Bence full --face..Nolan N 102 de kullanıyorum pek memnun sayılmam...
Bence full --face..Nolan N 102 de kullanıyorum pek memnun sayılmam...
kullanım rahatlığı için çeneden açılırlar daha işlevsel. sürüş sırasında kapalı tutulduğunda süper sport gibi motosikletler dışında kullanımında çok bir sakınca olmasa gerek
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
Buraya mesaj atan arkadaşlarla tartıştıktan sonra toplamak gerekirse;
eğer motosikletiniz cc olarak büyükse kapalı; scooter ve 250 cc civarı ise; çeneden açılır tavsiye ediliyor.Yalnız hepsinde belli bir kalite standardı şart.Çeneden açılır kasklar kapalı kasklara göre daha konforlu denilebilir.Özellikle şehiriçi ya da sakin trafikte kullanımda,çeneden açılır kasklar tercih edilebilir.Tabi markası ve parasına göre rüzgar uğultusu ve ses izolasyonu değişiyor.Ben marka olarak Nolan,Cox ve Caberg' in isimlerinin anıldığını gördüm.
Diğer bir konu da,açılır kaskların da çene kısımlarının kilitli olması.Bu da güvenliği ve çeneden açılır kaskların adını biraz olsun temize çıkaracak bir faktör.Çünkü çoğunluğun katıldığı ortak nokta,çeneden açılır kasklardaki güvenlik eksikliği.
full yada yarim! pahalli yada ucuz!! ceneden acilana alisan ben gibi biri, full`tatiginda icinde bunaliyor.. ECE Standart larinin hizlimitleride önemli degil bence, mühim olan insanin kask icinde kendini iyi hissetmesi; bunada bagli olarak tafik akisinda kendine ve cevresindekilere risk teskil etmemesi!
Arkadasima tafsiye: alacagi full face kaskla satin almadan deneme yapmasi ve en azindan 45 dak takmasi, mopediyle tur atarak kendisene cazip gelip gelmeyecegini ögrenmesi... hayirli olsun!
ben tam kapalı kask kullanıyorum ve daha güvenli olduğuna inanıyorum.. sonuçta ne kadar az oynar ek o kadar güvenlik darbeye karşı... daha önce arkadaşımın çeneden açılır kaskını kullanıyordum.. şu an tam kapalı kaskla gayet konforluyum.. gözlük kullanmama rağmen...
kaska harcıyacağın paraya kıyma, sonuçta paha biçilmez olan kendi kafanı koruyacaksın...
bildiğim fiyat/güvenlik performansı en yüksek kask KBC.. ben nolan x-lite kullanıyorum.. daha çok para bulabilsem shubert alırdım... motorumu 1300'e aldım.. kaskımı 600 YTL'ye..
haklisin ve cok dogru yapiyorsun! schuberth`tin BMW icin ürettigi system 4 kaskimda var, ama airoh`hun daha ucuz olan kaskini kullanmak tercih suan!
pahalli olanda kendimi rahat hissetmiyorum!! buda benim ve trafiktekiler icin bir risk teskil ediyor... rahat görmek! (kapali ve acik durumda) kaskin uzun sürüslerden sonrada baskiyapmamasi gibi...
Cünkü ECE standartlni hepsinde var! buda teknik yönden yeterli! bence mühim olan icinde kendimizi rahat hissetmemiz...
kücük bir soru: en uzun kac saat kaskini taktin? 1; 2, 3 yada 12?
45 dakika bence yeterli bir süre değil arkadaşım.hele benim gibi motora binince 8 saat aralıksız kullanırsan.şehiriçinde kaskların dezavantajları gözükmüyor.uğultu,boynu zorlama,aerodinamik hepsi yavaş yavaş ortaya çıkıyor maalesef.bugün 185 km yaptım ve çok rüzgar vardı.müthiş bir uğultu vardı içeride.üstelik bu kaskta da tüm standart kalite mühürlerinin hepsi var.kaskla beraber balaklava da şart.hatta daha iyisi kaskın boyunda bittiği yere simit şeklinde tıkaç kullanmak.bunlar yurtdışında satılıyor burada göremedim hiç.bence iyi markalardan şaşmamalı.açılır açılmaz olması pek de farketmez.hepsinin avantajı dezavantajı var.
bende airoh sv 55 marka flip-up kask kullanıyorum zaten motorlarımız race olmadığı için güvenlik sorunu olmayacağını düşünüyorum
ben zeus kullanıyorum çeneden açmalı ses yapıyor ama hızla işim yok gezmek amçlı olduğu için daha rahat oluyo
dakar yarışından sonra TV lerde sıkça boy gösteren kemal merkit abimizin katıldığı programlarda kullandığı kaskı gösterdiğini hatırlar mısınız? geçirdiği kazadan sonra kaskta göçük olmuştu ve ne kadar ciddi bir darbe aldığından bahsediyordu. düşündümde bizim kaskların dışı plastik ve böyle bir darbede göçük yerine çatlak olurdu, acaba dışı metal olan kasktamı var böyle yarışlar için? belkide cross kaskları böyledir, bilgisi olan varsa paylaşırsa sevineceğim
SHOEI XR1000 kaski ile yarista kullanilan kasklar arasinda pek az farklar var. bunu göz önünde bulundurarak tekrar disi metal olan kask olayini bir düsün...
beyler racing ıcın kapalı kask arıyorum 200 ytl ye kadar cıkabılırım ne önerirsiniz..
ceneden acılırı kask güzel kullanıslı ama yyüksek hızlara cıkacam diyorsanda full face en güvenlisi... Bende Cox Mono K Var oldukca rahat kullanıslı Güzel..Cenesi acılır..
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Aynen bende bittim abi turuncuya! Peki bunu kullanan varmı?? Yeni çıktıysa henüz pek yoktur kullanan. He ama şöyle bir avantajı vardır yeni ise, rafda fazla beklememiştir dolayısıyla ömrü daha uzun olacaktır
Eğer airoh matisse color rs hakkında olumlu şeyler duyarsam motordan önce kaskı, mont vs. almaya çalışacağım için karar vermemde çok faydalı olacak..
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Kemal Merkit fuara da gelmişti.Hatta arkasında KTm si vardı.Konuştuk uzun uzunkimse yoktu erkendi sabah.Ona şunu demiştim:sen bu halde Ktm bu halde.Helal olsun valla.O çok gülmüştü.Kıyafetin önemini anlatmıştı.
Süratin ve motorun önemi yok.Trafiğe çıktığın an herşey aynı bence.Risk ve tehlike hep bizimle.
Selam,
1950`li yillardan beri demir kapli kasklar kullanilmamakta!! Plastik kasklarda darbe sonucu bu tür cukurlar olusuyor... Cogunlukla bu tür plastikler kross ve enduro sahasinda kullaniliyor! Bizim biyasadan aldiklarimiz kasklarda, cam-kevlar ve karbon karisimli elyaflar kullanimakta, bu karisimlar darbe enerjisinin absorve edilmesinde en etkili malzemeler!
Kendimde hala 60´li yillardan beri ayni teknik ile üretim yapan Ingiliz Davida firmasinin nostalki kaskki var! cam elyafli tasin icinde mantardan absorve malzemesi bulunmakta...
Darbe sonucu cukur yaparak yogrulan kasklar,yanilmiyorsam duro-plast ve makrolon bu nitelikleri tasiyan malzemelerden üretiliyor...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)