yazdım valla canımdan bezdim 10 yaşındaki çocuk yada bi yerden saçma sapan bişey duyan gelip tartışmayı biliyor. arkadaş ben bu işin okulunu okumuşum o kadar sanayide serviste çalışmışım ve dediğim doğru yok adam hala aynı ama sizin yorumunuz gerçekten taktire şayen bir yorum. Kaliteli ortamları kaliteli insanları ve kaliteli düşünceleri severim. tekrar sağolun..
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Haklısınız. Aslında "duymak", "inanmak" ve "öğrenmek" arasındaki ince çizgiyi pek ayırd edemiyoruz ne yazıkki. Bir yerlerden birşeyler "duyduğumuzda", bunun doğruluğuna, farklı gerekçelerimizle "inanıyoruz". Oysa duyulanın doğru mu, yanlış mı olduğunu değerlendirmeden. En zor şey inanılanı değiştirmektir. Bizler duymak yerine öğrenmeyi tercih edersek bu konuda birçok konuyu aşmış olacağız.
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
herkese teşekkürler hocam dediklerinizi uygulayacağım muhtemelen yağını fazla koymuştur arkadaş eksik kullanacağını sanmam
 
Katılım
17 Eki 2011
Mesajlar
1
herkese teşekkürler hocam dediklerinizi uygulayacağım muhtemelen yağını fazla koymuştur arkadaş eksik kullanacağını sanmam
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst