Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

yeni motorda rodajı böyle yapabilir miyiz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbulunheryeri
    Motosikleti
    henüz yok ki..
    Alıntı nartallo84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sana öğreteyim arkadaşım,motorla yokuş olmayan bir yol bulmalısın,otoban idealdir,daha sonra tek kişiyle motora bineceksin ve asla yüklenmeyeceksin 70 km hızı geçmeyeceksin ve uzun süre aynı hızda gitmeyeceksin yani 30 dk 45 km hızla git sonra 30 dk 50 km hızla ve 60 dk kullandıktan sonra motoru stop et soğusun ve kullanırken asla kompresör yaptırma okey dikkat et böyle yaparsan motorun iyi açılır ve randıman alırsın.tabi bunu 800 km gelinceye kadar yapmalısın kimseyide arkana alma biraz sabır ve dikkat hepsi bu kadar hayırlı sürüşler.
    hıı??


    25,25,25,25,25
    ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj tüm mekanik aksam için yapılır. Rodaj zamanında rölanti hiçbir zaman tavsiye edilmeyen birşeydir. Motora yük binmesi gerekiyor. CBR125 forumunu takip ettiysen benim nasıl rodaj yaptığımı okumuşsundur. Bu sayede en hızlı CBR125'e sahibim. Görkem bizzat bindi ve gördü. Hakkı, Görkem ve ben aynı anda gazlıyoruz, benim motor uzayıp gidiyor. Rodajın nasıl yapıldığına göre motorun performansı çok farkediyor. Sen dediğin şekilde yaparsan herhalde pek iyi sonuç almazsın.
    Mehmet abi sen motoru zorlamışsın halbuki çok zorlamayın diyorlar.Rodaj sonrası benim için önemli olan;
    1.Az yakıt
    2.Motor ömrü
    3.performans
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  3. #23
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    İyi akşamlar;

    Motorlar insanlar gibi koşturularak veya yüksek hızlarda sürülerek kas yapıp güçlenmezler veya çok uzun süre beklediklerinde hamlayıp güç kaybetmezler. Bu nedenle motorları ilk seferde çok zorlayarak çok güçlendiremez, yada yavaş sürerek hamlatamazsınız. Sadece tavsiye edilmeyen, şehir içinde çok düşük devirlerde seyretmek uzun vadede yanma odasında karbon birikimine yol açacağından tavsiye edilmez. Motorların imalat süreçleri içerisinde oluşan çapakların motordan atılması, belirli parçaların birbirlerine alışmaları için rodaj sürecinden geçirilmeleri gereklidir.

    Geçmişte eski üretim teknikleri nedeniyle katı kurallara sahip rodaj süreci, günümüzde daha esnek bir yapıya kavuşmuş, sadece parçaların birbirleri içerisinde yer yapmaları ve yakıt sistemlerinin belirli düzeyde karbonla kaplanmaları amacıyla rodaj süreci uygulanmaktadır. Ama bu kural eski sistemle üretilen motosiklet motorları için geçerli değildir.

    motorunuzu uzun süre rölantide çalıştırmak, motorun yüksüz kullanımı nedeniyle zararlıdır. Motor daima yük altında çalıştırılmalıdır.

    rodaj sadece motor için değil yürüyen aksam için de geçerlidir. Fren, lastik ve tüm hareketli parçalar sodaj sürecinde birbirlerine uyumlu şekilde çalışmaları sağlanmalıdır.

  4. #24
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    Alıntı eczaci101 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Link verin öğrensin o insan da arkadaşlar

    bu şekilde yaklaşmayın mevzulara ;

    Kişisel fikrimdir bu!
    +1

    haklısın. kendince bir soru sormuş arkadaş. verilen yanıtlar hep aşşalayıcı tarzda. bilmemek ayıpdeğil. öğrenmemek ayıp. o sormuş. üslubuyla cevap yazalım..

    arkadaşım dediğin şekilde rodaj yapamassın. motoruna yazık olur. motorun bütün aksamları çalışması gerek. bunuda sürerek yapmalısın...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  5. #25
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    heheh çok komik ya sen bence motoru çalıştır akşamları 1 ay böyle yap sonra bayiye benim rodaşım 0 kilometre olarak doldu dersin heheheheh
    Mustafa Kemal Atatürk

  6. #26

    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    Rodaj konusu tamamdır....

    Bu kadar öğrendikleri yeter
    [B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:

  7. #27
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Alıntı Kartal23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +1
    haklısın. kendince bir soru sormuş arkadaş. verilen yanıtlar hep aşşalayıcı tarzda. bilmemek ayıpdeğil. öğrenmemek ayıp. o sormuş. üslubuyla cevap yazalım..


    Üstadım haklısınız ama foruma yeni baslayan yeni sürücülere yönelik olursa bu davranıs.
    Aşagıda arkadasın bilgilerine bakarsanız;

    1- Rodajın nasıl yapılacağı konusunda forumda onlarca makalenin oldugunu,
    2- Bu kadar süreç ve aktif kullanımdan sonra kesinlikle bu konuda bilgisi oldugunu,
    3- Gerekli gereksiz topic açarak kendince geyip yaptığını,
    4- İnsanların önemli birşey sanarak okuyup yardımcı olmak amacı ile bu topic kirliliği ile ne kadar zaman kaybettiğini,
    5- Mesajın içeriğinden Arkadaşın durumunun anlasılabileceği üzere canım sıkıldı bi topic açayımda ortalık şenlensin modunda oldugunu,
    6- Herkesin bildigi üzere en iyi rodajın, Motosikletin yapıldıgı teknolojiine en uygun rodajın kitapçıgında yazılı oldugunu ve bunun da herkes tarafından bilindigini..
    7- vs .vs. vs.

    Anlayabilirsiniz.


    SAKAL

    Çevrimdışı (offline)
    Mesajlar: 1.152
    Üyelik Tarihi: 14-04-06
    Bulunduğu Yer: Edirne/Merkez
    Motosikleti: Keeway Matrix 150
    Kan Grubu: O Rh+
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  8. #28
    dorlion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2007
    Şehir
    Brüksel
    Motosikleti
    2017 Versys 650 SE
    Alıntı death adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaja inanmam
    sanki aşka inanmıyor )
    Sırf herkeste 4 teker var diye...

  9. #29
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    SAKAL

    Çevrimdışı (offline)
    Mesajlar: 1.152
    Üyelik Tarihi: 14-04-06
    Bulunduğu Yer: Edirne/Merkez
    Motosikleti: Keeway Matrix 150
    Kan Grubu: O Rh+



    Aynen katılıyorum cerrahi sana......

    Yeni bir arkadaş değil...Bini geçkin mesajı var ve uzun zamandır formda.... Defalarca konuşuldu.... Bu şekilde rodaj olmayacağına kendiside inanmıyordur.....

    Ama hala bilmiyorum arkadaş ben derse, Rodajı bitene kadar yardımcı olurum.... Hatta arama bölümüne rodaj yazsa onlarca konu bulur rodaj hakkında....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #30
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece tavsiye edilmeyen, şehir içinde çok düşük devirlerde seyretmek uzun vadede yanma odasında karbon birikimine yol açacağından tavsiye edilmez.
    Hocam düşük devirlerden kasıt 5ooo ve altı mı
    5ooo - 6ooo arası devirlere düşük müdür ?

  11. #31
    egelim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda kınetıc zoom zx 110
    sakal motosikletin önünü kaldırmayı öğrendin rodajı öğrenemedinmi daha helal olsun sana
    ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım:cat:

  12. #32
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @SAKAL
    Mehmet abi sen motoru zorlamışsın halbuki çok zorlamayın diyorlar.Rodaj sonrası benim için önemli olan;
    1.Az yakıt
    2.Motor ömrü
    3.performans
    SAKAL seni tanıyorum, uzun süredir de bu forumdasın. Üstelik CBR125R başlığının müptelalarındansın. Orada çok detaylı şekilde açıklamıştım rodajın nasıl yapılması gerektiğini... Tekrar neden bu başlıkta sorma gereği duydun anlamış değilim? Senin dediğin şekilde yapılan bir rodaj ne gördüm ne duydum...

    Rodaj gerekli midir değil midir konusuna gelince... Evet teknoloji çok gelişti, birçokları rodajın gereksiz olduğunu savunuyor. Ancak mekanik olan herşeyin bir alışma süresi olduğu da bir gerçek. Çünkü sürtünme ve aşınma söz konusu.. Ancak bu işi doğru bilen de çok az insan var. Dayım makina mühendisi ve hobi olarak modellerle ilgileniyor 40 senedir. Yarış uçaklarının motorlarını modifiye ediyorlar, motosiklet motoru gibi uçak motorlarının da rodaj olayı var.

    Çok kısa şekilde özetleyeyim... Rodaj olayının en önemli noktası motor sıcaklığıdır. Motor sıcaklığı sabit kaldığı sürece motora istediğiniz kadar yüklenebilirsiniz. Genelde kullanım kılavuzunda şu devri geçmeyin der, bunun nedeni motoru kullanan insanın bu konuda fikir sahibi olmadığının esas alınmasıdır. Dikkat edilmesi gereken şey devir değildir, uzun süre birinci viteste ama 5000 devirde giderseniz bu motora zarar verir. Rodaj zamanında motora yük bindirmezseniz motor iyi şekilde açılmaz ve aynı marka ve modelden daha düşük performansa sahip olabilir. Örneğin benim CBR125R Görkem ve Hakkı'nın makinasından çok daha performanslı... Bunun nedeni ne sizce?
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  13. #33
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    abi walla ben inanmıyorum bu rodaj işine 20 motor elimden geçti rodaj ayağına sahibinden el koydum motorlara,ama 5000dd geçme 55-60kmh geçme bunların hepsi hikaye hepsindede allah ne verdiyse bastım hepside sorunsuz çalışıyor inanmam rodaja fasa fiso bu işler bunu söyleyen motor mühendisi olsa bile kanımca
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  14. #34
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    Alıntı CERRAHI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstadım haklısınız ama foruma yeni baslayan yeni sürücülere yönelik olursa bu davranıs.
    kesinlikle katılıyorum,bende samimiyetsiz gördüğümden zaman harcamaya değer bir topic olarak görmedim,o yüzden de pek ciddi bir cevap yazmadım

  15. #35
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636
    @boy arkadaşıma bende katılıyorum. bizim burdada aynı benm motorumdan 6 arkadaşımda da var ve hepside rodojı iyi yapmadıkları için bende geçiyorum. birde motorumun rodajını yaparkan bana gülerlerdi neden basmıyorsun diye. sonuç ben haklı çıktım. motorun ilk orjinal yağı özeldir. içinde toz tanecikleri gibi parçacıklar vardır. bu parçacıklar motorun piston ve piston gömleğine alışması için dişlilerin alışması için çok ufak derecede zımpara yapar çizer. bu nedenle fazla basılmaz motorun devri yükseltilmez zaralıdır. kendimce en iyi rodajı ilkin motorun kiptapcığına uyarak hangi deviri gösteriyorsa geçilmeyecek. geçmem ve ilk 300 km ye kadar basmam uyarım.viteslerde gezinirim. 300 km ye gelince motorun yağını değiştiririm 1000 km ye kadar rodaja devam ederim ama arada bi basıp motoru son hızına yakınken gaz kesip kompresöre bindirip motoru,vites küçültürüm taki 1. vitese kadar. 1000km yi geçinceye kadar3 yada 4 kez hızlanıp motoru kopresöre bindirip vites küçültürüm.sonra 1000km de yağı değiştirip kitapcıktaki bakım periyotlarını takip ederim. ben bu şekilde yapıyorum ve canavar benm motorun aynısından 6 arkadaşımı şuan düz yol yokuş aşağı farketmiyor yanlarına gelip gaz kesip gaz açarak geçiyorum. diğer rodajlar bana göre faso fiso
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  16. #36
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    arkadaşlar bu bizim motorlar araba motorları gibi üretim yerinde bi düzeneğe takılıp orda belli bi kilometre yaptırılmıyomu zatennn motosiklet değil sadece motor

  17. #37
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @bathu
    @boy arkadaşıma bende katılıyorum. bizim burdada aynı benm motorumdan 6 arkadaşımda da var ve hepside rodojı iyi yapmadıkları için bende geçiyorum. birde motorumun rodajını yaparkan bana gülerlerdi neden basmıyorsun diye. sonuç ben haklı çıktım.
    Benim dediklerimi yanlış anlamışsın sanıyorum. Eşime CBR125R aldığımızdan birkaç gün sonra iki kişi sırt çantaları da dahil olmak üzere İstanbul-Çanakkale yaptık, gidiş geliş 1000 km. Giderken de dip gaz 110-120 km/h altına inmedik. Deviri de oldukça yüksek kullandım. Daha önce de dediğim gibi, önemli olan sürat veya devir değildir. En önemli noktayı kaçırıyorsunuz. Önemli olan motor sıcaklığıdır. Motor sıcaklığı stabilse, yani soğutma sistemi motoru sağlıklı şekilde soğutuyorsa hangi süratte veya devirde gittiğiniz önemli değildir. Eğer motora yük bindirdiğinizde motor bir süre sonra ısınıyorsa bu iyi değildir, gazı kesmeniz gerekir. Normalden fazla ısınan motorun aksamında sürtünmeden dolayı ufak parçalar kopar ve bu parçalar piston ve silindirlere zarar verir. Sıcaklık stabilse bu parçalanma gerçekleşmez, sağlıklı şekilde mekanik parçalar yerine alışır. Kullanma kılavuzunda belli bir deviri geçmeyin demelerinin nedeni, insanların bu konuda bilgi sahibi olmamaları nedeniyle işi garantiye almaktır. Rodaj süresi boyunca motoru ara ara zorlayıp yük bindirmezseniz motor doğru şekilde açılmaz ve performans kaybı yaşarsınız.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  18. #38
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636

    hımm.. hocam senin dediğin su soğutmalı motorlar için ben onu anladım. benm yaptığım rodaj hava soğutmalı motorlar için ben eklemeyi unutmuşum. birde motorun içindeki ilk yağın normal yağlardan farklı olduğu zımpara özelliği var genelde rengide yeşildir
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  19. #39
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    boy Arkadaşımıza katılıyorum gerçekten rodaj bilgisi var bu topicteki en son yazdığı mesajla kanaat getirdim kısacası sakalın dediği gibi rodaj olmaz
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  20. #40
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    (gülmek serbest)
    alternatif rodaj:
    1.motor rodaj: arkadaş gibi bir gece motor çalışır bırakılır(kışın soğuk havada ve esen bir tepe başında.)
    2.motor rodajı bittikten sonra sıra geldi şanzumana:
    üç gün motor çalışmazken günde 2.5 saat motor durduğu yerde vites değiştirilir.
    3.sıra geldi tekerlek rodaja:bir hafta motor çalışmazken motor havaya kaldırılarak el ile tekerlekler birer milyon tur döndürülür.
    4.amortisör rodaj oldukça zevkli kısım:
    zıplamayı seven bir çocuk bulunur gene bir hafta önce arka sonra ön amortisör üzerine çıkartılıp zıplatılır.
    sonuç:
    satarken motorun km göstergesinden 1000 km eksik olacağı için gayet iyi bir fiyata ikinci el satışa sunulur.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler