Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yeni motorda rodajı böyle yapabilir miyiz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Elegant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2007
    Şehir
    Adana
    Ya bu japonlar çok komik adamlar birader.

    Adam motosikleti son teknoloji imal ediyor ama daha rodajın nasıl yapılacağından bir haber. Bu nedenle kullanma kılavuzuna da saçma sapan, yalan yanlış bilgiler yazmışlar.

    Allah'tan bizim memlekette kimse kullanma kılavuzlarına rağbet etmiyorda, sağdan soldan duyduklarıyla işi kurtarıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbulunheryeri
    Motosikleti
    henüz yok ki..
    Alıntı Elegant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya bu japonlar çok komik adamlar birader.

    Adam motosikleti son teknoloji imal ediyor ama daha rodajın nasıl yapılacağından bir haber. Bu nedenle kullanma kılavuzuna da saçma sapan, yalan yanlış bilgiler yazmışlar.

    Allah'tan bizim memlekette kimse kullanma kılavuzlarına rağbet etmiyorda, sağdan soldan duyduklarıyla işi kurtarıyor.

    en iyisi bozarak öğrenmek..
    ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:

  3. #43
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Elegant
    Ya bu japonlar çok komik adamlar birader. Adam motosikleti son teknoloji imal ediyor ama daha rodajın nasıl yapılacağından bir haber. Bu nedenle kullanma kılavuzuna da saçma sapan, yalan yanlış bilgiler yazmışlar.
    Kullanım kılavuzunda yazan yalan yanlış bir bilgi değil. Anlatmak istediğim şuydu. Adam kılavuza 5000 rpm devri geçme diyor. Peki kaçıncı viteste gitmen gerektiğini söylüyor mu? Eğer ilk 1000 km mesafeyi birinci viteste 5000 rpm devirde gidersen ne olur? Adamın dediğine uymuş olursun ama motorun ne durumda olur biliyor musun? Ben işin biraz daha teknik ve detayı hakkında bilgi verdim. Adamların devri sınırlandırmalarının nedeni normal bilgisiz kullanıcılar için motor sıcaklığının farkında olmadan yükselmesini engellemektir. Ancak işin biraz daha detayına inip, motoru iyi şekilde rodaj yapmak istiyorsanız, kılavuzda yazana değil, daha sağlam ve profesyonel kaynaklara bakmanız gerekiyor. Dediğim gibi tek önemli şey motor sıcaklığının anormal şekilde yükselmemesidir, bunu kontrol altına aldığınız sürece yaptığınız sürat ve devrin önemi yoktur.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  4. #44
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Böyle bir çıkarım yapabilirmiyiz ?? : Rodaj döneminde sıkış trafikte motor kullanmamak gerekir...
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  5. #45
    Elegant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2007
    Şehir
    Adana
    Fabrika der ki, belli deviri geçmeden sürekli değişik devir ve vitesleri kullanarak gidin.

  6. #46
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @ErTech
    Böyle bir çıkarım yapabilirmiyiz ?? : Rodaj döneminde sıkış trafikte motor kullanmamak gerekir...
    Evet böyle bir çıkarım yapabilirsin çünkü sıkışık trafikte motor rölantide çalışacağı için sıcaklık artar. O yüzden rodaj için uzun yol tercih edin derler.

    @Elegant
    Fabrika der ki, belli deviri geçmeden sürekli değişik devir ve vitesleri kullanarak gidin.
    Arkadaşım herhalde anlamamakta ısrar etmek istiyorsun. "Adamların devri sınırlandırmalarının nedeni normal bilgisiz kullanıcılar için motor sıcaklığının farkında olmadan yükselmesini engellemektir" demiştim. Deviri sınırlandırmak motor sıcaklığının yükselmesini engeller. Adamlar herkesi bu konuda bilgisiz olarak kabul edip kılavuza motora en az zarar gelecek şekilde yazmak zorundalar. Ona bakarsan kullanım kılavuzunda vitesi nasıl değiştireceğin de yazılı, sen orada yazılanları okuyarak mı değiştirdin? Adamlar kişinin uzmanlık derecesine göre kılavuz çıkartmayacaklar herhalde. Sen kitapta yazdığı gibi yap.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #47
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    daha önce bu başlığın orta sehpada rodajı tamamlayabilir miyiz versiyonunu görmüştüm bu daha yaratıcıymış

    acaba ben de orta sehpa taktırıp rodajı öyle mi tamamlasam hem böylece düşme ve kaza yapma tehlikesi geçirmemiş olurum

  8. #48
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Arkadaşımız motorla cep telefonunu karıştırmış.

    Yeni alınan telefonun 10-12 saat şarj olması gerekir.

    Arkadaşım dikkat et yoksa senin motorun bataryası bitebilir.
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  9. #49
    Erfer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 250R
    ya sacmalık bence oyle seymı olur.motora bınığ kendın yapcan.hem senın dedıgın gıbı yaptıktan sora sen motorun ustune bınınce o motora ne olur sence???
    MT ANTALYA

  10. #50
    Elegant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2007
    Şehir
    Adana
    Ben anlıyorum seni de derdini anlayamıyorum. Soruyu soran arkadaşın uzmanlığı olsa zaten sormaz. Senin uyguladığının da ne kadar artı veya eksi getirdiği tartışmaya açık. Rodajın amacı motorun uzun ömürlü olmasıdır, daha performanslı olması değil. Herkes yarışa girmiyor motoru ile.
    Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.

    Kendimizin ve başkalarının can güvenliğini riske atmayalım.

  11. #51
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Elegant
    Senin uyguladığının da ne kadar artı veya eksi getirdiği tartışmaya açık. Rodajın amacı motorun uzun ömürlü olmasıdır, daha performanslı olması değil. Herkes yarışa girmiyor motoru ile.
    Sen hiç kötü rodaj yapılmış bir motorun öldüğünü gördün mü? Motor ancak yağsız kaldığında veya çok yüksek sıcaklıkta uzun süre çalıştığında zarar görür. Rodaj motorun çalışmasının alışma süresidir. Makinaya tam gaz yüklenin, gazı dibine kadar çekin demedim. Rodaj yaparken tek dikkat etmeniz gereken şey motor sıcaklığıdır, sıcaklık stabil ve sağlıklıysa devir ve süratin önemi yoktur dedim. Kitapta neden devri sınırladıklarını da söyledim. Rodajın iyi yapılmamış olması direk olarak performansı etkileyecektir. Aynı model ve marka motorun yanyana farklı performans göstermesinin nedeni de budur. Bendeki CBR125R'nin hiçbir problemi yok. Görkem'in motoru mekanik olarak birçok kez problem çıkartmış olmasına rağmen bendeki CBR125R hiçbir sorun çıkartmadı. Makina mühendisi arkadaşların da fikirlerini almak isterim.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #52
    Elegant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2007
    Şehir
    Adana
    Aldın zaten...

    2525252525
    Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.

    Kendimizin ve başkalarının can güvenliğini riske atmayalım.

  13. #53
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Konu Nasreddin Hoca'nın fıkrasına dönmüş.
    Herkes haklı.

    Bildiğimiz, yaptığımız ve sonuç aldığımız kadarıyla rodajı biz de anlatmaya çalışalım bakalım. Belki benim de yanlış bildiğim şeyler vardır.
    Bilen arkadaşlar düzeltsinler, kimseyi yanlış yönlendirmeyelim.

    Öncelikle yeni nesil motorlarda rodaj önemli değildir, görüşü yanlıştır.
    Kesinlikle önemlidir. Tek fark, eski nesil motosikletlere göre rodaj devresini çabuk tamamlarlar.

    Rodaj; yavaş yavaş çalıştırarark, alıştırma, uygunlaştırma, oturtma anlamında Fransızca bir kelimedir.(Bknz: Rodage)

    Buraya kadar yazılanlar, rodajın yanlış kavrandığını da gösteriyor.
    Rodaj, bir motor açma işlemi değildir. Hareketli tüm aksamı oluşturan öğelerin birbirine alışması,uygunlaşması durumudur.

    Nedir bunlar?

    Örneğin fren diski-plaket(Balata) ile uyum sağlayacak.
    Zincir-dişli ile uyum sağlayacak.
    Debriyaj, silindir ve pistonlar gibi hareket ettirilen tüm aksam birbiri ile uyum sağlayacak.Hatta amortisör bile buna dahil.

    Ve tabii can damarımız lastikler. Onlarda yola uyum sağlayacak.

    Takdir edersiniz ki bu kadar parçanın motor orta sehpadayken, herhangi bir şekilde uyum sağlanması düşünülemez.

    Yani motosikletiniz hareket edecek, frenler kullanılacak ve lastikler en az 500 km yol yapacak ki üzerindeki fabrika cilası gitsin ve yol tutuşu sağlansın.

    Bu arada diğer aksam da yavaş yavaş birbiriyle anlaşmaya başlayacak.

    Peki uygun motor rodajı nedir?

    Kullanma klavuzlarında yazılı olan yönergeleri uygulamanız motosikletinizin uzun ömürlü olması için gerekli ve yeterlidir.
    Rodaj döneminde motosiklet kullanılması gerektiği gibi kullanılacak.
    Yani vites değiştirmek gerektiğinde değiştirilecek, hararet kontrol altında tutulacak ve servis zamanı motor mutlaka servise götürülüp, gerekli ayarlamalar yapılacak.

    Benim bu konuda yaptığım ve önerdiğim şey 1-2 günü yeni motorunuza ayırıp en az bir 500 kilometre yol yapmanızdır.

    Devir konusunda da bir şey ekleyeyim.
    Bu kullanım klavuzlarında yazmaz ama uygulanmış ve faydası görülmüştür.
    Nedir o?

    Diyelim ki kullanım klavuzunda ilk 1000 km 5000 deviri geçmeyin yazıyor.
    Siz de 1000 km kullandınız.
    Artık 5000 deviri geçebilirsiniz.
    Peki ne kadar geçebilirsiniz?

    Benim önerim;
    Her 300km de 1000 devir arttırarak kullanmanız yönündedir.
    Yani 1300. km ye kadar 6000,
    1600.km ye kadar 7000,
    1900 km ye kadar 8000 devir şeklinde.

    Bu aynı zamanda motorun açılması için de gerekli zorlamaları, motoru üzmeden yapacağınız periyotdur.
    Yani ben 1000 km yi doldurdum. Artık Red-Line görebilirim derseniz, Red-Line olayını servisde daha çok görmeye başlayabilirsiniz.

    Rodajı iyi yapılmış bir motor, son hızından ziyade; az servis istemesi, daha az masraf çıkarması ile, diğer emsallerinden gözle görülür bir şekilde ayrılacaktır.

    Heleki servis bakımlarını zamanında yaptırır ve temiz kullanırsanız, uzun yıllar başka bir motosiklet aramazsınız....

  14. #54
    necobey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece yakınları
    Motosikleti
    piaggio hexagon 150
    Peki 2 zamanlı skuturda rodaj nasıl yapılır veya yapmak gerekirmi motoruma yeni sekman atıldı Allah ne verdiyse basayımmı

  15. #55

    Üyelik
    28 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Trek 24 vites dağ bisikleti :D
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Elegant

    Sen hiç kötü rodaj yapılmış bir motorun öldüğünü gördün mü? Motor ancak yağsız kaldığında veya çok yüksek sıcaklıkta uzun süre çalıştığında zarar görür. Rodaj motorun çalışmasının alışma süresidir. Makinaya tam gaz yüklenin, gazı dibine kadar çekin demedim. Rodaj yaparken tek dikkat etmeniz gereken şey motor sıcaklığıdır, sıcaklık stabil ve sağlıklıysa devir ve süratin önemi yoktur dedim. Kitapta neden devri sınırladıklarını da söyledim. Rodajın iyi yapılmamış olması direk olarak performansı etkileyecektir. Aynı model ve marka motorun yanyana farklı performans göstermesinin nedeni de budur. Bendeki CBR125R'nin hiçbir problemi yok. Görkem'in motoru mekanik olarak birçok kez problem çıkartmış olmasına rağmen bendeki CBR125R hiçbir sorun çıkartmadı. Makina mühendisi arkadaşların da fikirlerini almak isterim.
    Ben boy arkadaşımıza inanıyorum ve onun dediği gibi yapacağım motorumun rodajını. Sürekli motoru dinlendirip soğutacağım. İnşallah dediğin doğrudur da motorum elimde kalmaz

  16. #56
    Bicak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    valla öle olursa ben yakılan benzine yanarım yaa...motor olcak da benzinide olcakda karşımda çalışarak durcak...içim gider valla

    bi motosikletin kılavuzunda da okumuştum aynı devirde uzun süre kullanmayınız diye.arada basmak gerekiyormuş heralde...
    SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!

  17. #57
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    ilk aklıma gelen rodaj çabuk bitsede bazsak uzasak düşüncesi olabilir oldu

  18. #58

    Üyelik
    17 Temmuz 2007
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG
    Alıntı Elegant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabrika der ki, belli deviri geçmeden sürekli değişik devir ve vitesleri kullanarak gidin.
    Evet arkadaşımızın dediği doğrudur.

    Ben 10 gün önce yeni Mondial 125 UAG aldım. Henüz 75 Km'de. Kullanma klavuzunda 5000 deviri geçmeyin ve hep aynı devirde kullanmayın sürekli farklı devirlerde kullanın gibi bir ifade yer alıyor.

    Yani benim anladığım motoru sürekli farklı devirlerde vites değiştirerek ısındırmamak.

    Bulunduğumuz yerin rampa olmasından dolayı yokuş aşağı inerken kompressöre bindirmiyorum vites yükseltiyorum.

    Motoru bayii'den alır almaz 2 kişi ile 20 km yolu basarak geldik. Şimdilik hiç bir problem yok.


    Aşağıdaki konularla ilgili olarak bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan cevap bekliyorum;

    1- İlk defa benzin olarak 97 Oktan kullanıyorum.

    2- Motorun rölantisi biraz yüksek ~2000 devirde biraz yol yaptıktan sonra motoru rölantiye bırakınca 3000 devire yaklaşıyor. Servis böyle ayarlamış.

    3- Sabaharı motor ilk çalışırken çalışıyor geri stop ediyor. Çok az hafiften gaz verdiğim zaman 10-15 sn. içerisinde toparlıyor.

  19. #59

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    Çiğiltepe/Ankara
    Motosikleti
    mondial 151 rs siyah
    kardesim sen ne yapıyon yaw öyle rodaj mı olr adam gbi bin zamanla olur motor die bi şey o şekilde:D

  20. #60

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Motorun başında durup silindire bir pervane tutman gerekir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler